Active topics in Off-Topic

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 7 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 17 hours ago
Hardtraxx Elite
2074 posts member since 2009
last seen Oct 2015
Van mij hij alle kleuren van de regenboog hebben, als die maar een goede performance geeft en lekker koel en stil blijft.
E
Hardtraxx Newbie
26 posts member since 2012
last seen Oct 2012
wat vinden jullie van dit:

Specificaties PC-systeem Extreme-2
Behuizing : SilverStone Precision PS06B-W
Voeding : OCZ ZS750W (Retail, 4x PCIe)
Processor Intel Core i7 3770
Moederbord MSI X79A-GD45 (8D) (RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)
Geheugen Corsair 32 GB DDR3-1600 Quad-Kit (CMX32GX3M4A1600C11, XMS3)
Harddisk OCZ RVDHY-FH-1T (Revo Hybrid, AES, 1TB HDD + 128GB cache)
Videokaart MSI N680GTX-PM2D2GD5 (2x DVI, HDMI, DisplayPort, SLI)
DVD-Writer Sony Optiarc AD-5280S-0B (Bulk, Zwart)
C
Hardtraxx Veteran
4930 posts member since 2012
last seen Jan 2026
Zelfde verhaal als al eerder in dit topic. Deze voeding hoort niet thuis in dit systeem. Als je dan toch zo'n fortuin in je pc steekt, steek dan ook een paar tientjes meer in een fatsoenlijke voeding. :)
E
Hardtraxx Newbie
last seen Oct 2012
Ok thx

het word een XFX Pro 850W Core Edition
Hardtraxx Veteran
5464 posts member since 2009
last seen 7 hours ago
EG3 wrote:Ok thx

het word een XFX Pro 850W Core Edition
Zoveel xd dikke overkil. Waarom een i7 trouwens? mobo is ook niet nodig als je geen SLI gaat draaien.

32gb ram, zo van unnuh wtf. Ik zou ook een andere harddisk nemen. Van WD gaat mijn voorkeur uit.

Hoeveel kost dit systeem wel niet?
E
Hardtraxx Newbie
last seen Oct 2012
Ghaha is maar 11 euro duurder. liever een goeie overkill voeding
Omdat ik voor me werk toch redelijke video bewerking en zware software programma's moet gebruiken.
Mocht ik later SLI gaan gebruiken is het alleen maar mooi meegenomen.
hoe meer ram hoe beter!
systeem kost 1800 euries in elkaar gezet en thuis afgeleverd dus valt mee toch?
S
Hardtraxxer
359 posts member since 2012
last seen Mar 2013
850W is geen overkill hoor, lijkt me eerder logisch als je zelf je pc bouwt. 32 gigabyte aan ram daarentegen, 't is maar wat je leuk vindt :whistle:
C
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2026
ScavengerDJ wrote:lijkt me eerder logisch als je zelf je pc bouwt.
:huh:
G
EG3 wrote:Ghaha is maar 11 euro duurder. liever een goeie overkill voeding
Omdat ik voor me werk toch redelijke video bewerking en zware software programma's moet gebruiken.
Mocht ik later SLI gaan gebruiken is het alleen maar mooi meegenomen.
hoe meer ram hoe beter!
systeem kost 1800 euries in elkaar gezet en thuis afgeleverd dus valt mee toch?
valt idd wel mee
netjes samengesteld hoor :P
ik zou er alleen wel, als je aan video editing doet, een 1TB hdd in doen :P
S
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
chicken wrote:
ScavengerDJ wrote:lijkt me eerder logisch als je zelf je pc bouwt.
:huh:
Als je zelf een pc bouwt ben je volgens mij geen complete leek meer. Dan doe je al af en toe eens wat geavanceerde dingetjes waarbij zwaardere taken voorkomen dus heb je daar dan ook de apparatuur voor nodig. My opinion.
C
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2026
Dat je zware dingen draait maakt niet uit. Componenten hebben een maximaal verbruik en als 'niet-leek' bepaal je daarop de voeding die nodig is. Een 850 watt voeding is genoeg om drie videokaarten mee te draaien en over te clocken, dus lijkt mij niet erg logisch voor dit systeem. Komt nog bij dat voedingen het meest efficiënt zijn op een bepaalde load, en dat je met een te grote voeding dus energie 'verspilt'. :)
S
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
chicken wrote:Dat je zware dingen draait maakt niet uit. Componenten hebben een maximaal verbruik en als 'niet-leek' bepaal je daarop de voeding die nodig is. Een 850 watt voeding is genoeg om drie videokaarten mee te draaien en over te clocken, dus lijkt mij niet erg logisch voor dit systeem. Komt nog bij dat voedingen het meest efficiënt zijn op een bepaalde load, en dat je met een te grote voeding dus energie 'verspilt'. :)
Luxeprobleempje lijkt me :) Ik hou in ieder geval altijd wat reserve. En ik heb geen idee welke eco kaarten jij draait, maar met mijn crossfire HD6950 heb ik al een voeding van 850W nodig hoor.
E
Hardtraxx Newbie
last seen Oct 2012
Bedankt voor de racties.

Ik hou mijn systeem zo :) op de voeding na dan.
32Ram lijkt nu idd veel maar dat had ik vroeger ook bij een 1TB schijf.
Ik denk dat het over een paar jaar niet meer als normaal is.
En die 1tb extra schijf komt er ook nog, die heb ik nog thuis liggen.

groetjes Eddy
C
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2026
ScavengerDJ wrote:En ik heb geen idee welke eco kaarten jij draait, maar met mijn crossfire HD6950 heb ik al een voeding van 850W nodig hoor.
Ik heb zelf drie GTX260's gedraaid (het zijn er nu nog twee), dat ging prima. :) Drie 6950's kan inderdaad niet met 850w, al ligt ook dat weer aan de kwaliteit voeding die je hebt. Goede voedingen (Seasonic X, Corsair HX/AX, CM Silent M Pro etc) hebben een peakload die vaak een behoorlijk eind boven het geadverteerde wattage ligt.
Hardtraxx Veteran
last seen 7 hours ago
Haha, als ik met mijn 680 SLI wil draaien heb ik aan een goede 650W voeding genoeg ^^
Die 6950 verbruiken dan wel heel veel, :/ maar wat jij zegt 850w is gewoon abnormaal

Edit: Die i7 is toch wel een K versie?
S
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
chicken wrote:
ScavengerDJ wrote:En ik heb geen idee welke eco kaarten jij draait, maar met mijn crossfire HD6950 heb ik al een voeding van 850W nodig hoor.
Ik heb zelf drie GTX260's gedraaid (het zijn er nu nog twee), dat ging prima. :) Drie 6950's kan inderdaad niet met 850w, al ligt ook dat weer aan de kwaliteit voeding die je hebt. Goede voedingen (Seasonic X, Corsair HX/AX, CM Silent M Pro etc) hebben een peakload die vaak een behoorlijk eind boven het geadverteerde wattage ligt.
Een Corsair heb ik ;) Genoeg geld in ieder geval ^^
C
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2026
Kepro wrote:Die 6950 verbruiken dan wel heel veel, :/ maar wat jij zegt 850w is gewoon abnormaal
Heb het even nagezocht, ze verbruiken 256watt max, dat is inderdaad een hoop. :P
E
Hardtraxx Newbie
last seen Oct 2012
Kepro wrote: Edit: Die i7 is toch wel een K versie?
Ben niet van plan om te gaan overclocken dus is niet nodig
R
Hardtraxx Veteran
4240 posts member since 2010
last seen May 2025
ScavengerDJ wrote:
chicken wrote:Dat je zware dingen draait maakt niet uit. Componenten hebben een maximaal verbruik en als 'niet-leek' bepaal je daarop de voeding die nodig is. Een 850 watt voeding is genoeg om drie videokaarten mee te draaien en over te clocken, dus lijkt mij niet erg logisch voor dit systeem. Komt nog bij dat voedingen het meest efficiënt zijn op een bepaalde load, en dat je met een te grote voeding dus energie 'verspilt'. :)
Luxeprobleempje lijkt me :) Ik hou in ieder geval altijd wat reserve. En ik heb geen idee welke eco kaarten jij draait, maar met mijn crossfire HD6950 heb ik al een voeding van 850W nodig hoor.
Ik draai hier probleemloos een 6970 met een 600watt voeding. ^^
Hardtraxx Veteran
last seen 7 hours ago
EG3 wrote:
1 knop en klaar, en dat zeg je nu ;)
E
Hardtraxx Newbie
last seen Oct 2012
Kepro wrote:
EG3 wrote:
1 knop en klaar, en dat zeg je nu ;)
? wat bedoel je? :/
C
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2026
Bij een sandy/ivy bridge processor is overclocken een kwestie van op 1 knop in de BIOS drukken. Zonde om er geen gebruik van te maken. :)
E
Hardtraxx Newbie
last seen Oct 2012
En waarom zou ik overclocken? En is het nodig met zo'n systeem?
C
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2026
Omdat het kan.
S
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
Ramirez wrote:
ScavengerDJ wrote:
Ik draai hier probleemloos een 6970 met een 600watt voeding. ^^
Eentje ja ;)