Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 46  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2012 16:16 

Hardtraxx Veteran

Je kan een hoop leuke dingen kopen voor 700 euro. :)
http://tweakers.net/gallery/378286?wish ... :wenslijst
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2012 17:12 

Hardtraxx Addict

Wat ik nu heb (Alternate blijkt het goedkoopste):

MS-TECH CA-0280 "Frozen Longhorn" Case
ASRock 970 Extreme3 Moederbord
AMD FX-6200 Hexacore 3,8Ghz processor
EVGA GeForce GTX 560 Videokaart
Corsair CMPSU-600CX V2 Voeding 600Watt
Corsair 8 GB DDR3-1866 Kit Ram geheugen
Western Digital WD5000BUCT 500Gb hdd
LiteOn IHOS104-06 bluray/dvd brander

710 euro voor de onderdelen, en 55 voor de assemblage. Dat ik het daar laat assembleren is niet omdat ik het zelf niet in elkaar kan zetten, maar omdat ik bios en zo niet kan instellen.

Is dit iets? Zijn er nog suggesties voor andere (betere, maar ongeveer even duur) onderdelen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2012 18:27 

Nijidik schreef:
Wat ik nu heb (Alternate blijkt het goedkoopste):

MS-TECH CA-0280 "Frozen Longhorn" Case
ASRock 970 Extreme3 Moederbord
AMD FX-6200 Hexacore 3,8Ghz processor
EVGA GeForce GTX 560 Videokaart
Corsair CMPSU-600CX V2 Voeding 600Watt
Corsair 8 GB DDR3-1866 Kit Ram geheugen
Western Digital WD5000BUCT 500Gb hdd
LiteOn IHOS104-06 bluray/dvd brander

710 euro voor de onderdelen, en 55 voor de assemblage. Dat ik het daar laat assembleren is niet omdat ik het zelf niet in elkaar kan zetten, maar omdat ik bios en zo niet kan instellen.

Is dit iets? Zijn er nog suggesties voor andere (betere, maar ongeveer even duur) onderdelen?

wissel die 500gb hard disk om met een ssd dan....

en haal sowieso een 7900 kaart van amd :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2012 19:43 

Hardtraxx Elite

kaboem schreef:

wissel die 500gb hard disk om met een ssd dan....

en haal sowieso een 7900 kaart van amd :).

Of voor een 7800 kaart van amd, die schopt ook de kont van die gtx 560. En ik zou ook voor een ssd gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2012 19:47 

Hardtraxx Veteran

Danny H schreef:
En ik zou ook voor een ssd gaan.

In plaats van een HDD? Ik kan m'n spellen niet eens kwijt op m'n SSD, laat staan m'n muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2012 20:57 

Hardtraxx Addict

Misschien dat ik er nog een 60Gb SSD bij doe om windows op te zetten, maar dat kost al gauw 70 meer. Betere videokaart zal ik nog even rondkijken, het is niet zo dat ik hem binnen nu en 1 week bestel. Maar wat ik nu ongeveer heb is de basis. Trouwens, als ik de DVD brander er uit deze sloop, bespaart me dat ook al gauw 60 euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2012 00:29 

Hardtraxx Elite

chicken schreef:
Danny H schreef:
En ik zou ook voor een ssd gaan.

In plaats van een HDD? Ik kan m'n spellen niet eens kwijt op m'n SSD, laat staan m'n muziek.

Muziek moet je ook niet op een ssd pleuren.
128gb ssd als bootschijf + enkele spellen en een hdd of een externe hdd ernaast voor muziek en dergelijke.

Ikzelf gebruik nu een ssd als bootschijf, 2x wddd velociraptors hdd voor spellen een 1tb hdd voor downloads/muziek/films en zooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2012 18:25 

Hardtraxx Addict

Het is trouwens ook zo dat ik er nog 2 hdd's van deze pc induw, ik kom geen ruimte tekort. Zijn de HD78xx en HD79xx kaarten niet veel duurder dan de GTX560?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2012 23:08 

Hardtraxx Addict

7850 is iets duurder maar wel stukken beter en veel zuiniger.
http://www.alternate.nl/html/product/Club_3D/Radeon_HD_7850_Royal_Queen/1011940/?event=search

Trouwens. Mijn 2600K FTW.

Afbeelding

Klikbaar plaatje.

En toch wil ik een nieuwe... Deze doet geen 5Ghz.. bah >.< :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2012 23:57 

Hardtraxx Addict

Nog een vraagje dan, is een 600Watt voeding genoeg als ik die Club 3d Royal queen 7850 koop (130W)? Sorry voor zoveel vragen maar moet zeker zijn dat mijn systeem dan ook echt goed loopt, en niet dat ik het niet optimaal kan benutten. En zijn de Zambezi processors goed?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2012 23:57 

Hardtraxx Addict

Thund3R schreef:
7850 is iets duurder maar wel stukken beter en veel zuiniger.
http://www.alternate.nl/html/product/Club_3D/Radeon_HD_7850_Royal_Queen/1011940/?event=search

Trouwens. Mijn 2600K FTW.

Afbeelding

Klikbaar plaatje.

En toch wil ik een nieuwe... Deze doet geen 5Ghz.. bah >.< :lol:

Wat voor koeling heb je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2012 18:11 

Hardtraxx Addict

Ja, die 600w is ruim voldoende voor die 7850. Zelfs wel voor 2 stuks in de toekomst.

@Nijdijk:

Gewoon luchtkoeling. Een Venomous X Black Edition.
http://www.thermalright.com/new_a_page/product_page/cpu/venomous-x/product_cpu_cooler_venomous-x_black.html

Afbeelding

Push-Pull met 2 hoge prestatie fans. Enermax Apollish Vegas 2000RPM 120mm Blue LED.
http://www.enermax.co.uk/produkte/luefter/apollishvegas.html

Afbeelding

M'n kast is een CM 690 II Advanced Black & White edition met 2x 140mm voor intake, 1x 120mm onderin intake, 2x 140mm outtake bovenop en 1x 120mm outtake achterin. Zat airflow dus :)
http://www.coolermaster.nl/product.php?product_id=6767

Afbeelding

Rest van m'n systeem:
i7 2600k @ 4.92Ghz inmiddels op 1.432v.
ASUS P8Z77-V
2x4GB Samsung 30nm 1333Mhz CL9 1.35v RAM @ 2180Mhz 9-11-11-24-1T 1.60v.
Sapphire HD7970 3GB Reference met een Arctic Accelero 7970 @ 1250Mhz GPU en 1775Mhz VRAM (1.262v/1.640v).
XFX XXX 650W Modulair
Creative X-Fi Titanium (Niet HD versie)
CM 690 II Adv. Black & White
2x OCZ Agility 3 60GB
1x Corsair Force GT 90GB
1x Samsung 830 128GB
1x 500GB Samsung Spinpoint F3
Lamptron FC8 fancontroller

Dat is het wel zo'n beetje lol.
75% van de onderdelen is tweedehands gekocht om geld te besparen, enige nieuwe is de voeding, de GPU koeler, het moederbord en de kast.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2012 19:38 

Hardtraxx Veteran

Nijidik schreef:
Het is trouwens ook zo dat ik er nog 2 hdd's van deze pc induw, ik kom geen ruimte tekort

In dat geval inderdaad gewoon aan de SSD gaan. :)

@ thund3r, en ik maar denken dat ik de enige 'tweaker' hier was. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2012 19:41 

Hardtraxx Veteran

Thund3R schreef:

Afbeelding

Klikbaar plaatje.

Sow hee, dat thema is een van de lelijkste die ik ooit heb gezien :worship: Kan jij dat grijs op grijs wel lezen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2012 20:16 

Hardtraxx Addict

Is het instellen van een BIOS moeilijk? Wat komt er nog meer bij kijken bij het in elkaar zetten van een pc? (behalve onderdelen op het moederbord zetten en voldoende koeling aanbrengen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2012 20:19 

Nijidik schreef:
Is het instellen van een BIOS moeilijk? Wat komt er nog meer bij kijken bij het in elkaar zetten van een pc? (behalve onderdelen op het moederbord zetten en voldoende koeling aanbrengen)

die kabeltjes enzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2012 20:33 

Hardtraxx Veteran

Kabeltjes wijst ook zichzelf wel. Voor de aan/uit en reset knop heb je de handleiding van het moederbord nodig, maar ook dat is simpel. :)

BIOS instellen hoeft in principe niet. Enige wat ik ooit tegen ben gekomen is dat ik het A:\ (Floppy) station uit moest zetten in de bios.

Verder als dit de eerste keer voor je wordt, moet je logisch nadenken en dus bijvoorbeeld de koelpasta niet onder, maar op de processor doen (er was op het forum van tweakers.net serieus een gast die koelpasta tussen de pinnetjes van de processor had gedaan lol) en voor de rest gewoon niets forceren tijdens het in elkaar zetten en rustig blijven. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2012 20:44 

Hardtraxx Addict

chicken schreef:
Kabeltjes wijst ook zichzelf wel. Voor de aan/uit en reset knop heb je de handleiding van het moederbord nodig, maar ook dat is simpel. :)

BIOS instellen hoeft in principe niet. Enige wat ik ooit tegen ben gekomen is dat ik het A:\ (Floppy) station uit moest zetten in de bios.

Verder als dit de eerste keer voor je wordt, moet je logisch nadenken en dus bijvoorbeeld de koelpasta niet onder, maar op de processor doen (er was op het forum van tweakers.net serieus een gast die koelpasta tussen de pinnetjes van de processor had gedaan lol) en voor de rest gewoon niets forceren tijdens het in elkaar zetten en rustig blijven. :)

Haha ja kabeltjes lijkt me logisch :) Koelpasta tussen processor en koelunit in. Hoeveel casefans is aan te raden? Ik zit nu te twijfelen of ik alleen een nieuw moederbord en processor koop, met case erbij en videokaart, dan dat ik voor harde schijven (die ik al heb), ram (wat ik ook al heb) en de voeding nog veel extra moet betalen. Aan de andere kant, dit systeem is uit 2008 dus voor computer termen outdated.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2012 21:26 

Hardtraxx Veteran

RAM zal waarschijnlijk niet werken. Aangezien je systeem uit 2008 komt, zal het wel DDR2 zijn. Systemen tegenwoordig gebruiken DDR3, dus dat past niet. :) RAM kost tegenwoordig ook niks meer trouwens.

Harde schijf hoef je inderdaad niet te kopen. SSD hoeft ook niet gelijk, kan je altijd nog naar upgraden. Een SSD werkt wel werelds moet ik zeggen, ik wil niet meer zonder!

Voeding ligt eraan wat voor voeding je nu hebt. Veel mensen onderschatten het belang van een goede voeding.

Hoeveelheid casefans ligt eraan wat voor behuizing je neemt en welke hardware precies. ;)

Ohja, 1 tip: vergeet niet de koperen spacers te plaatsen tussen je moederbord en behuizing. Klinkt simpel, maar het is beginnersfout #1 (ook ik trapte er de eerste keer in...)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2012 01:23 

Hardtraxx Addict

En de koeler van een paar posts hierboven gaat weg met een ander bbordje, CPUtje en RAM wat ik ahd liggen van een upgrade van een maats PC.

Ik ga zelf overstappen op de beste luchtkoeler op de markt tegenwoordig.

De Phanteks PH-TC14PE
Afbeelding

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2012 10:28 

Hardtraxx Veteran

Blijft een mooi ding. Wist niet dat ie de Noctua NH-D14 versloeg, maar inderdaad. :P Ik heb zelf de Noctua.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2012 23:45 

Hardtraxx Addict

Dat verschil is ook zo klein.. :)
Alleen ja, ik heb een vrij gemodde case, blauw wit thema, dus deze koeler zou er perfect bij staan :)

Nu hopen dat Afuture hem kan leveren! Ze zeggen van wel maar ik moet het nog zien..
Oh, en ik zoek nog een HD4890 of GTX275/GTX280/GTX285.. Iemand? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2012 21:12 

Hardtraxx Veteran

Ben jij toevallig dit? :P http://tweakers.net/aanbod/445368/hd489 ... ler-hebben).html
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2012 23:40 

Hardtraxx Addict

Yep. :P Die 4890 met kapotte fan in de reacties gaat van mij worden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2012 08:12 

Hardtraxx Veteran

25 euro is geen geld natuurlijk. :) Mag ik vragen waar je het voor nodig heb?
Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 46  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic