Active topics in Off-Topic

Moderators

• Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 4 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 17 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 hours ago
C
Hardtraxx Veteran
4930 posts member since 2012
last seen Jan 2026
Verouderd, maar draait alles nog soepel ;)
XFX nForce 780i
Q9550 @ 3,8ghz
3x gtx260 @ 700mhz
4gb ddr3 @ 900mhz
crucial c300

Ben nog steeds van mening dat je aan 1gb ruim voldoende hebt voor 1980@1080. Groter dan deze resolutie spelen de meesten toch niet.
Hardtraxx Veteran
5464 posts member since 2009
last seen 17 hours ago
chicken wrote:Verouderd, maar draait alles nog soepel ;)
XFX nForce 780i
Q9550 @ 3,8ghz
3x gtx260 @ 700mhz
4gb ddr3 @ 900mhz
crucial c300

Ben nog steeds van mening dat je aan 1gb ruim voldoende hebt voor 1980@1080. Groter dan deze resolutie spelen de meesten toch niet.

Sommige dingen van je pc zeggen me helemaal niets :P naja, BF3, Crysys en metro vragen soms al 1.5 gb op de bovenstaande resolutie. Daarnaast is het ook meer future proof.
A
2gb woehoei :yay:
C
Hardtraxxer
50 posts member since 2009
last seen Mar 2020
Hallo,

Ik wil een nieuwe videokaart gaan aanschaffen.
Liefst onder de 100 euro.
Welke kaart is op dit moment het beste in deze prijsklasse?
Er zal niet volle bak mee gegamed worden, maar hij moet de meeste games toch wel aankunnen.

Iemand een aanrader? :)
C
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2026
Celis wrote:Hallo,

Ik wil een nieuwe videokaart gaan aanschaffen.
Liefst onder de 100 euro.
Welke kaart is op dit moment het beste in deze prijsklasse?
Er zal niet volle bak mee gegamed worden, maar hij moet de meeste games toch wel aankunnen.

Iemand een aanrader? :)
http://tweakers.net/pricewatch/289185/a ... tab:prices
:)
C
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2026
Kepro wrote:
chicken wrote:Verouderd, maar draait alles nog soepel ;)
XFX nForce 780i (moederbord)
Q9550 @ 3,8ghz (processor, overclocked)
3x gtx260 @ 700mhz (videokaarten, overclocked)
4gb ddr3 @ 900mhz (geheugen, overclocked)
crucial c300 (SSD)
Sommige dingen van je pc zeggen me helemaal niets :P
^^
Om je een beeld te geven, een picje van tijdens het bouwen.
G
waarom 3x een gtx260 en dan zo weinig ram gehueugen xd beetje uit balans volgens mij je build xd

en erg jammer van je mobo :/ nForce moederborden zijn echt kut xd
Hardtraxx Veteran
last seen 17 hours ago
Ik heb trouwens mijn behuizing omgeswitched van een Fractal design R3 naar een Cooler Master HAF 932 Advanced :cool:
C
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2026
KSwoosh wrote:waarom 3x een gtx260 en dan zo weinig ram gehueugen xd beetje uit balans volgens mij je build xd

en erg jammer van je mobo :/ nForce moederborden zijn echt kut xd
Alles behalve de ssd is tweedehands. Mobo heb k gewonnen in een veiling, was de enige bieder. Erg goedkoop dus. :P Heb dit systeem ook puur in elkaar gegooid omdat ik het leuk vind om eraan te werken. Ben er niet heel veel op vooruit gegaan tov mn vorige systeem. Dat was namelijk een AMD Phenom 1050T met een GTX460.
Alle drie de videokaarten gekocht met het geld dat ik binnenkreeg door de verkoop van de 460, ook goeie deal dus. :p Zou deze setup ook zeker niet aanraden, door dit warme weer draait 1 videokaart nu idle op 56 graden en moederbordchipset op 61 graden. Veel te hoog voor idle :P

Moet wel zeggen dat nForce bordjes lekker clocken :thumbsup:

Overigens ben ik nog niet tegen bottlenecks aangelopen door t geheugen. Voor mijn gebruik is 4gb nog steeds genoeg blijkbaar. :)
D
Kepro wrote:Ik heb trouwens mijn behuizing omgeswitched van een Fractal design R3 naar een Cooler Master HAF 932 Advanced :cool:
Vanwaar deze switch?

Foto van je nieuwe kast zou ook wel leuk zijn!
Hardtraxx Veteran
6376 posts member since 2010
last seen Oct 2021
chicken wrote:Opzich goede kaart, maar voor een tientje meer heb je een 560, die over het algemeen wel beter presteert. :)
http://www.anandtech.com/bench/Product/539?vs=543

http://tweakers.net/pricewatch/310109/m ... d5-oc.html

Maar aangezien je zegt hoe goedkoper hoe beter, is het misschien beter om te weten welke spellen je wilt spelen en op welke resolutie/graphics. :)
Thanks man. Mijn te besteden budget is echt maximaal 150 euro.
Hardtraxx Veteran
last seen 17 hours ago
Dysphoria wrote:
Kepro wrote:Ik heb trouwens mijn behuizing omgeswitched van een Fractal design R3 naar een Cooler Master HAF 932 Advanced :cool:
Vanwaar deze switch?

i.v.m. de koeling. Kwam erachter dat het in mijn kamer warmer werd dan gedacht. Voor de rest moest ik vaak het deurtje van de Fractal open laten staan.

Volgende week komt nieuwe behuizing binnen.
Hardtraxx Veteran
6376 posts member since 2010
last seen Oct 2021
Kepro wrote:Zou zoiezo voor een 2 gb kaart gaan. De AMD 7000 kaarten zijn wel bang for the buck. Als je iets koopt doe het dan meteen goed.

@chicken, wat voor pc heb jij ?
Bang voor de buck is goed of niet goed? Sorry ik heb deze uitdrukking echt nog nooit gehoord.
Hardtraxx Veteran
last seen 17 hours ago
mrazura wrote:
Kepro wrote:Zou zoiezo voor een 2 gb kaart gaan. De AMD 7000 kaarten zijn wel bang for the buck. Als je iets koopt doe het dan meteen goed.

@chicken, wat voor pc heb jij ?
Bang voor de buck is goed of niet goed? Sorry ik heb deze uitdrukking echt nog nooit gehoord.
Veel waarde voor je geld.
C
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2026
Image
:loving:
Hardtraxx Elite
2074 posts member since 2009
last seen Oct 2015
double/triple slot koeling voor een powercolor kaart, kan er net niet uithalen welk model. Gok maar wel op een high end kaart.
C
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2026
Is triple slots. Waarschijnlijk AMD 7000 seriem dus zal wel de 7970 en 7950 worden. Of... misschien een 7990.
De nieuwe creatie van PowerColor zal naar verwachting toegepast worden op een Radeon HD 7900 serie grafische kaart, die naar alle warschijnlijkheid ook meteen overklokt de fabriek zal verlaten.
Of de Vortex III ook zijn weg zal vinden naar de verwachte dual-GPU Radeon HD 7990 videokaart van AMD is nog niet duidelijk.
Bron
Hardtraxx Elite
last seen Oct 2015
Kepro wrote:
Dysphoria wrote:
Vanwaar deze switch?

i.v.m. de koeling. Kwam erachter dat het in mijn kamer warmer werd dan gedacht. Voor de rest moest ik vaak het deurtje van de Fractal open laten staan.

Volgende week komt nieuwe behuizing binnen.
Arc Midi was ook een uitstekende keuze geweest, heb deze namelijk. Koeling is optimaal! Maar heb er ook 6 fans inzitten en nog plaats voor 2 meer. Qua geluidsoverlast kan ik niet echt klagen maar heb ook eigenlijk de meeste tijd headset op.

En heb gisteren een nieuwe headset besteld en komt morgen als het goed is binnen.

Image
http://nl.hardware.info/reviews/2107/4/ ... w-akg-ghs1
Hardtraxx Veteran
last seen 17 hours ago
Ik wou stiekem ook gewoon een andere kast, wou weer wat nieuws ook al is was mn huidige maar 1 maand oud xd ik heb altijd mijn vaders sennheiser op :cool:
Hardtraxx Elite
last seen Oct 2015
Kepro wrote:Ik wou stiekem ook gewoon een andere kast, wou weer wat nieuws ook al is was mn huidige maar 1 maand oud xd ik heb altijd mijn vaders sennheiser op :cool:
Haha! Dat kan natuurlijk ook nog he.
Ik heb nu ook een senheiser in gebruik maar die gebruik ik nu telkens vaker icm mijn smartphone als ik aan't sporten ben, dus wou gewoon weer een vaste headset wie ik alleen voor op de pc gebruik.

http://www.vriese.nl/wms/fm/userfiles/c ... 0HD202.jpgDeze heb ik nu in gebruik. :D
Last edited by Danny H on 14 Jun 2012 19:25, edited 1 time in total.
Hardtraxx Elite
last seen Oct 2015
Vraagje aan de techneuten onderons,

Ik zit namelijk in dubio over een evt aanschaf tablet of vervanging van mijn telefoon (desire hd). Ik zit vaak op internet met het werk tijdea een nachtdienst en zat nu te denken om een tablet aan te schaffen om er dan via te kunnen internetten en evt een serie op te zetten in 720p kwaliteit.
Of ik ga voor vervanging van mijn telefoon en koop een galaxy note wat een precies tussen een tablet en telefoon inzit.

Een tablet kost tegenwoordig al niet teveel meer en de note wordt nog wel de hoofdprijs voor gevraagd. Wat zouden jullie doen?
C
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2026
View on YouTube
:drool: :drool: :drool:
Hardtraxx Elite
last seen Oct 2015
Nieuwe telefoon binnen, galaxy note! :D

En wat een plaatje is dit:

Image

gtx 670 van zotac. :drool:
Hardtraxx Veteran
last seen 17 hours ago
Kan toch niet op tegen mijn Asus 680 top :cool: wel een mooi kaartje voor SLI
Hardtraxx Elite
last seen Oct 2015
Ja oke baas over baas. Doelde meer op hoe het kaartje eruit. Mooi klein krachtpatsertje. :)