Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166 ... 267  Volgende

Heb je wel eens fout gedoseerd?
Ja, met gevolgen 22%  22%  [ 12 ]
Ja, zonder gevolgen 15%  15%  [ 8 ]
Nee 51%  51%  [ 28 ]
Meerdere keren 4%  4%  [ 2 ]
Wat is fout doseren? 9%  9%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 55
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 15:48 

Hardtraxx Addict

Ja ik ga ze wss toch maar testen welke ik nu precies heb gekregen! :D Ik heb waarschijnlijk de nieuwe eekhoorns :( ze zijn toch iets dunner..

Hopelijk heeft iemand anders ze al op laten sturen, hoef ik snoepje alleen maar 1 sec uit te lenen en krijg de uitslag te horen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 16:12 

Hardtraxxer

Chukkels schreef:
Een paar? zitten van 175-190mg. Maar je snapt natuurlijk ook wel dat als je 20 hebt, je laat er 1 testen en die 194mg is (hoogste bevestigde mg), dat die anderen uit het zakje NIET automatisch ook 194mg zijn? ;)

Ja logisch, die paar zijn hoog ja, wss de rest niet. Je weet het nooit. Maar vond het toch wel aardig. En ze waren spotgoedkoop, dus mij hoor je sowieso niet klagen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 16:13 

Hardtraxx Veteran

Paarse Jimbo's (olifanten) en nieuwe groene canadezen (160-165mg naar schatting) binnenkort verkrijgbaar. Wellicht van de Canedians wat inslaan, hoewel de Fast Forwards hier ook nog liggen voor het leuke festival seizoen :loving:

*wacht met smart op de nieuwe poll*
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 16:29 

Hardtraxx Addict

Chukkels schreef:
Paarse Jimbo's (olifanten) en nieuwe groene canadezen (160-165mg naar schatting) binnenkort verkrijgbaar. Wellicht van de Canedians wat inslaan, hoewel de Fast Forwards hier ook nog liggen voor het leuke festival seizoen :loving:

Nieuwe poll is er toch al? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 16:29 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:

*Wacht met smart op de antwoorden op de poll*
:$
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 16:38 

Hardtraxx Veteran

Leuk toch, een nieuw tripmaatje :thumbsup: :thumbsup:

Hopelijk is het een vriendin :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 17:21 

Hardtraxx Veteran

Even iets betreffend hersenschade voorkomen d.m.v. 5htp.

Vraag:

Ik lees op internet een aantal positieve en negatieve verhalen rondom 5-HTP.

Mijn vraag; Ik heb xtc, ik heb 5-HTP. Neem ik 5-HTP voor ik xtc gebruik, zo ja hoe ver van te voren en in welke hoeveelheid óf enkel na en dan ook de vraag in welke hoeveelheid.
Ik kom op het internet namelijk verhalen tegen van mensen die het juist aanbevelen voor het gebruik van xtc maar daarnaast ook verhalen van mensen die zeggen dat het gebruik van 5-HTP voor en/of na (niet geheel duidelijk) het gebruik van xtc geleid heeft tot (tijdelijk) waarnemen van 'zwarte vlekken'.

En tot slot; vanaf welke hoeveelheden xtc is het zinvol om dit suplement te gebruiken?

Antwoord

Dieronderzoek geeft aanwijzingen dat 5-HTP schade door XTC kan verminderen. Of dit bij de mens ook zo is weten we niet. Bovendien zou de combinatie van 5-HTP en XTC voor een teveel aan serotonine kunnen zorgen. Dit kan allerlei vervelende en zelfs gevaarlijke klachten geven. Er worden in de literatuur meer bijwerkingen genoemd die het idee geven dat je voorzichtig moet zijn met 5-HTP. Als je toch 5-HTP wilt nemen, doe dit dan alleen ná het gebruik en niet ervoor.
Er zijn een aantal andere, veiligere methodes die de kans op hersenschade kunnen verkleinen en mogelijk ook helpen tegen een dinsdagdip. Om die uit te leggen, is het handig eerst nog kort iets te vertellen over het ontstaan van schade en kater:

Wat veroorzaakt die dinsdagdip?

Het gelukzalige XTC-gevoel ontstaat doordat er ineens veel meer van de stof serotonine in je hersenen vrijkomt. Hierdoor kan je serotoninevoorraad uitgeput raken. Dat kan een depressief gevoel in de dagen na het gebruik veroorzaken.
En hersenschade?
Er zijn duidelijke aanwijzingen dat XTC hersencellen kan beschadigen.. Dit kan komen door de vorming van vrije radicalen. Dat zijn chemische stofjes die een elektron (deeltje van een atoom) te weinig hebben. Ze pikken een elektron op andere plaatsen, bijvoorbeeld de wand van je hersencellen, waardoor hersencellen beschadigd kunnen raken. Dit noem je ‘oxidatieve stress’.

Wat kun je doen? Je kunt de oxidatieve stress verminderen.

• Het allerbelangrijkste dat je kan doen is niet te VAAK en niet te VEEL slikken. Maximaal 1 keer per 2 maanden (liever minder vaak) en dan niet meer dan 1-1,5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht (70 kg: maximaal tussen 70-105 mg MDMA). Om te weten hoeveel je binnenkrijgt, moet je je pillen dus laten testen.

• Geen speed, cocaïne of L-tyrosine gebruiken. Onderzoek laat zien dat teveel dopamine (een neurotransmitter, net als serotonine) in je brein extra oxidatieve stress veroorzaakt als je XTC gebruikt. Cocaïne en speed verhogen allebei de hoeveelheid dopamine en daarmee de kans op hersenschade door MDMA. Bovendien kan speed zelf ook hersenschade geven. Sommige mensen slikken L-tyrosine om de risico’s en kater te verminderen. Maar dit is een voorloper van dopamine en moet je daarom niet combineren met XTC.

• Koel blijven: Warmte en een hogere lichaamstemperatuur versterken de oxidatieve stress door XTC. Als je slikt in een warme omgeving (een club) en je beweegt veel (dansen), dan kan eenzelfde dosis XTC meer schade aanrichten. Een studie liet zien dat dansende clubbers op XTC een hogere lichaamstemperatuur hadden dan de andere dansende mensen in die club. Twee dagen later hadden zij meer last van vermoeidheid en dip. Zorg er dus voor dat je lichaamstemperatuur niet te veel oploopt door af en toe te rusten, geen petjes of warme kleren te dragen tijdens het dansen en regelmatig water of fris te drinken (1-2 glazen per uur).

Hiernaast zijn er nog wat middelen die mogelijk kunnen helpen de kans op hersenschade en kater te verminderen. Ook over de werkzaamheid van deze middelen bestaat discussie, maar deze zijn wat safer dan 5-HTP:

• Extra anti-oxidanten.
Deze stoffen geven zelf een elektron aan de vrije radicalen, waardoor die ‘rustig’ worden en de oxidatieve stress vermindert. Anti-oxidanten vind je in groene thee, groenten zoals broccoli, kool, selderij, ui en peterselie en in vruchten als appels, bramen, cranberries, frambozen, grapefruit, peren en pruimen. Als je hiervan meer dan normaal eet voor en na XTC-gebruik zou je de oxidatieve stress kunnen verminderen. Je kunt dit ook vervangen door anti-oxidanten in de vorm van supplementen zoals vitamine C, vitamine E, zink, selenium, groene theecapsules of alfa-liponzuur (een krachtige anti-oxidant dat door je hersenen kan worden opgenomen omdat het vetoplosbaar is; dosis 30-100 mg per dag).

• Vette vis
Je kunt ook de kwaliteit van de wand van de hersencellen proberen te verhogen. Die bestaat uit vetten en kan versterkt worden door omega-3-vetzuren in vette vis zoals zalm, haring en makreel. Dus vis eten voor en na XTC is geen slecht idee. Je kunt ook visoliesupplementen (1000 mg) slikken, maar let erop dat er alleen omega-3, en geen omega-6 of omega-9 vetzuren inzitten.

• Q10
MDMA put ook de energie in je hersencellen uit, wat leidt tot extra oxidatieve stress. Co-enzym Q10 is een stofje dat verantwoordelijk is voor de aanmaak van ATP, de belangrijkste energiedragers in je lichaam. 24 uur na MDMA-toediening bij ratten was er bijna 30% minder ATP in hun hersencellen aanwezig. Om je energiehuishouding te ondersteunen wanneer je XTC gebruikt, kun je extra Q10 slikken (30-120 mg per dag).
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 17:28 

Hardtraxx Veteran

Het is niet bewezen dat het bij mensen effect heeft, maar het is ook niet bewezen dat het GEEN effect is. Dus jah, wat men wil geloven, moet men maar geloven. Voor mij werkt het in ieder geval :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 17:36 

Hardtraxx Veteran

Voor mij werkt het ook :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 17:37 

Hardtraxx Veteran

Heee haters :mad: -.-

Tis informatief bedoeld, niet dissicussusierend
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 17:40 

Hardtraxx Veteran

Olijfboompje schreef:

Dan heb je het in het verkeerde deel gepost :P

Vind je nog steeds lievvvv hoor :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 17:47 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:
Olijfboompje schreef:

Dan heb je het in het verkeerde deel gepost :P

Vind je nog steeds lievvvv hoor :aww:

Neeeeeeeeeeeeeeeen,

Hier mag informatieve, maar ook non informatieve informatie :D
Cool he :thumbsup:

Wist je dat het aantal v's in lievv bepaald hoe lievv je bent?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 17:52 

Hardtraxx Veteran

Het was bedoeld als een dubbel W, maar die knop is kapot op m'n toetsenbord...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 18:21 

Chukkels schreef:
Het was bedoeld als een dubbel W, maar die knop is kapot op m'n toetsenbord...

:')
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 18:23 

Mijn antwoord op de poll is natuurlijk: 'Je zegt hem of haar de deur omdat je niks met lager opgeleiden te maken wil hebben.'
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 18:26 

Hardtraxx Veteran

Banaanslak schreef:
Mijn antwoord op de poll is natuurlijk: 'Je zegt hem of haar de deur omdat je niks met lager opgeleiden te maken wil hebben.'

Ben ik helemaal met je eens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 18:27 

Olijfboompje schreef:
Banaanslak schreef:

Ben ik helemaal met je eens!

Ik vind eigenlijk wel dat het hoort te zijn: 'Je zegt hem of haar de deur omdat je niks met minder opgeleiden te maken wil hebben.'
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 18:47 

Donateur

Wat een domme poll :') Weet dat ie grappig is bedoeld maar ik zit toevallig echt in zo'n situatie en kan me nergens in vinden...

Als ik er dan een moet kiezen, dan is het "je wijst hem of haar de deur" (echter niet omdat ie laag opgeleid is want ik wou dat ik zn geld had). Die keuze heb ik helaas moeten maken, omdat diegene zich niet wou laten helpen. Als iemand zich wel wil laten helpen, bel de verslavingskliniek. Drugsverslavingen zijn serieuze zaken. Ouders inlichten is onzinnig zolang het nog niet helemaal te laat is en iemand nog niet alles heeft verspeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 19:00 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Wat een domme poll :') Weet dat ie grappig is bedoeld maar ik zit toevallig echt in zo'n situatie en kan me nergens in vinden...

Als ik er dan een moet kiezen, dan is het "je wijst hem of haar de deur" (echter niet omdat ie laag opgeleid is want ik wou dat ik zn geld had). Die keuze heb ik helaas moeten maken, omdat diegene zich niet wou laten helpen. Als iemand zich wel wil laten helpen, bel de verslavingskliniek. Drugsverslavingen zijn serieuze zaken. Ouders inlichten is onzinnig zolang het nog niet helemaal te laat is en iemand nog niet alles heeft verspeeld.

Tis hier ook off topic met de bedoeling als wat meer grappig bedoeld en wat meer luchtig, maar ik kan je ergernis begrijpen...bij deze excuses namens mij als topicstarter.

Je kan niemand die geen motivatie of de wil heeft om geholpen te worden.
Als ik het zo lees, ligt het iig niet aan jou, je hebt je best gedaan.
Houd dat in je achterhoofd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 19:07 

Donateur

Haha nee maak je ook geen verwijt, dit soort dingen mogen ook best luchtig bekeken worden. Maar t is geen pretje als je echt in zo'n situatie zit iig ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 19:16 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Haha nee maak je ook geen verwijt, dit soort dingen mogen ook best luchtig bekeken worden. Maar t is geen pretje als je echt in zo'n situatie zit iig ;)

Dat snap ik :)

Iig veel sterkte ermee!
Veel mensen beseffen niet wat voor impact het heeft op jezelf, maar ook op de mensen om je heen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 19:52 

Olijfboompje schreef:
dawasiknie schreef:

Dat snap ik :)

Iig veel sterkte ermee!
Veel mensen beseffen niet wat voor impact het heeft op jezelf, maar ook op de mensen om je heen.

Het heeft een grotere impact op de mensen om je heen dan op jezelf, jij denkt alleen maar van ja laat me nou ik doe toch niks verkeerd enzo.
De mensen om je heen denken er juist helemaal anders over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 19:58 

Donateur

Mijn Antwoord staat er niet bij. Ik zou zelf met die vriend van me beetje gaan praten erover, en heb proberen te laten minderen. En als dat niet lukt om een verslafingskliniek aanwijzen
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 20:00 

Vind ik altijd zo fout mensen die roepen als je, paar keer drugs heb gebruikt dat je meteen een verslaafde bent :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2011 20:14 

Hardtraxx Addict

wesskeej schreef:
Vind ik altijd zo fout mensen die roepen als je, paar keer drugs heb gebruikt dat je meteen een verslaafde bent :x

Het vervelendste is dat met vrienden van mij.. Omdat ik volgens hun 'hard'-drugs gebruik is het erg en dat hoort niet en oh het is zo slecht en bla bla, het is verslavend en noem alles maar op !

Maar ondertussen.. elke week zitten ze met een paar vrienden minimaal 1 x , vaak 2 keer of meer zich helemaal kapot te blowen!

Dan denk ik van, ja verslaving = regelmatig gebruik.. En een feestje met drugs is anders den thuisgebruik drugs.. Een feestje met welke drugs dan ook --> alcohol hoort hier ook bij!

Iemand die op feestjes alcohol gebruikt is niet verslaafd, iemand die elke dag alcohol nodig heeft dus ook thuisgebruikt is wel verslaafd.. Iemand die op een feestje wat gebruikt om het feest leuker te maken naar mijns inziens, is anders dan iemand die wakker wordt met een flugel flesje ghb en 2 lijnen pep :)

Dan denk ik soms wel eens bij mezelf.. Waarom klagen jullie op mij terwijl ik van mening ben dat het bij hun toch erger is dan mijn feest-gebruik! Waar hun alcohol nuttigen pak ik soms een pilletje/lijntje bij wijze van spreken..

Het oh zo bekende verhaal van 'hard' en 'soft' drugs! Pure onzin allemaal, ik zou verslaafd zijn en slecht bezig zijn omdat ik op feestjes 'hard' drugs gebruik.. Fuck 'hard' en 'soft', het gaat om het gebruik en niet om de naam!!
Vorige  1 ... 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166 ... 267  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic