Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 12:02 
 
Hardtraxx Newbie

Gisteren heb ik Hardstyletracker.nl gelanceerd. Een site die het Hardstyle Releases subforum scant op releases, en deze sorteert op release datum. Ik werd verrast door het aantal positieve reacties dat ik erop kreeg in het "Wist je dat" topic. Blijkbaar was ik niet die de enige die hier belang bij had.

Om geen andere topics te vervuilen zal ik hier bugs en toekomstige functies bespreken.

Huidige werking:
Elke 24 uur worden de topics van de eerste 5 pagina's gescand op:
Topic title = Release titel
Datum = xx/xx/xxx of xx-xx-xxx na de specifieke woorden "Web Release:". (Word nog aangepast)
Youtube link = url van de eerste embedded youtube video in het topic.

Plannen:
    Mobiele website
    Andere algemene opmaak?
    HS.com links indien mogelijk.
    Spotify links indien mogelijk.
    Past/Future opdelen in maanden.

Changelog:
    21/03/18 - Youtube buttons toegevoegd.
    22/03/18 - Youtube player opgemaakt. Ook te vergroten/verkleinen door te slepen.
    23/03/18 - "Views "meter toegevoegd.

Ideeën? Bugs? Laat maar horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

bloblub schreef:
Ideën? Laat maar horen.


Net zoals die hier op HT ook staat volgens mij, dat je per jaar alle releases kan zien. Dan heb je echt een hele complete (maar ook complexe :P ) database. Maar kan vooral voor latere zorg zijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 13:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Thanks man! Heel erg handig voor mijn Spotify playlist :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 13:13 
 
Hardtraxx Veteran

Supervet initiatief :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sonnebloem schreef:
bloblub schreef:
Ideën? Laat maar horen.


Net zoals die hier op HT ook staat volgens mij, dat je per jaar alle releases kan zien. Dan heb je echt een hele complete (maar ook complexe :P ) database. Maar kan vooral voor latere zorg zijn :)

Dit. T/M 2012 hebben we wel een redelijk overzichtelijk/vrij compleet topic van (al zou vóór 2012 meenemen in de database ook wel nice zijn, voor zover mogelijk), maar het zou heel nice zijn als je in ieder geval vanaf 2013 zou kunnen bekijken.

Verder echt ontzettend nice gedaan, complimenten! Ga er zeker weten nog vaak gebruik van maken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:12 
 
Hardtraxx Veteran

Ik hoop dat je het vooral niet al te ingewikkeld laat. zo'n fancy layout als op HT.com is leuk en aardig, maar ik ga liever voor het simplistische. Nu kan je alles in 1 opslag nog zien en eventueel open of dichtvouwen (klikken).

Een hardstyle.com link is leuk en aardig maar ik denk dat je op 1 hand kan tellen hoeveel mensen daadwerkelijk daar een release kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:50 
 
Hardtraxx Newbie

sonnebloem schreef:
bloblub schreef:
Ideën? Laat maar horen.


Net zoals die hier op HT ook staat volgens mij, dat je per jaar alle releases kan zien. Dan heb je echt een hele complete (maar ook complexe :P ) database. Maar kan vooral voor latere zorg zijn :)


Dat is inderdaad een goed idee. Ik zou dan zelf een database moeten opstellen. Op dit moment worden namelijk alleen de eerste 5 pagina's geladen en opgeslagen, elke 24 uur. Als een topic daar in de toekomst buiten valt, verdwijnt hij ook op de tracker. Vandaar dat de sectie "Past" best willekeurig is.

R_vd schreef:
Thanks man! Heel erg handig voor mijn Spotify playlist :D

Ik ben toevallig op dit idee gekomen omdat spotify geen release datum toont. Ook is de "Release Radar" volgensmij compleet random. Ik mis veel artiesten die ik wel volg.

RTM93 schreef:
Ik hoop dat je het vooral niet al te ingewikkeld laat. zo'n fancy layout als op HT.com is leuk en aardig, maar ik ga liever voor het simplistische. Nu kan je alles in 1 opslag nog zien en eventueel open of dichtvouwen (klikken).

Een hardstyle.com link is leuk en aardig maar ik denk dat je op 1 hand kan tellen hoeveel mensen daadwerkelijk daar een release kopen.


Ik wil de site altijd overzichtelijk houden. Als ik in de toekomst veel toetsers en bellen ga toevoegen is het misschien een idee om "toggles" te tonen, zodat het één en anders verborgen kan worden. HS.com is misschien overbodig inderdaad, omdat die site zelf ook toont welke tracks zojuist zijn uitgekomen.

Erg tof om alle positieve reacties te lezen. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 15:16 
 
Hardtraxx Addict

Tip voor de youtube player, als het goed is kan je een start time parameter mee geven. Dat is fijn wanneer de video een podcast is. Er staat dan vaak @xx:xx onder
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 16:23 
 
Hardtraxxer

bloblub schreef:
Dat is inderdaad een goed idee. Ik zou dan zelf een database moeten opstellen. Op dit moment worden namelijk alleen de eerste 5 pagina's geladen en opgeslagen, elke 24 uur. Als een topic daar in de toekomst buiten valt, verdwijnt hij ook op de tracker. Vandaar dat de sectie "Past" best willekeurig is.


Ik heb er de ballen verstand van, maar kun je die eerste 5 pagina's niet (vrij simpel dan) uitbreiden naar een groter aantal?

Wellicht een optie bij "Past" om daar per maand 'pagina's' open en dicht te vouwen? (misschien dat je zoiets uit het releases topic kunt halen, van releases per week. Maar wat ik zeg, heb er de ballen verstand van dus weet niet hoe dit werkt en in hoeverre mogelijk ;p)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 17:08 
 
Hardtraxxer

Heel vet! Misschien in de toekomst echt een database er van maken zodat je de releases ook echt behoudt en niet perse afhankelijk bent van Hardtraxx, en de 'oude' releases wat meer organiseren (bijvoorbeeld per maand, zoals Kwami hierboven al zei)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 17:16 
 
Hardtraxx Newbie

Kwami schreef:
bloblub schreef:
Dat is inderdaad een goed idee. Ik zou dan zelf een database moeten opstellen. Op dit moment worden namelijk alleen de eerste 5 pagina's geladen en opgeslagen, elke 24 uur. Als een topic daar in de toekomst buiten valt, verdwijnt hij ook op de tracker. Vandaar dat de sectie "Past" best willekeurig is.


Ik heb er de ballen verstand van, maar kun je die eerste 5 pagina's niet (vrij simpel dan) uitbreiden naar een groter aantal?

Wellicht een optie bij "Past" om daar per maand 'pagina's' open en dicht te vouwen? (misschien dat je zoiets uit het releases topic kunt halen, van releases per week. Maar wat ik zeg, heb er de ballen verstand van dus weet niet hoe dit werkt en in hoeverre mogelijk ;p)


Dit is zo eenvoudig als een nummer wijzigen. Ik merkte echter op dat hoe groter het aantal pagina's werd, hoe meer fouten er voor kwamen (logisch ook). Datums die niet bijgewerkt waren of verkeerd ingevuld etc.

Neem als voorbeeld dit topic. Deze track is uit, maar volgens de datum in het topic komt deze aankomend december pas uit, gewoon een klein foutje. Hierdoor zal deze track altijd in de "Future" sectie te zien zijn, omdat ik nog geen mogelijkheid heb om specifieke releases handmatig te wijzigen (en ik twijfel of ik dit echt wil gaan doen). Daarom heb ik voor nu het aantal pagina's beperkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 17:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Neem aan dat dat niet echt veel voorkomt? Dan is het misschien meer een kwestie van reporten en aan laten passen door Magnetron
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 17:57 
 
Hardtraxx Newbie

TiMOTHYb schreef:
Neem aan dat dat niet echt veel voorkomt? Dan is het misschien meer een kwestie van reporten en aan laten passen door Magnetron


Het valt mee, maar bij de lancering wou ik een eerste opzet hebben met data die klopt. De manier waarop de datum word opgehaald is nu erg foutgevoelig en gebaseerd op de tekst: WEB release: DD/MM/JJJJ.

Vervang je "WEB release:" met bijvoorbeeld "Datum release:" Of typ je de datum als "10 jan 2018". Dan struikelt hij al. Dit pas ik binnenkort aan.

Overigens wil ik ook niet die gast worden die de mods aan het werk zet met oude topics uit 2010, omdat anders mijn tracker niet klopt . :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 20:38 
 
Hardtraxxer

Kwami schreef:
bloblub schreef:
Dat is inderdaad een goed idee. Ik zou dan zelf een database moeten opstellen. Op dit moment worden namelijk alleen de eerste 5 pagina's geladen en opgeslagen, elke 24 uur. Als een topic daar in de toekomst buiten valt, verdwijnt hij ook op de tracker. Vandaar dat de sectie "Past" best willekeurig is.


Wellicht een optie bij "Past" om daar per maand 'pagina's' open en dicht te vouwen? (misschien dat je zoiets uit het releases topic kunt halen, van releases per week. Maar wat ik zeg, heb er de ballen verstand van dus weet niet hoe dit werkt en in hoeverre mogelijk ;p)

Dit zou wel een stuk handiger zijn. Het zou handig zijn dat wanneer je "Past" open klapt dat je eerst maanden krijgt en die kunt uitklappen. Wanneer je nu "Past" openklapt krijg je 1 lange lijst wat imo iets teveel van het goeie is :P

Misschien dat dit bij "Future" wellicht ook handig kan zijn wanneer je teveel resultaten hebt. Dat je bij een bepaald aantal resultaten een wrapper maakt en wanneer je onder dat aantal zit dat je gewoon 1 lijst hebt.

Mocht je op een bepaald moment toe zijn aan puur uiterlijk dan zou je imo een wat leuker design kunnen maken. Zoals RTM93 al zei, het hoeft niet een complex design te zijn, maar ik vind het altijd wel chill wanneer zoiets een mooi design heeft. Verbetert voor mij wel de gebruikerservaring ^^

Verder een mooi concept. Keep up the good work :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 22:52 
 
Hardtraxx Newbie

Ik zal binnenkort past/future opdelen in maand secties. En daarna meer pagina's inladen.

Kleine update: De youtube player heeft een beetje opmaak gekregen en is te vergroten met je muis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 23:31 
 
Hardtraxxer

bloblub schreef:
Ik zal binnenkort past/future opdelen in maand secties. En daarna meer pagina's inladen.

Kleine update: De youtube player heeft een beetje opmaak gekregen en is te vergroten met je muis.

Maybe handig dat de grootte die je de player geeft opgeslagen wordt in cache oid?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2018 08:47 
 
Hardtraxx Newbie

Shatter schreef:
bloblub schreef:
Ik zal binnenkort past/future opdelen in maand secties. En daarna meer pagina's inladen.

Kleine update: De youtube player heeft een beetje opmaak gekregen en is te vergroten met je muis.

Maybe handig dat de grootte die je de player geeft opgeslagen wordt in cache oid?


Goed idee, ga ik doen! Samen met een sluit knop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2018 10:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Goed initiatief dit!
Het is trouwens "tomorrow", met maar 1 m ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2018 21:14 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Leuk initiatief. Soort toevoeging aan Hardtraxx, omdat de releases sectie ook vooral een plaats is om te discussiëren. Mocht je puur uit zijn op releases dan is HardstyleTracker wel handig.

Feature requests:
1. Iets overzichtelijker maken qua design. Het is nu een simpele tabel met data.
2. Hardcore gedeelte toevoegen? (categorieën wellicht)
3. CATID vooraan plaatsen, (FUSION383) | Artiest - Titel | YT, HS.COM, etc (Wij eisen van leden om dit bij releasees toe te voegen, dus deze is dan ook altijd ingevuld en kan je gemakkelijk halen uit de haken (...)

Mocht je nog willen brainstormen kan dat altijd. Ik ben zelf Programmeur, dus ben altijd bezig met het optimaliseren en betere dingen bedenken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2018 21:47 
 
Hardtraxx Newbie

The Venator schreef:
Leuk initiatief. Soort toevoeging aan Hardtraxx, omdat de releases sectie ook vooral een plaats is om te discussiëren. Mocht je puur uit zijn op releases dan is HardstyleTracker wel handig.

Feature requests:
1. Iets overzichtelijker maken qua design. Het is nu een simpele tabel met data.
2. Hardcore gedeelte toevoegen? (categorieën wellicht)
3. CATID vooraan plaatsen, (FUSION383) | Artiest - Titel | YT, HS.COM, etc (Wij eisen van leden om dit bij releasees toe te voegen, dus deze is dan ook altijd ingevuld en kan je gemakkelijk halen uit de haken (...)

Mocht je nog willen brainstormen kan dat altijd. Ik ben zelf Programmeur, dus ben altijd bezig met het optimaliseren en betere dingen bedenken.


Ik wil het ook als een toevoeging houden. Alle discussie hoort gewoon op het forum.

Goeie requests!. Het hardcore gedeelte zal ik over na denken als het echt een functionele en vooral duidelijke tracker is geworden. CATID verschuiven is geen slecht idee en niet bijzonder moeilijk te realiseren.

Update: Ik heb het aantal geïndexeerde pagina's gewijzigd naar 7. Ook heb ik een kleine populariteits- meter toegevoegd op basis van het aantal views. Hier ga ik nog aan tweaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2018 15:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien ook een idee om onder het kopje "past" het rijtje om te draaien. Nu staat het van oud > nieuw maar denk dat nieuw > oud beter is. Dus dan zou in dat geval 23-03-2018 bovenaan moeten staan en 08-01-2018 onderaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2019 20:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iemand een idee wat hier mee is gebeurd en of die kerel nog te bereiken is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2019 10:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je op zijn profiel klikt zie je dat hij gisteren nog online geweest is dus je zult hem vast een PM kunnen sturen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2019 11:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Al eens gedaan maar geen reactie... :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2019 12:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edit: mijn eerste miwer :$
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic