Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Eh Max bewoog niet onder het remmen. Het is vrij discutabel en elke TV station zegt weer wat anders, maar ik denk dat beide wel schuld hebben hierin.

Hij maakte wel nog een beweging naar links, maar weet niet of dat al onder het remmen was. Beide schuld is inderdaad ook wat ik denk/vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 17:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordy schreef:
makrooy schreef:
Eh Max bewoog niet onder het remmen. Het is vrij discutabel en elke TV station zegt weer wat anders, maar ik denk dat beide wel schuld hebben hierin.

Hij maakte wel nog een beweging naar links, maar weet niet of dat al onder het remmen was. Beide schuld is inderdaad ook wat ik denk/vind.


Check replay, hij begint met terugschakelen op het moment dat ie zijn stuurtje stil houdt. Niet dat het verder relevant is want daarvoor die kleine bewegingen waren natuurlijk al gevaarlijk genoeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 18:18 
 

https://www.motorsport.com/f1/news/ricc ... 31835/?s=1

Fia zegt dat hij bewoog onder remmen maar beide hebben schuld aan de crash
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 18:18 
 

miwertje
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 18:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jeffrey2107 schreef:
https://www.motorsport.com/f1/news/ricciardo-verstapen-reprimanded-for-baku-crash-1031835/?s=1

Fia zegt dat hij bewoog onder remmen maar beide hebben schuld aan de crash


En waar zeggen ze dit dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 18:28 
 

Citaat:
In a statement issued by the stewards, they noted that Verstappen had made two moves to defend his position – but they added that Ricciardo had also played his part in what happened by braking so late.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 18:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jeffrey2107 schreef:
Citaat:
In a statement issued by the stewards, they noted that Verstappen had made two moves to defend his position – but they added that Ricciardo had also played his part in what happened by braking so late.


Ik zie nog steeds niet waar ze zeggen dat hij onder het remmen van lijn veranderde :P Want daar hadden we het net over he. Ik zei al dat die kleine bewegingen al gevaarlijk genoeg waren en dat het niet bewegen onder het remmen niet zo relevant is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2018 20:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2 keer van lijn veranderen om je positie te verdedigen en het moving under braking vallen natuurlijk redelijk in hetzelfde straatje. Het gaat hier dus om 2 keer van lijn veranderen waar dit volgens de regels maar 1 keer mag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 11:18 
 
Hardtraxx Veteran

Jordy schreef:
2 keer van lijn veranderen om je positie te verdedigen en het moving under braking vallen natuurlijk redelijk in hetzelfde straatje. Het gaat hier dus om 2 keer van lijn veranderen waar dit volgens de regels maar 1 keer mag.


Die regel bestaat dus al een tijdje niet meer :list:

Met verbazing naar deze race gekeken, WK ligt helemaal open nu :D Arme Bottas, had het hem wel gegund
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 12:23 
 

we zien wel of verstappen ervan leert, 4 races en 4 keer crashes of contact met schade.
als hij zo doorgaat gaat hij hetzelfde krijgen als zn vader
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 16:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jeffrey2107 schreef:
we zien wel of verstappen ervan leert, 4 races en 4 keer crashes of contact met schade.
als hij zo doorgaat gaat hij hetzelfde krijgen als zn vader

wanneer had hij in Australië contact met schade dan? er was iets afgebroken, maar dit kwam niet doordat hij contact had met een andere coureur dacht ik.

De crash tussen beide Red Bulls is ook wel erg discutabel. Dat Ricciardo de Dummy nog doorzet terwijl eigenlijk op het moment van uitvoeren er al geen ruimte meer is aan de binnenkant voordat Verstappen dat tikje naar links deed. Maar ook gewoon dom dat Verstappen dat verdedigde, met de snelheid die Ricciardo had zou hij nooit de bocht gehaald hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 18:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Jordy schreef:
2 keer van lijn veranderen om je positie te verdedigen en het moving under braking vallen natuurlijk redelijk in hetzelfde straatje. Het gaat hier dus om 2 keer van lijn veranderen waar dit volgens de regels maar 1 keer mag.


Die regel bestaat dus al een tijdje niet meer :list:

Met verbazing naar deze race gekeken, WK ligt helemaal open nu :D Arme Bottas, had het hem wel gegund


https://www.formule1.nl/nieuws/fia-schr ... pen-regel/

Even moeten graven, maar heb het gevonden.

Citaat:
Het is in ieder geval nog altijd niet toegestaan om meer dan één move te maken tijdens het verdedigen van een positie.


Dit is dus al nadat die regel was terug gedraaid. Denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. Moving under braking dus ook als je maar 1 keer van lijn verandert maar dit wel in de remzone doet, of 2 keer van lijn veranderen ook als dit al voor de remzone is. In de remzone mag je wel degelijk van lijn veranderen zolang je de andere coureur niet in gevaar brengt, terwijl eerst de ene kant en dan andere kant opsturen dus ook volgens de regels niet mag.

Is wel een artikel van 1 jaar geleden, maar naar mijn weten is die regel niet verandert sindsdien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2018 20:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als Max het parcours voor zichzelf zou hebben rijdt hij iedere keer podium. Echter is het F1 veel meer dat. Als je ook maar een beetje objectief volgt zie je toch meteen dat hij veel te hevig is. Met alle gevolgen vandien. Hij is in mijn ogen de Marquez van het Formule 1. En dat is geen compliment. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2018 08:12 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ach, wees blij dat er weer eens wat gebeurt in F1.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2018 08:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Spanning Tree schreef:
Ricciardo en Verstappen hadden gewoon meer op de race moeten focussen, dit sloeg nergens op. Ric had dit sowieso nooit meer recht kunnen breien, hij had eerder een kant moeten kiezen of meer afstand moeten houden.

Buitenkant had VES hem al in het begin van de race tegen z’n zijkant gezet. Meer afstand houden.. en dan gewoon 15 rondes achter Max aanrijden met iemand in je nek?

Verder dat BB zegt: hele dikke race.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2018 10:39 
 
Hardtraxx Veteran

Jordy schreef:
https://www.formule1.nl/nieuws/fia-schrapt-verstappen-regel/

Even moeten graven, maar heb het gevonden.

Citaat:
Het is in ieder geval nog altijd niet toegestaan om meer dan één move te maken tijdens het verdedigen van een positie.


Dit is dus al nadat die regel was terug gedraaid. Denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. Moving under braking dus ook als je maar 1 keer van lijn verandert maar dit wel in de remzone doet, of 2 keer van lijn veranderen ook als dit al voor de remzone is. In de remzone mag je wel degelijk van lijn veranderen zolang je de andere coureur niet in gevaar brengt, terwijl eerst de ene kant en dan andere kant opsturen dus ook volgens de regels niet mag.

Is wel een artikel van 1 jaar geleden, maar naar mijn weten is die regel niet verandert sindsdien.


Van de Garde legde het zondag als volgt uit: Voor de remzone mag je zo vaak van kant wisselen als je zelf wilt, Moving under braking is dus versoepelt echter zie je in de beelden dat Max zijn stuur recht heeft op het moment dat hij terug schakelt en dus remt
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2018 16:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat nou aerodynamica! Lekkere P3 voor Max
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2018 19:52 
 
Donateur
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Voor de remzone mag je zo vaak van kant wisselen als je zelf wilt, Moving under braking is dus versoepelt

Ik snap deze conclusie niet. Wat is moving under breaking precies?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2018 08:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
ErikZ schreef:
Voor de remzone mag je zo vaak van kant wisselen als je zelf wilt, Moving under braking is dus versoepelt

Ik snap deze conclusie niet. Wat is moving under breaking precies?



bewegen tijdens het remmen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2018 09:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

max verstappen 3e
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2018 10:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
max verstappen 3e


Lekker lekker. :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2018 18:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
ErikZ schreef:
Voor de remzone mag je zo vaak van kant wisselen als je zelf wilt, Moving under braking is dus versoepelt

Ik snap deze conclusie niet. Wat is moving under breaking precies?

Van racelijn veranderen als je auto kapot gaat. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2018 11:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
ErikZ schreef:
Voor de remzone mag je zo vaak van kant wisselen als je zelf wilt, Moving under braking is dus versoepelt

Ik snap deze conclusie niet. Wat is moving under breaking precies?

Dat is wanneer de auto accelereert met DRS op enabled, dan schommelt de versnellingsbak door de downforce van de spoiler. Als dan de turbo op de PSS geactiveerd wordt dan krijg je dus moving under breaking. Best logisch allemaal zolang je maar verstand hebt van autosport.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2018 11:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Indy schreef:
max verstappen 3e


Was een nette race van hem, niet al te veel risico`s genomen ook :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2018 15:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dan push je net teveel... Jammer Max... Jammer
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic