Laatste dagen een aantal filmklassiekers gekeken.
Resevoir Dogs: Vette film, die dialogen van Tarentino zijn altijd bazig. Vond het plot alleen wel wat simpel.
Donnie Darko: Snap niet zo goed waarom iedereen hier zo lyrisch over is, ik hou echt wel van een beetje vage films maar ik vond dit plot wel heel erg vergezocht

Ik wil op het einde van een film wel kunnen vaststellen wat de boodschap of moraal van het verhaal is, in dit geval kun je alleen maar gissen (bijv dat je niet aan je noodlot hoort te ontkomen). Vind het nog steeds een ruime voldoende waard hoor, daar niet van.
Lock, Stock & Two Smoking Barrels: Geniaal! Guy Ritchie sowieso +1. Heerlijke lompe actie en dialogen.
Full Metal Jacket: Had hem lang geleden al eens gezien en ik wist nog dat ik hem toen erg dik vond. Dat was nu ook het geval, alleen viel me wel op dat er eigenlijk twee totaal losstaande verhalen in zitten. Van het deel dat zich afspeelt in het opleidingskamp komt eigenlijk niks meer terug in het deel dat ze in Vietnam zitten. Alleen dat hij herenigd wordt met z'n oude vriend. Ik had daar graag nog wat meer van terug gezien.