Daan heeft gewoon gelijk. Het is een klasse prestatie om een van de meest succesvolle clubs ter wereld aller tijden eruit te knikkeren, nadat ze helemaal weggespeeld zijn in de Arena. Maar Ajax heeft het aan zichzelf te danken. Als ik niet beter wist, had ik het gevoel dat Ajax de EL gewoon als een schoolreisje ziet en denkt van 'Hey, laten wij maar naar huis gaan, dan pakken we in de Eredivisie wel punten'. Wat hier vandaag op het veld stond was een kleuterklas en dan ook nog eens met de laatst ingestroomde leerlingen. De Zeeuw en Verhoeven: de enige 2 boven de 25 jaar! Kom op zeg, daar kan je in Rusland niet mee aankomen. Een middenveld met De Zeeuw -die alles verkeerd deed-, Eriksen -die op een paar schoten na ook geen duel won- en Anita -die veel te kort komt qua kracht. Daar win je de Warme Oorlog zelfs niet mee! En hoe De Boer dan ook het elftal tactisch neerzet. Nee, dit kan echt niet. Alderweireld en Vertonghen waren met hun hoofd al bij hun interlands volgens mij. Zondag moet er echt uit een ander vaatje getapt worden, want met deze vorm wordt Ajax zelfs afgeslacht door AGOVV.
Trouwens, ben wel blij dat Sulejmani en Eriksen vroegtijdig naar de kant werden gehaald. Sparen die spelers, die zullen we in de aankomende weken keihard nodig hebben. Het enige wat De Boer goed heeft gedaan vandaag.
Positief punt: PSV en Twente zijn door. De kansen op het landskampioenschap zijn gestegen. Zeker als er zondag gewonnen wordt heb ik er weer alle vertrouwen in.
Twente & PSV: succes verder. Hoewel jullie beiden onverdient door zijn, gun ik jullie het succes van harte. Halve finale zou mooi zijn!