Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2021 08:31 
 
Hardtraxx Veteran

Zijn er nog meer mensen die beleggen in aandelen? Ik zag dat er een crypto topic was, maar geen aandelen. Zeker na corona is het hebben van aandelen erg populair geworden. Wat zijn jullie toekomstige bull aandelen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2021 08:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb aandelen in Tesla en Shell, aan het begin van de coronaperiode gekocht (na de enorme daling van Shell). Beide goed uitgepakt, voornamelijk Tesla. :)

Aandelen zijn wat 'veiliger' dan crypto, al richt ik me toch liever daar op
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2021 09:09 
 
Hardtraxx Veteran

mitch0162 schreef:
Ik heb aandelen in Tesla en Shell, aan het begin van de coronaperiode gekocht (na de enorme daling van Shell). Beide goed uitgepakt, voornamelijk Tesla. :)

Aandelen zijn wat 'veiliger' dan crypto, al richt ik me toch liever daar op

Zeker met Tesla flinke klapper gemaakt. Met Shell ook redelijk wat winst behaald, hetzelfde geldt voor Boeing. Met Novacyt hele mooie papierwinst, maar daarna gruwelijk op mn bek gegaan. Nu voornamelijk growth stocks in mn portefeuille. Gazprom draait ook wel lekker sinds ik het vorige maand heb gekocht
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2021 09:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In januari 2 GME gekocht, 1 verkocht voor het 3 dubbele. Daar BB van gekocht en later verkocht voor 50% meer. Nu nog 1 GME over om te kijken hoe hoog hij gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2021 09:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Daar BB van gekocht

20 euro per uur
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2021 09:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moet zeggen dat het niet teleurstelde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2021 21:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb al jaren Tesla aandelen via Binck.
Vorig jaar zijn ze gesplitst, voor ieder aandeel kreeg je er opeens 5 :D
Aandeel schommelt nu rond de $ 750 maar de bullish annalisten voorspellen een koers van rond de $ 3000 in 2025.
Het gaat nu wat stroef door die chip-ellende, maar het gaat helemaal goedkomen :clap:
De kans is groot dat er nog wel een split komt in de toekomst. Apple heeft ook meerdere malen zn aadelen gesplitst.
Wel een waarschuwing: Tesla kan een roller coaster aandeel zijn. Kan opeens dalen bij goed nieuws, waarna een tijd later het aandeel weer gaat stijgen.

Het Nederlandse tech aandeel ASML is ook een groeibriljant op de beurs. 72% stijging afgelopen jaar en ik denk dat de groei er nog niet uit is. Af en toe een dip, maar stijgende lijn overall.
De belangrijkste chips uit de nieuwste Apple en Samsung producten om maar een voorbeeld te noemen komen uit ASML machines :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2021 00:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat ik me nou altijd heb afgevraagd: wie bepaalt nou eigenlijk uit hoeveel aandelen een bedrijf bestaat en hoeveel die aandelen in het begin (bij het naar de beurs gaan) waard zijn? Is er een video die dit even haarfijntjes uitlegt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2021 11:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb vorig jaar in november toen bijna alles op zn laagst stond KLM & IAG gekocht.
Sta al op een mooie winst en kan als straks alles weer vliegt alleen maar beter worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2021 12:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JeftaElachouri schreef:
Wat ik me nou altijd heb afgevraagd: wie bepaalt nou eigenlijk uit hoeveel aandelen een bedrijf bestaat en hoeveel die aandelen in het begin (bij het naar de beurs gaan) waard zijn? Is er een video die dit even haarfijntjes uitlegt?



Dit legt het wel aardig uit. Een aandeel word gebaseerd op de waarde van je bedrijf en hoeveel je van die waarde de aandelen wilt opsplitsen. Dit bepaalen de mensen hogerop dat bedrijf meestal omdat je als directeur whatever een stabiel aantal aandelen wilt bewaren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2021 08:44 
 
Hardtraxx Veteran

Gazprom blijft maar gaan. 25% rendement in een maand en met het te kort aan gas zie ik dit aandeel dit jaar nog verder stijgen. Ik houd hem zeker vast tot 2022. De rode dagen zijn zeldzaam met dit aandeel
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic