Wij bleven in de winkel ook gewoon doorgaan, was al dicht, maar dan nog mochten we het niet.
Active topics in Off-Topic
- View the latest post: Het stel je vraag aan de volgende Hardtraxxer-topic
- View the latest post: KKD-topic
- View the latest post: Europees voetbal topic
- View the latest post: FILMS!
- View the latest post: Eredivisietopic: wedstrijden, transfers en randzaken
Moderators
Ik geef niks om die 2 minuten stilte. Respect voor die doden heb ik ook wel zonder die stilte.
-
C
Ik sta er niet bij stil eigenlijk, heb meestal muziekje op en die dingen...
niet dat ik geen respect heb, maar sta er niet bij stil
niet dat ik geen respect heb, maar sta er niet bij stil
ik hou me er op zich ook niet mee bezig, maar als je gewoon thuis bent en je moeder en vader opa's en oma's hebben die gestorven zijn in de oorlog, dan kan ik het heus wel opbrengen 2 minuten stil te zijn.
het leek alleen of de tijd niet klopte want me pa was 2 minuten stil geweest en toen was het nog niet over op tv
het leek alleen of de tijd niet klopte want me pa was 2 minuten stil geweest en toen was het nog niet over op tv
Ik ben wel 2 min stil geweest uit respect maar eigenlijk hoeft dat van mij allemaal niet zo 
-
G
oh, was dat gisteren 
Zat jij toevallig in dit filmpje ?'KSwoosh wrote:oh, was dat gisteren
http://www.dumpert.nl/mediabase/1468851 ... plein.html
Ik zal die meisjes zeggen dat ze gewoon even hun mond moeten stilhouden.Festuca wrote:http://www.dumpert.nl/mediabase/1468851/04beaaa8/woii_op_het_onderbuikslotermeerplein.html
-
G
Ik geef ze groot gelijk. Geschiedenis is voor fagsFestuca wrote:Zat jij toevallig in dit filmpje ?'KSwoosh wrote:oh, was dat gisteren
Oxbow wrote:Ik zal die meisjes zeggen dat ze gewoon even hun mond moeten stilhouden.Festuca wrote:http://www.dumpert.nl/mediabase/1468851/04beaaa8/woii_op_het_onderbuikslotermeerplein.html
Maar hele slechte zaak dit, gelukkig ben ik een wijze uit het oosten.
Deze volg ik eventjes nietjeone wrote:en als je het onzin vindt vind ik dat je ook geen bevrijdingsdag moet gaan vieren.Mannonymous wrote:Volgens mij is de Dodenherdenking tegenwoordig voor iedereen (zowel civiel áls militair) die gestorven is voor het Koninkrijk der Nederlanden.
Uiteraard ben ik twee minuten stil. Want zij hebben ervoor gezorgd dat wij (en anderen, denk aan Bosnië e.d.) nu vrij kunnen leven en dit heeft hen het leven gekost. Het minste wat ik daarvoor terug kan doen is 2 minuten stil zijn en hen herdenken.
-
G
volgens mij had ie een leesfoutje 
tss.. stumpers daar bij PowNews... ze pakken altijd de domste reacties eruit.. zeker weten dat er ook genoeg mensen zijn die dat allemaal wel weten.. hebben ze soms geen geschiedenis gehad op school ofzo.. of altijd gespijbeld..
Ik ben altijd 2 minuten stil. Ook ik denk dan niet zozeer aan de 2e wereldoorlog, maar het gaat mij gewoon om het respect voor de herdenking. Het is in mijn ogen tegenwoordig ook in mindere mate een herdenking voor de overledenen in WO2, maar meer een herdenking voor degenen die in een oorlogssituatie zijn overleden. Vind het niet meer dan normaal om uit respect hiervoor even 2 minuten stil te zijn.
Als ik dan hoor wat er in Utrecht gebeurde, of wat die anti semitische trut Gretta Duisenberg flikt, vraag ik me echt af waar dit heen gaat. Hoe moeilijk is t nou om 2 minuten stil te zijn, en t niet voor anderen te gaan verkrachten? Als je je er niet aan wilt houden, prima, maar doe dat lekker thuis waar niemand er last van hoeft te hebben. Ga niet onder een herdenking lopen schreeuwen tegen mensen die wel meedoen!
Als ik dan hoor wat er in Utrecht gebeurde, of wat die anti semitische trut Gretta Duisenberg flikt, vraag ik me echt af waar dit heen gaat. Hoe moeilijk is t nou om 2 minuten stil te zijn, en t niet voor anderen te gaan verkrachten? Als je je er niet aan wilt houden, prima, maar doe dat lekker thuis waar niemand er last van hoeft te hebben. Ga niet onder een herdenking lopen schreeuwen tegen mensen die wel meedoen!
-
RHardtraxx Veteran
- 4240 posts member since 2010
- last seen May 2025
RazorFM ook!Daveytl wrote:Eurosport bleef gewoon doorgaan.
Dat zijn de echte die-hards
A generation which ignores history has no past: and no futureKSwoosh wrote:Ik geef ze groot gelijk. Geschiedenis is voor fagsFestuca wrote:Zat jij toevallig in dit filmpje ?'KSwoosh wrote:oh, was dat gisteren
Heb ik ook op het moment zelf heb ik er geen gevoelens of gedachten bij, maar doet het puur uit respect. Als je die oude mannetjes ziet dan denk je die hadden een rot tijd in de oorlog.TakkU wrote:Ik ben altijd 2 minuten stil. Ook ik denk dan niet zozeer aan de 2e wereldoorlog, maar het gaat mij gewoon om het respect voor de herdenking. Het is in mijn ogen tegenwoordig ook in mindere mate een herdenking voor de overledenen in WO2, maar meer een herdenking voor degenen die in een oorlogssituatie zijn overleden. Vind het niet meer dan normaal om uit respect hiervoor even 2 minuten stil te zijn.
-
D
dan heb ik je verkeerd begrepenMovingMadness wrote:Ik bedoel meer van ik hou me er niet mee bezig met alle respect hoor, moet ik toch zelf weten?DarkSymphony wrote:dus als we nu een streng regime hadden gehad had het jou ook niks uitgemaakt? daar komt het wel op neer met wat je nu uitkraamtMovingMadness wrote:Ik geef er niet veel om.
sorry hoor maar wat je zegt vind ik vrij respectloos
't is heus niet zo dat ik als een aso keiharde herrie ga maken etc, begrijp me niet verkeerd
Edit: en natuurlijk heb ik wel respect voor de mensen die het wel doen ik hou me er zelf alleen niet mee bezig.
ik geef er ook niet veel om. ik was alleen stil omdat mn zus en dr vriend dat ook waren.
het herdenken interesseert me ook niet, het word eens tijd om je er overheen te zetten, het is al zolang geleden. Er zijn wel andere dingen waar je je 2 minuten druk om kunt maken.
ik kan gewoon niet meeleven met die mensen die iemand verloren hebben, waarschijnlijk een slechte gewoonte, i know, ik heb gewoon niet de empathie daarvoor.
het herdenken interesseert me ook niet, het word eens tijd om je er overheen te zetten, het is al zolang geleden. Er zijn wel andere dingen waar je je 2 minuten druk om kunt maken.
ik kan gewoon niet meeleven met die mensen die iemand verloren hebben, waarschijnlijk een slechte gewoonte, i know, ik heb gewoon niet de empathie daarvoor.
Man man hoe kan je dat nu zeggen. We denken niet alleen maar aan de WOII, maar aan alle slachtoffers die we in de Nederlandse geschiedenis hebben verloren aan oorlogen. Erg belangrijk om dit in stand te houden en respect voor te hebben. De vrijheid en welvaart die we nu hebben is echt niet zo van zelfsprekend en er zijn een boel offers voor gemaakt. Kleine moeite om dan 1x per jaar 2 minuutjes stil te zijn.Ravenwood wrote:het herdenken interesseert me ook niet, het word eens tijd om je er overheen te zetten, het is al zolang geleden. Er zijn wel andere dingen waar je je 2 minuten druk om kunt maken.
ja maar kom op, om daar speciaal 2 minuten per jaar voor in te lassen om daaraan te denken.
dat kan ook wel in vrije tijd, en de mensen die daar veel om geven doen dat ook wel. waarschijnlijk elke dag.
om daar nou elk jaar een nationaal spektakel van te maken...
bevrijdingsdag vind ik dan wel weer goed, om je vrijheid te vieren, niet iedereen heeft het zoals wij.
dat kan ook wel in vrije tijd, en de mensen die daar veel om geven doen dat ook wel. waarschijnlijk elke dag.
om daar nou elk jaar een nationaal spektakel van te maken...
bevrijdingsdag vind ik dan wel weer goed, om je vrijheid te vieren, niet iedereen heeft het zoals wij.
Bevrijdingsdag vieren vind je dus wel goed, maar denken aan de slachtoffers waaraan we die vrijheid mede hebben te danken is zonde van die 2 minuten en moet iedereen maar op z'n eigen moment doen?
Beetje raar als je zo denkt.
Beetje raar als je zo denkt.