Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2024 21:15 

Artiest

Kippenvel krijg ik op plekken waar ik niet wist dat ik daar kippenvel kon krijgen. :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2024 13:39 

Hardtraxx Veteran

Ben zelf lang niet zo lyrisch als de rest hier :P Vind het best een aardige remix, stuk beter dan verwacht ook, maar de twist in de 2e climax pakt mij niet echt. Vind daarnaast de remix eigenlijk ook overbodig en onnodig eerlijk gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2024 17:50 

Hardtraxxer

Dit was GVD goed afgelopen zaterdag :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2024 19:46 

Hardtraxxer

TOTY materiaal samen met Fire van DBSTF :worship: :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2024 21:03 

Hardtraxxer

gewaagd, heb de plaat pas vandaag ontdekt. Laatste tijd classics gaan luisteren, en angel is een hele dikke plaat. Alleen die climax kicks vind ik veel te rommelig, maar goed toen wist niemand hoe je kicks moest maken. over die remix, eerst horen dan geloven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2024 21:18 

Hardtraxx Elite

Citaat:
Alleen die climax kicks vind ik veel te rommelig, maar goed toen wist niemand hoe je kicks moest maken.

Wat zegt ie nou.. :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2024 21:34 

Hardtraxxer

zeke schreef:
Citaat:
Alleen die climax kicks vind ik veel te rommelig, maar goed toen wist niemand hoe je kicks moest maken.

Wat zegt ie nou.. :lol: :lol:

Aftershock was er toen nog niet om het gepeupel te leren hoe je een fatsoenlijke kick maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2024 21:39 

Hardtraxxer

thomvandijk15 schreef:

Beter gewoon een zaagkick idd. Dat zijn pas echte kicks!!! :bomb:

Zit me bijna af te vragen of je hier niet gewoon zit om te proberen Hardtraxxers de kast op te jagen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2024 21:52 

Kraak... Piep...

Albatrots schreef:
thomvandijk15 schreef:

Beter gewoon een zaagkick idd. Dat zijn pas echte kicks!!! :bomb:

Zit me bijna af te vragen of je hier niet gewoon zit om te proberen Hardtraxxers de kast op te jagen :lol:

Daar heb je niet heel veel voor nodig, alleen een afwijkende mening
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2024 21:59 

Hardtraxxer

Inderdaad vind ik het soms wel leuk om een reactie uit te lokken, maar goed ik geef altijd wel mijn mening. Maar goed neem alles wat ik zeg niet al te serieus :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2024 22:47 

Hardtraxx Veteran

thomvandijk15 schreef:

Hoor er ergens een beetje de Donkey Rollers - Followers kick in. Die kick hoor je als laagje ook regelmatig voorbij komen in tracks van dit tijdperk. In de outro kan je 'm mooi rippen maar dan zit er ook wat reverb op (ofzoiets) wat vaak wat lelijk meepitched in tracks waar ie in gelayerd zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2024 10:53 

Hardtraxxer

Helemaal verliefd op deze na de eindshow :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2024 21:51 

Hardtraxx Crew

@ 6:26 :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2024 12:45 

Hardtraxx Veteran

Gewaagd om deze te remixen. Mijn favoriete hardstyle plaat ooit gemaakt. De opbouw vind ik vet, maar climax in combinatie met de kick pakt me nog niet echt helemaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2024 15:06 

Hardtraxx Addict

Hoe iedereen op thom z'n uitspraak reageert hier, gevalletje 'wij vinden de kicks van 15+ jaar geleden mooier dus waren ze beter'.

Vraag wat artiesten die wat langer bezig zijn om hun kicks van 2008 naast die van nu te leggen en vraag welke kick er beter in elkaar steekt. Sommigen producers schamen zich kapot voor kicks, sounds, of hele platen van vroeger die hier nog opgehemeld worden.

Dus. Ja, men weet tegenwoordig veel beter hoe men kicks moet maken dan vroeger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2024 19:03 

Hardtraxxer

Boos zijn op de Hardtraxx hivemind zit wel diep bij jou he?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2024 20:17 

Hardtraxxer

Leuke plaat maar vind hem niet heel vernieuwend tov de oude plaat.
Vind bijna alle andere nieuwe Ecstatic platen veel en veel beter :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2024 22:25 

Hardtraxx Addict

Albatrots schreef:

Net zo diep als het hier zit als men waarheden spreekt die onderbouwd zijn uit logica, zonder dat die beinvloed zijn door nostalgie / sentiment.

Men weet in 2024 beter hoe kicks te maken dan in de tijd van Angel, we zijn 15+ jaar verder, 15 jaar meer ervaring, 15 jaar meer technologie. Dat die kicks dan vaak bij de boomers niet in de smaak vallen betekent niet dat thom ongelijk heeft, maar ik weet het, logica is een bitch :cool:

Edit: hiermee wil ik niet zeggen dat dit voor elke producer geldt, maar in het algemeen zijn we verder met kick kennis dan in 2008 lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2024 23:08 

Hardtraxx Veteran

Zaagkick schreef:
Albatrots schreef:

Net zo diep als het hier zit als men waarheden spreekt die onderbouwd zijn uit logica, zonder dat die beinvloed zijn door nostalgie / sentiment.

Men weet in 2024 beter hoe kicks te maken dan in de tijd van Angel, we zijn 15+ jaar verder, 15 jaar meer ervaring, 15 jaar meer technologie. Dat die kicks dan vaak bij de boomers niet in de smaak vallen betekent niet dat thom ongelijk heeft, maar ik weet het, logica is een bitch :cool:

Edit: hiermee wil ik niet zeggen dat dit voor elke producer geldt, maar in het algemeen zijn we verder met kick kennis dan in 2008 lijkt me.

Dit werkt beide kanten natuurlijk he. Een hele hoop kicks van nu zijn beinvloed door de kicks van vroeger.
Er worden nog een hele hoop kicks gesampeld van 2008/2009 spul. Tevens geldt natuurlijk niet dat anno 2024 kicks per definitie veel beter zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2024 23:45 

Hardtraxx Addict

Ja een aantal namen hadden goede kicks toen, de grotere namen zoals NC met de ctrl alt del kick, Donkey Rollers, wat anderen, maar het grootste deel van de kicks over alle producers uit die tijd klonken ook nog niet zo best. Veel waren daar ook pas net een paar jaar mee bezig toen want het genre was nog niet heel oud. Ik wilde eig alleen zeggen dat t niet zo heel raar is wat thom zegt als je smaak erbuiten laat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2024 01:41 

Hardtraxxer

thomvandijk15 schreef:
maar goed toen wist niemand hoe je kicks moest maken.
Zaagkick schreef:
Ja een aantal namen hadden goede kicks toen, de grotere namen zoals NC met de ctrl alt del kick, Donkey Rollers, wat anderen

Bij deze heb je Thom's stelling wel ontkracht, dus gelukkig zijn we het toch met elkaar eens. Ook prijzenswaardig dat je iemand 4 maanden later probeert probeert te verdedigen, die in dezelfde draad toegeeft dat hij het leuk vind om mensen hier uit te lokken :lol:

Verder mee eens dat kicks tegenwoordig productietechnisch over het algemeen beter in elkaar steken, vanwege precies de argumenten die je noemt. Daar ging het echter helemaal niet over.

Tegelijkertijd is het een principe binnen de muziek, dat in de eenvoud soms ook de kunst schuilt. Met alle tutorials, presets, verbeterde plugins en samples die je tegenwoordig hebt is het 100x makkelijker om kicks te maken dan 15 jaar geleden. Productietechnisch is het daarom des te meer knap dat er producers waren die toentertijd, met veel minder tools, hardstyle kicks al goed konden laten klinken. Zelfs tot een punt dat bepaalde sounds nog steeds relevant zijn. Maar daar ging het ook helemaal niet over.

OT: Gewaagd om deze plaat te remixen, maar ik vind hem geslaagd :thumbsup: Het voegt wat toe (de vibe wordt versterkt en de 2e climax is een leuke variatie), maar houdt het origineel in waarde. 2x op Intents gehoord en de plaat doet z'n werk :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2024 10:49 

Hardtraxxer

Hele dikke remix! Het nostalgische gevoel van het origineel volledig in takt gehouden ondanks de nieuwe synths, kicks, vocals en de nieuwe break en tweede climax die wat mij betreft perfect in het geheel past. Wel benieuwd naar de HQ versie..

Het origineel is wel één van mijn favoriete classics met als hoogtepunt die tribute tijdens Dediqated. Nog steeds kippenvel als ik eraan denk..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2024 19:21 

Hardtraxxer

Kippevel! Wel had er voor mijn gevoel meer uit die tweede break gehaald kunnen worden.
Vind het nu wat aan de te korte kant, die sfeer die daarin zit verdwijnt te snel helaas
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2024 11:30 

Hardtraxxer

Wow iemand neemt het voor me op
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2024 12:07 

Kraak... Piep...

thomvandijk15 schreef:
Inderdaad vind ik het soms wel leuk om een reactie uit te lokken

thomvandijk15 schreef:
Wow iemand neemt het voor me op

Krijg je thuis niet genoeg aandacht oid?
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks