Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 12:29 
 
Hardtraxx Veteran

Artiest: Sephyx & Solstice

Track(s): TBA

Sample/video:



Bron: Solstice facebook

:love: :bomb: Dit is dé euphoric hardstyle waar ik voor leef :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 14:02 
 
Hardtraxx Veteran

:loving: :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 15:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Klinkt goed! :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 15:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind dit juist helemaal niet zo bijzonder. De synth is ontzettend standaard, en vind ik persoonlijk ook niet mooi. Verder gaan de pitchkicks aan het eind weer belachelijk en onnodig hoog, snap echt niet waarom dit trucje toch altijd uitgehaald wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 15:34 
 
Hardtraxx Veteran

pim0412 schreef:
Ik vind dit juist helemaal niet zo bijzonder. De synth is ontzettend standaard, en vind ik persoonlijk ook niet mooi. Verder gaan de pitchkicks aan het eind weer belachelijk en onnodig hoog, snap echt niet waarom dit trucje toch altijd uitgehaald wordt.


Vraag me af wat je bedoelt met je laatste zin. Dit hoor je juist helemaal niet vaak meer, en het gebruik van deze glide in de melodie is best 'recent' gekomen. Meerdere producers zijn een glijdende melodie gaan gebruiken na Atmozfears - Release, daarvoor hoorde ik dit soort 'huilmelodien' niet echt vaak. Verder wordt het trucje hardcorekick+screech nog altijd vele malen vaker uitgehaald dan dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 15:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

OutsideSpacer schreef:
Vraag me af wat je bedoelt met je laatste zin. Dit hoor je juist helemaal niet vaak meer

Dan verschillen wij daarin van mening.

OutsideSpacer schreef:
Verder wordt het trucje hardcorekick+screech nog altijd vele malen vaker uitgehaald dan dit.

Dat is toch geen argument om een ander overmatig gebruik te rechtvaardigen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 15:51 
 
Hardtraxx Veteran

pim0412 schreef:
OutsideSpacer schreef:
Vraag me af wat je bedoelt met je laatste zin. Dit hoor je juist helemaal niet vaak meer

Dan verschillen wij daarin van mening.

OutsideSpacer schreef:
Verder wordt het trucje hardcorekick+screech nog altijd vele malen vaker uitgehaald dan dit.

Dat is toch geen argument om een ander overmatig gebruik te rechtvaardigen?


Zeggen dat het screechcore trucje nóg vaker uitgehaald word rechtvaardigt inderdaad ander overmatig gebruik niet, mijn punt is dat ik vind dat het trucje in deze track dus niet overmatig gebruikt wordt (imo). Daarnaast is het ook zo dat er meerdere trucjes zijn die zullen blijven uitgehaald worden, voor altijd. Zolang het trucje werkt, zal het toegepast worden. En aangezien (in mijn ogen) de screechcore op dit moment de euphoric overheerst, is dit voor mij juist een verademing. Maar, meningen verschillen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 16:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

OutsideSpacer schreef:
Daarnaast is het ook zo dat er meerdere trucjes zijn die zullen blijven uitgehaald worden, voor altijd. Zolang het trucje werkt, zal het toegepast worden.


Dat vind ik nog steeds geen argument om het te rechtvaardigen, want dit is in principe weer wijzen naar anderen ('iedereen doet het'). Als jij die hoge pitchkicks fijn vindt klinken of het niet zo belangrijk vindt dat het al vaker is gedaan, prima, maar je argumenten doen weinig tot niets af aan Pims stelling dat dit trucje al vaker gedaan is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 21:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

OutsideSpacer schreef:
En aangezien (in mijn ogen) de screechcore op dit moment de euphoric overheerst, is dit voor mij juist een verademing. Maar, meningen verschillen.

Het lijkt me juist logischer om dit te vergelijken met andere euforische hardstyle van tegenwoordig, anders zou iedere euforische track per definitie 'een verademing' zijn. In vergelijking daarmee vind ik het namelijk (tot zover) een erg generieke track, o.a omdat het een standaard synth en ook zowel de 'glijdende melodie' als het pitchkicktrucje bevat. Dat het je smaak is kan ik begrijpen, maar dat is wat anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2016 16:53 
 
Hardtraxx Veteran



:drool:
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks