Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2018 21:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Artiest: Project One
Track(s): Life Beyond Earth (2018 Edit)

Sample/video:
Ondanks geen HQ klinkt de melodie wel wat opgefrist :) Ook de kicks lijken wat anders in de climax?
Benieuwd of ze deze versie gaan draaien op Defqon :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2018 21:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Volgens mij zijn de leads anders
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2018 21:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klinkt als een hele goede opfrisser. De melodie lijkt mij hetzelfde alleen zijn de sounds anders en zit er een extra melodie laag bij wat het geheel wat voller maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2018 14:32 
 
Hardtraxx Addict

Ik kan werkelijk geen enkele reden bedenken waarom je een edit zou maken van deze plaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2018 14:59 
 
Hardtraxxer

InfinI schreef:
Ik kan werkelijk geen enkele reden bedenken waarom je een edit zou maken van deze plaat.


De platen zijn al heel wat jaren oud en ze gaan steeds vaker optreden als Priject One. Dus ff een opfrissertje is op zijn plaats toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2018 15:38 
 
Hardtraxx Addict

Jambekkieee schreef:
InfinI schreef:
Ik kan werkelijk geen enkele reden bedenken waarom je een edit zou maken van deze plaat.


De platen zijn al heel wat jaren oud en ze gaan steeds vaker optreden als Priject One. Dus ff een opfrissertje is op zijn plaats toch?

Waarom is de leeftijd van een plaat een reden om te editen? En wat is er dan precies zo opfrissend? Ik zie het niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2018 15:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
Ik kan werkelijk geen enkele reden bedenken waarom je een edit zou maken van deze plaat.


Vind het juist vet. Gevoel van de plaat is prima behouden. Ze hebben zo te horen nou geen hele gekke dingen gedaan die het allemaal verpesten. De sounds allemaal wat aangepast zodat het beter past in een set van deze tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2018 16:12 
 
Hardtraxx Addict

Van mij mogen ze best alle oude Project One platen editen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2018 16:16 
 
Hardtraxx Newbie

ThaBomba. schreef:
InfinI schreef:
Ik kan werkelijk geen enkele reden bedenken waarom je een edit zou maken van deze plaat.


Vind het juist vet. Gevoel van de plaat is prima behouden. Ze hebben zo te horen nou geen hele gekke dingen gedaan die het allemaal verpesten. De sounds allemaal wat aangepast zodat het beter past in een set van deze tijd.


Exact. Daarnaast kan ik me een set op een grote stage herinneren waar toevallig een oude P1 plaat werd gedraaid. Dan hoor je toch wel dat de mixdown/mastering tegenwoordig stukken verbeterd is. Neem hun Qlimax set als voorbeeld. Al die aangepaste kicks en leads waren toch een flinke verbetering en het P1 gevoel was gewoon aanwezig! Over deze edit: gevoel van de plaat is hetzelfde, sounds zijn gewoon opgepimpt. Ik zeg prima edit!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2018 16:46 
 
Hardtraxx Addict

Juist die oude sound vind ik heerlijk. Net als het kraken van een vinyl plaat, geweldig vind ik dat. Maar laten we in ieder geval nog niet oordelen voordat de HQ er is.

ThaBomba. schreef:
zodat het beter past in een set van deze tijd.

Hier ligt dan dus ook voor mij het probleem. Sets van deze tijd zijn juist troep imo (het overgrote deel tenminste). Even terugschakelen naar vroeger kweekt (voor mij) juist euforie (nostalgie etc.). Edits van oude parels komen op mij juist over als "ik heb geen inspiratie meer om met iets nieuws te komen, dus dan doe ik maar een edit, want dat is makkelijk en het publiek raakt er automatisch wild van". En dan maakt het niet eens meer uit of het een slechte of goede edit is, want het enige wat het publiek hoort is een oude parel. En als dat het doel is, waarom dan editten, want dat kan je met het origineel ook gewoon bereiken.

De enige reden, en dat ben ik dan ook met je eens, voor waarom het beter zou passen in een set van nu is inderdaad kwaliteit, maar dat vind ik een zwakke reden om edits maar altijd en overal toe te passen. Tegen de tijd dat je dan klaar bent met alles te editten is het al weer tijd om die edits te gaan editten..

Kleine mierenneuk: Overigens vind ik het meer redo's. Met edits haal je stukken weg of voeg je nieuwe dingen toe, of switch je van samples of wat dan ook. Dit is gewoon een remaster (redo). Niks mis met redo's trouwens! Maar behandel het dan niet als ''nieuwe plaat'' of als ''2018 Edit". Misleidende onzin... Remaster gewoon de platen die je wil remasteren, en stop ze gratis bij een album ofzo.

Bottom-line, ik ben er niet weg van. Kwestie van hoe je er tegen aan kijkt I guess. Ik snap jullie argumenten ook wel hoor, vind t alleen een beetje simpel gedacht :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2018 16:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze klinkt in 't filmpje best wel vet! Toch ben ik 't wel met InfinI eens, origineel heeft meer die wauw factor, en dat wil je juist horen op een feest ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2018 18:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
Kleine mierenneuk: Overigens vind ik het meer redo's. Met edits haal je stukken weg of voeg je nieuwe dingen toe, of switch je van samples of wat dan ook. Dit is gewoon een remaster (redo). Niks mis met redo's trouwens! Maar behandel het dan niet als ''nieuwe plaat'' of als ''2018 Edit". Misleidende onzin... Remaster gewoon de platen die je wil remasteren, en stop ze gratis bij een album ofzo.


Vergeet hier niet dat zij zelf de titel van dit topic niet bedacht hebben :P Ik snap waar je heen wilt, maar een remaster zou in mijn ogen net iets te min zijn omdat hier(voor zover te oordelen uit een lq filmpje) toch meer gebeurt dan alleen het opnieuw masteren van deze plaat. Vraag me ook af hoe zij dit zelf gaan noemen.

Verder is niet iedereen op een festival zo'n grote liefhebber van de muziek zoals de meeste op deze site dat wel zijn. Die gasten hebben in de afgelopen 10 jaar toch echt wel het een en ander geleerd qua mixdown en dit is goed te horen wanneer de oude platen in een set van nu zitten. Dus even los van het geen of dit gebrek aan creativiteit is of niet, snap ik de beslissing om zo'n plaat als dit onder handen te nemen hierom wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2018 21:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind die nieuwe sound dus helemaal niks. De synth pakt me niet en stoort me zelfs een beetje, de kicks raken me totaal niet en missen de power van die van 't origineel, ik voel de hele plaat niet meer, waar ik bij het origineel gewoon nog steeds kippenvel krijg af en toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2018 23:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vind een update ook niet passen maarja deze plaat en die oude sound is ook gewoon veel te nostalgisch.

Vind het maar middelmatig dat er tegenwoordig overal maar van die hoge akkoordjes onder de lead moeten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2018 09:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lekker hoor.
Zo heel veel is er nou ook niet veranderd. Precies goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2018 16:34 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Inno schreef:
Ik vind die nieuwe sound dus helemaal niks. De synth pakt me niet en stoort me zelfs een beetje, de kicks raken me totaal niet en missen de power van die van 't origineel
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2018 16:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2018 10:09 
 
Hardtraxx Newbie

InfinI schreef:
Juist die oude sound vind ik heerlijk. Net als het kraken van een vinyl plaat, geweldig vind ik dat. Maar laten we in ieder geval nog niet oordelen voordat de HQ er is.

ThaBomba. schreef:
zodat het beter past in een set van deze tijd.

Hier ligt dan dus ook voor mij het probleem. Sets van deze tijd zijn juist troep imo (het overgrote deel tenminste). Even terugschakelen naar vroeger kweekt (voor mij) juist euforie (nostalgie etc.). Edits van oude parels komen op mij juist over als "ik heb geen inspiratie meer om met iets nieuws te komen, dus dan doe ik maar een edit, want dat is makkelijk en het publiek raakt er automatisch wild van". En dan maakt het niet eens meer uit of het een slechte of goede edit is, want het enige wat het publiek hoort is een oude parel. En als dat het doel is, waarom dan editten, want dat kan je met het origineel ook gewoon bereiken.

De enige reden, en dat ben ik dan ook met je eens, voor waarom het beter zou passen in een set van nu is inderdaad kwaliteit, maar dat vind ik een zwakke reden om edits maar altijd en overal toe te passen. Tegen de tijd dat je dan klaar bent met alles te editten is het al weer tijd om die edits te gaan editten..

Kleine mierenneuk: Overigens vind ik het meer redo's. Met edits haal je stukken weg of voeg je nieuwe dingen toe, of switch je van samples of wat dan ook. Dit is gewoon een remaster (redo). Niks mis met redo's trouwens! Maar behandel het dan niet als ''nieuwe plaat'' of als ''2018 Edit". Misleidende onzin... Remaster gewoon de platen die je wil remasteren, en stop ze gratis bij een album ofzo.

Bottom-line, ik ben er niet weg van. Kwestie van hoe je er tegen aan kijkt I guess. Ik snap jullie argumenten ook wel hoor, vind t alleen een beetje simpel gedacht :P


Dus jij hebt al je hele leven dezelfde soort kleren aan? Nooit eens gedacht he ik wil wel eens wat nieuws?

Wanneer je als producer zo vooruit bent gegaan in mixdown en shizzle. Irriteer je je kapot aan bepaalde sounds en stukjes. Waarom het dan niet gewoon in een nieuw jasje steken? P1 gevoel is er gewoon dat is een feit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2018 14:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lekkere vergelijking ook.
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks