Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2018 13:18 
 
Hardtraxx Veteran

Artiest: Rejecta (?)

Track(s): Pavo - Communicate - Rejecta Edit

Sample/video:



Bron: Rejecta @ Decibel 2018

Eerste track
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2018 15:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

hmm op zich wel leuk een kick edit, maar vind al die kickrolls een beetje overbodig. Past niet bij de track imo
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2018 17:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Meh. Zet liever het origineel nog eens op
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2018 21:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Totaal niet nodig.
En wat een belachelijke overgang naar de 2e track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2018 21:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Totaal niet nodig.


Dit. Wat super lelijk ook :lol:


zeke schreef:
En wat een belachelijke overgang naar de 2e track.


Nou idd. En deze man wordt gezien als een top talent. :lol: Heb 't woord al eens eerder gebruikt: onbegrijpelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2018 23:16 
 
Hardtraxx Veteran

Ja het mixwerk is de hele set wat tegenvallend voor iemand die ondertussen geen hobbyist dj meer is. Niet netjes gebeatmacht. Mja, verder maakt ie dikke platen en redelijk unieke platenkeuze in deze set dus wmbt weinig mis met deze act. Genoeg talenten die met veel slechtere platen zijn doorgebroken als je het mij vraagt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 01:12 
 
Hardtraxx Addict

Wat is dit dan :lol: Die tail klinkt als het geluid wanneer je de ontplugde jackplug van je pc speakers aanraakt. Inderdaad niet best dus. Ohja en blijf van parels af, blasfemist!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 12:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
zeke schreef:
Totaal niet nodig.


Dit. Wat super lelijk ook :lol:


zeke schreef:
En wat een belachelijke overgang naar de 2e track.


Nou idd. En deze man wordt gezien als een top talent. :lol: Heb 't woord al eens eerder gebruikt: onbegrijpelijk.


Talent in produceren ja. Bekend was al dat hij (nog) niet kon mixen. In dat opzicht vrij oneerlijk dat hij al podia krijgt ja, maar een man kan leren. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 13:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mixen is tegenwoordig voor veel dj's lastig, ook bij grote namen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 13:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Goldenstyle schreef:
Mixen is tegenwoordig voor veel dj's lastig, ook bij grote namen...

De tracks lenen zich er ook niet meer voor. Alles is redelijk saai in te mixen. Men kan het alleen nog beetje spannend maken door de mids te gebruiken ofzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 13:37 
 
Hardtraxx Veteran

The Ace of Bass schreef:
Goldenstyle schreef:
Mixen is tegenwoordig voor veel dj's lastig, ook bij grote namen...

De tracks lenen zich er ook niet meer voor. Alles is redelijk saai in te mixen. Men kan het alleen nog beetje spannend maken door de mids te gebruiken ofzo


Dit is ook waar, je kan niet veel creatiefs uithalen met die 0:26 mixintro van snares en dergelijke. 8 jaar geleden waren die ook nog is vaak 2x zo lang. 95% van het publiek weet het verschil niet tussen creatief en basic mixen of zit er ook niet op te wachten denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 13:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
The Ace of Bass schreef:
Goldenstyle schreef:
Mixen is tegenwoordig voor veel dj's lastig, ook bij grote namen...

De tracks lenen zich er ook niet meer voor. Alles is redelijk saai in te mixen. Men kan het alleen nog beetje spannend maken door de mids te gebruiken ofzo


Dit is ook waar, je kan niet veel creatiefs uithalen met die 0:26 mixintro van snares en dergelijke. 8 jaar geleden waren die ook nog is vaak 2x zo lang. 95% van het publiek weet het verschil niet tussen creatief en basic mixen of zit er ook niet op te wachten denk ik.

Precies. Als je kijkt naar hardcore, daar heb je vaak nog wel wat kick switches ofzo. Dit moeten ze ook vaker doen in de hardstyle imo. Kan veel leuker mee omgaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 14:11 
 
Hardtraxx Veteran

HC4LMichaelRoza schreef:
Meh. Zet liever het origineel nog eens op
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 14:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Ace of Bass schreef:
Precies. Als je kijkt naar hardcore, daar heb je vaak nog wel wat kick switches ofzo. Dit moeten ze ook vaker doen in de hardstyle imo. Kan veel leuker mee omgaan.



:yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 14:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dan krijg je bovenstaande inderdaad :P

Kickswitches gebeuren in uptempo en frenchcore ook enorm veel maar dat klinkt ook voor geen ene meter. Kijk maar als goed voorbeeld naar dat Snakepit anthem van dit jaar.

Hou het dan liever toch bij Industrial, daar kun je enorm veel spelen met overgangen omdat het genre behoorlijk gevarieerd is e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 14:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dan krijg je bovenstaande inderdaad :P

Kickswitches gebeuren in uptempo en frenchcore ook enorm veel maar dat klinkt ook voor geen ene meter. Kijk maar als goed voorbeeld naar dat Snakepit anthem van dit jaar.

Hou het dan liever toch bij Industrial, daar kun je enorm veel spelen met overgangen omdat het genre behoorlijk gevarieerd is e.d.

Naja...je moet natuurlijk wel beetje fatsoenlijke kick hebben xd lijkt me duidelijk. Bijvoorbeeld de reverse bass van de Broken remix van wildstylez. Of de kick uit de mid van Rejecta - deserve to die.

Natuurlijk niet die achterlijke kicks van dat Snakepit anthem of onze laser kampioenen Malice.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 14:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Ace of Bass schreef:
Goldenstyle schreef:
Mixen is tegenwoordig voor veel dj's lastig, ook bij grote namen...

De tracks lenen zich er ook niet meer voor. Alles is redelijk saai in te mixen. Men kan het alleen nog beetje spannend maken door de mids te gebruiken ofzo


Als je de beat al niet eens synchroon kan leggen en de ene track maar gewoon wegfade, zoals Rejecta dus doet. Dan heeft dat niet zoveel met de track zelf te maken. Later in de set geeft ie af en toe gewoon een spin aan het wiel van de cdj en hoppa een nieuwe track begint.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 15:02 
 
Hardtraxxer

Geef mij maar gewoon het origineel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 15:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goldenstyle schreef:
Mixen is tegenwoordig voor veel dj's lastig, ook bij grote namen...

Of Ran-D die probeert te teasen en op totaal onnodige momenten (Lees: in een break) een random schreeuw vocal gaat teasen. Zie eerste filmpje van Adrenalize & B-Front collab of tijdens Inhuman @ Q-Base met B-Front.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 16:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Als je de beat al niet eens synchroon kan leggen en de ene track maar gewoon wegfade, zoals Rejecta dus doet. Dan heeft dat niet zoveel met de track zelf te maken. Later in de set geeft ie af en toe gewoon een spin aan het wiel van de cdj en hoppa een nieuwe track begint.


Graag herhaal ik hier mijn genietmomentje van deze week:
ErikZ schreef:
..setje van Rejecta op Decibel op gehad, het niveau van onze DJ Battle ligt echt VELE malen hoger xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 17:43 
 
Hardtraxx Veteran

^ Ga produceren dan :P Goede dj's in de scene zijn schaars.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2018 16:13 
 
Hardtraxx Newbie

ErikZ schreef:
zeke schreef:
Als je de beat al niet eens synchroon kan leggen en de ene track maar gewoon wegfade, zoals Rejecta dus doet. Dan heeft dat niet zoveel met de track zelf te maken. Later in de set geeft ie af en toe gewoon een spin aan het wiel van de cdj en hoppa een nieuwe track begint.


Graag herhaal ik hier mijn genietmomentje van deze week:
ErikZ schreef:
..setje van Rejecta op Decibel op gehad, het niveau van onze DJ Battle ligt echt VELE malen hoger xd

Dit ligt niet er aan of de track synchroon lag, want zelfs dan kan je hem gewoon de laatste 3 seconden van de intro er in faden en heb je nog een (niet al te mooie maar) enigzins getimede overgang..

Als je je vorige track per ongeluk aan laat staan betekent dat ie er gewoon echt zijn kop niet bij had. Of hij stond strak van de zenuwen, of hij stond strak van de drugs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2018 16:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Yowan 2 schreef:
of hij stond strak van de drugs.


Deze set was om 11:00 's ochtends dus zou vet zijn
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks