Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2011 23:44 
 
Hardtraxx Newbie

Artiest: Heavy Disturbance

Track(s): The Difference

Sample/video:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2011 11:34 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Wat een kicks in de climax :')
Tok Tok Tok Tok met één doorlopende bass eronder xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2011 13:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Wat een kicks in de climax :')
Tok Tok Tok Tok met één doorlopende bass eronder xd

:aww:
Net nummertje hoor :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2011 14:05 
 

Lyst schreef:
Wat een kicks in de climax :')
Tok Tok Tok Tok met één doorlopende bass eronder xd

Idd, melodie gaat nog wel niets bijzonders verder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2011 15:24 
 
Hardtraxx Newbie

Lyst schreef:
Wat een kicks in de climax :')
Tok Tok Tok Tok met één doorlopende bass eronder xd

Weet niet wat je hier voor poep praat hoor? Maar zo'n doorlopende bass is het niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2011 17:14 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Tuurlijk joh er zit een piepklein dalletje op het eind van de tail. Kortom hij loopt nagenoeg aan een stuk door, het is dat ie af en toe nog pitcht, zodat je in ieder geval om de 4 kicks nog onderscheid kunt maken :thumbdown:

Nustyle wall of bass noemen ze het ook wel, zulke basslines.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2011 20:06 
 
Hardtraxxer

weer erg lekkere plaat van HD :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 10:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Tuurlijk joh er zit een piepklein dalletje op het eind van de tail. Kortom hij loopt nagenoeg aan een stuk door, het is dat ie af en toe nog pitcht, zodat je in ieder geval om de 4 kicks nog onderscheid kunt maken :thumbdown:

Nustyle wall of bass noemen ze het ook wel, zulke basslines.

We weten nu wel dat je dat niets vindt Lyst.

Word een beetje moe van dat verhaaltje van je bij ongeveer elke nieuwe track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 11:02 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat wat jij bedoelt zijn lange tails. Maar dit is gewoon echt doorlopend. Luister dan zelf en vorm er zelf een mening over. Ik kan er niet bij met mijn hoofd dat iemand zoiets goed vind.

Overigens ben ik, helaas voor jou, niet iemand die na 10 tracks zich er maar bij neerlegt dat de kicks gewoon kut zijn. Daarnaast zeg je toch ook niet van, we weten nu wel dat je melodietjes mooi vind. Kan zo 100 leden opnoemen die dat bij veel tracks zeggen. Vind het een beetje selectief wat je hier doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 11:20 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Lekker hoor :thumbsup: !
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 16:14 
 
Hardtraxx Newbie

Inno schreef:
Lyst schreef:
Tuurlijk joh er zit een piepklein dalletje op het eind van de tail. Kortom hij loopt nagenoeg aan een stuk door, het is dat ie af en toe nog pitcht, zodat je in ieder geval om de 4 kicks nog onderscheid kunt maken :thumbdown:

Nustyle wall of bass noemen ze het ook wel, zulke basslines.

We weten nu wel dat je dat niets vindt Lyst.

Word een beetje moe van dat verhaaltje van je bij ongeveer elke nieuwe track.

Misschien heeft Lyst wel alleen maar een subwoofer xd Dan krijg je altijd wel een constant doorlopende bass uiteraard :D En de "tok tok" is er juist om ervoor te zorgen dat je het ritme weet, het maakt niks uit of het doorloopt, maar ik zal speciaal voor jou bij de volgende track en beetje attack erbij gooien :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 16:39 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Jij bent Heavy Disturbance? Dat verklaart je reactie ook xd
En ik weet niet of je het doorhebt, maar de bass hoort bij de kick. Die zorgt voor de dreun onder de punch.
Wat jij hebt is 1 lange dreun met punches erboven, omdat er anders totaal geen ritme in zit. En gezien je geen kracht kunt halen uit een tokje, zul je de bass moeten laten "inslaan". Oftewel van bijna geen volume heel snel naar heel veel. Als je 1 doorlopende bass hebt gebeurt dat alleen bij de eerste kick en vanaf daar is er geen enkele inslag meer, want er is geen moment dat het volume in die frequentie laag is. En of je de kick nu een korte of lange tail wilt geven moet je zelf weten, lang vind ik persoonlijk niet mooi, maar er hoort wel een afronding in de tail te zitten zodat je afzonderlijke kicks krijgt.

Maarja schijnbaar maakt dat allemaal niets meer uit als ik de reacties hier zo lees. Als er maar bass is toch jongens -.-
En een melodietje niet te vergeten, ook heel belangrijk :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 18:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Jij bent Heavy Disturbance? Dat verklaart je reactie ook xd
En ik weet niet of je het doorhebt, maar de bass hoort bij de kick. Die zorgt voor de dreun onder de punch.
Wat jij hebt is 1 lange dreun met punches erboven, omdat er anders totaal geen ritme in zit. En gezien je geen kracht kunt halen uit een tokje, zul je de bass moeten laten "inslaan". Oftewel van bijna geen volume heel snel naar heel veel. Als je 1 doorlopende bass hebt gebeurt dat alleen bij de eerste kick en vanaf daar is er geen enkele inslag meer, want er is geen moment dat het volume in die frequentie laag is. En of je de kick nu een korte of lange tail wilt geven moet je zelf weten, lang vind ik persoonlijk niet mooi, maar er hoort wel een afronding in de tail te zitten zodat je afzonderlijke kicks krijgt.

Maarja schijnbaar maakt dat allemaal niets meer uit als ik de reacties hier zo lees. Als er maar bass is toch jongens -.-
En een melodietje niet te vergeten, ook heel belangrijk :thumbsup:


Lyst ik word echt moe van jou reacties overal. jij vind zo,n beetje elke release kut tegenwoordig. Als je alles kut vindt waarom zit je dan continu op het forum? Jij kunt alleen maar zeiken, een beetje meer respect voor artiesten zou gepast zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 18:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bacchus schreef:
Lyst schreef:
Jij bent Heavy Disturbance? Dat verklaart je reactie ook xd
En ik weet niet of je het doorhebt, maar de bass hoort bij de kick. Die zorgt voor de dreun onder de punch.
Wat jij hebt is 1 lange dreun met punches erboven, omdat er anders totaal geen ritme in zit. En gezien je geen kracht kunt halen uit een tokje, zul je de bass moeten laten "inslaan". Oftewel van bijna geen volume heel snel naar heel veel. Als je 1 doorlopende bass hebt gebeurt dat alleen bij de eerste kick en vanaf daar is er geen enkele inslag meer, want er is geen moment dat het volume in die frequentie laag is. En of je de kick nu een korte of lange tail wilt geven moet je zelf weten, lang vind ik persoonlijk niet mooi, maar er hoort wel een afronding in de tail te zitten zodat je afzonderlijke kicks krijgt.

Maarja schijnbaar maakt dat allemaal niets meer uit als ik de reacties hier zo lees. Als er maar bass is toch jongens -.-
En een melodietje niet te vergeten, ook heel belangrijk :thumbsup:


Lyst ik word echt moe van jou reacties overal. jij vind zo,n beetje elke release kut tegenwoordig. Als je alles kut vindt waarom zit je dan continu op het forum? Jij kunt alleen maar zeiken, een beetje meer respect voor artiesten zou gepast zijn.

Met alle respect, ik vind dat Lyst best zijn mening mag geven over tracks, daarom is dit een forum.
Hij heeft ook voldoende kennis over tracksen producen en verteld een DJ/Producer wat hij, in zijn ogen dan, beter kan doen. Wat die ermee doet is natuurlijk een ander verhaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 18:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

knotsjebilly schreef:
Bacchus schreef:
Lyst schreef:
Jij bent Heavy Disturbance? Dat verklaart je reactie ook xd
En ik weet niet of je het doorhebt, maar de bass hoort bij de kick. Die zorgt voor de dreun onder de punch.
Wat jij hebt is 1 lange dreun met punches erboven, omdat er anders totaal geen ritme in zit. En gezien je geen kracht kunt halen uit een tokje, zul je de bass moeten laten "inslaan". Oftewel van bijna geen volume heel snel naar heel veel. Als je 1 doorlopende bass hebt gebeurt dat alleen bij de eerste kick en vanaf daar is er geen enkele inslag meer, want er is geen moment dat het volume in die frequentie laag is. En of je de kick nu een korte of lange tail wilt geven moet je zelf weten, lang vind ik persoonlijk niet mooi, maar er hoort wel een afronding in de tail te zitten zodat je afzonderlijke kicks krijgt.

Maarja schijnbaar maakt dat allemaal niets meer uit als ik de reacties hier zo lees. Als er maar bass is toch jongens -.-
En een melodietje niet te vergeten, ook heel belangrijk :thumbsup:


Lyst ik word echt moe van jou reacties overal. jij vind zo,n beetje elke release kut tegenwoordig. Als je alles kut vindt waarom zit je dan continu op het forum? Jij kunt alleen maar zeiken, een beetje meer respect voor artiesten zou gepast zijn.

Met alle respect, ik vind dat Lyst best zijn mening mag geven over tracks, daarom is dit een forum.
Hij heeft ook voldoende kennis over tracksen producen en verteld een DJ/Producer wat hij, in zijn ogen dan, beter kan doen. Wat die ermee doet is natuurlijk een ander verhaal.

Alleen doet hij dat vaak op een botte manier ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 19:39 
 
Hardtraxx Newbie

Lyst schreef:
Jij bent Heavy Disturbance? Dat verklaart je reactie ook xd
En ik weet niet of je het doorhebt, maar de bass hoort bij de kick. Die zorgt voor de dreun onder de punch.
Wat jij hebt is 1 lange dreun met punches erboven, omdat er anders totaal geen ritme in zit. En gezien je geen kracht kunt halen uit een tokje, zul je de bass moeten laten "inslaan". Oftewel van bijna geen volume heel snel naar heel veel. Als je 1 doorlopende bass hebt gebeurt dat alleen bij de eerste kick en vanaf daar is er geen enkele inslag meer, want er is geen moment dat het volume in die frequentie laag is. En of je de kick nu een korte of lange tail wilt geven moet je zelf weten, lang vind ik persoonlijk niet mooi, maar er hoort wel een afronding in de tail te zitten zodat je afzonderlijke kicks krijgt.

Maarja schijnbaar maakt dat allemaal niets meer uit als ik de reacties hier zo lees. Als er maar bass is toch jongens -.-
En een melodietje niet te vergeten, ook heel belangrijk :thumbsup:

Al was ik niet Heavy Disturbance, had ik alsnog zo gereageerd, ik vind het prima als een bass geen harde aanval heeft bij iedere kick, uiteraard moet een bass inslaan, maar als aan het eind van een beat ineens de bass ophoud omdat ie bij de volgende weer verplicht is om in te slaan, klinkt dat ook niet bepaald lekker... Ik snap nog steeds compleet niet wat jou onderbouwing is van een kick, ik vind het natuurlijk ook gaaf als een kick lekker aanvallend is.. Maar wat nou als de stijl er niet naar staat? Dit is niet bepaald een hardstyle track waarop de bedoeling is dat je keihard gaat zitten beuken alsof je leven er vanaf hangt, is ook totaal niet onze bedoeling geweest. Het is gewoon een trackje met een uplifting melodietje, zonder een "ik ga jou doodmaken" kick.
Kortom, like it or not.. Maar ga niet de artiest belachelijk maken, we werken er keihard aan, en uiteraard weten we dat we nog niet release waardig zijn, vandaar ook dat dit niet op een label word uitgebracht, zijn we zelf ook nog niet aan toe en we willen eerst onze sound nog verbeteren.. Maar voor het harde werk en de keiharde moeite is een beetje respect wel zo gepast :)

Saluut
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 19:59 
 
Hardtraxxer

knotsjebilly schreef:
Bacchus schreef:
Lyst schreef:
Jij bent Heavy Disturbance? Dat verklaart je reactie ook xd
En ik weet niet of je het doorhebt, maar de bass hoort bij de kick. Die zorgt voor de dreun onder de punch.
Wat jij hebt is 1 lange dreun met punches erboven, omdat er anders totaal geen ritme in zit. En gezien je geen kracht kunt halen uit een tokje, zul je de bass moeten laten "inslaan". Oftewel van bijna geen volume heel snel naar heel veel. Als je 1 doorlopende bass hebt gebeurt dat alleen bij de eerste kick en vanaf daar is er geen enkele inslag meer, want er is geen moment dat het volume in die frequentie laag is. En of je de kick nu een korte of lange tail wilt geven moet je zelf weten, lang vind ik persoonlijk niet mooi, maar er hoort wel een afronding in de tail te zitten zodat je afzonderlijke kicks krijgt.

Maarja schijnbaar maakt dat allemaal niets meer uit als ik de reacties hier zo lees. Als er maar bass is toch jongens -.-
En een melodietje niet te vergeten, ook heel belangrijk :thumbsup:


Lyst ik word echt moe van jou reacties overal. jij vind zo,n beetje elke release kut tegenwoordig. Als je alles kut vindt waarom zit je dan continu op het forum? Jij kunt alleen maar zeiken, een beetje meer respect voor artiesten zou gepast zijn.

Met alle respect, ik vind dat Lyst best zijn mening mag geven over tracks, daarom is dit een forum.
Hij heeft ook voldoende kennis over tracksen producen en verteld een DJ/Producer wat hij, in zijn ogen dan, beter kan doen. Wat die ermee doet is natuurlijk een ander verhaal.


ja voldoende kennis. vandaar een kick uitleggen als: 'tok tok'

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 20:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

markextrae schreef:
ja voldoende kennis. vandaar een kick uitleggen als: 'tok tok'

:lol:

Je doet niet mee ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 20:44 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Bacchus schreef:
Lyst ik word echt moe van jou reacties overal. jij vind zo,n beetje elke release kut tegenwoordig. Als je alles kut vindt waarom zit je dan continu op het forum? Jij kunt alleen maar zeiken, een beetje meer respect voor artiesten zou gepast zijn.

:aww:
Ik zeik echt niet alleen maar, ik ben wel vaak kritisch dat geef ik toe. Ik denk dat jij een vertekend beeld van mij krijgt, omdat je niet alle releases checkt. En begin niet over dat respect onzin. Ik heb nergens hier Heavy Disturbance afgekraakt of persoonlijk aangevallen. Enkel en alleen kritiek gehad op de track. Overigens moet je respect verdienen en dat is niet iets waarmee je begint. Ik houd me altijd netjes binnen de perken, leg altijd duidelijk uit waarom ik iets zeg. En als je daar tegen in wil gaan prima, kom met argumenten waarom ik ongelijk heb. Maar wat jij doet is op de persoon spelen. En als iets de sfeer op forums verpest zijn dat mensen die maar op de man gaan spelen. :thumbdown:

Broodje schreef:
Al was ik niet Heavy Disturbance, had ik alsnog zo gereageerd, ik vind het prima als een bass geen harde aanval heeft bij iedere kick, uiteraard moet een bass inslaan, maar als aan het eind van een beat ineens de bass ophoud omdat ie bij de volgende weer verplicht is om in te slaan, klinkt dat ook niet bepaald lekker... Ik snap nog steeds compleet niet wat jou onderbouwing is van een kick, ik vind het natuurlijk ook gaaf als een kick lekker aanvallend is.. Maar wat nou als de stijl er niet naar staat? Dit is niet bepaald een hardstyle track waarop de bedoeling is dat je keihard gaat zitten beuken alsof je leven er vanaf hangt, is ook totaal niet onze bedoeling geweest. Het is gewoon een trackje met een uplifting melodietje, zonder een "ik ga jou doodmaken" kick.

Nouja je moet natuurlijk zelf weten wat je produceert, ik geef alleen aan dat er in mijn ogen (en als je de platen live gaat draaien merken de mensen het waarschijnlijk net zo goed) er geen afzonderlijke kicks meer zijn. Ik heb het nergens gehad over dat het allemaal het hardste van het hardste moest wezen. Een kick bestaat tegenwoordig uit de punch en de tail, terwijl bij jou de kick alleen nog maar uit de punch bestaat, want de tail loop gewoon door onder iedere 4 kicks. Daarom had ik het ook over toks, (@markextrae) want meer blijft er niet van de 2e, 3e en 4e kick over.

Citaat:
Kortom, like it or not.. Maar ga niet de artiest belachelijk maken, we werken er keihard aan, en uiteraard weten we dat we nog niet release waardig zijn, vandaar ook dat dit niet op een label word uitgebracht, zijn we zelf ook nog niet aan toe en we willen eerst onze sound nog verbeteren.. Maar voor het harde werk en de keiharde moeite is een beetje respect wel zo gepast :)

Saluut

Oja ik heb jou ook belachelijk gemaakt. Ik heb jou nergens persoonlijk aangevallen. Ik heb het enkel en alleen over je track gehad, overigens wel met de norm van een release, gezien in deze sectie normaal gesproken spul komt te staan dat uit gaat komen, voor de overige tracks hebben we het eigen productie topic.
Maar dan nog, dan had ik je hetzelfde verhaal verteld, maar dan wel zonder de 1e opmerking. Zoiets heet onderbouwde kritiek. En dat lijkt me nou net hetgeen waarvoor je een track post, waarvan je weet dat het niet releasewaardig is. Je wilt graag weten wat er mis is, zodat je daar aan kunt werken en je jezelf verbetert.
Nou kun je het allemaal terugbrengen naar smaken verschillen nu eenmaal, maar ik denk dat als je het andere kritische mensen hier op het forum laat horen, of het nu raw mainstream of early liefhebbers zijn, ze je precies hetzelfde gaan vertellen. Daarom haalde ik ook uit met dat stukje over bass en melodietjes, omdat ik er een beetje moe van wordt hoe snel mensen al tevreden zijn. Je zegt zelf dat het niet releasewaardig is, goede instelling overigens ;) en ik zie hier allemaal mensen dingen posten als "lekker hoor" of "lekkere plaat".
Dan betekent dat of dat jij te perfectionistisch bent en het eigenlijk wel releasewaardig was, of dat deze mensen met een leuk melodietje al snel tevreden zijn.
En als je respect wil voor je keiharde moeite die je in een track steekt, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Een track maken hoort leuk voor je te zijn (anders raad ik je aan om iets anders te gaan doen), dus daar hoef ik geen respect voor te hebben; enkel dat beetje respect dat je dingen doet die je leuk vind. Respect verdien je bij mij op basis van wat je presteert. Als ik 100 uur leer voor een tentamen en het slecht maak, dan denkt een docent ook niet van laat ik hem maar een voldoende geven, voor de inzet.. Nee slechts het eindresultaat telt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 20:49 
 
Donateur

100% mee eens met lyst.
klote tok kicks met zon bass eronder.
lluister is naar Teknoid - Edge Of Darkness (en dan noem ik zo maar een) zo moet de bass + kicks
niet dat wanna be just like Headhunterz stijltje... zo jammer dat ontzettend veel beginnende producers alleen maar een melodietje + tok tok kicks kunnen maken met een meestal saaie intro met lelijke screeches.
en dat ieedereen huilt dat ze zo moe worden van lyst, ga slapen dan.
je mag hier je mening geven, of je dat nou 10000 x doet of 1 x daar is een forum voor.
+ dat je hier nog vaak 'maatjes' politiek hebt wat betekent dat alles wat je doet goed is volgens je vrienden maar daar schiet je niks mee op
met kritiek zoals dat van lyst schiet je juist op om je track te kunnen verbeteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 20:53 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Leuk dat je het met mij eens bent, maar jij speelt nu net zo goed op de man. :nono:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 05:00 
 
Hardtraxx Newbie

Nja @Lyst, ik wil best een screenshot laten zien hoe mijn basslines eruit zien, die lopen niet aan 1 stuk door onder de tail ;) Iedere beat begint ie gewoon opnieuw, het kan misschien zo lijken maar ik vind ook weer niet dat aan het eind van de kick de bass ineens moet ophouden en dan weer opnieuw moet beginnen, klinkt ook een beetje vaag naar mijn gehoor. Ik wil uiteraard best wat met kritiek doen, maar je bent een van de weinigen die zich stoort aan het ontbreken van veel attack, maarja. Een producer is niet meteen professioneel en zal zo zijn dingetjes moeten leren, ik blijf eraan werken iig :) Ik ga ook niet stoppen en aan iets anders beginnen en dan toch weer terug naar hardstyle, zoals ik wel een naam kan noemen maar toch niet doe :P

Saluut en ben benieuwd of je onze volgende track wel kewl vind :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 09:25 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Mijn kennis ontbreekt schijnbaar wel; attack is toch wat je er vooraan afhaalt niet achteraan?
Maar dat terzijde.
Ik zal je volgende plaat wel weer een kritische blik geven, moet je me wel even een pm sturen, want het eigen productie topic (de plek voor spul dat niet op een label uitkomt) check ik niet zo vaak. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2011 03:50 
 
Hardtraxx Newbie

Ja ik noem het perongeluk attack maar ik bedoelde eigenlijk dat er meer kracht in de punch zit :P Komt goed
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks