Bacchus schreef:
Lyst ik word echt moe van jou reacties overal. jij vind zo,n beetje elke release kut tegenwoordig. Als je alles kut vindt waarom zit je dan continu op het forum? Jij kunt alleen maar zeiken, een beetje meer respect voor artiesten zou gepast zijn.
Ik zeik echt niet alleen maar, ik ben wel vaak kritisch dat geef ik toe. Ik denk dat jij een vertekend beeld van mij krijgt, omdat je niet alle releases checkt. En begin niet over dat respect onzin. Ik heb nergens hier Heavy Disturbance afgekraakt of persoonlijk aangevallen. Enkel en alleen kritiek gehad op de track. Overigens moet je respect verdienen en dat is niet iets waarmee je begint. Ik houd me altijd netjes binnen de perken, leg altijd duidelijk uit waarom ik iets zeg. En als je daar tegen in wil gaan prima, kom met argumenten waarom ik ongelijk heb. Maar wat jij doet is op de persoon spelen. En als iets de sfeer op forums verpest zijn dat mensen die maar op de man gaan spelen.
Broodje schreef:
Al was ik niet Heavy Disturbance, had ik alsnog zo gereageerd, ik vind het prima als een bass geen harde aanval heeft bij iedere kick, uiteraard moet een bass inslaan, maar als aan het eind van een beat ineens de bass ophoud omdat ie bij de volgende weer verplicht is om in te slaan, klinkt dat ook niet bepaald lekker... Ik snap nog steeds compleet niet wat jou onderbouwing is van een kick, ik vind het natuurlijk ook gaaf als een kick lekker aanvallend is.. Maar wat nou als de stijl er niet naar staat? Dit is niet bepaald een hardstyle track waarop de bedoeling is dat je keihard gaat zitten beuken alsof je leven er vanaf hangt, is ook totaal niet onze bedoeling geweest. Het is gewoon een trackje met een uplifting melodietje, zonder een "ik ga jou doodmaken" kick.
Nouja je moet natuurlijk zelf weten wat je produceert, ik geef alleen aan dat er in mijn ogen (en als je de platen live gaat draaien merken de mensen het waarschijnlijk net zo goed) er geen afzonderlijke kicks meer zijn. Ik heb het nergens gehad over dat het allemaal het hardste van het hardste moest wezen. Een kick bestaat tegenwoordig uit de punch en de tail, terwijl bij jou de kick alleen nog maar uit de punch bestaat, want de tail loop gewoon door onder iedere 4 kicks. Daarom had ik het ook over toks, (@markextrae) want meer blijft er niet van de 2e, 3e en 4e kick over.
Citaat:
Kortom, like it or not.. Maar ga niet de artiest belachelijk maken, we werken er keihard aan, en uiteraard weten we dat we nog niet release waardig zijn, vandaar ook dat dit niet op een label word uitgebracht, zijn we zelf ook nog niet aan toe en we willen eerst onze sound nog verbeteren.. Maar voor het harde werk en de keiharde moeite is een beetje respect wel zo gepast
Saluut
Oja ik heb jou ook belachelijk gemaakt. Ik heb jou nergens persoonlijk aangevallen. Ik heb het enkel en alleen over je track gehad, overigens wel met de norm van een release, gezien in deze sectie normaal gesproken spul komt te staan dat uit gaat komen, voor de overige tracks hebben we het eigen productie topic.
Maar dan nog, dan had ik je hetzelfde verhaal verteld, maar dan wel zonder de 1e opmerking. Zoiets heet onderbouwde kritiek. En dat lijkt me nou net hetgeen waarvoor je een track post, waarvan je weet dat het niet releasewaardig is. Je wilt graag weten wat er mis is, zodat je daar aan kunt werken en je jezelf verbetert.
Nou kun je het allemaal terugbrengen naar smaken verschillen nu eenmaal, maar ik denk dat als je het andere kritische mensen hier op het forum laat horen, of het nu raw mainstream of early liefhebbers zijn, ze je precies hetzelfde gaan vertellen. Daarom haalde ik ook uit met dat stukje over bass en melodietjes, omdat ik er een beetje moe van wordt hoe snel mensen al tevreden zijn. Je zegt zelf dat het niet releasewaardig is, goede instelling overigens
en ik zie hier allemaal mensen dingen posten als "lekker hoor" of "lekkere plaat".
Dan betekent dat of dat jij te perfectionistisch bent en het eigenlijk wel releasewaardig was, of dat deze mensen met een leuk melodietje al snel tevreden zijn.
En als je respect wil voor je keiharde moeite die je in een track steekt, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Een track maken hoort leuk voor je te zijn (anders raad ik je aan om iets anders te gaan doen), dus daar hoef ik geen respect voor te hebben; enkel dat beetje respect dat je dingen doet die je leuk vind. Respect verdien je bij mij op basis van wat je presteert. Als ik 100 uur leer voor een tentamen en het slecht maak, dan denkt een docent ook niet van laat ik hem maar een voldoende geven, voor de inzet.. Nee slechts het eindresultaat telt.