Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 00:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Artiest: Deetox & MC Nolz

Track(s): TBA

Sample/video:
https://instagram.com/p/z5xpt4JsD5/

Bron: Deetox
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 16:07 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Wat verschrikkelijk :/ Superlelijke vocals en een geforceerde raw kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 16:38 
 
Artiest
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Wat verschrikkelijk :/ Superlelijke vocals en een geforceerde raw kick.

Als ik hierop ga antwoorden ga je dan weer reageren met Okdoei?
Vind het iig knap dat jij kan horen hoe de kick gaat klinken in HQ, ik kan zelf namelijk de kick niet echt beoordelen vanuit het filmpje. Ben ook wel benieuwd wat nou precies een 'geforceerde' raw kick is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 17:03 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Deetox schreef:
The Venator schreef:
Wat verschrikkelijk :/ Superlelijke vocals en een geforceerde raw kick.

Als ik hierop ga antwoorden ga je dan weer reageren met Okdoei?
Vind het iig knap dat jij kan horen hoe de kick gaat klinken in HQ, ik kan zelf namelijk de kick niet echt beoordelen vanuit het filmpje. Ben ook wel benieuwd wat nou precies een 'geforceerde' raw kick is?


Nee ik ga niet met ok doei reageren. Ik ben totaal geen fan van zulke soort vocals, daar kan jij niks aan doen, dat is gewoon mijn mening. En met een geforceerde raw kick bedoel ik een 'hardcore' achtige 'stomp' kick. Beetje a la Warface en Delete(z'n huidige kicks). Vat het verder niet persoonlijk op, ik wilde gewoon graag even mijn mening geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 17:24 
 
Artiest
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Deetox schreef:
The Venator schreef:
Wat verschrikkelijk :/ Superlelijke vocals en een geforceerde raw kick.

Als ik hierop ga antwoorden ga je dan weer reageren met Okdoei?
Vind het iig knap dat jij kan horen hoe de kick gaat klinken in HQ, ik kan zelf namelijk de kick niet echt beoordelen vanuit het filmpje. Ben ook wel benieuwd wat nou precies een 'geforceerde' raw kick is?


Nee ik ga niet met ok doei reageren. Ik ben totaal geen fan van zulke soort vocals, daar kan jij niks aan doen, dat is gewoon mijn mening. En met een geforceerde raw kick bedoel ik een 'hardcore' achtige 'stomp' kick. Beetje a la Warface en Delete(z'n huidige kicks). Vat het verder niet persoonlijk op, ik wilde gewoon graag even mijn mening geven.

Ik vat het persoonlijk op omdat het over mijn track gaat en een mening kan ik altijd waarderen (ook al kan ik uit jouw opmerking niet halen dat het om een mening gaat)
Verder heb ik ook niet gereageerd over het gedeelte qua vocals dacht ik? Ik vroeg me alleen af wat een geforceerde raw kick nou precies is ,want zie dat wel vaker voorbij komen hier op hardtraxx, en hoe jij dat dan precies uit zo'n LQ filmpje kan opmaken. Want ik mis in het filmpje toch genoeg elementen uit de kick die ik in HQ wel hoor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 17:28 
 
Hardtraxxer

Ook totaal geen fan van MC Nolz vocals, zowel z'n stem als z'n vaak stoere en schreeuwerige lyrics.

Over de kwaliteit van de kicks in dit filmpje valt weinig te zeggen, de soort kick is wel te herkennen en past ook niet echt in mijn straatje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 17:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan ook niet echt horen wat Nolz allemaal zegt, maar zo lang het geen kansloze vocals zijn zoals Still Don't Give A Fuck van Frequencerz dan zou ik me er vast niet zo aan storen >.<

Vind verder wel lekkere drive in dat stukje zitten, ben wel benieuwd naar de rest :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 17:37 
 
Hardtraxxer

Klinkt goed! Ben wel een fan van die kicks. Vocals heb ik geen problemen mee.

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 19:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind die kicks ook prima. Die zijn mijns inziens tenminste wèl hard i.t.t. kicks van sommige anderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 19:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind die kick ook wel vet klinken inderdaad. Alleen weer vocals van Nolz die niet te verstaan zijn, Busta Rhymes. Is deze track nou trouwens voor Nolz z'n album, Deetox? Want nogal veel onduidelijkheid wat betreft zijn album waar ie het ooit over had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 19:42 
 
Artiest
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Vind die kick ook wel vet klinken inderdaad. Alleen weer vocals van Nolz die niet te verstaan zijn, Busta Rhymes. Is deze track nou trouwens voor Nolz z'n album, Deetox? Want nogal onduidelijk wat betreft dat album waar ie het ooit over had.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat precies de bedoeling is met zijn album. Deze track is bedoeld voor Knock Out en daarom ook de vocals :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 19:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deetox schreef:
chas1n schreef:
Vind die kick ook wel vet klinken inderdaad. Alleen weer vocals van Nolz die niet te verstaan zijn, Busta Rhymes. Is deze track nou trouwens voor Nolz z'n album, Deetox? Want nogal onduidelijk wat betreft dat album waar ie het ooit over had.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat precies de bedoeling is met zijn album. Deze track is bedoeld voor Knock Out en daarom ook de vocals :)


Ah oké. Nog maar even afwachten dan. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 20:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Voor zover ik nu kan horen klinken die vocals idd nergens naar, alsof Nolz dronken probeert te rappen ofzo.
Daarnaast vind ik de kicks lijken voor zover ik ook kan horen op Bring the Riot kicks en die vind ik ook nogal geforceerd overkomen en daarmee bedoel ik eigenlijk dat het nogal te hard wil overkomen terwijl dat het soms niet eens echt is. Lijkt wel alsof sommige kicks echt volgepropt zijn met distortion en dan een beetje afgewerkt zijn en dat komt dus nogal rommelig en geforceerd over.
Vooral bij die Bring the Riot kicks vind ik de tail ook echt heel rommelig en slecht afgewerkt overkomen dus ik hoop dat dat wat beter klinkt bij deze track en voor de rest wacht ik het wel even af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 20:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kicks van Street Movement gingen iig bizar hard live. Volgens mij zijn dat vrijwel dezelfde als in Bring the Riot dus ik ben het wat dat betreft niet met je eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 20:22 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Voor zover ik nu kan horen klinken die vocals idd nergens naar, alsof Nolz dronken probeert te rappen ofzo.
Daarnaast vind ik de kicks lijken voor zover ik ook kan horen op Bring the Riot kicks en die vind ik ook nogal geforceerd overkomen en daarmee bedoel ik eigenlijk dat het nogal te hard wil overkomen terwijl dat het soms niet eens echt is. Lijkt wel alsof sommige kicks echt volgepropt zijn met distortion en dan een beetje afgewerkt zijn en dat komt dus nogal rommelig en geforceerd over.
Vooral bij die Bring the Riot kicks vind ik de tail ook echt heel rommelig en slecht afgewerkt overkomen dus ik hoop dat dat wat beter klinkt bij deze track en voor de rest wacht ik het wel even af.

Toch grappig dat andere artiesten dan juist de tail goed vinden :P En qua volproppen met distortion, dat is totaal niet zo, ik gebruik juist bijna geen distortion op mijn kicks :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 20:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik zeg daarbij wel dat sommige kicks niet hard zijn daardoor, kan wel hoor maar of deze live wel hard gaan weet ik niet zo goed meer, ik heb ze gehoord op Hardbass maar ik kan het moment ff niet goed meer voor me halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 20:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Deetox schreef:
Ventrue schreef:
Voor zover ik nu kan horen klinken die vocals idd nergens naar, alsof Nolz dronken probeert te rappen ofzo.
Daarnaast vind ik de kicks lijken voor zover ik ook kan horen op Bring the Riot kicks en die vind ik ook nogal geforceerd overkomen en daarmee bedoel ik eigenlijk dat het nogal te hard wil overkomen terwijl dat het soms niet eens echt is. Lijkt wel alsof sommige kicks echt volgepropt zijn met distortion en dan een beetje afgewerkt zijn en dat komt dus nogal rommelig en geforceerd over.
Vooral bij die Bring the Riot kicks vind ik de tail ook echt heel rommelig en slecht afgewerkt overkomen dus ik hoop dat dat wat beter klinkt bij deze track en voor de rest wacht ik het wel even af.

Toch grappig dat andere artiesten dan juist de tail goed vinden :P En qua volproppen met distortion, dat is totaal niet zo, ik gebruik juist bijna geen distortion op mijn kicks :P

Oke dan! Ja wat betreft die tail is een kwestie van smaak en daarnaast zeg ik niet dat die kicks volgepropt zijn met distortion, het lijkt alleen zo en het komt op mij over op die manier. Je hoeft jezelf niet te verdedigen want het is enkelt mijn smaak en hoe ik erover denk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 22:19 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Deetox schreef:
Ik vat het persoonlijk op omdat het over mijn track gaat en een mening kan ik altijd waarderen (ook al kan ik uit jouw opmerking niet halen dat het om een mening gaat)
Verder heb ik ook niet gereageerd over het gedeelte qua vocals dacht ik? Ik vroeg me alleen af wat een geforceerde raw kick nou precies is ,want zie dat wel vaker voorbij komen hier op hardtraxx, en hoe jij dat dan precies uit zo'n LQ filmpje kan opmaken. Want ik mis in het filmpje toch genoeg elementen uit de kick die ik in HQ wel hoor :)


Dat WOP WOP WOP WOP geluid in de kick denk ik. Het lijkt mij in eerste instantie op een wat vervormde punch uit een hardcore kick.

Het geforceerde raw kick fenomeen is een beetje gekomen uit het idee van de overgebruikte Chronic Disorder kick door hem te mixen met overdreven punches en tails (Digital Punk & E-Force - My God bijvoorbeeld).

En die kicks die je bijvoorbeeld in Zatox platen als Fuck That en Extreme of Stereotuners platen als Dominator en When I Buzz hoort, het zo veel mogelijk op een hardcore kick laten lijken terwijl het niet eens klinkt.

Het een is het principe van een zo hard mogelijke kick er onder te gooien zonder het goed samen klinkt met de rest. Het ander is een andere vorm van de Chronic Disorder kick maken. En deze klinkt mij meer als het tweede (Die typische Wop Wop/Womp Womp sound).

En ik weet niet of dit het intro of de climax is, maar het klinkt mij wat leegjes in de oren.
Maar sinds dit dus LQ is, zullen we wel zien hoe het in HQ klinkt, of de kick echt zo in die categorie valt.

d
Rickzel schreef:
Kan ook niet echt horen wat Nolz allemaal zegt.

You know what they say,
The ...... the sweat counts
If you can't get into it.
Don't think that i can't k-k-k-knock you out.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 23:08 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Deetox schreef:
Ik vat het persoonlijk op omdat het over mijn track gaat en een mening kan ik altijd waarderen (ook al kan ik uit jouw opmerking niet halen dat het om een mening gaat)
Verder heb ik ook niet gereageerd over het gedeelte qua vocals dacht ik? Ik vroeg me alleen af wat een geforceerde raw kick nou precies is ,want zie dat wel vaker voorbij komen hier op hardtraxx, en hoe jij dat dan precies uit zo'n LQ filmpje kan opmaken. Want ik mis in het filmpje toch genoeg elementen uit de kick die ik in HQ wel hoor :)


Dat WOP WOP WOP WOP geluid in de kick denk ik. Het lijkt mij in eerste instantie op een wat vervormde punch uit een hardcore kick.

Het geforceerde raw kick fenomeen is een beetje gekomen uit het idee van de overgebruikte Chronic Disorder kick door hem te mixen met overdreven punches en tails (Digital Punk & E-Force - My God bijvoorbeeld).

En die kicks die je bijvoorbeeld in Zatox platen als Fuck That en Extreme of Stereotuners platen als Dominator en When I Buzz hoort, het zo veel mogelijk op een hardcore kick laten lijken terwijl het niet eens klinkt.

Het een is het principe van een zo hard mogelijke kick er onder te gooien zonder het goed samen klinkt met de rest. Het ander is een andere vorm van de Chronic Disorder kick maken. En deze klinkt mij meer als het tweede (Die typische Wop Wop/Womp Womp sound).

Snap wat je bedoeld :) Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik niet de intentie heb om zo hard mogelijk te gaan, in tegendeel want van mij hoeft dat 'zo hard mogelijk' ook niet. Ik heb bij Bring The Riot een kick gemaakt die (voor mijn gevoel) het beste bij die track past.

Citaat:
En ik weet niet of dit het intro of de climax is, maar het klinkt mij wat leegjes in de oren.
Maar sinds dit dus LQ is, zullen we wel zien hoe het in HQ klinkt, of de kick echt zo in die categorie valt.

Dit is een stuk van de midintro, is inderdaad nog een beetje leeg. Ben pas gisteren met deze track begonnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 23:10 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Deetox schreef:
Ventrue schreef:
Voor zover ik nu kan horen klinken die vocals idd nergens naar, alsof Nolz dronken probeert te rappen ofzo.
Daarnaast vind ik de kicks lijken voor zover ik ook kan horen op Bring the Riot kicks en die vind ik ook nogal geforceerd overkomen en daarmee bedoel ik eigenlijk dat het nogal te hard wil overkomen terwijl dat het soms niet eens echt is. Lijkt wel alsof sommige kicks echt volgepropt zijn met distortion en dan een beetje afgewerkt zijn en dat komt dus nogal rommelig en geforceerd over.
Vooral bij die Bring the Riot kicks vind ik de tail ook echt heel rommelig en slecht afgewerkt overkomen dus ik hoop dat dat wat beter klinkt bij deze track en voor de rest wacht ik het wel even af.

Toch grappig dat andere artiesten dan juist de tail goed vinden :P En qua volproppen met distortion, dat is totaal niet zo, ik gebruik juist bijna geen distortion op mijn kicks :P

Je hoeft jezelf niet te verdedigen want het is enkelt mijn smaak en hoe ik erover denk.

Jij zegt
Citaat:
Lijkt wel alsof sommige kicks echt volgepropt zijn met distortion
Dit is bij mij niet het geval dus voel ik me wel degelijk geroepen om mezelf even te verdedigen :P Dat is toch ook wat Hardtraxx graag wil? ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 23:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Daar moet ik je dan gelijk in geven want ik hoor ook niet echt aanwezige distortion o.i.d., de focus ligt bij deze kick duidelijk op de punch (of tok), dus er zal wel een lage tail in zitten die dikker wordt naar mate hij weer dichter bij de volgende punch komt. Dat is wat ik er uit haal iig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2015 23:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Deetox schreef:
Jij zegt
Citaat:
Lijkt wel alsof sommige kicks echt volgepropt zijn met distortion
Dit is bij mij niet het geval dus voel ik me wel degelijk geroepen om mezelf even te verdedigen :P Dat is toch ook wat Hardtraxx graag wil? ^^

Daar heb je wel gelijk in, ik snap dat je je dan geroepen voelt. Ik vind het ook wel tof dat je veel reageert hoor daar niet van want er zijn weinig artiesten die het doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2015 11:38 
 
Hardtraxx Addict

Rickzel schreef:
Kan ook niet echt horen wat Nolz allemaal zegt, maar zo lang het geen kansloze vocals zijn zoals Still Don't Give A Fuck van Frequencerz dan zou ik me er vast niet zo aan storen >.<

Vind verder wel lekkere drive in dat stukje zitten, ben wel benieuwd naar de rest :)

Dit :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2015 12:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat deze live toch best lekker zou knallen hoor, en dat is waar het om draait. Tracks worden vooral gemaakt voor geluidssystemen op feesten en niet voor een miezerig 2.1 setje wat je op je kamer hebt staan.

Ik ben dan natuurlijk totaal niet op de hoogte van allerlei technieken die gebruikt worden dus misschien dat ik daarom wat minder kritisch ben, maar zo zijn de meeste mensen. Dat gezegd hebbende vind ik het gewoon prima klinken (met uitzondering van de vocals), zeker als je al verwachtingen stelt voor de track in HQ (wat misschien enigszins voorbarig is gezien het stadium waarin deze track zich bevindt, maar toch).

Kan alleen maar zeggen dat je de goede kant op gaat Diana. Begin toch steeds meer fan te worden van je tracks. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2015 20:47 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik kan niet echt oordelen op dit LQ filmpje.. Ben wel benieuwd naar de HQ! Deetox valt eigenlijk bijna nooit tegen.
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks