Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2026 09:31 

Hardtraxxer

Artiest: Charlie Sparks

Track(s): Power Up

Sample/video:

@30:32

Wat een heerlijke early hardstyle vibes, had zo een track van Trance Generators van 20 jaar geleden kunnen zijn :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2026 10:40 

Hardtraxxer

Ja dit vind ik dus eigenlijk een beetje te teloorgang van deze stijl. Big room techno, hard techno. Hoe ze het tegenwoordig ook noemen. Maddix is daar sowieso een soldaat van. Bekende melodietjes met een reverse bass.

Eigenlijk klinkt het mij allemaal als early hardstyle in de oren en dit soort gasten doen dan nu alsof ze het licht hebben uitgevonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2026 08:25 

Hardtraxxer

grappig dat jij een compleet andere blik hebt op die scene dan ik heb.
Ik vind het juist mooi/goed dat er weer wat reverse bass in tracks komt in plaats die vreselijke hardstyle van tegenwoordig. En voor een 90's kid als ik vind ik het echt tof dat er weer wat rave terug komt.

Ik weet niet of deze gasten (zoals Maddix enzo) er mee lopen te pronken dat ze het hebben uitgevonden of gewoon lekkere muziek willen maken, maar goed ik vind het wel vet.

P.S. Volgens mij heet het hard bounce tegenwoordig :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2026 09:40 

Hardtraxxer

Nou het gaat me niet om de hardstyle scene, daar juich ik het alleen maar toe dat er meer reverse bass komt. Het gaat mij meer om deze 'nieuwe' stijl die eigenlijk gewoon early hardstyle is. Maar DJ's die dat draaien doen nu alsof ze iets heel nieuws hebben bedacht. Maar goed als je in 2002 of erna geboren bent snap ik dat dit je als nieuw in de oren klinkt xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2026 12:03 

Hardtraxx Addict

nee niks aan.
Klinkt te soft
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2026 13:33 

Hardtraxxer

Revolting Against schreef:
Maar DJ's die dat draaien doen nu alsof ze iets heel nieuws hebben bedacht.

Je bedoeld dat Hard Bounce/Hard Techno/Big Room Techno een kopie is van early hardstyle?

Nou toevallig doet me dit nummer aan Trance Generators denken, maar over het algemeen zijn die hard bounce nummers energieke(re) versies van hardtrance en dat energiekere komt van de reverse bass, maar ik zou het niet gelijk early hardstyle noemen. Het heeft zeker wat invloeden, maar gewoon in een nieuw jasje gestoken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2026 13:50 

Hardtraxxer

Wat ik meer irritant vind is dat de techno liefhebbers niks willen weten van hardcore/style en het echt uitkotsen. Maar dan wel helemaal los gaan op de oude nummers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2026 13:53 

Hardtraxxer

dubbel
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2026 14:56 

Hardtraxx Veteran

RT @billieb

Mag wel 30 tandjes harder idd.
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks