Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2023 01:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Artiest: French Connection

Track(s): French Connection (F.Noize & Unlocked Remix)

Sample/video:


Bron:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2023 10:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dappere poging voor zo'n klassieker. Dat eerste stuk is best vet, met die Rooler kicks, op het originele tempo.

Maar bij het uptempo stuk, die resonante kick staat echt zo luid dat je die hele synthesizer niet meer hoort zodra de kick er in komt, dat volume verschil is echt absurd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2023 10:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wel vet dat je met Francesco Noize kan collabben. Ken het origineel verder niet echt ofzo, maar vind het wel tof dat jullie er voor gekozen hebben dat begin stup volledig op dat lage tempo te doen, geeft het toch iets origineels mee.

Verder ben ik niet kapot van de uptempo kick die er in komt. Maar wel een geinig plaatje op zich :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2023 16:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee dit is wel heel makkelijk proberen te scoren. Begin is nog wel oké maar alles daarna is helemaal niets voor mij. Ook zoals Broken Balance aangeef is het volume verschil is echt niet normaal. Kick neemt alles over..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2023 10:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Origineel komt uit 1995, wat is daar makkelijk scoren aan :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2023 10:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Origineel komt uit 1995, wat is daar makkelijk scoren aan :lol:

Rickzel schreef:
Ken het origineel verder niet echt ofzo


Het origineel is een van de grootste early hitjes. Het is te vergelijken met een raw remix maken voor D-Block & S-Te-Fan & High Voltage - Shiverz.

Deel de mening verder niet, vind vooral door het eerste stuk dat het niet makkelijk scoren is. Als het puur en alleen dat bekende riedeltje van French Connection was met een uptempo kick er onder (zoals vast wel eens eerder is gedaan) dan was ik het wel eens dat het makkelijk scoren is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2023 12:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat het overgrote deel van de huidige uptmepo fans nog nooit van het origineel gehoord hebben. Dat bedoel ik meer (en ja ik moest ook ff googlen hoe oud die plaat was).

En idd eens met Dennis, als het echt makkelijks coren was hadden ze dat trage stuk niet er in gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2023 13:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze plaat en de sample is zo bekent dat genoeg mensen het kennen. En om dan op het begin stukje na er gewoon een uptempo kick onder te gooien met een enorm slechte af mix. Geeft voor mij aan dat makkelijk scoren is. Zit niet echt moeite of wat dan ook in deze remix. Het eerste stukje is alleen langzaam btw dus ook dat is niet perse een excuus voor het argument dat het niet makkelijk scoren is
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2023 13:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Intervention schreef:
Deze plaat en de sample is zo bekent dat genoeg mensen het kennen. En om dan op het begin stukje na er gewoon een uptempo kick onder te gooien met een enorm slechte af mix. Geeft voor mij aan dat makkelijk scoren is. Zit niet echt moeite of wat dan ook in deze remix. Het eerste stukje is alleen langzaam btw dus ook dat is niet perse een excuus voor het argument dat het niet makkelijk scoren is


bekend*. En dat is zeker niet zo, zeker niet als je bij de jonge garde hoort. Het is wel iets wat zo bekend is dat iedereen het deuntje ooit wel eens heeft gehoord, maar dat zegt niet dat iedereen weet wat de naam van de plaat is.

En de afmix is niet per sé slecht, het volume van de kick staat gewoon veel te hard. Dat is een ding, en dat is slecht, niet de hele afmix van de hele plaat. Het is ook een standaard uptempo kick, dus ja moeilijk is die climax sowieso niet.

Maar dat eerste stuk heeft meer weg van hardstyle, bekend om zo'n beetje het moeilijkste genre te zijn om de sounds voor te produceren. Dus dat argument van "makkelijk" gaat niet op.

En als het een simpel scorende uptempo remix was, dan was het ook uptempo. Waarom zou je dan de moeite nemen voor het trage stuk en de opbouw, waarom zou je dan niet gewoon dat riedeltje loopen met een 13/12 uptempo kick en even twee breaks met een 13/12 opbouw met snares en een sweeper er in doen.

Ben het eens dat veel uptempo mokersimpel is, maar als dit simpel scoren zou zijn hebben ze toch behoorlijk veel moeite er voor gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2023 17:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Intervention schreef:
Deze plaat en de sample is zo bekent dat genoeg mensen het kennen. En om dan op het begin stukje na er gewoon een uptempo kick onder te gooien met een enorm slechte af mix. Geeft voor mij aan dat makkelijk scoren is. Zit niet echt moeite of wat dan ook in deze remix. Het eerste stukje is alleen langzaam btw dus ook dat is niet perse een excuus voor het argument dat het niet makkelijk scoren is


Zo praat je niet over de wonderboy.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2023 00:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Intervention schreef:
Nee dit is wel heel makkelijk proberen te scoren.

Oké even wat extra informatie over deze remix dan :P Deze is speciaal als opener voor F.Noize zijn Thunderdome set gemaakt. Hij heeft een speciale live set van een uur lang gedaan (terwijl hij eigenlijk niet eens live geboekt was) met puur en alleen edits en remixen van hardcore klassiekers in een uptempo jasje. Uptempo is natuurlijk wat hij tegenwoordig doet maar voor een feest als Thunderdome wou hij graag iets extra's doen. Hij vroeg mij om deze track met hem te remixen, alleen hij heeft in een tijdsbestek van een paar weken tijd 30+ (!) edits en remixen gemaakt, deze zijn we aan begonnen een week voor Thunderdome en moest letterlijk in 1 avond klaar. Het is dus alles behalve makkelijk scoren haha, vooral met het oog ook op alle andere remixen en moeite die hij in zijn set heeft gestoken is het juist alles behalve dat.

Edit: er komt trouwens nog een andere versie als eindversie, dit is de Thunderdome versie, hier doen we verder niks mee. Eindversie hebben we ook meer tijd om een fatsoenlijke mix neer te zetten + de Thunderdome vocal gaat eruit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2023 08:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jeetje zeg dj unlocked makkelijk scoren dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2023 11:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nu met de uitleg van de wonderboy er bij ook wel tot de conclusie dat het echt makkelijk scoren is. Jammer weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2023 01:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mag naar free releases!

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2023 09:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn dag is goed :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2023 15:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Soundcloud link is dood helaas
Forumoverzicht » Releases » Hardcore » Nieuwe tracks