H
Hardtraxxer
205 posts member since 2011
last seen 2 days ago
Mix Session #018(0) (180 BPM)
View on SoundCloud

Een tijdje geleden zijn we met een groep vrienden een weekend weggeweest naar de Belgische Ardennen. Hier kwam het idee om Hardstyle op 180 BPM af te spelen. Aangezien mij meermaals is gevraagd naar het setje van dat weekend heb ik besloten om dit in Mix Session #018(0) te gaan herhalen. Puur voor de fun en voor de herinneringen aan dat weekend. Neem het niet te serieus en geniet ervan zou ik zeggen :P

Tracklist:
01 DJ Thera - Do You Know Who I Am
02 Prefix & Density - Soundwaves
03 Primefire - The Owlman
04 Degos & Re-done - Turn It Off
05 Deetox - Voodoo
06 Titan & High Voltage - Global Pandemic
07 B-Freqz - Psycho
08 The Rebelz - Pattern 2
09 Radical Redemption - Don't Fuck With The Radical
10 Chain Reaction - The Record Breaking (Jason Payne Vindt Dat Het Harder Kan Edit)
11 Warface - FTP
12 The Dizzorder Ft. R-Tillary - Vampire Dreams
13 Radical Redemption - The Black Demon (Digital Punk Remix)
14 Chris One - Psycho (Goat Edit)
15 E-Force - Seven
16 Regain & Kona Black - Grim Reaper
17 Catatonic Overload - The Sexual Thrill (Thera Core Mix)
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Even voor mijn beeldvorming. Wat hadden jullie precies gebruikt, en hoeveel?
H
Hardtraxxer
205 posts member since 2011
last seen 2 days ago
Het idee komt weg bij dit setje, het eerste nummer: http://lsdb.nl/set/157234/sloperij-jans ... 08-14.html
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Oh het is een frenchcore idee! Hakkuhhhh :bomb: :bomb:
Hardtraxx Addict
1360 posts member since 2014
last seen Aug 2022
hahaha, klinkt best leuk (voor even), maar sommige tracks worden echt verkracht.. Fuck the Police met een ieniministem :yay:
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
TiMOTHYb wrote:Even voor mijn beeldvorming. Wat hadden jullie precies gebruikt, en hoeveel?
:lol:
Y
1 posts member since 2015
last seen Jan 2015
:/ Snappen mensen nog steeds niet dat je ook gewoon muziek kan versnellen zonder te gaan pitchen? Audacity > effecten > dan heb je onder elkaar snelheid, tempo en pitch. snelheid veranderd tempo en pitch, pitch alleen pitch en tempo alleen het bpm. tempo versneld het nummer ZONDER dat je halve nightcore krijgt. Dan krijg je dus ook niet bij nummers zoals FTP het idee dat de stem is opgenomen door iemand die net helium heeft gebruikt. uiteraard kan je ook tempo veranderen (20% voor 150>180bpm) en daarna ook de pitch (en dat bijvoorbeeld 5-10% pitch omdat het anders te erg op chipmunk gaat lijken). Dat klinkt veel beter en daar wordt iedereen blijer van lijkt me :)
Voor de rest klinkt t wel prima, ik had zelf ook een keertje een cd versneld (met 2010-2011 hardstyle zoals rebirth anthem en noisecontroller's marlboro man), die klonk heel tof!
Hardtraxx Veteran
3735 posts member since 2010
last seen Jul 2026
youfreaker wrote::/ Snappen mensen nog steeds niet dat je ook gewoon muziek kan versnellen zonder te gaan pitchen? Audacity > effecten > dan heb je onder elkaar snelheid, tempo en pitch. snelheid veranderd tempo en pitch, pitch alleen pitch en tempo alleen het bpm. tempo versneld het nummer ZONDER dat je halve nightcore krijgt. Dan krijg je dus ook niet bij nummers zoals FTP het idee dat de stem is opgenomen door iemand die net helium heeft gebruikt. uiteraard kan je ook tempo veranderen (20% voor 150>180bpm) en daarna ook de pitch (en dat bijvoorbeeld 5-10% pitch omdat het anders te erg op chipmunk gaat lijken). Dat klinkt veel beter en daar wordt iedereen blijer van lijkt me :)
Voor de rest klinkt t wel prima, ik had zelf ook een keertje een cd versneld (met 2010-2011 hardstyle zoals rebirth anthem en noisecontroller's marlboro man), die klonk heel tof!
Leuk verhaal, maar zonder pitch clippen de tracks enorm. Dat klinkt al helemaal niet.
Hardtraxx Addict
1788 posts member since 2014
tomac wrote:Leuk verhaal, maar zonder pitch clippen de tracks enorm. Dat klinkt al helemaal niet.
Dan haal je toch het algemene volume level omlaag?
S
Basxt wrote:
tomac wrote:Leuk verhaal, maar zonder pitch clippen de tracks enorm. Dat klinkt al helemaal niet.
Dan haal je toch het algemene volume level omlaag?
Je gaat de per tijdseenheid geluidsgolven dichter op elkaar zetten waardoor in het algemeen de frequentie toeneemt. De amplitude en dus de luidheid verandert niet, nooit natuurkunde gehad?

Je zou de pitch kunnen verlagen maar hierdoor wordt er informatie verwijderd waardoor het signaal sprongetjes kan gaan maken (informatie over slaat), oftewel "clippen". Als je dit een beetje doet maakt het niet zo veel uit, maar hoe verder je de pitch en tempo verandert de erger het zal worden.
Hardtraxx Addict
1606 posts member since 2013
last seen Oct 2021
Tempo omhoog zonder dat de key verandert, nooit doen. Het effect wat boven me beschreven wordt kan je al horen bij 1-2%. Wil niet weten hoe het klinkt bij 10+.
M
Hardtraxx Addict
1979 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Ordinary Joe wrote:Tempo omhoog zonder dat de key verandert, nooit doen. Het effect wat boven me beschreven wordt kan je al horen bij 1-2%. Wil niet weten hoe het klinkt bij 10+.
Dit. "Master Tempo/Timestretch" is een ongelofelijk ranzig geluid.
HbHendrik wrote:Het idee komt weg bij dit setje
Het spijt me :P ;)

Active topics in Livesets

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Admin · 37 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Admin · 6 hours ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 6 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 9 days ago