Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2014 21:00 
 
Hardtraxx Newbie

Download Cordis @ Only Memories Will Tell.. #01:
http://hearthis.at/cordisdj/cordis-only-memories-will-tell-01/
http://lsdb.eu/set/147683/cordis-only-memories-will-tell-01-19-01-14.html

Tracklist:
01. Swam & Bassliner - Moonphase (Miss Thunderpussy Remix)
02. DJ Kraftune - Sky-Klone (Ultrasonic Rmx)
03. Bassdriver - Seconds Remaining
04. 2OU - X-Perience (Acid Mix)
05. Nordlicht - Cry (Hennes & Cold Mix)
06. Longy - Spiegelsaal (Acid Mix)
07. Daredevils - Daredevil
08. Warmduscher - Hardcore Will Never Die (Vocal Mix)
09. LaCargo - Universal Drums
10. Bush - Cosmic Vibes
11. Chromedioxide II - Concious (Kaylab. Rmx)
12. Mikado - No Sleep (Wag Club Mix)
13. Rayden - I Know Ur Waiting (Überdruck Rmx)
14. Vespa 63 - The Wild Side (The Snatch Brain Mix)
15. DJ Marc La Cruz - Future Prison (Main Title)
16. Ultraform - I Chi Gai Koh
17. Baced! - Mistress Of Darkness
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2014 23:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben benieuwd! Weer genoeg onbekend spul zo te zien (op de laatste 2 na :P)
Van de week, tussen de tentamens door, eens even aanzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 10:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Future Prison :loving: Eén van de platen die me de hardstyle in heeft getrokken (Qlimax mixed by Dana & Pavo :love: )
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 15:05 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Heerlijke set :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2014 16:02 
 
Hardtraxx Elite

Staat aan! :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2014 15:07 
 

Op aanvraag, want de brutalen bezitten de halve wereld ;), ook een reviewtje vanuit mijn kant.

Ik ken geen enkele plaat die je draait, dus soms is het denk ik wel lastig keuren voor me omdat ik vrij weinig kan zeggen over de timing en over eventuele creativiteit in je mix. Tenzij het echt opvalt. Anyhow, ik ga mn best doen.

Eerste plaat die je draait, lekkerer acidgeluidjes in de intro joh. Ik keek net pas naar t genre en hij staat ook bij hardtrance, even op instellen haha.

--> skyklone. Strak. Het fijne aan dit soort muziek is, is dat het altijd wel lekker door blijft gaan. Ik heb trouwens nu wel het idee dat ie er een klein tikkeltje naast ligt, maar pin me er niet op vast. Ik kon ook niet precies horen of je een switch maakte, volgens mij niet. Anyway, prima mix.

--> seconds remaining. Beetje irritante midintro van skyklone, vind ik niet echt mooi. Had liever dat de verhouding punch / tail iets meer op de tail had gelegen, maar dat is wel een kwestie van smaak, daarnaast ben ik een trance noob. Ho wat gebeurde er hier bij het infaden? Haha even corrigeren, wat je vervolgens wel prima doet. Zij die herhalende 3 tonen van het nieuwe nummer? Zo ja, vet gedaan. Was dit de mix al? Ik ga er maar even vanuit en hopen dat ik vanaf nu het goede nummer beoordeel. :P

--> X-perience. Deze mix loopt lekker in elkaar over. Ik voel echt langzaamaan die punch opkomen en langzaamaan de rol overnemen van seconds remaining. Acid geluidje, goeie shit. Lekkere mix, duurt lang en blijft ook mooi klinken samen. Top. Op het eind moet je m volgens mij wel een klein stukkie corrigeren. Wat een irritante break van dit nummer trouwens. Climax is dan wel weer beter. Desalniettemin, ik heb ze leuker gehoord.

--> Cry. Ho deze fade je strak in, maar wel net iets te lomp. Het fijne aan trance is, is dat alles zo lekker vloeiend in elkaar kan overlopen. Hier lijkt de gain wel net een tikkie te hoog te staan. Heb je al een bass-switch gemaakt die bijna niet te horen was? Als in, matchte heel goed dat het niet hoorbaar was. Zo ja, dik gedaan. Het is wel lastig voor mij om precies de geluiden te onderscheiden als ik alles voor de eerste keer luister. Verder wel gewoon een goeie mix hoor, eigenlijk alleen commentaar op de fade in. Oh en ik hoor de vocal, ik zit nog goed. Gelukkig :D. Wel irritante melodie, ik kan hier niet zo heel veel mee.

--> Spiegelsaal. Je doet hier wat met de faders voordat je m er definitief bij doet. Best leuk, maar het klonk alsof de teases een klein tikkie offbeat waren. Verder strakke mix. Goed afgemixt, weinig omhanden verder.

--> Daredevil. Ik begin nu aan mezelf te twijfelen of ik niet steeds fout zit. Ik heb nu weer t idee dat het 99% goed is, maar toch 1% offbeat. De afmix vond ik wel wat te plots. Wat een aparte climax is dit joh. Is dit ekte ekte hardtrance? Vind het maar irritant worden na verloop van tijd. Breakje na de climax is echt net iets te wazig voor me.

--> Hardcore will never die. Hier valt de bass een beetje weg na 64 beats. Is an sich niet zo erg trouwens, nu ik de mix wat verder luister. Afmix klonk raar, beetje wazig opgebouwde intro, niet iets waar jij iets aan kan doen denk ik hehe. Verder prima.

--> Universal Drums. Kut, was afgeleid, mix gemist. Ik ga denk ik ook even stoppen met luisteren, ik weet ook niet of ik het nog af ga luisteren. Ik vind het stiekem toch nog best wel intense muziek, ook al is t een stukkie trager dan hardstyle. Ben nu nog best moe en kom er toch ook wel achter dat dit niet is wat ik heel tof vind. Is deze set heel anders dan die dreamvillage set die ik had geluisterd?

Ik heb al met al wel minder pieken bij deze muziek. Sowieso bij de tracks zelf al, maar ook bij de mixjes. Het is allemaal zo smooth mogelijk waardoor ik de echte bass-switches en het goed matchen van tracks niet echt meer zo duidelijk hoor. Dat is ook zeker een kwaliteit, en die bezit je ook. Toch doet het voor mij net wat te weinig om precies op de details commentaar te geven. Ik heb iig wel ongeveer de helft gedaan en opgeschreven wat ik dacht te horen. Soms zal het niet 100% juist zijn maar dat had ik ook al wel aangegeven. Laat maar effe weten als ik een keer een set heb gemist die wat meer in mn straatje ligt. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2014 15:32 
 
Hardtraxx Veteran

Beter laat dan nooit! Komt grotendeels door Spiegelsaal (Acid Mix)! :whistle:

Was een heerlijke set Edwin, diepgaand reageren lijkt me op dit moment overbodig aangezien mijnheer Nazale prima werk heeft geleverd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2014 16:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oxbow schreef:
Ben benieuwd! Weer genoeg onbekend spul zo te zien (op de laatste 2 na :P)
Van de week, tussen de tentamens door, eens even aanzetten.

En, hoe was die?

The Skribbler schreef:
Future Prison :loving: Eén van de platen die me de hardstyle in heeft getrokken (Qlimax mixed by Dana & Pavo :love: )

Briljante plaat is het! Blijft een van mijn alltime favorieten!

Lyst schreef:
Heerlijke set :drool:

Thanks!

Andromeda schreef:
Staat aan! :love:

Vet! Hoe beviel die?

Nazale schreef:
Op aanvraag, want de brutalen bezitten de halve wereld ;), ook een reviewtje vanuit mijn kant.

Bedankt voor je zeer uitgebreide review ten eerste! Zal even op een paar dingen reageren, die je je afvroeg. :)

Nazale schreef:
--> seconds remaining. Ho wat gebeurde er hier bij het infaden? Haha even corrigeren, wat je vervolgens wel prima doet. Zij die herhalende 3 tonen van het nieuwe nummer? Zo ja, vet gedaan. Was dit de mix al? Ik ga er maar even vanuit en hopen dat ik vanaf nu het goede nummer beoordeel. :P

Ja, hij lag er even naast inderdaad. Had hem er ook blind op gegooid aangezien het snel gemixt moet worden en ik leg hem dus tijdens de mix pas goed (met vinyl). De drie tonen zijn inderdaad van het nieuwe nummer (Seconds Remaininig, een oude Thera plaat overigens).

Nazale schreef:
--> Cry. Ho deze fade je strak in, maar wel net iets te lomp. Het fijne aan trance is, is dat alles zo lekker vloeiend in elkaar kan overlopen. Hier lijkt de gain wel net een tikkie te hoog te staan. Heb je al een bass-switch gemaakt die bijna niet te horen was? Als in, matchte heel goed dat het niet hoorbaar was. Zo ja, dik gedaan. Het is wel lastig voor mij om precies de geluiden te onderscheiden als ik alles voor de eerste keer luister.

Ja hij komt inderdaad iets te lomp erin, maar helaas merk je dat altijd pas achteraf, haha! Er was geen bass-switch, wat ik vaak doe is gaande de mix op de 1e tel de bass iets naar elkaar toedraaien (dus van spelende plaat omlaag en inmixende plaat is omhoog), zodat het smooth op elkaar over gaat.

Nazale schreef:
--> Spiegelsaal. Je doet hier wat met de faders voordat je m er definitief bij doet. Best leuk, maar het klonk alsof de teases een klein tikkie offbeat waren. Verder strakke mix. Goed afgemixt, weinig omhanden verder.

Hier doe ik niks met de faders haha, dat is de plaat zelf. Na die 32 pakt hij de intro beter, maar als je hem er dan bij gooit klinkt het 'onnatuurlijk' in mijn ogen.

Nazale schreef:
--> Daredevil. Wat een aparte climax is dit joh. Is dit ekte ekte hardtrance? Vind het maar irritant worden na verloop van tijd. Breakje na de climax is echt net iets te wazig voor me.

Hardtrance is vrij breed, zeker vroeg. Je had verschillende kanten zoals de euforische en de wat doffere, meer richting (early) hardstyle, zoals de meeste platen in deze mix (zeker in het begin).

Nazale schreef:
--> Hardcore will never die. Hier valt de bass een beetje weg na 64 beats. Is an sich niet zo erg trouwens, nu ik de mix wat verder luister. Afmix klonk raar, beetje wazig opgebouwde intro, niet iets waar jij iets aan kan doen denk ik hehe. Verder prima.

De laatste 32 beats van Hardcore Will Never Die gaat de bass inderdaad omlaag dat zit in dit plaat en daardoor irritant te mixen, maar ik heb het zo goed mogelijk proberen op te lossen.

Nazale schreef:
--> Universal Drums. Is deze set heel anders dan die dreamvillage set die ik had geluisterd?

Hij zit wel aardig in het verlengde vind ik zelf, maar toch ook weer een stukje anders. Die van Dream Village is overall wat harder en iets euforischer. Hier draai ik bijvoorbeeld Future Prison aan het eind, terwijl ik hem daar halverwege draaide. Had die overigens ook beter bij Hardtrance kunenn plaatsen, maar had hem bij Hardstyle geplaatst voor wat meer aandacht, haha.

Nazale schreef:
Ik heb al met al wel minder pieken bij deze muziek. Sowieso bij de tracks zelf al, maar ook bij de mixjes.
Het is inderdaad weer een compleet andere muziek, gaaf dat je het in ieder geval geprobeerd hebt!

Nazale schreef:
Het is allemaal zo smooth mogelijk waardoor ik de echte bass-switches en het goed matchen van tracks niet echt meer zo duidelijk hoor. Dat is ook zeker een kwaliteit, en die bezit je ook. Toch doet het voor mij net wat te weinig om precies op de details commentaar te geven. Ik heb iig wel ongeveer de helft gedaan en opgeschreven wat ik dacht te horen. Soms zal het niet 100% juist zijn maar dat had ik ook al wel aangegeven. Laat maar effe weten als ik een keer een set heb gemist die wat meer in mn straatje ligt. :)

Is inderdaad altijd lastig beoordelen als je de tracks niet kent. Daarnaast is mijn mixstijl net wat anders dan die van jou als ik het zo lees. Ik probeer vooral de muziek het werk laten doen en de overgangen zo smooth mogelijk proberen te houden, waarbij ik af en toe wel vette/andere dingen probeer.
De volgende set is de tracklist bijna rond (ik doe er altijd uren over, haha) en die wordt in ieder geval een stuk euforischer, meer hardtrance zoals jij het kent denk ik. Wie weet is dat wel wat voor jou!

bRt_ schreef:
Beter laat dan nooit! Komt grotendeels door Spiegelsaal (Acid Mix)! :whistle:

Was een heerlijke set Edwin, diepgaand reageren lijkt me op dit moment overbodig aangezien mijnheer Nazale prima werk heeft geleverd.

Haha, thanks, bedankt voor het luisteren! Spiegelsaal is inderdaad een heerlijk unieke plaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 17:44 
 
Hardtraxx Elite

Ik luister deze set nog steeds ongeveer 2x per week :thumbsup: (L)
Forumoverzicht » Livesets » Harddance