Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2015 12:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
De Groot onderhoudt een goede band met Johan Cruijff en treedt tevens op als ghostwriter van Cruijff voor diens column in De Telegraaf.


Je komt over als een goed ingevoerde bron van Geck-o informatie, dus ik dacht hieraan:

Citaat:
PNXRMX onderhoudt een goede band met Geck-o en treedt tevens op als ghostwriter van Geck-o voor diens antwoorden op Hardtraxx.


:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2015 13:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hahaha :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2015 21:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zoals beloof schrijf ik ook maar een reviewtje :)

A New Wave
Hele gave track dit. Intro duurt redelijk lang en het tik geluidje is leuk gedaan maar gaat daardoor na een minuut toch een klein beetje irriteren, maar die baslijn eronder die omgezet word naar die melodie is wel gaaf.
De breaks zijn erg mooi met die melodie en piano. De climax is gewoon typisch Geck-o met een beetje vrolijk tintje. Erg leuk als openingsnummer en een prima titel drager.

7,7.

Wappie Love
Deze kende ik natuurlijk al een tijdje en is zeker een leuke plaat. Stevige kicks met een goeie baslijn, vooral bij 2:25 met die waas eronder klinkt zeer strak. De break met die melodie en het sfeertje is erg gaaf ik ben altijd wel fan van zijn synths, ik stoor me ook niet aan de anti climax met die typische vage geluiden die het erg goed doen bij mij. Groot minpunt vind ik alleen de XTC vocals, ik ben daar echt geen fan van want het associeert te veel met drugs vind ik nu en ik gebruik zelf nooit op feesten dus die had hij als het aan mij lag er echt uit mogen laten.

7,5. had zeker een 8 geweest zonder de vocals.

Numb
Een hele aparte track die mij niet zoveel doet. Intro duurt mij te lang met alleen de vocals. Opbouw vanaf 1:10 klonk best wel spannend maar het is eigenlijk geen opbouw wat voor mij een tegenvaller is. Het gebruik van die vage sound is wel erg leuk weer maar daar blijft het voornamelijk wel bij want ik vind dit gewoon een saaie plaat die niet echt iets voor mij is.

6. Had eigenlijk wat lager geweest maar een 6'je omdat het wel Outside of the Box is, alleen is het mijn ding niet.

Switch Back.
Leuke plaatje! Intro is leuk met die synth, die paar hogere tonen smaken naar meer en de melodie uiteindelijk is ook erg lekker. Break en het sfeertje is heel gaaf met dat piep achtige geluidje en de opbouw naar de climax is erg goed gedaan alleen vind ik de climax nogal aan de saaie kant maar die klinkt even later met de melodie erbij erg fijn! Leuke track dus, eentje zonder van die hele vage sounds en dat is ook leuk, climax is voor mij toch best een minpunt

7,4.

The Cell (& Mandi Astola)
Wauw, moeilijk te beoordelen dit maar dit we heel gaaf en uniek zo tussendoor. Ik snap niet helemaal het verhaal, ook weer iets met pratende katten zo te horen wat typisch een Geck-o ding is volgens mij. Misschien dat wat wappie nodig heb hiervoor maar ik snap het niet helemaal, misschien kan iemand mij dit uitleggen? Wel heel uniek en gaaf in elkaar gezet.

8. Puur voor het idee.

Shakedown
Wat een geniale plaat is dit! ik krijg echt een hoop verschillende gevoelens bij deze plaat. Die intro met die belletjes, klinkt gay wat ik misschien nu zeg, maar ik krijg er echt een Runescape gevoel bij wat erg leuk is :$ maar zodra na 28 seconden er een beetje opbouw komt word het ineens wat spannender met die gave pads en geluiden. Heerlijk hoe plotseling op die manier ineens de kick erin klapt die overigens weer erg strak en sterk klinkt met een goede baslijn. Al die aparte geluiden in die mid intro doen het erg goed. die break zit ook weer een fijn sfeertje in en ik vind de vocals er ook goed bij passen. En dan die opbouw en Climax, Man man man wat is dit geniaal gedaan zeg die synth is zo dik en geeft echt een hoop drive. Geen minpunten kunnen vinden en voor mij 1 van de betere platen van het album.

9.

The Funky Cat
Ook al een bekende plaat en weer iets met gekke katten... Ook een apart plaatje die zeker niet verkeerd is. Er zitten weer een partij stevige kicks onder en dat in combinatie met weer die gekke snijdende geluiden die ook niet te schel zijn in mijn oren, klinkt het erg lekker weer. Climax word alleen nog maar gekker met die sounds en dat haperende vocaaltje doet het hem. Er zit over het algemeen weinig sfeer in de gehele track maar dat maakt deze plaat ook weer uniek vind ik. Heerlijk gek plaatje dit.

8,1

Craving
En dan nu DE plaat van album. Sinds hij op hardtraxx stond heb ik deze al 1000 keer geluisterd, WAT.EEN.PLAAT. :drool: :drool: Wat een drive al in die intro met al die geluidjes, hats en percussies etc. Heerlijk harde kicks ook weer. Break ook weer vaag met die snijdende zaag geluiden, maar als daarna de melodie geintroduceert word, man wat klinkt die clean voor een distorted synth. Dan die opbouw naar de climax met die piepjes ervoor, geweldig en dan die climax, wauw wat een drive zit er in die lead, heerlijk met die kickrolletjes af en toe en die 2e, wat zachter synth op de achtergrond erbij vormen echt een enorm vet geheel met veel drive.

9,5. De plaat van het album voor mij al mis ik wel die: You're listening to a liveset from Defqon 1 Vocal:$.

Lekker Sapje
Een wat sneller plaatje deze keer. Kicks zijn opzich wel aardig. en de intro klinkt lekker lomp. Break klinikt best gaaf en er zit een mooi sfeertje in. Opbouw is ook wel redelijk maar de climax doet me niet zoveel, die house achtige geluidjes doen mij niet zoveel en sommige stukjes hebben niet echt een lekker ritme en andere stukjes zitten dan wel wat drive in. Opzich een redelijk plaatje maar doet mij niet zoveel.

6,4.

Floor 8 (& Mandi Astola)
Zelfde verhaal als The Cell, ik ben nu wel erg benieuwd te worden wat hier nou precies achter schuilt.

Big Brother
Het was even twijfelen tussen Craving en deze, toch voor Craving gegaan maar wat is dit een enorm vette nummer 2 :worship: De sfeer in dit plaatje, zoals ik al in het topic van dit nummer zei, geeft mij echt zo'n oud nostalgisch playstation 1 gevoel in de intro. En heerlijke al die geluiden en die zoomende baslijn in die mid intro, zo'n lekker ritme met al die drums erbij. En dan die kick die er aan het eind in klapt :drool: wat is dat voor een bizar harde kick zeg en wat een baslijn. Ik werd daar even goed weggeblazen.

9,3.

Honey Pls (& Wavolizer)
Wat een megavette collab is dit, zeer geslaagd. Intro van dit nummer is echt zo kicke, natuurlijk weer die vage geluiden maar vooral die kick eronder loopt, klinkt gewoon echt spannend. Ook deze track heeft echt bizar harde kicks. Niet zo'n fan van screeches maar die uit die mid intro klinken toch wel heel erg vet. En dan ineens zo'n omschakeling wat wel in meerdere nummers zo is. Van duister en hard naar ineens zo'n mooie sfeer met zo'n gave synth. wat is dat vet gedaan met die crossbreed achtige stukjes gevolgd door weer die spannende opbouw. Climax vind ik dan wel weer een tegenvaller met dezelfde screeches en geluiden wat ik erg jammer vind. had naar mijn mening meer in kunnen zitten.

8. Dikke 9 had het geweest als de climax niet hetzelfde was.

Space Pilot (Reprise)
Die intro :worship: zeker een goede toevoeging aan het nummer wat ik al een heel gaaf nummer vond.
Vooral bij deze plaat was ik zo'n grote fan van die break en die geweldige melodie en synth dus ik hoopte stiekem op een climax zonder anti. Helaas, maar toch leuk gedaan.

7,5.

Raketjes
Was altijd wel een leuk plaatje, zitten erg veel dezelfde geluiden in als Wappie Love.
Opbouw is geniaal gedaan, je word echt helemaal meegesleurd. Heerlijke kicks weer in combinatie met die vage geluiden wat ook weer een lekkere drive geeft. Leuk ook een paar noten tussendoor van zo'n synth alhoewel hij naar meer smaakte en dat was er helaas niet van gekomen.

8.

Satellite Love
Wat zijn dit soort tracks toch een geweldige toevoeging van een album.
Hele aparte stijl natuurlijk, ook weer zo'n gek space verhaaltje aan het begin van de track, maar daarna die drums met ook weer zo'n typisch hatje en dan die melodie die er in komt wat een sfeer zeg, kippenvel dingetjes zijn dat. Ook die acid achtige geluiden verder in de track passen goed bij de track en natuurlijk het space thema. Gave toevoeging

9,1.

Conclusie: Mijn eerste review van een album die ik schrijf, normaal ben ik er een beetje lui voor omdat er best wat tijd in gaat zitten maar dit album was afgezien dat ik hem enorm vet vind, ook zo divers dat het van mij wel dik een review verdient. Ik baseer mijn cijfer liever niet alleen op een gemiddelde van de tracks omdat het album is z'n geheel gewoon zo divers is en omdat er echt duidelijk gewoon een verhaal te merken is. Wat het verhaal exact inhoudt en wat die ene easter egg ofzo nou is, joost en Geck-o mogen het weten, maar dit album is zo enorm divers vergeleken met een hoop andere albums. Een album zoals dit is voor mij ook zeker de reden om binnekort eens een Qult feest te gaan bezoeken.

Mijn cijfer gebaseerd op het totaal plaatje en het gevoel wat ik krijg is een dikke 9.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vette review!

Mijn favorieten zijn duidelijk Wappie Love, Craving en Shakedown!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 22:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook maar even kort reviewtje van mijn kant :D

1. Geck-o - A New Wave: 9,2
Dat getik vond ik eerst irritant, maar nu geeft het wel iets extra's vind ik. Die bass is zo heerlijk, op Q-Base behoorlijk van genoten. Verder kippenvel bij de opbouw naar een geweldige climax wat eigenlijk zoals al gezegd typisch Geck-o is :loving:

2. Geck-o - Wappie Love: 7,2
Deze ken ik al een tijdje. Lekkere plaat, al ben ik geen groot fan van de XTC vocal en heb ik hem inmiddels al bijna te vaak gehoord :P Melodietje in de break is simpel, maar wel genieten.

3. Geck-o - Numb: 6,3
Beetje erg simpele plaat dit. Vind de stiltes op het begin ook wat te lang. Wel lekkere plaat op zich, maar bijzonder is ie niet voor mij.

4. Geck-o - Switch Back: 8,8
Wat een geweldige plaat is dit. Heerlijk deuntje waar ik lekker vrolijk van word. Zeker als het van toon gaat afwisselen. Denk dat deze plaat het op een feest ook goed zal gaan doen. Had niet verwacht dat er een plaat als deze op zou staan eerlijk gezegd.

5. Geck-o & Mandi Astola - The Cell: -
Tja, ik vind het beetje overbodig dit. Of nouja, vind het weinig toevoegen. Wel nice dat de break van A New Wave op de achtergrond zit. Maar ga hier geen cijfer voor geven.

6. Geck-o - Shakedown: 8,6
Dit was de allereerste Qult plaat die ik hoorde. Hij opende ermee op Qult #7 toen ik dat via de radio aan het luisteren. Heerlijke plaat. Begin doet me beetje denken aan zo'n deuntje van vroeger als een van je ouders je in kwam stoppen in bed en dan zo'n muziekje aan ging zetten zodat je in slaap kon vallen. Mooie tijden. Sounds zijn verder erg top in dit nummer. Is wel beetje lang, dus kan zijn dat het op een gegeven moment gaat vervelen, maar dat is bij mij (nog) niet het geval gelukkig :D

7. Geck-o - The Funky Cat: 8,1
Dit nummer is al wat harder dan de vorige. Wederom hele toffe plaat, lekker vaag en dat vind ik altijd wel fijn. Doet me op de een of andere manier ook denken aan een kat die beetje gek doet xd

8. Geck-o - Craving: 9,8
Dit is voor mij DE plaat van het album, beste plaat die is uitgekomen afgelopen jaar. De mid is al erg vet. Maar de plaat wordt voor mij later pas echt geweldig. Wanneer die melodie erin komt :love: toen ik hem hoorde op Q-Base stond ik met tranen in de ogen zo mooi, mede dankzij de fantastische sfeer daar toen.

9. Geck-o - Lekker Sapje: 7,5
Deze plaat heeft even moeten groeien bij mij, maar nu vind ik hem erg lekker hoor :D Lekker tempo ook. Melodie is apart maar wel lekker. Climax is me daarna iets te druk, maar verder wel vet.

10. Geck-o & Mandi Astola - Floor 8: -
Hetzelfde verhaal als bij The Cell, ga hier ook geen cijfer voor geven.

11. Geck-o - Big Brother: 9,1
Het eerste gedeelte vind ik ge-wel-dig. Zo fucking lekker wazig :worship: Met die drums eronder maakt het helemaal compleet. De climax is iets minder, maar als nog erg vet. Vind het er wel niet echt bij passen helaas. Anders was dit de beste plaat van het album geweest denk ik.

12. Geck-o & Wavolizer - Honey Pls: 7,7
Gave collab dit, zeker de mid-intro is heerlijk. Break is lekker even rusten. Climax vind ik wat tegenvallen, had liever dat er iets met de melodie werd gedaan. Maar verder wel leuke climax.

13. Geck-o - Space Pilot (Reprise): 8,3
Hele fijne Reprise dit. De vocals die er nu onder zitten vind ik een stuk vetter, heeft meer sfeer meegegeven. Verder gave opbouw een heerlijke melodie en anti.

14. Geck-o - Raketjes: 6,5
Doet me eigenlijk denken aan een combinatie van Wappie Love en Space Pilot. Maar vind hem wel wat minder dan die 2 platen. Wel een leuk nummer voor tussendoor.

15. Geck-o - Satellite Love: 9,5
Ik word helemaal rustig van deze plaat :loving: Is eigenlijk gewoon een hele lange opbouw, maar wel echt een geweldige opbouw, en wat een sfeer zit erin. Fantastische plaat om mee af te sluiten.

Gemiddeld: 106.6 : 13 = 8,2
Al met al dus een fantastisch album. Gemiddelde ligt zo hoog omdat bijna alle platen mijn ding zijn :loving: Wel jammer van de intermezzo's, die vind ik niet veel toevoegen. Maar dit album zal nog regelmatig opgezet worden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 22:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel veel nummers niet echt aan mij besteed, maar wel hele album een luister beurt gegeven. Maar Craving en Lekker Sapje zijn echt magistraal (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2015 17:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst, wanneer komt je review?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2015 18:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TondH schreef:
Lyst, wanneer komt je review?


Ben ook benieuwd, leest altijd lekker weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2015 13:06 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Sorry, heb al tijden last van een groot concentratieprobleem, lange posts als deze review zitten er niet echt in op het moment. :(
Vorige  1, 2, 3, 4
Forumoverzicht » Releases » Harddance