Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2014 19:37 

Hardtraxx Veteran

Download Tomac - La Prison 2014/03 DJ Contest:
[zippy]http://www24.zippyshare.com/v/87705068/file.html[/zippy]

Tracklist:
01. Toneshifterz - Get Loaded
02. Dutch Master - Recalled To Life
03. Controller - Test (TNT Remix) (Short Cut)
04. Hunter - Sweetie (Tuneboy Remix)
05. Pavo - From Scratch
06. A-Lusion - The First Sound
07. Audiofreq - BRNFNK
08. Excision feat. Messinian - X Rated (Geck-o Bootleg)
09. Atmozfears - F#CK!N J#MP

+ wat teases

Mijn inzending voor La Prison DJ Contest. Niet helemaal wat ik normaal draai, omdat ik niet zo van hedendaagse mainstream houd. Daarom gekozen voor wat oudere melodieuze tracks i.c.m. wat recentere tracks waar het meer gaat om de drive, maar ook wel onder mainstream valt. Zat klein breukje in opnamekabel of zo, want hij stoort een beetje. Al hoor je dat gelukkig alleen een beetje bij de stille stukken. Van 3>4 ligt hij er iets naast helaas, niet gehoord tijdens het mixen. Vind zelf vanaf From Scratch erg lekker. Ook wat sneller doorgemixt, waar ik wel van hou.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 18:11 

Je inzending van Delusion deed me toch luisteren naar deze lijst, hoewel ik de platen eigenlijk echt niet tof vind over het algemeen. Ofja, de helft ongeveer!

--> Recalled to life. Strak, maar wat duurt het lang! :o Het zit ook echt wel in het nummer, maar aangezien er geen switch is vind ik het nog weinig toevoegen dat je m zo lang laat aan staan. En wat duurt ie lang :P

-> Test. Wederom strak, goed getimed. Wel beetje aparte keus om na Get Loaded en Recalled to Life te draaien. Oh en er waren twee vocaltjes voordat je de switch maakt, klein detail. Op 09.44 klinkt het toch een beetje apart, en wordt het een beetje langdradig. Wel goed dat je dan nog effe met de filter blijft spelen om het iets actiever te maken. Toch, het duurt me wat te lang. Geen vette plaat, maar dat is smaak.

--> Sweetie. Je kiest er bewust voor om 'm wat later in te mixen omdat het anders druk wordt gok ik. Goede keus, maar toch val ik wat terug op dezelfde argumentatie van de vorige. Beetje moeilijke plaat en het duurt gewoon eventjes voordat je erin zit. Hij duurt ook echt vrij lang. Tikkeltje erlangs ook dacht ik.

--> From Scratch. Je mixt m in zoals een DJ m betaamd in te mixen. Zuiver, wel een redelijke stijlswitch maar zodra ik die reverse hoor vind ik dat eigenlijk alleen maar een verademing :D Leuke plaat ook.

--> First Sound. Ik snap deze plaat ook niet helemaal, vind m niet prettig in mn oren klinken. Ik vraag me wel af waarom je hier ervoor kiest om een switch te maken. Het matcht niet met die hele scherpe zuivere reverse, en dan dat beetje holle van A-lusion erachteraan.

--> BRNFNK. Dit is een prima mix. Klein beetje druk, maar ik hou wel van zulke mixjes. Daarnaast is het een vet nummer, origineel maar toch met toegankelijke sounds.

--> X-Rated. Dubbele gevoelens bij deze mix. Je bent er supersnel bij om deze in te cueen, en het klinkt vet samen! Dus qua uitkomst mag ik zeker niet zeuren. Wel vind ik een puntje, en dat viel Spectre ook op, dat de climax van X-Rated puur en kaal het best tot zijn recht komt. Ik kan het persoonlijk wel hebben, want ik hou wel van wat aparter out of the box mixen. Wel waren er weer twee vocals, en op ongeveer 26.40 ofzo haal je de vocal weg voor een tease van een clap. Details, details. :D

--> F#CK!N J#MP. Vette mix. Dit vind ik gewoon lekker. Die geluidjes passen heerlijk op de achtergrond bij die funky kick van fucking jump. Wel vind ik het iets misplaatst omdat ik de plaatjes hiervoor wel iets harder vind dan deze.

Teases tussendoor waren strak en een dikke plus. Zeker die van speakers on rec. :)

Al met al, hmm gematigde gevoelens bij dit setje. Die van delusion heb ik echt een paar keer opgezet maar ik ben bang dat ik dat bij deze niet ga doen. Trackkeus is niet mijn ding, en de volgorde vond ik ook niet helemaal kloppen. Je kan zeerzeker goed mixen, want volgens mij gingen alle overgangen zoals je het bedoelde. Hier en daar een klein tikkie erlangs, maar verder :)

Succes! Ik ga denk ik ook nog een setje insturen, als ik de tijd vind om er eentje te maken. Ben benieuwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 18:54 

Hardtraxxer

Tracklist is voor mij te kazig op 5 en 8 na. xd
Mixwerk is wel prima! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 20:27 

Hardtraxx Veteran

Bedankt voor je uitgebreide commentaar, Nazale. Zal bij jouw volgende mix ook wat uitgebreider commentaar geven :thumbup:

Ben het wel met je eens dat de mix wat traag begint, zeker omdat het 2e gedeelte juist wat rapper gaat. Over die dubbele vocals zat ik zelf ook te dubben. Had de mix voorbereid en heb geprobeerd om 1 kanaal stil te zetten of een filter erop, maar vond dat niet lekker klinken. Bij Recalled To Life naar Test had het gekund, maar vond de kick van test dan iets te abrupt inkomen. De BRNFNK vocal vond ik zelf niet zo storend, omdat je het ook een beetje kan opvatten als een geluidje ipv een vocal. De opbouw en trackkeuze vond ik zelf wel prima. Ik hou niet zo van een heel duidelijke strakke opbouw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 20:45 

Laatste tijd probeer ik beide kanalen gewoon open te laten, en dan op t moment van de vocals haal ik er bij 1 t hoog en de mid weg, draai ze bij de eq's zo goed als pleite. Op t moment van terugdraaien zorg je dan dat het wat smoother voelt omdat t laag er al zat en je zelf de snelheid wat meer kan bepalen. Het is ook niet eens moeilijk om te doen!

Duidelijk over de brnfnk, dat snap ik ook nog wel idd. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 00:15 

Hardtraxx Veteran

Oke thanks, ga het eens uitproberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 00:26 

Hardtraxxer

Heb ff snel geluisterd en 't mixwerk was prima zoals altijd (teases vielen op in het bijzonder) maar doe mij maar gewoon wat van je stevigere werk. Wens je veel succes met de contest ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 10:43 

Hardtraxx Veteran

Sensive schreef:
Heb ff snel geluisterd en 't mixwerk was prima zoals altijd (teases vielen op in het bijzonder) maar doe mij maar gewoon wat van je stevigere werk. Wens je veel succes met de contest ;)

Ja thanks, draai zelf liever ook wat harders, maar als je iets wilt winnen moet je soms wel eens van je gewoontes afstappen :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 10:12 

Gewonnen las ik? Nou beter kun je me niet tegenspreken. Gefeliciteerd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 11:13 

Hardtraxx Veteran

Nazale schreef:
Gewonnen las ik? Nou beter kun je me niet tegenspreken. Gefeliciteerd :)

Thanks ^^ Het was niet mijn allerbeste mix, maar waarschijnlijk toch wat de organisatie wilde. Ik hoop er van de week nog 1 te plaatsen als ik door ben naar de stemronde van een andere contest. Die mix is van een stuk hoger niveau, mark my words :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 11:30 

Ik zal m meepakken! :) ben benieuwd. Je bent wel iemand met zelfkennis volgens mij dus ik zal kritisch gaan luisteren! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 15:02 

Hardtraxx Veteran

Gefeliciteerd nog pik, Hardtraxx kweekvijver van talent :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 15:16 

Hardtraxx Elite

Ja congrats!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 17:23 

Hardtraxx Veteran

Thanks boys ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 19:24 

Hardtraxxer

Als er nou wat volk mee gaat kom ik je ook supporten Thomas :cool: