Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2010 20:53 
 
Hardtraxx Newbie

The Apprentice - Mixtape Februari ( 02-'10):
http://www.megaupload.com/?d=GMRFKAQM

Tracklist:
1. ToneShifterz – Sahara
2. Hardstyle Masterz & Max Enforcer – Rambo Is A Pussy
3. The Rebels – Lifestyle
4. D-Stylerz – House Music
5. Scope Dj ft. Maja – Surreality
6. Frontliner & Wildstylez – Spin That Shit ( Scope Dj Remix )
7. D-Block & S-Te-Fan Ft. High Voltage – Shiverz
8. Alphaverb – The Otherside ( Instrumental Mix )
9. The Rebels – Growl
10. B-Front & Frontliner – Magic
11. Tatanka & Zatox – Gangstah
12. Zatox meets The Rebels – Choirs
13. Dutch Master – Fly Like A Rocket
14. Alphaverb – Got It! ( Unoriginal Mix )

Speelduur : 01:02:31

Enjoy!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2010 21:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mixtape?

we zijn geen R&B artiesten :woot:

Ontopic:

Leuk lijstje, wel hele rare opbouw..
eerst Choirs, Gangsta en Magic draaien en als laatste track een Alphaverb?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2010 23:32 
 
Hardtraxx Newbie

mixtape leek mij de meest geschikte naam of demo of iets dergelijks

ontopic.
ja zou je in eerste instantie zeggen dat dit inderdaad niet klopt.
maar omdat het een unoriginal mix is, is deze plaat toch vrij grof.
je moet het even luisteren om te geloven maar de sluiter is beslist niet minder aan de platen van zatox & tatanka
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2010 23:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jesper-HardBeatz schreef:
Mixtape?

we zijn geen R&B artiesten :woot:

Ontopic:

Leuk lijstje, wel hele rare opbouw..
eerst Choirs, Gangsta en Magic draaien en als laatste track een Alphaverb?

Unorginal Mix is best hard hoor, maar Fly Like A Rocket.. Die is toch niet zo hard?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2010 23:49 
 
Hardtraxx Newbie

Lekkere mix van begin tot eind! :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 00:25 
 
Hardtraxx Newbie

Khadber schreef:
Jesper-HardBeatz schreef:
Mixtape?

we zijn geen R&B artiesten :woot:

Ontopic:

Leuk lijstje, wel hele rare opbouw..
eerst Choirs, Gangsta en Magic draaien en als laatste track een Alphaverb?

Unorginal Mix is best hard hoor, maar Fly Like A Rocket.. Die is toch niet zo hard?


klopt, maar de tonen klinken vrij aggressief met een felle vocal, en het tempo waarin het afgespeeld wordt.
de reversed bass maakt dat het alsnog als "hard"over komt.
ik vond zelf de tracks verrassend goed achter elkaar passen en heb er dan ook geen spijt van dat ik deze volgorde heb aangehouden.
vind je het zelf dan wel storend "zacht" overkomen?

@ justinos
Thnx! ik doe mijn best om iedere maand toch weer een ruige tape neer te zetten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 08:53 
 
Artiest

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 10:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Pithune schreef:
Afbeelding

Ouwe mixert.. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 12:40 
 
Hardtraxxer

Pithune schreef:
Afbeelding

hahahahahahahahahahahahaha :lol: ik zat me dat ook te bedenken toen ik topic naam zag :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 12:50 
 

Vert0z schreef:
Pithune schreef:
Afbeelding

hahahahahahahahahahahahaha :lol: ik zat me dat ook te bedenken toen ik topic naam zag :lol:

hoe verneuk je een serieus topic xd
zo dus
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 21:19 
 
Hardtraxx Newbie

moet kunnen toch;)
hebben jullie wel de moeite genomen even te luisteren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Apprentice schreef:
moet kunnen toch;)
hebben jullie wel de moeite genomen even te luisteren?

Gedaan, prima mixwerk maar ik zou wel aan je tracklist werken. De volgorde is nog wat rommelig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 15:08 
 
Hardtraxx Newbie

alleerst bedankt voor het luisteren, en zeker dat je het mixen goed vindt.

Tracklist ziet er rommelig uit,
ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij niet helemaal duidelijk is wat er nou echt verbeterd moet,
hoe kan ik hem nou minder "rommelig" maken?
ik hoor t wel
ik post hem toch om te horen wat er wel En niet goed aan is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 16:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Apprentice kerel, de kritiek op je tracklijst is toch wel duidelijk :P
Mensen willen dat je zacht begint en hard eindigt, in jouw tracklijst is er geen duidelijk lijn naar boven te ontdekken. Sommige mensen vinden dit vervelend.

Ik raad je gewoon aan je setjes op te bouwen zoals jij ze vet vind, het hoeft namelijk niet altijd een rechte lijn naar boven te hebben. Sterker nog, het is een kunst om je setje zo gevarieerd te maken dat je hard en zacht kunt afwisselen en toch de luisteraar blijft boeien.

Ik heb je setje niet geluisterd, dus ik weet niet of het interessant was, maar ga in ieder geval zo door :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 19:33 
 
Hardtraxx Newbie

Titatovenaar schreef:
The Apprentice kerel, de kritiek op je tracklijst is toch wel duidelijk :P
Mensen willen dat je zacht begint en hard eindigt, in jouw tracklijst is er geen duidelijk lijn naar boven te ontdekken. Sommige mensen vinden dit vervelend.

Ik raad je gewoon aan je setjes op te bouwen zoals jij ze vet vind, het hoeft namelijk niet altijd een rechte lijn naar boven te hebben. Sterker nog, het is een kunst om je setje zo gevarieerd te maken dat je hard en zacht kunt afwisselen en toch de luisteraar blijft boeien.

Ik heb je setje niet geluisterd, dus ik weet niet of het interessant was, maar ga in ieder geval zo door :thumbup:

het is inderdaad wel zo dat mensen graag een stijgende lijn horen, en dat over de tracklist oneindig te twisten valt.
maar ik wil graag luisteren naar wat mensen erover denken, uiteindelijk zijn zij de gene die ik moet zien te bereiken.

ondanks dat de tracklist er misschien op het eerste ook niet logisch uit ziet raad ik de mensen toch aan eerst te luisteren.
een plaat kan met een ander tempo of een snelle mix vaak anders uit de hoek komen dan verwacht.

het is inderdaad zo dat ik heb geprobeerd hier een wat meer variabel tempo toe te voegen en gewoon te kijken wat de mensen ervan vinden.
en daarom hoor ik graag reacties's want alleen zo kom ik erachter wat wel en niet werkt op een publiek.

Btw als je wil mag je me ook Jasper noemen;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 19:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Titatovenaar schreef:
The Apprentice kerel, de kritiek op je tracklijst is toch wel duidelijk :P
Mensen willen dat je zacht begint en hard eindigt, in jouw tracklijst is er geen duidelijk lijn naar boven te ontdekken. Sommige mensen vinden dit vervelend.

Nou dat dus :)
Ik vind het niet per direct vervelend maar ik persoonlijk vind het niet lekker luisteren als er eerst een beukplaat wordt gedraaid en die gevolgd wordt door een iets minder beukende plaat.

Voorbeeld: Jij draait in je set eerst Shiverz gevolgd door The Otherside. Shiverz is een plaat met een flinke bas, stevige opbouw in het intro, sterke break en dan een harde climax. The Otherside is daar wat milder in. Ik zeg niet dat hij soft is maar wel milder dan Shiverz. Hierdoor ga je van een "harde" plaat ineens weer naar rustig terwijl veel mensen dan juist nog een harde of nog hardere plaat verwachten.

Let op, ik zeg inderdaad "veel mensen verwachten" want niet iedereen verwacht dit natuurlijk. Het kan soms juist goed uit pakken als je bijvoorbeeld eerst een plaat als Shiverz draait gevolgd door bijvoorbeeld Communicate van Pavo. Die plaat heeft ook een redelijk sterke bas maar wordt onderbroken door een zachte break. Ik persoonlijk zou daarna dan The Otherside draaien (mits ik em eerder nog niet heb gedraaid :P ) maar dit is persoonlijk. Ook zou ik niet eindigen met Still Got It, omdat ik vind dat de tekst in dat nummer veel toepasselijker is in het midden van je set.

Snap je een beetje wat ik bedoel? Ik zou bepaalde nummers omdraaien/toevoegen/verplaatsen om het geheel wat logischer te maken, dit maakt het minder rommelig. Hoop dat je er iets aan hebt, zal je volgende set zeker luisteren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 01:38 
 
Hardtraxx Newbie

Deze mixtape wilde ik graag wat minder commercieel houden mede daarom zijn voor mij platen als comunicate al uit gesloten, Maar daar komt nog bij dat als je steeds maar vast blijft houden aan dat "van zacht naar hard" het in sommige gevallen nogal eens eentonig kan worden.
hiermee bedoel ik eigenlijk dat hoe hard een kick ook is hij niet meer doorkomt als verbazend hard.
Natuurlijk houd ik bij het mixen van mijn tapes in de gaten dat ik niet zachter eindig dan ik begin, maar ik houd er niet van om me vast te klampen aan een "standaard" lijn. Ik vind het leuk om proberen, origineel te zijn, en zo een soort van eigen stijl te crëëren. Als ik na een nummer als Gangsta alleen maar door zou gaan op nog hardere platen zou het in mijn oren eentonig worden van : Oh deze plaat is nóg harder. Wanneer je er een zachtere plaat in gooit,of een plaat met een andere "stijl", slaan alle mogelijkheden weer opnieuw open, en dat hoeft helemaal niet degraderend te werken, : Je kunt opnieuw opbouwen naar hard, of je kunt proberen deze keer de focus te leggen op de kicks of op de melodieën ( afhankelijk van wat je al gedraaid hebt ).

Nummers als Got It! niet achteraan vanwege de vocals,
ik moet eerlijk bekennen dat het mij eigenlijk niet veel uitmaakt wat de lyrics zijn voor de bepaling wanneer ik ze draai.
ik kan wel begrijpen dat je dit kunt gebruiken om je tracklist wat netter te maken, maar wat dat betreft zet ik het niet zo hoog in het vaandel.

Persoonlijk denkik dat je pas kunt oordelen of een tracklist rommelig is wanneer je de mix daadwerkelijk geluisterd hebt. Misschien heeft de artiest net een paar stappen verder gedacht, of denkt deze net even buiten het straatje, het kan ook dat deze een geheel andere opvatting over de opbouw van een mix. Of mixt hij platen aan elkaar waarvan je eignelijk niet zou verwachten dat ze zo goed zouden klinken.
Volgens mij zijn er te veel mensen die afrekenen op een tracklist zonder dat ze zich afvragen of de Dj hier wat minder simplistisch over heeft gedacht als dat ze in eerste instantie denken.
( dit slaat niet direct op mijn tracklist en de reacties daarop )

al met al, denk ik dat er eeuwig te twisten valt over wanneer een tracklist rommelig is ( anders zou iedereen op de vraag : welke tracklist is totaal niet rommelig? hetzelfde antwoord geven )
iedereen heeft een andere smaak, vindt andere nummers mooi, en is anders "gewend".
maar dit wil niet zeggen dat je, je mening over mijn tracklist voor je moet houden! Ik wil blijven leren en er zijn zeker mensen wiens opvattingen meer dan overtuigend genoeg zijn om mij te doen inzien dat ik misschien niet de juiste keuzes heb gemaakt!
maar dit kan pas wanneer de mix beluisterd is, want alleen dan kun je een beeld vormen van het verloop van de mix.

sorry voor de late reactie ( carnaval :beer: ) :whistle:

laat horen wat je ervan vindt of wanneer je het niet eens bent met één of meerdere van mijn uitspraken.
ik kan me niet volledig uitdrukken als gewenst op een forum, maar ik doe mijn best. En ben ten alle tijden bereid toelichting te geven :)
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle