Zenda schreef:
Hier komt het verhaal:
1>2: So High haal je er vrij plotseling uit, had wat smoother gemogen (filtertje, voorzichtiger wegdraaien oid)
Had idd gekunnen ja.
Citaat:
2>3: Gewoon netjes, niet heel spannend gemixt, maar wel strak.
3>4: Vind ik door elkaar niet zo lekker klinken in het breakje, maar dat kan een smaakdingetje zijn. Ook jammer dat je P1 er meteen helemaal uithaalt, niet nog een keer terug laat komen met een teaseje.
Scantraxx Rootz moest erin

.
Citaat:
4>5: naar mijn mening tease je hier teveel. Daarnaast haal je regelmatig de spelende plaat er helemaal uit voor de tease, waardoor de mix een beetje stilvalt voor mijn gevoel. Alleen de low/mid wegdraaien van de spelende plaat zorgt voor mijn gevoel vaak voor smoothere teases. Mix op de outro van Astral is wel lekker!
De low weghalen ipv de fader omlaat moet ik mezelf idd nog aanleren.
Citaat:
5>6: Redelijk netjes, maar geen "wow"-gevoel. Weet ook niet of ik het door laten lopen van de vocals ideaal vind, heb de vocals denk ik zelf teveel gehoord, dus dat zal aan mij liggen haha
Citaat:
6>7: Idee is leuk, maar vind de platen persoonlijk niet fijn bij elkaar passen. Het geheel klinkt wat chaotisch naar mijn idee.
Dat idee had ik ook, maar ik vind het goed genoeg zo.
Citaat:
7>8: Overgang niet zo fijn getimed hier, krijg een beetje een fade-overgang gevoel. Had hier gekozen om hem of op de climax uit te mixen (wat lastig is door die onderbreking zonder kicks die daarin zit) of op de eerste twee blokken van de outro.
Op de climax vond ik gewoon niet lekker klinken, en die Frontliner maakt z'n mix intro's altijd zo bizar kort

. In de outro was geen optie voor mij omdat ik niet graaa hetzelfde stuk nummer 2x laat horen.
Citaat:
11>12: Hier zit ik weer met de teases. Het zijn momenten waar je zeker weg kan komen met 2 vocals door elkaar, want het stoort verder niet, klinkt zelfs best vet bij elkaar. Echter trek je steeds Cold Rockking eruit tijdens het teasen, wat ik persoonlijk echt niet fijn vind. Nogmaals, dit kan een smaakkwestie zijn, dat weet ik verder niet, maar dat terzijde. Daarnaast vind ik het zonde dat je de vocals door laat lopen in de break, ik zou ze er eerder uitgehaald hebben. Op het moment van de overgang heb je wel even twee vocals door elkaar, waar je Cold Rockking er denk ik beter een fractie eerder uit had kunnen halen om dat te vermijden.
Beetje afgeleid van deze overgang
https://www.youtube.com/watch?v=MCmkAedNNyAWilde het graag wat levendig houden.
Citaat:
12>13: Inmixen van Interview vind je denk ik of heel vet, of niet fijn. Helaas behoor ik tot de tweede groep. Het timen van wanneer Interview of KiC eruit getrokken wordt of er weer bij gegooid vind ik vrij willekeurig overkomen, wat het nogal chaotisch maakt.
Inderdaad een matige plaat om in te mixen, vandaar dat ik Keep it Coming een paar keer wegtrok. Kan misschien willekeurig overkomen maar dat valt naar mijn mening wel mee.
Citaat:
13>14: Ik zou de low van Communicate wat langer dicht gehouden hebben denk ik, vind die introkick niet fijn door de climax van interview heen. Verder gewoon een degelijke overgang.
Communicate is heel moeilijk gelijk te leggen vind ik, vond'm dankzij dit niet helemaal geslaagd.
Citaat:
14>15: Idee is zeker leuk, de sounds van communicate zijn zeker fijn om door een midintro heen te gooien, maar die kicks zijn vrij aanwezig. Wellicht was het beter geweest als je Communicate iets zachter gezet had. Verder vind ik het qua kicks nogal een stap terug, dus vind de opbouw op dit punt niet helemaal fijn; ik zou phases vroeger gezet hebben.
Ja inderdaad, die reverse met de communicate kicks klinkt niet helemaal top.
Citaat:
Alles bij elkaar vond ik het mixwerk dus zeker niet slecht, maar het miste naar mijn gevoel een beetje het speciale wat je toch vaak nodig hebt in zo'n contest. de tracklist is natuurlijk heel lekker, ondanks de wat bekendere plaatjes soms. Dikke props voor 2, een plaat die ik, tot mijn schaamte, een beetje vergeten was

. Succes in de contest!
Haha, je moet eens luisteren naar de inzendingen op de facebook pagina van XXlerator. Ik vind het niveau van de meeste inzendingen gewoon ernstig lachwekkend, qua trackkeuze en mixwerk. Ik zag zelfs dat er een mixje was gemaakt in Fruity Loops

.
Zitten natuurlijk wel prachtinzendingen bij die serieuze concurrentie vormen.
Citaat:
@Timmer: lastig blijft het zeker, maar dat is een afweging die je denk ik moet maken wanneer je een tracklist samenstelt voor een contest. Puur op tracklist een contest winnen gaat heel lastig worden denk ik, maar dit moet ieder voor zich bepalen natuurlijk.
Ik was in ieder geval goed impulsief tijdens het mixen. Dit gaat net allemaal een stapje verder dan wat ik normaal doe qua mixwerk en met 4 maanden ervaring vind ik 't wel lekker gegaan zijn. Ik zit nu in de fase dat ik wel gewoon standaard plaatjes in en uit kan mixen, maar net begin aan het echt finetunen van mijn overgangen en wat gewaagdere dingen probeer te laten horen. Veel overgangen en mixwerk blijft toch iets persoonlijks en een kwestie van smaak natuurlijk.
Qua opbouw en platen keuze betrek ik eigenlijk altijd de sfeer/energie die platen naar mij overbrengen, en niet echt de sounds, dat is gewoon mijn ding. Ik probeer er wel enigszins rekening mee te houden maar als ik gewoon een plaat op een bepaald moment wilt laten horen dan doe ik dat gewoon

.
Bedankt voor het commentaar!