Nazale schreef:
Ook ik heb even wat overgangen geluisterd. Het beatmatchen verloopt eigenlijk vrij soepel, heb eigenlijk geen platen gehoord die er echt langs liepen.
Beatmatchen vind ik op een paar uitzonderingen na ook echt niet moeilijk (meer).
Nazale schreef:
Wel wordt alles echt op de climax doorgemixt en dat is jammer.
Ik houd graag het tempo erin. Intro's van deze nummers zijn bijna allemaal hetzelfde als de outro's en ik zou het jammer vinden om die 2x ter gehore te brengen. Outro's zijn vaak niet zo bijzonder of hetzelfde als de intro en als ik een track luister hoor ik vaak liever de intro dan de outro, ik vind de outro namelijk vaak meer mosterd na de maaltijd.
Nazale schreef:
Sommige mixjes zijn ook echt vrij plots (al zijn ze dat echt niet allemaal hoor) maar wanneer je de climax uitmixt, probeer dan ook echt de afmix zo smooth mogelijk te maken dat mensen eigenlijk niet horen dat je een andere plaat al hebt gemixt. Je kan dat doen doormiddel van het laag langzaam weg te draaien, maar ook de mid of hoog. Filtertje is iets meer obvious dat het een nieuwe plaat is, maar kan zeker voor smoothness zorgen.
Hier hebt u gelijk in. Dat "afmixen" mag wat fijner. Ik heb nog niet alle functies op mijn controllerrtje onder de knie. Filtertjes vind ik niet zo leuk om te doen. Klinkt ook niet echt op mijn controllertje. Maar Dissin' heb ik bijvoorbeeld uitgemixt door een loopje te maken en die dan weg te faden, dat vond ik wel vetjes

.
Nazale schreef:
Luister maar eens die mix naar atrocity terug. Hij klapt er echt opeens uit! Als je de nummers wat beter kent, of voorluistert, dan hoor je soms dat er echt een enorme leegte is na de intro. Die moet je dus echt voorbereiden! Of je zorgt dat je de ouwe plaat dus echt al een heel eind hebt weggehaald, of je kan met een echootje de leegte als het ware opvullen en langzaam laten uitfaden.
Ik mocht naar Atrocity wel wat eerder het laag weghalen, maar soms weet ik tijdens het uitmixen niet meer goed ofdat de plaat nog 32 tellen verder gaat ofdat dat ik 'm snel moet uitmixen. Daar ligt de fout eerder bij mij en niet bij het niet bewust zijn van dat er een leegte volgt na de mid intro van de nieuwe track. Maar ik zal er wat proberen mee te experimenteren.
Nazale schreef:
Het is niet moeilijk om een plaat goed te leggen, en alle timing kun je ook wel zelfs voorbereiden. Het afmixen daarintegen is een stuk lastiger, dus blijven oefenen!
Gelukkig ben ik gezegend met een sterk geheugen dus ik ken tracks redelijk snel

.
Je zegt dat je alleen de overgangen hebt geluisterd, maar dat is niet het enige waar ik op heb gefocused. Als ik aan het mixen ben ben ik continue op zoek naar manieren om de in te mixen track te "teasen" of door de oude track te laten lopen, bijvoorbeeld in de intro en de opbouw. Je moet met die gedachte maar eens de mix luisteren. Ik vind het namelijk veel te saai om 2/3 minuten tegen de muur aan te kijken (ik ben niet de enige hoop ik) totdat ik weer een plaatje kan overmixen.
Nazale schreef:
Oh en veel midintro's zijn beetje taai hier, vaak zou ik ervoor kiezen om dan de midintro te gebruiken om een plaat op in te mixen

Ik vind de mid-intro's in deze platen wel vet. Biological Insanity, Skitzo, Dissin' en Dominate heb ik bijvoorbeeld mid-intro ingemixt High Rollerz en The Payback hadden dan wel weer mid intro gemixt mogen worden.
In ieder geval bedankt voor het constructieve commentaar, daar heb ik wat aan!
Nu die eerste boeking binnen halen

.