Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2022 11:12 

Hardtraxx Veteran

Deze maand bevatte weer ontzettend goede releases waardoor deze aflevering iets langer is dan gebruikelijk.
Wat vinden jullie van deze releases en welke is absoluut jullie favoriet?

Download :
https://releasehardstyle.nl/june-2022/

Spotify
https://open.spotify.com/playlist/20ko2 ... 2e521e4ed5

Tracklist:
0 Intro
1 Damien Reign & Miss Judged - Paint The Sky
2 Jade Key Ft Kirsa Moonlight - Believe Me
**Euphoric Track Of The Month**
3 Jay Reeve - TAFOF
4 Galactixx - Better Days
5 Wiqtory - Tale of Tomorrow
6 Solstice & Otto Palmborg - Feeling Down
7 Astrak - Say Goodbye
8 Bass Modulators - Legacy
9 JGSW - Darkest Night
10 Keltek - Way Back Home
11 Sound Rush - Awaken Me
12 Da Tweekaz X Crystal Lake Ft. EXCEPTION - Firestarter
13 2 Brothers On The 4th Floor - Come Take My Hand (Ran-D Remix)
14 Dj Isaac & D-Block & S-Te-Fan - Slave To The Rave
15 Abyss & Judge - Hardstyle Revolution (System Of Loudness & Kaotik Mind Remix)
16 Break Of Dawn Ft TNYA - The Break Of Dawn
17 Clockartz - The Next Level
18 Demi Kanon - Break It Down
19 Ghost Stories - Primal Energy (Haunted Grounds)
20 Sub Zero Project & Ran-D - One Last Time
21 Concept Art - Follow Me
22 Scabtik - Lock It
23 B-Front & Galactixx - You Don't Know
24 Digital Mindz - We Got The Power
25 Malice - Dancing In The Sky
26 Araysen - Electric
27 Audiotricz & Thyron Ft Nino Lucarelli - Legends Of The Night
28 Devin Wild - Fire To The Flame
29 Phuture Noize - Landmines
30 Eternate Ft Miriam Romeyn - Praise My Name
31 Aftershock - Million Miles
32 Cybershock - Hit The ground
33 Bright Visions & Spectre - Victorious
34 Ex Infinium - Mind Control

We've updated our Release Tracker and more functions will be added soon! :thumbsup:
Check out upcoming releases right here:
https://releasehardstyle.nl/releases/

- FACEBOOK | http://www.facebook.com/releasehardstyle
- MIXCLOUD | @releasehardstyle
- WEBSITE | https://releasehardstyle.nl
- MAIL | [email protected]
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2022 11:46 

Hardtraxx Veteran

Zeer fijne lijst, gaat absoluut nog aan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2022 12:41 

Hardtraxx Veteran

Ik zie (wel vaker) dat het wat rauwere segment een beetje ondergesneeuwd raakt in de 'Release' setjes. Is dit een bewuste keuze? Ik snap dat het wellicht je smaak niet is, maar wil je niet juist een zo representatief mogelijke lijst neerzetten met zo'n setje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2022 13:09 

Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
Ik zie (wel vaker) dat het wat rauwere segment een beetje ondergesneeuwd raakt in de 'Release' setjes. Is dit een bewuste keuze? Ik snap dat het wellicht je smaak niet is, maar wil je niet juist een zo representatief mogelijke lijst neerzetten met zo'n setje?

Je hebt gelijk dat het vaak ondergesneeuwd word en dat heeft met een aantal dingen te maken. O.a dat het soms lastig is om je smaak opzij te zetten en een goede overweging te maken wat kwalitatief nou echt goed is. Die grens vind ik persoonlijk erg lastig omdat in sommige gevallen onderbewust je toch anders kijkt naar dat soort platen en je na ongeveer 200 releases per maand geluisterd te hebben je ook wel steeds kritischer begint te worden omdat anders je tracklist zo groot word.

En om een goede flow te houden in de set worden er ook keuzes gemaakt zodat het niet plots verspringt van stijl naar stijl of sub-genre naar sub-genre. Wat ik wel probeer is om bewust een deel euphorisch, euphorisch-raw en raw selecties toe te voegen aan de set.

De forum reacties van Harderstate en Hardtraxx en natuurlijk wat je op social media ook tegen komt beinvloeden de trackkeuzes. Daarnaast willen wij ons niet binden aan een bepaalde tijd van een set maar merken uit statistieken dat een set langer dan 1,5u minder vaak of minder lang word geluisterd. Dus houden wij toch vaan 30/35 platen aan.

En ja dit lukt soms beter dan een andere keer maar ik stel mij graag open voor tips en/of zelfs labels en artiesten suggesties die in de gaten gehouden moeten worden. Ik houd veel in de gaten maar zal ongetwijfeld releases missen. En natuurlijk zal het altijd voorkomen dat er bepaalde tracks zijn die een groep heel vet vind en een andere niet dus die discussie houd je denk ik toch wel.

Ik neem je opmerking in ieder geval mee voor de volgende edities en zal kijken of het raw-spectrum misschien wat verbreed kan worden door er nauwer naar te kijken/luisteren.

Ook ben ik wel benieuwd wat je nu eventueel mist of dat dit gewoon iets is wat je opviel. Want er zijn wat platen geweest die er wel in zaten maar achteraf toch uit heb gehaald omdat de set anders al gauw 2u en 15m duurde.

Edit:
Platen zoals deze hoorde er eigenlijk in te zitten

Griever - Black Hole
Hatom - Save Me
Kronos - Insane
Rebelion & Hard Driver - Earthquake
The Purge - Black Moon
Sick Mode & Rooler - Club Banger
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2022 13:20 

Hardtraxx Veteran

Thanks voor je duidelijke en uitgebreide uitleg!

Ik ga dit even uit mijn hoofd doen, want geen zin om alle lijstjes langs te lopen:
Vaak (wellicht niet altijd) houdt het spectrum een beetje op bij een Phuture Noize, SZP, Frequencerz et cetera. Dan mis ik bijvoorbeeld de SSR, EoL, Gearbox artiesten. Maar ik snap dat het kwalitatief soms wel te wensen over laat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2022 14:59 

Hardtraxx Veteran

Jij bedankt voor je Feedback! Wij zijn het nog altijd aan het vormgeven met binnenkort een nieuw uiterlijk, nieuwe website en onze release tracker krijgt ook steeds meer functies. Hierdoor merk ik ook wel dat (wij zijn nu met zijn tweeen) het steeds lastiger word om aan elk aanbod te voldoen :lol: Runnende houden van de website, tracker, podcasts, social media, bijhouden van releases. Dat word steeds lastiger maar begrijp heel goed dat er alsnog een doelgroep is die wat mist in onze show (jouw even als voorbeeld dan :) )

De podcast probeer ik nog altijd een no-bullshit uitstraling te geven maar merk dat het steeds lastiger word naarmate de bekendheid meer toeslaat. Er zijn ondertussen zo veel top 40 achtige podcast/shows maar heb het idee dat er weinig shows zijn die gewoon zo veel mogelijk releases langs gaat en hier een selectie uit toverd ipv naar populariteit te kijken zoals download/listening charts.

Tuurlijk bevat de set bekende artiesten maar ook nieuwe talenten die een kans krijgen wat van zich te laten horen ongeacht welke cijfers achter de track zitten. En dit vind ik belangrijk en leuk om te doen om hier ook de luisteraars hun horizon mee te kunnen verbreden. En ja, de artiesten van de genoemde labels van jou verdienen dat dus ook dus ik ga hier zeker wat mee doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2022 15:47 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Rebelion & Hard Driver - Earthquake

Enige plek waar deze plaat thuishoort is de prullenbak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2022 18:12 

Hardtraxx Addict

Hij was weer lekker man! Ik zet deze meestal op tijdens het werk. :)

Persoonlijk vind ik het wel prima dat er wat meer aandacht is voor de melodieuze kant. Wat me tegenwoordig sowieso opvalt is dat het toch allemaal weer meer een geheel is geworden (buiten de extreme).
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2022 22:30 

Hardtraxx Veteran

Ik kan het juist wel waarderen dat deze podcast voornamelijk euforisch is. En dan met name de onbekende artiesten die hier de aandacht krijgen.
Voor mijn gevoel is deze one-of-a-kind terwijl er voor rauw bijvoorbeeld al Unleashed is.

Meegaan met de populaire releases (die je 'overal' al hoort) zou erg jammer zijn, nu luister ik deze steevast elke maand meerdere malen omdat ik hier echt nieuwe muziek hoor en niet muziek die ik in een hoop andere sets en podcasts ook al kan luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2022 09:14 

Hardtraxx Veteran

@Ultimo Komt genoeg goeie raw uit waar ook weinig tot geen aandacht aan besteed wordt die perfect past binnen de opzet die jij noemt. Dan is het meer een overzicht van wat er uitkomt wmbt.

Das ook een van de redenen dat ik hem toch eigenlijk vaak oversla. Zou voor mij een positieve verbetering zijn als hij qua opbouw het hele scala zou uitlichten ipv alleen de euforische. Want dat zie ik ook heel weinig aangezien ik eigenlijk alles binnen het genre wel kan waarderen :)

Opbouw van super euforisch naar raw met een uitschieter naar de (goeie) lompe raw releases zou het voor mij perfect maken! De hitjes mag je idd lekker overslaan dan.

Niet om nou de grote raw defender uit te hangen op het forum, maar is echt puur m'n eigen behoefte van een alles omvatted maandelijks release overzicht :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2022 14:25 

Hardtraxxer

Fijne releases deze maand :thumbsup: het heeft even mogen duren maar B-Front & Galactixx - You Don't Know is toch wel m'n favoriet
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2022 10:53 

Hardtraxxer

Top lijst! Ik ben overigens enorm blij met een overwegend euphorische lijst. Meestal laat ik de lijstjes waar er in het midden een overstap naar RAW wordt gemaakt juist schieten.

Die remix van Hardstyle Revolution is lekker zeg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2022 12:18 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
@Ultimo Komt genoeg goeie raw uit waar ook weinig tot geen aandacht aan besteed wordt die perfect past binnen de opzet die jij noemt. Dan is het meer een overzicht van wat er uitkomt wmbt.

Das ook een van de redenen dat ik hem toch eigenlijk vaak oversla. Zou voor mij een positieve verbetering zijn als hij qua opbouw het hele scala zou uitlichten ipv alleen de euforische. Want dat zie ik ook heel weinig aangezien ik eigenlijk alles binnen het genre wel kan waarderen :)

Opbouw van super euforisch naar raw met een uitschieter naar de (goeie) lompe raw releases zou het voor mij perfect maken! De hitjes mag je idd lekker overslaan dan.

Niet om nou de grote raw defender uit te hangen op het forum, maar is echt puur m'n eigen behoefte van een alles omvatted maandelijks release overzicht :thumbsup:

Ik denk niet dat wij er aan ontkomen om wat hitjes niet mee te pikken. Vaak steken die ondanks altijd wel goed in elkaar ongeacht de smaak en pakt dit het grotere gros mensen ook natuurlijk. Desniettemin mogen de onbekende niet vergeten worden dus ik ga echt kijken wat ik kan doen om dit te verbeteren zodat de rauwere kant ook wat meer vertegenwoordigd word zonder dat onze visie verloren gaat!

iedereen verder bedankt natuurlijk!
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle