Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2015 11:40 

Hardtraxxer

Tracklist :

1. Audiofreq - Riot
2. Headhunterz ft. Miss Palmer - Now is the time ( Audiofreq remix)
3. Coone & Hard driver ft. E-Life - Swoosh Fever
4. Primefire - The owlman
5. Solutio - Crack your neck
6. Stereotuners - My poetry
7. Warface & Sasha F - Bring it to them raw ( Delete remix )
8. The Anarchist - The solution

Here is my new concept Hardstyle universe!
Hardstyle from Euphoric to Raw.

Got some tracks for the next podcast in February please contact me and send me your track!

Youtube link : https://www.youtube.com/watch?v=fcd2Lc0-oOQ

Enjoy listening...
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2015 14:58 

Hardtraxx Veteran

een podcast van 8 nummers, allemaal prima, maar ik zou het niet zo snel downloaden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2015 15:02 

Hardtraxx Addict

DJQuasar schreef:
Hardstyle from Euphoric to Raw.

Vind er weinig euforisch inzitten. Vanaf 4. is het alleen nog maar heel hard en screech.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2015 15:39 

Hardtraxxer

Thanks voor jullie comments!
Ik ga hier voor de volgende maand zeker wat mee doen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2015 16:17 

Hardtraxx Elite

Vraagje: wat zal jouw podcast speciaal maken ten opzichte van de al bestaande podcasts?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2015 18:42 

Hardtraxx Veteran

Inderdaad vrij weinig euforisch, jammer. Helemaal omdat je het wel zo omschrijft als "from euphoric to raw".

Ook vind ik 8 tracks in ruim een half uur niet bepaald vlot doorgemixt..Helemaal niet als het merendeel raw platen zijn, waar een wat hoger BPM en tempo in de set over het algemeen toch wel fijn is. (maar misschien is dat mijn persoonlijke smaak)
Als je hem vergelijkt met andere setjes in het liveset-gedeelte hier, zie je sets met 20 platen in iets meer dan een uur. 8 platen in ruim de helft van die tijd is dan gewoon erg weinig en haalt de vaart eruit. Ook is het mixwerk zelf niet erg spectaculair.

Aangezien je aankondigt dat dit een hele podcast gaat worden, zou ik meerdere dingen even bij jezelf nagaan.
- Waarmee wil ik me onderscheiden van andere podcasts?
- Onderscheid ik me ook echt daarop van de anderen?
- Is het aantrekkelijk om naar te luisteren? (vlot doormixen, gewaagde overgangen tijdens het mixen, goede trackkeuze)

Helemaal als je de allereerste editie van je podcast gaat plaatsen, zou ik eerst 10x overwegen of hij echt goed genoeg is. Die allereerste moet namelijk gewoon echt pakkend zijn, zodat mensen uitkijken naar de volgende editie.
En dat vind ik persoonlijk niet als ik eerlijk ben, ik ben niet overtuigd om uit te kijken naar de volgende.

(Nu kom ik echt over als een zeikerd, maar probeer er de nuttige dingen uit te halen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2015 22:10 

Hardtraxxer

pecola-tje schreef:
Inderdaad vrij weinig euforisch, jammer. Helemaal omdat je het wel zo omschrijft als "from euphoric to raw".

Ook vind ik 8 tracks in ruim een half uur niet bepaald vlot doorgemixt..Helemaal niet als het merendeel raw platen zijn, waar een wat hoger BPM en tempo in de set over het algemeen toch wel fijn is. (maar misschien is dat mijn persoonlijke smaak)
Als je hem vergelijkt met andere setjes in het liveset-gedeelte hier, zie je sets met 20 platen in iets meer dan een uur. 8 platen in ruim de helft van die tijd is dan gewoon erg weinig en haalt de vaart eruit. Ook is het mixwerk zelf niet erg spectaculair.

Aangezien je aankondigt dat dit een hele podcast gaat worden, zou ik meerdere dingen even bij jezelf nagaan.
- Waarmee wil ik me onderscheiden van andere podcasts?
- Onderscheid ik me ook echt daarop van de anderen?
- Is het aantrekkelijk om naar te luisteren? (vlot doormixen, gewaagde overgangen tijdens het mixen, goede trackkeuze)

Helemaal als je de allereerste editie van je podcast gaat plaatsen, zou ik eerst 10x overwegen of hij echt goed genoeg is. Die allereerste moet namelijk gewoon echt pakkend zijn, zodat mensen uitkijken naar de volgende editie.
En dat vind ik persoonlijk niet als ik eerlijk ben, ik ben niet overtuigd om uit te kijken naar de volgende.

(Nu kom ik echt over als een zeikerd, maar probeer er de nuttige dingen uit te halen)

Bedankt voor je kritiek!

Waar ik al over uit ben is dat de volgende podcast 60min zal gaan duren.
Ook ga ik proberen meer balans te vinden in euforisch en raw.
De mixtechniek is natuurlijk een smaakkwestie maar zal er meer variatie ingooien.
Waar ik mij mee wil onderscheiden van de rest is dat ik tracks van onbekende producers wil supporten, naast recente tracks van bekende producers.
Terugkijkend naar deze mix is dit totaal niet gebeurd, dit was een kleine kwestie van te weinig tijd in de mix stoppen en voornamelijk de focus gelegd op promotie en artwork.

Heb miss een valse start gemaakt, maar hoop dat je volgende maand weer de tijd neemt kritisch te luisteren!

Nogmaals thanks voor je/jullie feedback!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2015 21:16 

Hardtraxx Veteran

DJQuasar schreef:
dit was een kleine kwestie van te weinig tijd in de mix stoppen en voornamelijk de focus gelegd op promotie en artwork.

En dit is precies de reden waarom ik er niet positief over ben. Waarom maak je een podcast?
Waar draait een podcast om? Je wil mensen toch juist blij maken met je mix?

De promotie en artwork zijn dingen die veel minder belangrijk zijn dan de mix zelf. Dat soort dingen verdienen pas aandacht als je mensen kan overtuigen met je mix zelf ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 12:19 

Hardtraxx Veteran

Probeer iets te vinden wat je anders doet dan anderen, misschien een veel te globaal advies, maar iemand als Mind Illusion heeft het ook voor elkaar weten te krijgen, maakt een hele relevante podcast elke 2/3 weken.

Ga vooral door, de ene week zou meer respons krijgen dan de andere, maar zoek gewoon een beetje naar wat je precies wilt :)
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle