Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 15:20 

Bierkoning

Pommer - Bass Academy Lesson 3 Warm Up:

Tracklist:
1. Crypsis ft. Kold Konexion – Sonic Sabotage
2. B-Front & Frontliner – Become The Sky
3. B-Front ft. High Voltage – Everything Starts
4. The Machine – Times Like These
5. Ran-D – Crossroads
6. Adaro – Haunter Of The Dark
7. Gunz For Hire – Evolution Complete
8. Jack Of Sound – A Ghost Story
9. Crypsis ft. Dana – Transmission
10. Chain Reaction – Lellebel
11. Digital Punk & B-Front - Awake
12. Crypsis & Chain Reaction – Before The Storm
13. Ran-D – Inner Child
14. Zany – Purify Your Senses
15. Donkey Rollers – LMPSJNK
16. The Machine – Explorers Of The Mind
17. B-Front & Slim Shore – Scary Noises
18. Degos & Re-Done – Cause Chaos
19. Catatonic Overload ft. Geck-o – Rotten From The Inside
20. Geck-o & Wavolizer – Punk!
21. The Beholder & Zany – Who Wants This

Hier is vast wat huiswerk voor aankomende zaterdag, trackkeuzes moge duidelijk zijn, het hele feest heeft een rauw gehalte dus deze set ook :)
Ik heb vooral voor tracks gekozen van de labels waar de aanwezige artiesten voor uitkomen en ik heb af en toe geprobeerd wat gewaagd te mixen, zo heb ik op verzoek een keer HOTD mid-intro gemixed bijvoorbeeld :)

Tips & commentaar zijn altijd welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 15:22 

Hardtraxx Veteran

Te zacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 15:22 

Donateur

Huiswerk :lol: :lol:

Neem hem mee maat, misschien wel op de heenweg ook nog!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 16:16 

Hardtraxxer

dikke lijst :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 16:44 

Hardtraxx Addict

Tot nu toe tot A Ghost Story geluisterd (die lag er wel naast trouwens :P )
Verder lekkere overgangen gehoord, morgen hoor je meer :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 17:12 

Hardtraxx Veteran

Gaat mee :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 17:25 

Hardtraxx Veteran

lekkere tracklist, gaat mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 23:57 

Bierkoning

Bedankt mensen!

Daveytl schreef:
Te zacht.

Ja vind ik ook wel eigenlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 11:08 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Te zacht.

Idem, maar hij gaat toch mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 15:30 

Hardtraxx Veteran

Held _0_
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 18:29 

Donateur

Standaard Track list, nummers komen al te vaak voorbij.. :( Maar zal eens je mixwerk beoordelen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 19:27 

Hardtraxx Veteran

Maar eens luisteren!
Aangezien ik altijd goede reacties bij jou zie.

Je opent al meteen niet lekker, midden in een melodie een random moment van een nummer ? Beetje apart als je het mij vraagt.
Overgangetje op Become The Sky is opzich prima, wel een beetje energieloos maar voor de rest gewoon prima.
Everything Starts overgangetje ook prima, klinkt op 1 of andere manier wel apart, niet uit te leggen:P
Overgang naar Times Like These mix je ook raar in, ligt er tevens naast. Lijkt me ook me een track die te vroeg in de lijst staat.
Persoonlijk geen lekkere overgang naar Crossroads ... Weet niet waar je Symphonic Feedback laat maargoed. Vind het niet lekker dat ie doorloopt in de break, ikzelf voorkom het altijd.
Naar Haunter of The Dark kan ik er niet veel van maken, het klinkt prima maar geen idee hoe je het doet haha.
Evolution Complete mix je goed in, lekker vloeiende overgang, zo hoor ik ze graag. Dit is wat men noemt een energieke overgang.
Ghost Story ligt er gwn behoorlijk naast wat goed te horen is, bijstellen is geen overbodige luxe ;)
Tranmission mix je ook weer zo raar in, begin me af te vragen hoe jij je blokken telt :P De vocal van A Ghost Story begint weer en na een paar tellen gooi je em dan weg omdat de break van Tranmission dan komt ...
Jammer dat de vocals door elkaar lopen, maar niet heel erg storend, voor de rest een prima overgang.
Awake ligt niet helemaal lekker onder Lellebel ... Hem harder zetten in de break klinkt ook minder, de vocal van lellebel is dan wel lekker.
Before The Storm ligt er finaal naast ... word volgensmij netjes bijgesteld.
Overgang naar Inner Child is prima!
Bij PYS heb je ook moeite em recht te krijgen hoor ik, voor de rest prima overgang komt alleen een beetje te hard in als je hem inmixt.
PYS word zo abrubt afgekapt met inmixen van Lmpsjnk, toch jammer.
Eplorers of The Mind ligt er ook net een tikkeltje naast...
Tipje van de sluier, bij het inmixen van een plaat draai dan alleen de inmixende plaat BIJ, vind het persoonlijk altijd lelijk de lopende plaat weg te draaien, mits het echt heel storend klinkt dan is het niet erg.
Als je Scary Noises de volgende keer zo inmixt, gooi em dan pas op de outro mee, dan kllinkt de break van EOTM niet zo raar.
Cause Chaos, altijd lastig te mixen vind ik, jij doet het netjes!
Rotten From The Inside, meesterlijke plaat, jammerlijk ingemixt, ligt er in het begin naast ... En ook hier geld weer als je het zo inmixt, gooi hem dan op de outro mee!
Punk blijft ook een heerlijk plaatje, lekker ingemixt!
Who Whants This ook prima ingemixt.

Oke ...
Ik ben kritisch, ja dat weet ik.
Maar ik vraag me dan wel af wat iedereen aan het doen is als ze jou setje aan hebben staan als ik alleen maar lees dat het een goede set was.
Ik vond de lijst persoonlijk een random hard setje. Tempo was prima!
Mixwerk is toch hier en daar niet geweldig, als een plaat niet gelijkt ligt, mix hem dan ook niet in.
En er zijn toch een aantal verfijnpuntjes i.m.o.

Zie het niet als afzeiken zoals de meesten het zien.
Zie het als een reactie die je evt verder kan helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 20:16 

Bierkoning

Bedankt voor je uitgebreide comment :worship:
Ik herken je punten ook grotendeels, vooral dat begin is idd een beetje vaag, volgens mij begint de break van die track zo haha. Maar maakt ook nie uit. Waar ik Symphonic Feedback heb gelaten weet ik ook niet xd Was wel van plan hem te draaien, vergeten dus.
Alleen die overgang van naar Transmission klopt volgens mij gewoon hoor :P Die outro van A Ghost Story is gewoon zo, met die vocal aan het einde nog.

Maar ik denk dat jij gewoon veel kritischer luisterd dan anderen, die ook die kleine correcties niet zo opvallen, of in ieder geval niet storend vinden. Het zijn ook niet echt mega storende fouten denk ik zelf :)
Verder kan ik niet echt over anderen oordelen.

Nu heb je ook heel aandachtig geluisterd volgens mij, meestal zetten mensen hem gewoon ff op voor op de achtergrond of tijdens het gamen ofzo, althans ik wel, ik denk dat dat ook een verschil maakt qua kritschheid (als dat een woord is). :)

Oja en ik probeer meestal ook niet echt op safe te mixen, beetje tempo erin houden, misschien dat mensen dat waarderen ofzo ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 20:18 

Hardtraxxer

Piaaa schreef:
Maar eens luisteren!
Aangezien ik altijd goede reacties bij jou zie.

Je opent al meteen niet lekker, midden in een melodie een random moment van een nummer ? Beetje apart als je het mij vraagt.
Overgangetje op Become The Sky is opzich prima, wel een beetje energieloos maar voor de rest gewoon prima.
Everything Starts overgangetje ook prima, klinkt op 1 of andere manier wel apart, niet uit te leggen:P
Overgang naar Times Like These mix je ook raar in, ligt er tevens naast. Lijkt me ook me een track die te vroeg in de lijst staat.
Persoonlijk geen lekkere overgang naar Crossroads ... Weet niet waar je Symphonic Feedback laat maargoed. Vind het niet lekker dat ie doorloopt in de break, ikzelf voorkom het altijd.
Naar Haunter of The Dark kan ik er niet veel van maken, het klinkt prima maar geen idee hoe je het doet haha.
Evolution Complete mix je goed in, lekker vloeiende overgang, zo hoor ik ze graag. Dit is wat men noemt een energieke overgang.
Ghost Story ligt er gwn behoorlijk naast wat goed te horen is, bijstellen is geen overbodige luxe ;)
Tranmission mix je ook weer zo raar in, begin me af te vragen hoe jij je blokken telt :P De vocal van A Ghost Story begint weer en na een paar tellen gooi je em dan weg omdat de break van Tranmission dan komt ...
Jammer dat de vocals door elkaar lopen, maar niet heel erg storend, voor de rest een prima overgang.
Awake ligt niet helemaal lekker onder Lellebel ... Hem harder zetten in de break klinkt ook minder, de vocal van lellebel is dan wel lekker.
Before The Storm ligt er finaal naast ... word volgensmij netjes bijgesteld.
Overgang naar Inner Child is prima!
Bij PYS heb je ook moeite em recht te krijgen hoor ik, voor de rest prima overgang komt alleen een beetje te hard in als je hem inmixt.
PYS word zo abrubt afgekapt met inmixen van Lmpsjnk, toch jammer.
Eplorers of The Mind ligt er ook net een tikkeltje naast...
Tipje van de sluier, bij het inmixen van een plaat draai dan alleen de inmixende plaat BIJ, vind het persoonlijk altijd lelijk de lopende plaat weg te draaien, mits het echt heel storend klinkt dan is het niet erg.
Als je Scary Noises de volgende keer zo inmixt, gooi em dan pas op de outro mee, dan kllinkt de break van EOTM niet zo raar.
Cause Chaos, altijd lastig te mixen vind ik, jij doet het netjes!
Rotten From The Inside, meesterlijke plaat, jammerlijk ingemixt, ligt er in het begin naast ... En ook hier geld weer als je het zo inmixt, gooi hem dan op de outro mee!
Punk blijft ook een heerlijk plaatje, lekker ingemixt!
Who Whants This ook prima ingemixt.

Oke ...
Ik ben kritisch, ja dat weet ik.
Maar ik vraag me dan wel af wat iedereen aan het doen is als ze jou setje aan hebben staan als ik alleen maar lees dat het een goede set was.
Ik vond de lijst persoonlijk een random hard setje. Tempo was prima!
Mixwerk is toch hier en daar niet geweldig, als een plaat niet gelijkt ligt, mix hem dan ook niet in.
En er zijn toch een aantal verfijnpuntjes i.m.o.

Zie het niet als afzeiken zoals de meesten het zien.
Zie het als een reactie die je evt verder kan helpen.

dit is nou opbouwende kritiek :worship:
vond het een leuk mixje om te luisteren dat zeker maar de punten waar piaa het over had ben ik het wel mee eens (alleen hoorde hij nog wat meer dan mij) :P
gebeurt niet vaak dat ik het met piaa eens ben :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 20:26 

Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
Bedankt voor je uitgebreide comment :worship:
Ik herken je punten ook grotendeels, vooral dat begin is idd een beetje vaag, volgens mij begint de break van die track zo haha. Maar maakt ook nie uit. Waar ik Symphonic Feedback heb gelaten weet ik ook niet xd Was wel van plan hem te draaien, vergeten dus.
Alleen die overgang van naar Transmission klopt volgens mij gewoon hoor :P Die outro van A Ghost Story is gewoon zo, met die vocal aan het einde nog.

Maar ik denk dat jij gewoon veel kritischer luisterd dan anderen, die ook die kleine correcties niet zo opvallen, of in ieder geval niet storend vinden. Het zijn ook niet echt mega storende fouten denk ik zelf :)
Verder kan ik niet echt over anderen oordelen.

Nu heb je ook heel aandachtig geluisterd volgens mij, meestal zetten mensen hem gewoon ff op voor op de achtergrond of tijdens het gamen ofzo, althans ik wel, ik denk dat dat ook een verschil maakt qua kritschheid (als dat een woord is). :)

Oja en ik probeer meestal ook niet echt op safe te mixen, beetje tempo erin houden, misschien dat mensen dat waarderen ofzo ;)

Uiteindelijk is het zo dat als een mix in zijn totaliteit strak is, hij nog fijner wegluisterd als geheel.
Het is in mijn ogen de uitdaging van de DJ om dat voor elkaar te krijgen, ja ik heb dan kritisch geluisterd, heb alleen je overgangen geluisterd en de meeste nummers verder geskipt. Uiteindelijk moeten de overgangen goed in elkaar zitten.
Die overgang naar A Ghost Story had ik dan persoonlijk anders gedaan, vind hem niet lekker klinken op deze manier.
Misschien ben ik een mierenneuker, maar al die puntjes bij elkaar opgeteld .. Zoals bijvoorbeeld het feit dat ie er een aantal keer langs ligt ;)
Al die kleine verbeterpuntjes in orde maken en je zet gewoon hele dikke sets weg, althans dat lijkt me het streven toch? het zo goed mogelijk te doen?
Dat niet op safe mixen kan ook anders, zoals ik al zei, als je een plaat inmixt laat hem dan in een break weg, mits je zeker weet dat het goed klinkt.
Maar 9 van de 10 keer klinkt het beter hem op een outro mee te gooien, omdat hij dan ongehoord inkomt als het ware, snap je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 20:39 

Bierkoning

Ja ik snap wat je bedoeld idd.
Ik ga de volgende keer even op je punten letten, misschien dat je hem dan weer wil luisteren als de TL je aanstaat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 20:45 

Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
Ik ga de volgende keer even op je punten letten, misschien dat je hem dan weer wil luisteren als de TL je aanstaat?

Dat zie ik dan wel weer haha!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 20:46 

Bierkoning

Piaaa schreef:
Pommer schreef:

Dat zie ik dan wel weer haha!

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 20:50 

Hardtraxx Veteran

Ik vind Pommer setjes altijd zo vet omdat het gewoon lekkere tracklisten zijn, en ze lekker snel zijn doorgemixt op een hoog tempo. Daarom vind ik setjes van The Geminizers ed. ook zo vet (Ja ja qua niveau niet te vergelijken) :) Luister nog steeds die Q-Base warmup in de bus xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 20:59 

Bierkoning

Thanks! Die Q-Base warm up vond ik ook wel goed gelukt ja, op die ene failovergang na bij de hardcore xd Heb hem zelf ook nog op me telefoon staan :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 21:09 

Hardtraxx Veteran

Weet niet ik zette hem altijd af bij Loud Tool :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 12:13 

Bierkoning

Jolle schreef:
Weet niet ik zette hem altijd af bij Loud Tool :P

Ok haha :P

Nog andere mensen geluisterd? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 12:30 

Hardtraxx Veteran

Pommer schreef: