Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 21:30 

Hardtraxxer

Mix Session #018(0) (180 BPM)

Een tijdje geleden zijn we met een groep vrienden een weekend weggeweest naar de Belgische Ardennen. Hier kwam het idee om Hardstyle op 180 BPM af te spelen. Aangezien mij meermaals is gevraagd naar het setje van dat weekend heb ik besloten om dit in Mix Session #018(0) te gaan herhalen. Puur voor de fun en voor de herinneringen aan dat weekend. Neem het niet te serieus en geniet ervan zou ik zeggen :P

Tracklist:
01 DJ Thera - Do You Know Who I Am
02 Prefix & Density - Soundwaves
03 Primefire - The Owlman
04 Degos & Re-done - Turn It Off
05 Deetox - Voodoo
06 Titan & High Voltage - Global Pandemic
07 B-Freqz - Psycho
08 The Rebelz - Pattern 2
09 Radical Redemption - Don't Fuck With The Radical
10 Chain Reaction - The Record Breaking (Jason Payne Vindt Dat Het Harder Kan Edit)
11 Warface - FTP
12 The Dizzorder Ft. R-Tillary - Vampire Dreams
13 Radical Redemption - The Black Demon (Digital Punk Remix)
14 Chris One - Psycho (Goat Edit)
15 E-Force - Seven
16 Regain & Kona Black - Grim Reaper
17 Catatonic Overload - The Sexual Thrill (Thera Core Mix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 21:32 

Donateur

Even voor mijn beeldvorming. Wat hadden jullie precies gebruikt, en hoeveel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 21:38 

Hardtraxxer

Het idee komt weg bij dit setje, het eerste nummer: http://lsdb.nl/set/157234/sloperij-jans ... 08-14.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 21:45 

Donateur

Oh het is een frenchcore idee! Hakkuhhhh :bomb: :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 21:53 

Hardtraxx Addict

hahaha, klinkt best leuk (voor even), maar sommige tracks worden echt verkracht.. Fuck the Police met een ieniministem :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2014 23:40 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Even voor mijn beeldvorming. Wat hadden jullie precies gebruikt, en hoeveel?

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2015 15:39 

Hardtraxx Newbie

:/ Snappen mensen nog steeds niet dat je ook gewoon muziek kan versnellen zonder te gaan pitchen? Audacity > effecten > dan heb je onder elkaar snelheid, tempo en pitch. snelheid veranderd tempo en pitch, pitch alleen pitch en tempo alleen het bpm. tempo versneld het nummer ZONDER dat je halve nightcore krijgt. Dan krijg je dus ook niet bij nummers zoals FTP het idee dat de stem is opgenomen door iemand die net helium heeft gebruikt. uiteraard kan je ook tempo veranderen (20% voor 150>180bpm) en daarna ook de pitch (en dat bijvoorbeeld 5-10% pitch omdat het anders te erg op chipmunk gaat lijken). Dat klinkt veel beter en daar wordt iedereen blijer van lijkt me :)
Voor de rest klinkt t wel prima, ik had zelf ook een keertje een cd versneld (met 2010-2011 hardstyle zoals rebirth anthem en noisecontroller's marlboro man), die klonk heel tof!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2015 16:03 

Hardtraxx Veteran

youfreaker schreef:
:/ Snappen mensen nog steeds niet dat je ook gewoon muziek kan versnellen zonder te gaan pitchen? Audacity > effecten > dan heb je onder elkaar snelheid, tempo en pitch. snelheid veranderd tempo en pitch, pitch alleen pitch en tempo alleen het bpm. tempo versneld het nummer ZONDER dat je halve nightcore krijgt. Dan krijg je dus ook niet bij nummers zoals FTP het idee dat de stem is opgenomen door iemand die net helium heeft gebruikt. uiteraard kan je ook tempo veranderen (20% voor 150>180bpm) en daarna ook de pitch (en dat bijvoorbeeld 5-10% pitch omdat het anders te erg op chipmunk gaat lijken). Dat klinkt veel beter en daar wordt iedereen blijer van lijkt me :)
Voor de rest klinkt t wel prima, ik had zelf ook een keertje een cd versneld (met 2010-2011 hardstyle zoals rebirth anthem en noisecontroller's marlboro man), die klonk heel tof!

Leuk verhaal, maar zonder pitch clippen de tracks enorm. Dat klinkt al helemaal niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2015 16:37 

Hardtraxx Addict

tomac schreef:
Leuk verhaal, maar zonder pitch clippen de tracks enorm. Dat klinkt al helemaal niet.

Dan haal je toch het algemene volume level omlaag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2015 17:02 

Basxt schreef:
tomac schreef:

Dan haal je toch het algemene volume level omlaag?

Je gaat de per tijdseenheid geluidsgolven dichter op elkaar zetten waardoor in het algemeen de frequentie toeneemt. De amplitude en dus de luidheid verandert niet, nooit natuurkunde gehad?

Je zou de pitch kunnen verlagen maar hierdoor wordt er informatie verwijderd waardoor het signaal sprongetjes kan gaan maken (informatie over slaat), oftewel "clippen". Als je dit een beetje doet maakt het niet zo veel uit, maar hoe verder je de pitch en tempo verandert de erger het zal worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2015 21:11 

Hardtraxx Addict

Tempo omhoog zonder dat de key verandert, nooit doen. Het effect wat boven me beschreven wordt kan je al horen bij 1-2%. Wil niet weten hoe het klinkt bij 10+.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2015 21:17 

Hardtraxx Addict

Ordinary Joe schreef:
Tempo omhoog zonder dat de key verandert, nooit doen. Het effect wat boven me beschreven wordt kan je al horen bij 1-2%. Wil niet weten hoe het klinkt bij 10+.

Dit. "Master Tempo/Timestretch" is een ongelofelijk ranzig geluid.

HbHendrik schreef:
Het idee komt weg bij dit setje

Het spijt me :P ;)
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle