Laat ik me even van mn goede kant zien en dit van feedback voorzien. Ik heb vaak geouwehoerd over de sets, maar ondertussen al lang niet meer geluisterd naar de sets.
MIY: Prima getimed, zowaar al meteen een plotse bass-switch die je laat staan. Toch klinkt het een beetje te rommelig, lastig te matchen platen. Zou m hetzelfde gemixt hebben, mits ik net als jij denk ik niet had geweten dat het voordat de outro erin klapt wat te chaotisch zou klinken. Next.
Like thiz: Climax doorgemixt. Weinig bijzonders, als heeft like thiz ook absoluut geen mid-intro om daar iets speciaals mee te doen. Strak, jawel.
Dreamcatcher: Originele keus, heb deze werkelijk waar al geen jaren meer gehoord. Je mixt m door in het breakje na de climax. Wederom wel een goede keus, strak en de afmix is zuiver.
MON: Hier verwacht ik wel een goede mix. Platen matchen denk ik goed bij elkaar, toen ze nog platen maakten in hetzelfde stijltje. De switch is zuiver, maar ik had wel iets meer eq'ing verwacht voordat hij switchte. De vocal komt er niet echt lekker uit en na de switch klinkt het toch een stukkie te leeg omdat de outro van Dreamcatcher ook niks meer omhanden heeft na 64 beats. Misschien blokje eerder inmixen. Dat ga ik vermoed ik nog wel vaker zeggen.

Wel een irritante plaat trouwens, heb t helemaal gehad met MON. Achja.
IT: Vette plaat, vroeger toevallig helemaal stukgeluisterd op de defqon 200...8? cd. Ben benieuwd wat je doet met de mix, doffe kick op een reverse is lastig denk ik. Enn... ja het klopt wel wat ik dacht. Het is allemaal wel weer strak, maar moet ik echt een minuut naar een outro luisteren die ik al voor de climax gehoord heb, en een intro van een plaat die weinig omhanden heeft? Waarom gebruik je niet de mid-intro die ook dezelfde doffe kick heeft alleen dan een vocal erbij? Scheelt weer tijd en een saai stuk in je set. Wel echt een heerlijke break/climax heeft deze
Black: Strak meteen bij de outro van IT. Wel nodig, anders was het weer hetzelfde verhaal als vorige mix. Ik hou er niet zo van om steeds iedere intro en outro exact hetzelfde te horen. Oh hier zit een switch in. Ja hum dan vind ik de kick van black toch echt niet vet en dragend genoeg om de lange mix goed te maken. Duurt toch weer te lang, ondanks dat het strak is en wel goed matcht. Sowieso echt een ellenlang nummer dus daar had ik ook wel wat tijd willen 'winnen'.
TP: Strak ingemixt, wel weer een switch maar deze had ik ook echt een blokje eerder gedaan. Nu zit er echt een tussenblokje in met die mindere kick van showtek. Dan had ik liever gegaan voor de continuiteit en dat stukje eruit gelaten. Daarnaast, vind ik het eq-werk ook wat matig voordat de switch erin komt. Het lijkt wat te droog nu naar mijn mening en had wat smoother gekund.
LP: Op de climax doorgemixt, strak, weinig omhanden verder. Ook niet erg, die outro van TP is niet boeiend en zou niet bij de mid-intro van LP gepast hebben.
Chaser: Op de break doorgemixt. Beetje aparte keus na LP als je het mij vraagt, toch een stukkie duisterder, in ieder geval de midintro en de sounds. Ik heb verder echt helemaal niks met de plaat maar goed, smaak.
Loopmachine: Ja aardig gemixt, een soort van switch en wel weer strak. Vind het wel een aparte keus voor een plaat. Het is niet dramatisch anders ofzo, maar t sfeertje is toch wat anders. Kan het niet heel strak verwoorden.
Wargames: Eindelijk een switch die niet ellenlang duurt voordat ie erin komt. Prima mix! Wel een redelijk irritante midintro van wargames, maar de mix gaf toch wel wat energie mee. Vette melodie ook.
Unbroken: Ehm, unbroken? Hierop? Daar kom ik echt met mijn kop niet bij. Die nogal kazige melodie van wargames, met die wat diepe duistere sfeer van unbroken. Nja goed ik wacht de mix maar even af maar mn verwachting is niet hoog. Zit wel een switch in met een lange aanloop, hoop niet op 1.5 minuut wachten. Oh je hebt m al vroeger ingecued(?) gelukkig. Ja je mixt m gelukkig nog vrij vlot in, maar het matcht gewoon niet. Kan er verder niet zoveel over zeggen, het is wel weer strak maar het had hier geen meerwaarde. We houden het op matige trackkeuze.
The Anthem: Ik zat al te wachten op een van je stokpaardjes. Hier is er gelukkig weer eentje! Maar goed, laten we het bij het mixwerk houden. Op de break doorgemixt, strak en afmix was prima. Niks omhanden, ook niks te zeuren.
Earth. Je hebt me al een paar keer verrast met een track, maar na unbroken / the anthem EARTH? Daar snap ik ook maar de ballen van. Echt een epische euforische plaat, heel groots qua sfeer, na twee van die duistere tracks? Is het de alom geprezen golfbeweging die Bas/Arjen in hun sets proberen te stoppen? Het zal wel, door naar de mix. Earth heeft een switch, ben benieuwd of je het aandurft qua stijlswitch. Ik vind het dubbel. Het matcht eigenlijk niet echt, maar de kick van earth is wel echt veel aangenamer dan die van the anthem, maar dat zal wel smaak zijn. De geluidjes passen opzich wel bij elkaar, maar de tracks als geheel niet echt.
Barricade: Normaal gemixt, strak maar weinig omhanden. Ook geen boeiende plaat voor mij.
TMD: Vervelende plaat, al denk ik wel dat het goed past bij barricade. Een van de weinige platen van adaro die ik echt niet sterk vind al moeten ze soms wel even aan me groeien. Oh je mixt m midintro. Tikkeltje druk, moet ik zeggen, kicks passen opzich wel bij elkaar maar er blijft iets chaotisch over hangen. Afmix had wat beter gekunt aangezien de vocal clean beter was geweest denk ik. Pff ja echt een zenuwachtig nummer is dit zeg.
Exploration: Eh oke, plots gemixt. Ik hoorde niet dat ie erbij zat en opeens gemixt. Kan er dus weinig over zeggen behalve dat.
Boogeyman: Beetje zelfde als hiervoor, heb weinig echt mixwerk gehoord. Veel te droge plaat ook eigenlijk. Nee de trackkeuzes doen me eigenlijk niet zoveel hierzo op het eind.
Fatality. Deze plaat heeft wel potentie om vet ingemixt te worden en ook nog om wat te teasen. Ben benieuwd of je uit je comfort zone stapt hierbij. Eerste tease wordt geskipt iig, al zat daar ook een vocal in van boogeyman. Oh de tweede vocal hoor ik wel, al wel een beetje zachtjes. Hmm, ik had deze denk ik exact hetzelfde gemixt qua timing, toch vind ik het iets te druk. Kan je er verder niet over beschuldigen omdat ik denk ik dezelfde fout had gemaakt. Misschien clean toch wat beter geweest.
Nou dat was m dan. Al met al ben ik toch op dezelfde puntjes als dat ik hiervoor dacht gekomen. Het mixwerk heeft wel iets meer switches dan ik dacht, maar vaak is de uitvoering toch nog steeds niet heel interessant. Is het dan nooit goed? Ik denk het niet dan. Het is nog steeds allemaal strak, heb volgens mij maar 1x een klein beetje getwijfeld of de plaat recht lag, props daarvoor. Toch vind ik naast je mixstijl ook sommige details iets te slapjes afgemaakt. Vraag me af hoevaak je de faders uberhaupt aanraakt als je eenmaal het kanaal open hebt gezet.
Qua tracks is het wel exact wat je normaal gesproken doet. Veel ouder werk hier, een hitje daar en wat promos. Dat kan verder wel, maar de volgorde vind ik echt wat te wazig. Het is echt bijzonder wat voor publiek jij hebt zonder je eigenlijk te onderscheiden van andere DJ's die ook veel ouder werk draaien zoals hier genoeg gebeurt op het forum. Begrijp me niet verkeerd, het is dus niet slecht, zeker niet, maar het is naar mijn mening ook gewoon niet bijzonder. Ik zou je publiek heel erg koesteren. Ben benieuwd of je hierop reageert.