Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 16:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yo!

Hierbij de eerste mix van mij en me draaimaatje waar ik graag jullie mening over wil horen. Tips en trucs zijn welkom. Ik ga er niet veel over vertellen behalve dat we zondag wat tijd over hadden en dit setje toen in elkaar hebben gedraaid. Gedraaid op 2x CDJ-400 en 1x DJM-600.

Tracklist
Frontliner - save.exit.planet (Original mix)
Tatanka - Yellow
Geck-O - Give Me Some Heat
Zatox - Drop The Track
Alphaverb & Intractable One - Trauma
D-Block & S-Te-Fan - Alone
Deepack - Zero Crossing
Frontliner - 1.000.000 Stars
Titan - Nightmare
Dj Phil Ty - A Kay A (owkutwemoetenweg rmx)

Duur: 31min 58sec
Link: Eigen ftp upload (rechter-muis --> doel opslaan als)

Enjoy en laat even een comment achter :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 16:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik begrijp de plek van zero crossing niet zo goed in het midden van je set
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 16:36 
 

ziet er wel nice uit :) gaat mee :)
btw kutwemoetenweg remix = halverwege afgekapt fzo? wat moet ik verwachten? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 16:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

jammer dat tatanka - yellow erin zit wat een schijt nr is dat,,
live miss wel leuk, maar zo niet...

in de qlimax van yellow gaat het ook nog is fout, rond 5:30 ofzo

daarna is de overgang van yellow naar die geck-o beetje slordig ;)

overgang van geck-o naar zatox offbeat, daarnaast liet je geck-o te lang door lopen door zatox heen,,

na zatox ga je naar die alphaverb trauma,, heeel raar moment mix je in, en mix je zatox raar uit, oftewel timing was nie helemaal lekker ;)

ik heb t gevoel dat je zoveel mogelijk nummers in korte tijd wilt doen, dus je gooit het volgende nummer in de qlimax erin lama zeggen,, dat kan.. maar doe het dan goed en time het goed.

de andere overgangen heb ik niet naar geluisterd want was bezig met photoshop en dan luister ik nie echt meer ghehe,, maar beatmatchen mag wat beter, en vooral het timen bij het overmixen..

daarnaast hoor ik wel is 2 vocals door elkaar (van het ene nummer en die je erin mixt) dat is wel irritant,,

het het laatste nummer gewoon afgekapt? waarom? :P geen zin meer ofzo hahah

je wou commentaar dus dat krijg je :P gheheh

maar tis pas je eerste set,, lkkr door oefenen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 17:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik ga hem voor je luisteren, commentaar volgt nog :thumbup:
eerste overgang, in het begin liep het redelijk onbeat (maar ook weer niet heel lekker) en vervolgens ga je weer snel offbeat (dus beter je pitch bepalen) gelukkig corrigeer je jezelf wel. Bij de volgende overgang Je laat af en toe wat samples horen, wat leuk is. Derde overgang: weer beetje offbeat enzo. De overgang naar trauma is stuk beter als de rest, al vind ik het niet zo harmonisch klinken. Kwa timing is je overgang naar Alone niks, komt allemaal niet lekker uit. Bij het deepack nummer gooi je de samples er veel te hard in, nogal storend en tijdens de overgang loop je er weer iets langs (Al corrigeer je wel). Het deepack nummer had ik liever wat later gezien in je tracklist, beter voor je opbouw. De overgang naar 100k starz is redelijk (iets beter eq'en ;) ). Overgang naar nightmare is rommelig terwijl je beatmatching hier weer wat beter was ;). Jammer dat je A kay A erin mixt.
Kortom:
- Beatmatchen moet stukke beter
- Eq'en moet beter
- Op logische momenten in mixen (altijd in de outro mixen, tenzij je weet dat je ook ergens anders kan inmixen)
- Leuk dat iemand keertje denk aan coverart (Ben je het zelf?)
- Leuke tracklist!
- Opbouw kan beter
:beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 17:42 
 

ProfaNe schreef:
het het laatste nummer gewoon afgekapt? waarom? :P geen zin meer ofzo hahah

leer lezen xd
maarten1410 schreef:
(owkutwemoetenweg rmx)

dus:
Oh, Kut! We Moeten Weg, Remix!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 17:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ProfaNe schreef:
het het laatste nummer gewoon afgekapt? waarom? :P geen zin meer ofzo hahah

je wou commentaar dus dat krijg je :P gheheh

maar tis pas je eerste set,, lkkr door oefenen ;)

Sowieso bedankt voor je commentaar, daar vroeg ik om inderdaad ;)

Kleine uitleg: We stonden met z'n tweeën achter de draaitafels en we hadden wat nieuwe platen. We hadden inderdaad weinig tijd dus we waren wat snel aan het mixen. We moesten weg tijdensA Kay A dus daarom stopt het nogal abrupt ;) Is sowieso niet echt een afsluitplaat maar dit was een testje.

Het is overigens niet mijn/onze eerste set maar wel de eerste die online knalde. Oefenen blijf ik sowieso! Bij mijn maatje is het vaak het beatmatchen wat beter kan, bij mij het cue-punt kiezen dus daar kan zeker nog aan gewerkt worden.

Thnx!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 18:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
ProfaNe schreef:
het het laatste nummer gewoon afgekapt? waarom? :P geen zin meer ofzo hahah

je wou commentaar dus dat krijg je :P gheheh

maar tis pas je eerste set,, lkkr door oefenen ;)

Sowieso bedankt voor je commentaar, daar vroeg ik om inderdaad ;)

Kleine uitleg: We stonden met z'n tweeën achter de draaitafels en we hadden wat nieuwe platen. We hadden inderdaad weinig tijd dus we waren wat snel aan het mixen. We moesten weg tijdensA Kay A dus daarom stopt het nogal abrupt ;) Is sowieso niet echt een afsluitplaat maar dit was een testje.

Het is overigens niet mijn/onze eerste set maar wel de eerste die online knalde. Oefenen blijf ik sowieso! Bij mijn maatje is het vaak het beatmatchen wat beter kan, bij mij het cue-punt kiezen dus daar kan zeker nog aan gewerkt worden.

Thnx!


ah dat verklaart een hoop over de a kay a :P had niet goed gelezen ghehe
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 18:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ProfaNe schreef:
maarten1410 schreef:
ProfaNe schreef:
het het laatste nummer gewoon afgekapt? waarom? :P geen zin meer ofzo hahah

je wou commentaar dus dat krijg je :P gheheh

maar tis pas je eerste set,, lkkr door oefenen ;)

Sowieso bedankt voor je commentaar, daar vroeg ik om inderdaad ;)

Kleine uitleg: We stonden met z'n tweeën achter de draaitafels en we hadden wat nieuwe platen. We hadden inderdaad weinig tijd dus we waren wat snel aan het mixen. We moesten weg tijdensA Kay A dus daarom stopt het nogal abrupt ;) Is sowieso niet echt een afsluitplaat maar dit was een testje.

Het is overigens niet mijn/onze eerste set maar wel de eerste die online knalde. Oefenen blijf ik sowieso! Bij mijn maatje is het vaak het beatmatchen wat beter kan, bij mij het cue-punt kiezen dus daar kan zeker nog aan gewerkt worden.

Thnx!


ah dat verklaart een hoop over de a kay a :P had niet goed gelezen ghehe




het cue punt kiezen doet je cd speler automatisch kun je dus persoonlijk niks aan doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 18:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

djpatt schreef:
het cue punt kiezen doet je cd speler automatisch kun je dus persoonlijk niks aan doen

een CDJ kan automatisch een cue point zoeken (dan zoekt hij de eerste beat), maar deze kan je natuurlijk ook gewoon zelf instellen. Je wilt ook niet altijd bij de eerste beat beginnen en soms wil je ook eens met hotcue's kunnen spelen ;)

Heb ook commentaar gegeven paar post hierboven :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 18:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

djpatt schreef:
ik begrijp de plek van zero crossing niet zo goed in het midden van je set

Ik kon het niet laten om die erin te knallen, plek kwam niet zo mooi uit inderdaad...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 18:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
djpatt schreef:
het cue punt kiezen doet je cd speler automatisch kun je dus persoonlijk niks aan doen

een CDJ kan automatisch een cue point zoeken (dan zoekt hij de eerste beat), maar deze kan je natuurlijk ook gewoon zelf instellen. Je wilt ook niet altijd bij de eerste beat beginnen en soms wil je ook eens met hotcue's kunnen spelen ;)

Heb ook commentaar gegeven paar post hierboven :thumbsup:

Thnx voor je commentaar! Begrijpelijk commentaar ook. Met cue-punt kiezen bedoelde ik juist het juiste moment kiezen om een plaat te starten. Daar wil ik nog behoorlijk aan werken. Die teasertjes tussendoor probeer ik altijd te maken en die van Deepack kwam er inderdaad veeel te hard in. Had nog 1 oorschelp op en heb niet goed geluisterd naar de monitoren :x Zonde.

Coverart: Foto heb ik wel zelf gemaakt tijdens het draaien bij me beste maat, die draait met vinyl :) Even snel gedaan, volgende keer een mooier iets maken.


Overigens moet ik nog steeds eigen gear binnen halen maar ben nog hard aan het sparen om het meteen goed te kunnen doen. Dan kan ik sowieso meer oefenen en draaien. Nu sta ik elk weekend bij iemand anders te draaien om zo ook een beetje te oefenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 19:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
ik ga hem voor je luisteren, commentaar volgt nog :thumbup:
eerste overgang, in het begin liep het redelijk onbeat (maar ook weer niet heel lekker) en vervolgens ga je weer snel offbeat (dus beter je pitch bepalen) gelukkig corrigeer je jezelf wel. Bij de volgende overgang Je laat af en toe wat samples horen, wat leuk is. Derde overgang: weer beetje offbeat enzo. De overgang naar trauma is stuk beter als de rest, al vind ik het niet zo harmonisch klinken. Kwa timing is je overgang naar Alone niks, komt allemaal niet lekker uit. Bij het deepack nummer gooi je de samples er veel te hard in, nogal storend en tijdens de overgang loop je er weer iets langs (Al corrigeer je wel). Het deepack nummer had ik liever wat later gezien in je tracklist, beter voor je opbouw. De overgang naar 100k starz is redelijk (iets beter eq'en ;) ). Overgang naar nightmare is rommelig terwijl je beatmatching hier weer wat beter was ;). Jammer dat je A kay A erin mixt.
Kortom:
- Beatmatchen moet stukke beter
- Eq'en moet beter
- Op logische momenten in mixen (altijd in de outro mixen, tenzij je weet dat je ook ergens anders kan inmixen)
- Leuk dat iemand keertje denk aan coverart (Ben je het zelf?)
- Leuke tracklist!
- Opbouw kan beter
:beer:


dat dus :thumbup:
blijven oefenen maatje
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2010 21:46 
 

net geluisterd, klonk wel lekker, niet egt op mixwerk gelet :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2010 00:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

djpatt schreef:

het cue punt kiezen doet je cd speler automatisch kun je dus persoonlijk niks aan doen


whahaha :x "dj" patt
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2010 16:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dj C-Mind schreef:
blijven oefenen maatje

Altijd! Thnx voor het luisteren :)

KSwoosh schreef:
net geluisterd, klonk wel lekker, niet egt op mixwerk gelet :$

Danku! Mixwerk kan ook beter dus als het nu al lekker klonk is het goed :P

ProfaNe schreef:
djpatt schreef:

het cue punt kiezen doet je cd speler automatisch kun je dus persoonlijk niks aan doen


whahaha :x "dj" patt

Zou wat zijn hee als dat niet kon hahaha. Dat je alleen nog maar je faders over hoeft te halen haha.
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle