Zo ik ga weer eens een setje beoordelen!
Tracklist:Zoals hierboven staat: Veel vette nummers maar weinig originaliteit. Wel een prima opbouw! Leuk dat je Atmosphere van Nagoom draait, hoor je niet vaak meer. Atmosphere van Zatox mag dan wel weer optiefen haha. En Yellow Minute, wat een kutplaat zeg.
Miswerk:Electrik Future: Geniale plaat, ook best vet om mee te openen, dikke drive gelijk!
->So High: Dikke mix! Gelijk de switch bij de 2e climax, ligt er strak op. Nice!
->Revolution Is Here: Jammer! Je had 'm beter 1 blokje van 32 beats later kunnen instarten zodat je de switch kon maken bij de outro. Nu komt de bass van RiH vrij onverwachts erin en bovendien ligt hij er een fractie langs. Ook haal je So High al weg terwijl je die helemaal door kan mixen omdat de intro van RiH ook lang duurt. Gemiste kans want de tracks passen wel bij elkaar.
->Yellow Minute: 2 jaar geleden was ik dit nummer al compleet beu. Heb zelfs een tijdlang uit principe geen sets meegenomen met dit nummer erin. Dat is inmiddels voorbij maar word er niet vrolijk van. De mix is wel strak maar toch klinkt het op een bepaalde manier een beetje rommelig. Denk te veel sounds bovenop elkaar waardoor het vrij druk klinkt. Geen slechte mix maar 't past gewoon niet echt bij elkaar.
->Become The Sky: Meesterlijk nummer, draai hem nog steeds vaak. Je mix ligt er 1 beat langs, zal wel door de late kick komen van de 2e climax bij Yellow Minute. Verder niet echt bijzondere overgang, had je meer mee kunnen doen, geluidjes teasen of misschien mid-intro.
->Atmosphere: Aparte Mix, ken deze intro ook niet zo goed. Klinkt opzich prima! Blijft een sfeervolle plaat!
->Tonight: Je mix ligt er volgens mij een heel klein beetje langs. Vind de mix er niet perfect uitkomen, heeft denk ik toch te maken met het verschil in leeftijd van de platen, sounds zijn gewoon totaal anders. Heb Tonight wel eens beter ingemixt horen worden. Niet dat het een slechte mix is hoor, maar ik ben gewoon kritisch
->Put It On: Moeilijk om dit nummer feilloos in te mixen door de vele geluiden en verschillende frequenties. Je mix is strak maar je had de geluidjes er eventueel iets meer uit kunnen laten springen. Verder prima overgang hoor.
->Surge Of Power: Dikke plaat weer! Strakke mix, weinig op aan te merken.
->Atmosphere: Leuke mix, lekker doormixen op de mid, screeches erbij. Klinkt goed! Jammer van de plaat want hij haalt na Put It On en Surge of Power toch een beetje het tempo eruit.
->HTFF: Finlandia is vet, die andere minder, benieuwd naar de mashup. Prima overgang, intro-outro. Weinig bijzonders. Ik vind eerlijk gezegd het creatieve mixen toch een beetje tegenvallen, aardig wat intro-outro mixen terwijl er met de meeste nummers wel veel mogelijk is.
->Distorted: Je mix zorgt voor ontzettend veel drive maar het is jammer dat je uitkomt na 1 blokje bass. Je had hem hier beter 1 blokje eerder kunnen doen zodat je meteen de switch kon maken, nu switch je al na 1 blokje outro van bass, ik vind dat zelf meestal te vroeg. Wel vet bedacht!
->State Of Perfection: Ook hier geldt hetzelfde, je verrekent je 1 blokje waardoor je maar de halve vocalen hebt van Distorted bij het uitmixen. Of je had hem juist nog een blokje eerder moeten doen zodat je hem doormixte op het breakje tussen de 2e climax en outro van Distorted. Nu val je tussen wal en schip. Dit valt me nu al een x of 3 op, zal dus wel een bewuste keuze zijn maar persoonlijk vind ik dat niet vetter. Óf 2 blokken outro, óf doormixen op het breakje, maar niet 1 blokje outro. Zelfde geldt voor je bass switches, switch óf bij het begin van de outro, óf na 2 blokken maar niet na 1.
->Tuatara: Tuatara? Ik hoor toch echt Torture baas! Jammer want Tuatara had beter gepast hier, zat me al helemaal te verheugen haha. Prima mix verder. Torture blijft overigens ook prima nummer
->NCB: Nu doe je 't wel goed!! Dikke overgang man! Ik hoopte al dat je 'm zo zou doen want dat past gewoon precies! Ze klappen er tegelijk in en dat met die kicks van NCB, super! Je beste overgang tot nu toe.
->FTFS: Strakke mix, intro-outro. Prima.
->Psychedelic Trip: Topmix! Tracks passen ook gewoon perfect bij elkaar.
Alles bij elkaar gewoon een dikke set! Volgens mij 1 of 2 mixen die er een klein beetje langs lagen, maar qua beatmatch was t allemaal goed (je zult denk ik ook niet veel hebben moeten beatmachen met al die tracks op 150.0). Zoals aangegeven kun je qua timing nog wat winst pakken, staat al wat duidelijker uitgelegd bij State of Perfection. Verder was het gewoon goed! De volgende gaat ook mee