Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 20:42 

Donateur

Lowrenz - Let's be Creative

Na enige tijd van geen livesets meer te uploaden, start ik hierbij een nieuwe reeks mixjes genaamd: Let's be Creative. Met deze mixen wil ik niet alleen zuivere mixen brengen, maar ook gewaagde & originele overgangen. Deze mix breng ik ook binnen voor een dj contest. Comments zijn altijd welkom, positief of negatief.

Enjoy the first episode :D!

Tracklist:
1. Low-E & Kevin Kaos - Electric Future
2. Noisecontrollers - So High
3. Noisecontrollers - The Revolution Is Here
4. Noisecontrollers - Yellow Minute (Alpha² Remix)
5. Frontliner & B-Front - Become The Sky
6. Nagoom - Atmosphere
7. Headhunterz & Wildstylez & Noisecontrollers - Tonight (alpha² Remix)
8. Gunz4Hire - Put It On (The Znayzer Cut)
9. Noisecontrollers - Surge Of Power
10. Zatox - Atmosphere
11. Lowrenz - Hit The Finlandia's Floor (Mashup)
12. Zany - Distorted (B-Front Remix)
13. Hard Driver & B-Front - State Of Perfection
14. Crypsis - Torture
15. Frequencerz & B-Front - Night Colours Black
16. Artic - Fuck The Fake Shit (Adaro Remix)
17. Zany - Psychedelic Trip

Mixed with DJM800 & 2x CDJ800
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 20:55 

Hardtraxx Veteran

Dikke lijst met een dikke afsluiter neem hem mee
Geen een nummer kan me niet bekoren

12. Zany - Distorted (b-front remix) xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 22:07 

Donateur

zany juist :lol:.Vet, ben benieuwd wat je van het mixwerk vind!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 22:23 

Hardtraxx Veteran

Wout1997 schreef:
Dikke lijst met een dikke afsluiter neem hem mee
Geen een nummer kan me niet bekoren

12. Zany & DV8- Distorted (b-front remix) xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 22:31 

Hardtraxx Veteran

Tracklist is wel leuk, maar ik zie de originaliteit en creativiteit eerlijk gezegd niet..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 22:48 

Donateur

Die zul je moeten horen ;). Ik kijk namelijk niet naar muziek maar ik luister ernaar.

En die discussie van wat voor de een wel origineel en voor de andere niet origineel is, is eindeloos...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2012 22:50 

Hardtraxx Veteran

Lowrenz schreef:
Die zul je moeten horen ;). Ik kijk namelijk niet naar muziek maar ik luister ernaar.

En die discussie van wat voor de een wel origineel en voor de andere niet origineel is, is eindeloos...

Aah ok, origineel mixen :)

Discussie is niet helemaal waar. Bij die titel kijk ik naar de tracklist, en die is gewoon vrij standaard :P . Ik luister 'm wel ff :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 09:56 

Hardtraxx Addict

TL vind ik lekker, dus heb hem geluisterd. :D
Mixwerk was leuk, met een aantal leuke overgangen. Leuke set :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 10:09 

Hardtraxx Veteran

Zo ik ga weer eens een setje beoordelen!

Tracklist:
Zoals hierboven staat: Veel vette nummers maar weinig originaliteit. Wel een prima opbouw! Leuk dat je Atmosphere van Nagoom draait, hoor je niet vaak meer. Atmosphere van Zatox mag dan wel weer optiefen haha. En Yellow Minute, wat een kutplaat zeg.

Miswerk:
Electrik Future: Geniale plaat, ook best vet om mee te openen, dikke drive gelijk!
->So High: Dikke mix! Gelijk de switch bij de 2e climax, ligt er strak op. Nice!
->Revolution Is Here: Jammer! Je had 'm beter 1 blokje van 32 beats later kunnen instarten zodat je de switch kon maken bij de outro. Nu komt de bass van RiH vrij onverwachts erin en bovendien ligt hij er een fractie langs. Ook haal je So High al weg terwijl je die helemaal door kan mixen omdat de intro van RiH ook lang duurt. Gemiste kans want de tracks passen wel bij elkaar.
->Yellow Minute: 2 jaar geleden was ik dit nummer al compleet beu. Heb zelfs een tijdlang uit principe geen sets meegenomen met dit nummer erin. Dat is inmiddels voorbij maar word er niet vrolijk van. De mix is wel strak maar toch klinkt het op een bepaalde manier een beetje rommelig. Denk te veel sounds bovenop elkaar waardoor het vrij druk klinkt. Geen slechte mix maar 't past gewoon niet echt bij elkaar.
->Become The Sky: Meesterlijk nummer, draai hem nog steeds vaak. Je mix ligt er 1 beat langs, zal wel door de late kick komen van de 2e climax bij Yellow Minute. Verder niet echt bijzondere overgang, had je meer mee kunnen doen, geluidjes teasen of misschien mid-intro.
->Atmosphere: Aparte Mix, ken deze intro ook niet zo goed. Klinkt opzich prima! Blijft een sfeervolle plaat!
->Tonight: Je mix ligt er volgens mij een heel klein beetje langs. Vind de mix er niet perfect uitkomen, heeft denk ik toch te maken met het verschil in leeftijd van de platen, sounds zijn gewoon totaal anders. Heb Tonight wel eens beter ingemixt horen worden. Niet dat het een slechte mix is hoor, maar ik ben gewoon kritisch ;)
->Put It On: Moeilijk om dit nummer feilloos in te mixen door de vele geluiden en verschillende frequenties. Je mix is strak maar je had de geluidjes er eventueel iets meer uit kunnen laten springen. Verder prima overgang hoor.
->Surge Of Power: Dikke plaat weer! Strakke mix, weinig op aan te merken.
->Atmosphere: Leuke mix, lekker doormixen op de mid, screeches erbij. Klinkt goed! Jammer van de plaat want hij haalt na Put It On en Surge of Power toch een beetje het tempo eruit.
->HTFF: Finlandia is vet, die andere minder, benieuwd naar de mashup. Prima overgang, intro-outro. Weinig bijzonders. Ik vind eerlijk gezegd het creatieve mixen toch een beetje tegenvallen, aardig wat intro-outro mixen terwijl er met de meeste nummers wel veel mogelijk is.
->Distorted: Je mix zorgt voor ontzettend veel drive maar het is jammer dat je uitkomt na 1 blokje bass. Je had hem hier beter 1 blokje eerder kunnen doen zodat je meteen de switch kon maken, nu switch je al na 1 blokje outro van bass, ik vind dat zelf meestal te vroeg. Wel vet bedacht!
->State Of Perfection: Ook hier geldt hetzelfde, je verrekent je 1 blokje waardoor je maar de halve vocalen hebt van Distorted bij het uitmixen. Of je had hem juist nog een blokje eerder moeten doen zodat je hem doormixte op het breakje tussen de 2e climax en outro van Distorted. Nu val je tussen wal en schip. Dit valt me nu al een x of 3 op, zal dus wel een bewuste keuze zijn maar persoonlijk vind ik dat niet vetter. Óf 2 blokken outro, óf doormixen op het breakje, maar niet 1 blokje outro. Zelfde geldt voor je bass switches, switch óf bij het begin van de outro, óf na 2 blokken maar niet na 1.
->Tuatara: Tuatara? Ik hoor toch echt Torture baas! Jammer want Tuatara had beter gepast hier, zat me al helemaal te verheugen haha. Prima mix verder. Torture blijft overigens ook prima nummer :)
->NCB: Nu doe je 't wel goed!! Dikke overgang man! Ik hoopte al dat je 'm zo zou doen want dat past gewoon precies! Ze klappen er tegelijk in en dat met die kicks van NCB, super! Je beste overgang tot nu toe.
->FTFS: Strakke mix, intro-outro. Prima.
->Psychedelic Trip: Topmix! Tracks passen ook gewoon perfect bij elkaar.

Alles bij elkaar gewoon een dikke set! Volgens mij 1 of 2 mixen die er een klein beetje langs lagen, maar qua beatmatch was t allemaal goed (je zult denk ik ook niet veel hebben moeten beatmachen met al die tracks op 150.0). Zoals aangegeven kun je qua timing nog wat winst pakken, staat al wat duidelijker uitgelegd bij State of Perfection. Verder was het gewoon goed! De volgende gaat ook mee :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 11:38 

Hardtraxxer

Net geluisterd, prima setje! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 13:50 

Hardtraxx Veteran

revolution is here en state of perfection waren abrupt en/of lagen er wat naast.
waren 2 kleine foutjes die ik hoorde :$
ik zie dat gangsterdwerg er meer heeft gevonden.
verder luisterde de set lekker weg met een dikke opener en in dikke afsluiter :thumbsup:
volgende keer nog een creatiever lijst of de titel aanpassen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2012 19:25 

Donateur

Thx voor de comments :worship:

@Gangsterdwerg,

De meeste overgangen waren gewoon bewust zo gepland ;). Alleen die naar Distorted remix had inderdaad mooier geweest als die na de 2e blok erin had gekomen. Zoals die nadien naar State of Perfection was zo de bedoeling. Vond het persoonlijk wel vet. Jij hoort echt alles :worship:, zoals die 1ne beat bij become the sky :P.

Gangsterdwerg schreef:
Tuatara? Ik hoor toch echt Torture baas!

Aangepast :P. De volgende set zal wel de echte tuatara bevatten, vergis me er ook altijd in -.-

Bedankt voor je comments man ;) , het zelfvertrouwen over deze set daalt wel een beetje want was met deze set wel heel erg tevreden. Weer punten om volgende keer op te letten, dat is de uitdaging he.

Wout1997 schreef:
volgende keer nog een creatiever lijst of de titel aanpassen

Maar inderdaad, ik kan beter een andere set naam verzinnen. Heb deze maar snel snel verzonnen :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2012 11:28 

Donateur

Toch mee pakken deze :thumbup:
benieuwd naar je Hit The Finlandia's Floor (Mashup)

En mooi dat Gangsterdwerg er zo'n uitgebreid verslag van maakt! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 10:21 

Hardtraxx Veteran

Lowrenz schreef:
Thx voor de comments :worship:

@Gangsterdwerg,

De meeste overgangen waren gewoon bewust zo gepland ;). Alleen die naar Distorted remix had inderdaad mooier geweest als die na de 2e blok erin had gekomen. Zoals die nadien naar State of Perfection was zo de bedoeling. Vond het persoonlijk wel vet. Jij hoort echt alles :worship:, zoals die 1ne beat bij become the sky :P.

Gangsterdwerg schreef:
Tuatara? Ik hoor toch echt Torture baas!

Aangepast :P. De volgende set zal wel de echte tuatara bevatten, vergis me er ook altijd in -.-

Bedankt voor je comments man ;) , het zelfvertrouwen over deze set daalt wel een beetje want was met deze set wel heel erg tevreden. Weer punten om volgende keer op te letten, dat is de uitdaging he.

Wout1997 schreef:
volgende keer nog een creatiever lijst of de titel aanpassen

Maar inderdaad, ik kan beter een andere set naam verzinnen. Heb deze maar snel snel verzonnen :whistle:

T was een goeie set hoor daar gaat het niet om. Maar als ik zo'n reportje typ dan luister ik aandachtig en alles wat in mijn ogen beter kan benoem ik. Tis ook niet makkelijk om een hele set te draaien zonder verbeterpuntjes, dan moet je hem echt goed voorbereiden en zelfs dan sluipen er altijd wel wat dingetjes in.. Maar de kunst is natuurlijk om dat zoveel mogelijk te beperken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 10:23 

Hardtraxx Veteran

Nice Lor! Pak m mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 15:30 

Donateur

Super gangsterdwerg :thumbsup:.

Bedankt voor jullie comments ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 20:35 

Hardtraxxer

wat een geweldige set!

heb hem nou al 2x geluisterd, perfecte overgangen af en toe wat abrupt maar dat is je al verteld ;)
vooral f*ck the fake shit naar psychedelic trip was echt super vet gedaan past echt heerlijk achter elkaar ^^

kom maar op met let's be creative #2! :thumbup:

Edit:
trouwens wel grappig hoe je torture uitmix ik doet dat ook altijd precies zo :thumbsup:
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle