Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2021 14:26 
 
Hardtraxx Elite



Tracklist:
1. DJ Thera & Marisa - Far Away
2. Aversion - Beyond Reality
3. Adaro Flame up high (Vertile remix)
4. Thyron & Physika - Time of your life
5. D-Sturb - World outta here
6. Cryex - Our Kingdom
7. Genox - Power
8. Delete & Killshot - Disco Weapon
9. Thyron & Physika - Sense of time
10. Cryex & Restless - B.O.S.S.
11. The Purge - I Am Anger
12. Malice & Luminite - Death Destruction
13. Element - Fury
14. Mind Dimension - Bad News
15. E-Force - The Stars
16. Sasha F & Rooler - Cruelty & Blood

Hi lieve mensen! Lang niet meer op Hardtraxx geweest, puur omdat er geen feesten meer zijn :(
Dus besloten om zelf maar feesten te gaan bouwen, na 3 weken oefenen op m'n DDJ-400 hier mijn eerste mix.

Zou leuk zijn als er wat feedback gegeven kan worden, heb het geprobeerd zo interessant mogelijk te maken door soms een tease te doen. Het eerste gedeelte tot Genox is voorbereid, de rest is uit de losse pols.

Paar vragen die ik heb.
Als jullie een tease doen, doen jullie dan de low van de tease open of dicht? Heb soms dat die tease zacht door komt.
Verder, welke effecten gebruiken jullie? Ik kut nu een beetje met de flanger en de echo op het eind maar meer nog niet gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2021 15:16 
 
Hardtraxxer

Zal je setje straks is luisteren.
Maar betreft je vraag, de low doe ik tijdens het teasen altijd open, verder als ie wat zacht doorkomt kan dat natuurlijk komen doordat je gain niet gelijk staat, en dus de ene track zachter is dan de ander. Kwa effecten doe ik weinig vind dat persoonlijk in een opgenomen setje minder leuk. Live dan weer wel, en dan vaak flanger en filter. Maar ook niet teveel. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2021 20:43 
 
Hardtraxx Elite

System-X schreef:
Zal je setje straks is luisteren.
Maar betreft je vraag, de low doe ik tijdens het teasen altijd open, verder als ie wat zacht doorkomt kan dat natuurlijk komen doordat je gain niet gelijk staat, en dus de ene track zachter is dan de ander. Kwa effecten doe ik weinig vind dat persoonlijk in een opgenomen setje minder leuk. Live dan weer wel, en dan vaak flanger en filter. Maar ook niet teveel. :thumbsup:


Thanks voor je antwoorden! Heb ik wat aan! Aan de gain/trim kom ik eigenlijk niet tijdens het draaien, die laat ik op beide decks gelijk.

Verder merk ik dat ik 't lastig vind om het punt te zoeken waar ik een track in mix. De intro zoeken lukt altijd wel (rond 25sec), maar moet ik nu de 2e climax of de outro kiezen? Of kan het beide en ligt het er maar net aan welke tracks op elkaar passen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2021 23:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is maar net wat jij wilt en natuurlijk of het past bij de track (imo). Maar dat is een kwestie van je platen kennen.
Je kan er ook voor kiezen om de mid over de outro te draaien (zonder laag) bijvoorbeeld. Er is niet echt een duimregel wanneer je in de tweede climax of outro moet uitmixen. Daar ben je zelf gewoon vrij in. Misschien is een mid wel vetter dan de rest van de plaat en wil je hem daar al uit draaien ofzo, ik noem even een voorbeeld.

Wat betreft je vraag over de intro's, niet elke track heeft een intro van 25/30 seconde. Sommige hebben dit langer en en sommige zelfs helemaal niet (radio edit releases bijvoorbeeld). Dat kan je oplossen door cuepoints neer te zetten en goed te timen. Ook dit vergt track kennis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2021 00:20 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Het is maar net wat jij wilt en natuurlijk of het past bij de track (imo). Maar dat is een kwestie van je platen kennen.
Je kan er ook voor kiezen om de mid over de outro te draaien (zonder laag) bijvoorbeeld. Er is niet echt een duimregel wanneer je in de tweede climax of outro moet uitmixen. Daar ben je zelf gewoon vrij in. Misschien is een mid wel vetter dan de rest van de plaat en wil je hem daar al uit draaien ofzo, ik noem even een voorbeeld.

Wat betreft je vraag over de intro's, niet elke track heeft een intro van 25/30 seconde. Sommige hebben dit langer en en sommige zelfs helemaal niet (radio edit releases bijvoorbeeld). Dat kan je oplossen door cuepoints neer te zetten en goed te timen. Ook dit vergt track kennis.


Precies dit ja, nummer kennis scheelt een hele hoop. En misschien in het begin een tracklist voor jezelf maken, en eventueel alvast de geselecteerde nummers gaan luisteren zodat je van te voren al weet waar je ze eventueel zou kunnen in mixen etc. Moet gezegd worden soms kan het ook een nadeel zijn, dat ik begon met draaien deed ik alles voorbereiden, en toen stond ik live me setje te doen en kwam ik ineens nummers te kort omdat ik toch anders had staan miksen dan in me ‘voorbereiding’. Daarom doe ik nu vrijwel alles uit de losse pols. Maar goed gewoon veel blijven oefenen en dan komt het vanzelf. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2021 09:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat ik zelf doe is met teasen altijd de plaat die je teaset alles open zetten. De plaat die al loopt alleen de mid wegdraaien, nooit helemaal volume omlaag. Dat houdt de drive van de lopende plaat erin.
Dit is natuurlijk ook eigen stijl en keuze, bij Degos & Re-Done vind ik die teases altijd heel abrupt klinken, maar dat zijn ook geen koekenbakkers (qua mixwerk).
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2021 10:59 
 
Hardtraxx Elite

Thanks voor de tips allemaal!
Ga ik oefenen, momenteel ligt de focus om de platen "goed" te leggen en het inmix moment soepel te laten verlopen. Om de set wat interessanter te maken probeer ik nu wat teases toe te voegen.

Merk dat de platen die wat nieuwer zijn vaak hetzelfde in te mixen zijn, de wat oudere hebben vaak wat langere intro/outros. Dus om daar de juiste momenten te kiezen is 't 'n kwestie van de tracks kennen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2021 19:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Wat ik zelf doe is met teasen altijd de plaat die je teaset alles open zetten. De plaat die al loopt alleen de mid wegdraaien, nooit helemaal volume omlaag. Dat houdt de drive van de lopende plaat erin.
Dit is natuurlijk ook eigen stijl en keuze, bij Degos & Re-Done vind ik die teases altijd heel abrupt klinken, maar dat zijn ook geen koekenbakkers (qua mixwerk).


Doe het zelf wel vaak met volume helemaal weg, als je dat tering strak doet verlies je imo niet echt die drive en je publiek hoort ook echt heel luid en duidelijk de volgende plaat die geteased wordt. Idd wat D&R of een Adaro wel vaak doen.

Voor publiek sowieso alles wat minder subtiel omdat het best wel duidelijk mag zijn dat je wat aan het doen bent qua mixwerk/teasen, maar opgenomen mixjes is subtiel dan wel weer wat beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2021 14:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Chroman schreef:
Wat ik zelf doe is met teasen altijd de plaat die je teaset alles open zetten. De plaat die al loopt alleen de mid wegdraaien, nooit helemaal volume omlaag. Dat houdt de drive van de lopende plaat erin.
Dit is natuurlijk ook eigen stijl en keuze, bij Degos & Re-Done vind ik die teases altijd heel abrupt klinken, maar dat zijn ook geen koekenbakkers (qua mixwerk).


Doe het zelf wel vaak met volume helemaal weg, als je dat tering strak doet verlies je imo niet echt die drive en je publiek hoort ook echt heel luid en duidelijk de volgende plaat die geteased wordt. Idd wat D&R of een Adaro wel vaak doen.

Voor publiek sowieso alles wat minder subtiel omdat het best wel duidelijk mag zijn dat je wat aan het doen bent qua mixwerk/teasen, maar opgenomen mixjes is subtiel dan wel weer wat beter.


Dit inderdaad heel erg.. Voor opgenomen mixjes ben ik best wel kritisch omdat je dan ook echt alles kan horen wat op een feest gewoon moeilijker is. Maar op een feest wil je inderdaad gewoon laten horen dat je echt wat aan het doen bent met je platen en de draaiskills. Ook een beetje om te laten zien dat je meer in je mars hebt en het geen pre-mix is.
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle