Pipa schreef:
TiMOTHYb schreef:
16. D-Block & S-te-Fan ft. MC Villain - Sound Of The Thunder (Hard With Style Edit)
Dit begrijp ik alleen echt niet. Vooral niet nu hij zo met dat origins gebeuren bezig is. Ram er dan een echte klassieker van hun in. En bovendien vind ik het altijd een gemiste kans als je met "HARD BASS" op Qlimax aan komt zetten. Verder: BPM voor live iets te laag om het lekker dansbaar te maken imo.
Haha dat vind ik zo'n raar fenomeen. BPM hardstyle is 150 BPM, maar vaak live wordt het BPM omhoog geschroefd. Waarom wordt er niet dan meteen wat sneller geproducet?
Omdat de DJ's het vaak al moeilijk genoeg hebben met tracks gelijk leggen op dat tempo. Als ze ook nog eens het tempo gelijk moeten gaan zetten wordt dat natuurlijk veel te moeilijk

dat, plus dat hun mindset waarschijnlijk zo op 150 bpm gericht is, dat ze het daarop gewoon het fijnst vinden produceren, iedereen tracks op een ander tempo draait en het juist de grap is dat tracks net iets sneller klinken dan jij ze verwacht, het relatieve effect dus.
Overigens doen Degos & Re-Done en Warface het volgens mij wel en wil er ook nog wel eens een track op 145/147 uitkomen.