Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2010 13:41 
 

Qre8ive schreef:
ga geen onzin uitkramen.

+1

niet zon geweldige top 40...
jmmr :(
zaten wel paar lekkere nrs tussen, maar niet zo geweldig :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2010 13:50 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Lyst schreef:
En hoe ziet de tracklist van een gemiddelde dj eruit? Juist, wat die massa mooi vind. Voor de rest wel met je eens hoor, alleen nooit met de lijst, omdat mijn smaak toch vaak het tegenovergestelde is ervan :P


Dat respecteer ik ook... als ik op mijn persoonlijke smaak af zou gaan was de lijst ook heel anders hoor :P. Heb er alleen zo'n hekel aan als mensen gaan roepen dat het allemaal crap is alleen omdat het hun smaak niet is... zeg dan ook gewoon dat het niet je smaak is en ga geen onzin uitkramen.

Daar gaat het ook helemaal niet om, ik snap ook wel dat smaken verschillen. Het gaat mij er meer om dat mensen zich heel erg laten beïnvloeden door zo'n lijst. Er zijn zat mensen die alleen maar de top40 luisteren, zowel in het popgenre als in de hardstyle, en vervolgens dat wat het hoogst staat als beste aannemen. In plaats van zich eens te verdiepen in een genre en een eigen mening te vormen. Ik vind t jammer dat het hardstyle publiek meer en meer uit dit soort mensen bestaat, waardoor de mensen die zich wel verdiept hebben in het genre als kleine minderheid wordt weggezet en weinig tot geen invloed meer hebben op het genre.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2010 15:16 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

lekker, weer bijna 3 uur luisterplezier
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2010 15:23 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Slechts een klein deel van die mensen gaat zich daadwerkelijk verdiepen. Waarbij hardtraxx (en natuurlijk alle andere fora) een goede plek zijn om je in hardstyle te verdiepen. Daar waar je top40 (no offense), alleen aan de toegankelijke oppervlakte blijft.
Met je top40 trek je wel nieuwe mensen in de hardstyle, maar ik krijg steeds meer het idee dat bij elke nieuwe generatie luisteraars, het percentage mensen dat zich echt in een stijl verdiept minder wordt.
Maar het gaat mij vooral om (heeft niks met jou of de top40 te maken), dat djs/producers/organisatoren zich tegenwoordig vooral richten op de grootste groep. In dit geval dus de oppervlakkige massa.
Is dit omdat het een lekker makkelijk publiek is, wat niet echt een eigen mening heeft en waarbij je de stijl lekker uit kunt melken. Of vinden ze de stijl zelf helemaal te gek zoals hij zich nu voortzet. Waarom wordt er dan zo slecht omgesprongen met kritiek en wordt er op sommige plekken zelfs alle kritiek verwijderd?
Bweh laat ik er maar over ophouden, althans in dit topic, we raken teveel offtopic nu, zal binnekort hier wel een topic over openen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2010 15:37 
 

@Lyst: kerel, hou er gewoon over op.
Smaken verschillen en de Top 40 is gebaseerd op verkopen. Klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2010 15:39 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Als je mn posts nu eens leest, dan had je zelfs gezien dat ik er over op hield omdat dit offtopic ging, dat we het er beide over eens zijn dat smaken verschillen en dat ik wel weet dat dit op verkoopcijfers gebaseerd is. Het argument ging over een achterliggende gedachte en raakte licht offtopic.

ps. Dit bedoel ik dus... >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2010 15:51 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Haha jemig, elke keer hetzelfde gezeur over hoe die Top 40 wordt samengesteld :P

Ze zijn op basis van de verkopen. Maar muziek gaat over smaak, en iedereen heeft een andere smaak. Over het algemeen kan je aan die verkopen wel zien hoe populair een track is. Het is een mooie richtlijn om vanuit te gaan bij een "Top" 40.
Hoe populair iets is maak het per definitie nog niet goed he ;)

Bij deze top 40 gaat het dus over hoe populair iets is, naar de kwaliteit wordt niet gekeken zoals Qreative al zelf aangeeft. Hij zal het anders maken. Maar dan krijg je weer een mening van 1 iemand. Een lijst op basis van verkopen is representatief voor een grotere groep, en vind ik dus goed voor een Top 40 zoals deze.

Al vind ik het wel een beetje raar hoe de Top 100 op Hardstyle.com wordt samengesteld. Tracks die een week op #1 staan worden op de dag van een nieuwe (populaire) release al gelijk van z'n troon gegooid. Dus of het op basis van downloads is? Ik weet het niet. Dan zou een track die al langer op #1 staat niet zo gemakkelijk van de #1 positie gegooid moeten worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2010 16:03 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Jor-D schreef:
Bij deze top 40 gaat het dus over hoe populair iets is, naar de kwaliteit wordt niet gekeken zoals Qreative al zelf aangeeft. Hij zal het anders maken. Maar dan krijg je weer een mening van 1 iemand. Een lijst op basis van verkopen is representatief voor een grotere groep, en vind ik dus goed voor een Top 40 zoals deze.


Ik zei niet dat ik niet naar de kwaliteit kijk... tuurlijk kijk ik er wel naar maar alle populaire platen zijn al hoge kwaliteit dusja. Mocht er bijvoorbeeld een CRAP nummer uitkomen en mensen kopen die gewoon omdat die zo crap is, dan weiger ik die te gebruiken hoor :P


Het gaat ook meer om het idee ;) Het gaat, over het algemeen, om de verkopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2010 16:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

djpatt schreef:
dit betekent dus dat de nieuwe vinyl van josh and wesz deze maand komt

:worship:

die is al uit heb hem al :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2010 18:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lekkere tracks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2010 13:17 
 
Hardtraxx Newbie

Klopt het dat de kwaliteit van de download wat minder is dit keer?
Had em via megaupload binnen gehaald en hij was nu maar 128kbs.
Merk nog al een dik verschil in geluidskwaliteit en sterkte in vergelijking met die van maart.

Verder is ie weer lekker :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2010 14:37 
 
Hardtraxxer

niks tegen op t lijstje,
heb Jaydee alleen al te vaak gehoord om een waardig nummer 1 te vinden.
had dan persoonlijk Autumn Green op 1 gezet.

leuke set, en ook leuk dat 'n plaat als Endovene erin zit.
ben toch wel fan dat soort HS :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2010 20:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Even kort off-topic:
Ik heb nooit gezegd dat die tracks geen kwaliteit hadden, alleen dat er verschil tussen zit tussen tracks voor een harde kern en een breder publiek. Uiteraard komen die tracks die veel mensen kennen (en kopen) dan in de top40.

On-topic:
Cr8tive... je moet die opmerkingen ook niet persoonlijk opvatten, over het algemeen is je top40 wel goed. Ook nu vond ik hem weer geslaagd! Alleen kun je niet iedereen ALTIJD tevreden houden, dat snappen jij en ik allebei wel....hoop ik?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2010 20:34 
 
Hardtraxxer

lekker lijstje hoor, maar ik vind deze set wel een beetje dof klinken. En dan vooral als je let op de bass. Als ik er tijd voor heb dan zal ik hem wel opnemen in 192kb/s maar ik weet niet wanneer ik daar tijd voor heb. Voor de rest thx voor het posten :cool:

Martinos schreef:
Ik zal het kort houden:

Dat iets 'voor het bredere publiek' is (het woord commercieel is zo'n beetje verbannen... ook al weet iedereen meteen wat je bedoelt) wil NIET zeggen dat geen kwaliteit heeft. Dat zijn niet mijn woorden. Persoonlijk vind ik die liedjes van Gostosa best sfeervol en vrolijk, maar het is niet wat voor mij de beste muziek is. Nogmaals, dat is alleen maar MIJN mening en daar doet een verkoop-record voor de platen van Gostosa geen afbreuk aan.

Cr8tive... je moet die opmerkingen ook niet persoonlijk opvatten, over het algemeen is je top40 wel goed..
Alleen kun je niet iedereen ALTIJD tevreden houden, dat snappen jij en ik allebei wel....hoop ik?


Daarnaast, waar Gostosa op staat moet eigenlijk HHz staan. Dan vind ik het een beetje inspiratieloos om dat te labelen met Gostosa. Misschien doet ze een paar voice samples maar dat is dan ook alles. Laat haar maar eens op eigen kracht een compleet nummer maken zonder de hulp van Willem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2010 22:30 
 
Hardtraxxer

Dimitrovic schreef:
Laat haar maar eens een nummer maken zonder de hulp van Willem.


haha, touché >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2010 10:18 
 
Hardtraxxer

Citaat:
Laat haar maar eens op eigen kracht een compleet nummer maken zonder de hulp van Willem.


God bewaar me :') ..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2010 10:45 
 

Dimitrovic z'n moeder schreef:
Laat haar maar eens op eigen kracht een compleet nummer maken zonder de hulp van Willem.

dat wil je niet xd
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle