Bump en dikke comment!
Aangezien ik zelf ook door ben naar de stemronde (En daar kneiterhard heb verloren van de kermisset van de Bass Chaserz) vind ik dat jij ook een commentje verdient!
Tracklist:Vind hem nogal wisselvallig. 4, 5, 10 en 12 vallen bij mij echt in de categorie kutplaten. De rest is leuk! Opbouw is zeker aanwezig, pluspuntje dus.
Mixwerk:Single Sound Leuk om mee te openen, heeft drive!
Thugz Je begint meteen met 2 vocals over elkaar aan het begin van je mix. Dat is jammer. Voor de rest: Lekker strak, je zorgt voor een goeie drive door meteen met een mid-intro mixje te beginnen. Goed gedaan! Qua stijl liggen deze 2 tracks ook dicht bij elkaar.
Pwoap Is de livemix toch? Vind de eerste twee teases net iets too much eerlijk gezegd. De mix zelf is ook weer goed hoor! Geluidjes passen goed bij elkaar, het barst van de energie! Aan het einde van je mix loop je wel een beetje vast, vind dit ook een groot nadeel aan Pwoap, dat je nooit echt duidelijk kunt bepalen wanneer je moet stoppen met mixen. Is overigens niet heel storend. Hoor nog een tease van Voice Of Conscience terwijl je die pas verderop draait, dat soort shit waardeer ik!
Ombrello Maledetto Meeeeehhhh wat is dit toch een teringlelijk nummer. Kan me gewoon niet voorstellen wat mensen hier vet aan vinden. Een van de slechtste platen ooit wat mij betreft. Je gooit hem er ook vrij hard bij waardoor de 2e climax van Pwoap wordt ondergesneeuwd, doet toch een beetje afbreuk aan het vorige nummer. Overigens passen de tracks qua geluiden wel goed bij elkaar, wat dat betreft vind ik het vergeeflijk. Hoop wel dat je hem snel doormixt.
Funky Shit Tsja.. Begin nu toch een beetje in te kakken na het sterke begin. Ook Degos & Re-Done shit maak je me niet blij mee. Je loopt er ook even langs als je de bass-switch maakt maar het scheelt niet veel en je corrigeert snel. Foutje moet ook best kunnen in een demo, mits je hem goed corrigeert en dat doe je. Ik had zelf ook een foutje in mijn set

. Hopelijk is deze plaat snel afgelopen, hoor liever Transmission dan dit
Transmission Hele vette plaat die je nauwelijks hoort, wat dat betreft een plusje! Prima mix ook, lekker strak. Vind dit wel een redelijke stijlswitch ten opzichte van de vorige paar nummers, maar aan je tracklist te zien boorduur je nu voort op deze stijl, dus geen problemen mee. Als het maar niet ieder nummer een compleet andere vorm van hardstyle is, en daaraan voldoe je ruimschoots imo.
Voice Of Conscience Sterke keus na Transmission. En tevens enorm vette plaat. Begin er weer in te komen, krijg ook zin om het volume harder te zetten, kun je als compliment opvatten! Je teases van VoC vind ik trouwens minder, lijken een beetje te hard te zijn. Je mixt VoC ook gewoon op een zuiver moment in, tussen de 2e climax en de outro van Transmission en zo hoort het ook. Perfect gedaan! Had niet verwacht dat je hem nu nog zou laten staan maar dat kan zeker! Heeuuullle dikke overgang kerel. Zal ongetwijfeld voorbereid zijn maar dat boeit niet, klinkt gewoon teringzuiver dit!
Spells Lekker teaseje in de opbouw van VoC. Je gooit hem er wel op een vreemd moment in vind ik, zo direct na de climax van VoC. Ook wat verderop in de mix klinkt het imo te druk, vind dit toch een mindere overgang. Wel aardig zieke geluiden in deze track, kende hem niet zo goed maar best lekker nummertje en hij smelt ook mooi samen met de rest.
HotD Past prima in het setje. Je gooiit hem er wel al vrij vroeg in en dat kost je aan het eind van deze overgang toch een beetje de kop want de mix is dan naar mijn mening weer iets te druk, en ook de afmix is een beetje abrupt. Jammer, ik had hier zelf denk ik toch iets minder risico genomen en een ander inmixmoment gekozen. Wel leuk dat je nog terugkomt met een tease van Spells. Dat soort shit zorgt er gewoon voor dat alle tracks samenvloeien tot een geheel, en daarmee laat je horen dat je klasse in huis hebt.
Stimulate Your Curiosity Heb dit ook nooit echt een vet nummer gevonden, wazige geluiden en weinig variatie in de track. Wel een originele keus en moet toegeven dat hij best in het setje past ookal zou ik hem zelf niet snel draaien. Je gooit hem er wel echt veel te hard bij in de 2e climax van HotD. Had dit zelf toch wat subtieler gedaan denk ik. Benieuwd wat er nu komt aangezien je hem laat staan. Ben hier eerlijk gezegd toch niet kapot van. Vind ook hier de overgang nogal druk. Ik denk als je 1 blokje van 8 maten eerder had gemixt, en de 2 breakjes over elkaar had laten lopen, zodat de outro-bass van HotD samen viel met de mid-intro-bass van SYC dat het beter klonk, nu vond ik het rommelig. Hoop dat je volgt wat ik bedoel haha.
Do The Happy Face Ook hier ben je erg snel met je tease. Als je hem echt door gaat mixen loopt hij voor m'n gevoel toch net een beetje scheef. Kan ook horen dat je hem nog ff corrigeert, betekent dat ik het toch goed hoorde haha. Lekker snel doorgemixt.
State Of MindLekkere teases met die vocal, klinkt zeker prima. Ook hier eigenlijk weinig op de mix aan te merken, hooguit dat je hem er aan t begin nogal hard bij gooit. Ook wel leuk dat je nog na-teased met DTHF.
ConclusieIJzersterke set moet ik zeggen. Je bent er in geslaagd om alles samen te laten vloeien tot 1 geheel, waarbij er een aardig logische opbouw in de mix zit. Plus dat je oude, nieuwe, veel gedraaide en weinig gedraaide platen combineert. Je set is origineel, (bijna) overal strak gemixt en je laat met je teases en timingen horen dat je veel platenkennis hebt. Natuurlijk zul je je demo denk ik ongetwijfeld goed hebben voorbereid maar dat doet niks af aan de flow van de set. Moet je toch ook een paar puntjes van kritiek geven: Soms als je een track inmixt gooi je hem er nogal hard bij wat abrupt klinkt. Verder vind ik sommige teases net ff iets te enthousiast en ook qua volume niet altijd even goed afgesteld op de andere track. Ook je trackkeuze vind ik niet overal even sterk, vooral Ombrello Maledetto en Funky Shit zijn echt kutplaten. SYC past er uiteindelijk wel tussen en kan er voor een keertje mee door. Tot slot: Let er op dat het niet te druk wordt, sommige overgangen waren goed bedacht maar klonken uiteindelijk gewoon rommelig doordat er teveel geluiden door elkaar klonken.
Denk dat je terecht door bent naar de laatste 8. Ook deze set is vele malen beter dan die van de uiteindelijke winnaar. Bij een volgende DJ contest is het denk ik eerlijker om gewoon een Jury de winnaar te laten kiezen ipv spammers op Facebook.