Prepare for a massive wall of text.
Tracklist:Aardig gevarieerde lijst! Ken niet alle nummers even goed. Er zit zeker een opbouw in alhoewel ik sommige nummers er wel een beetje buiten vind vallen. Rude Talk past qua stijltje denk ik niet echt bij de rest. Rebirth had misschien wat later gemogen, net als Fragile. Jammer van Yellow Minute, die track komt echt mijn strot uit. Ook Jeaulousy had je beter de original van kunnen pakken, remix doet me niks.
Mixwerk:Na de demo die ik de vorige keer heb beoordeeld liggen mijn verwachtingen aardig hoog maar ik twijfel er eigenlijk niet aan dat het een goeie set zal zijn! Bij je vorige mix ben je er goed in geslaagd om alles te laten samenvloeien tot een geheel, hoop dat dat nu weer zo is. Ik ga luisteren.
Feel So Good Kende deze dus niet echt goed, klinkt aardig gedateerd maar geen slechte plaat.
->Elektronik Overgang duurt aardig lang maar is zeker niet slecht. Goed strak in ieder geval. Past ook prima na de vorige plaat. Leuk en origineel begin!
->Rebirth Aardige stijlswitch ineens. Toch een aardig stevige plaat zo vroeg in je set. Misschien had je die kunnen wisselen met We Are Posessed. De overgang is aardig gewaagd en pakt opzich prima uit. Rebirth komt er wat hard en onverwacht in maar leuk dat je hem laat staan en het eerste stuk van de intro hebt geskipd, toch het minste deel van de track. Daarna ben ik Elektronik wel een beetje kwijt, misschien dat je met wat equalizen de mix wat smoother had kunnen maken. Verder niet slecht gedaan en je creëert wel tempo op deze manier!
->Gaia Dikke plaat ook weer. Aan de ene kant leuk dat hij nu is uitgekomen, aan de andere kant zie je hem ineens in elk setje. Ik ben hem in ieder geval na 4 jaar nog niet beu dus bevalt me prima. Wederom superstrak gemixt en je creëert weer tempo door op de climax door te mixen! Midintro klapt er meteen in na de 2e climax van Rebirth. Goed gedaan
->My Life Erg vet nummer van Zatox, kan hem goed hebben! Sterkte melo en vocals. Intro-Outro mixje, niks bijzonders gewoon strak en prima. Had je ook niet veel meer mee kunnen doen denk ik.
->Rude Talk Hier ga je even de mist in, nogal een lelijke mix als ik eerlijk ben. De kicks passen totaal niet bij elkaar. Je besluit ook nog eens om hem te laten staan in de midintro wat imo niks toevoegt, en waardoor het nog duidelijker wordt dat de tracks gewoon niet matchen. Ligt gewoon puur aan je platenkeus want de mix zelf is wel strak. Zoals ik hierboven al vermoedde past deze plaat gewoon niet echt in het setje, toch even een bummer na een sterk begin, jammer.
We Are Posessed-> Prima geteased, houdt de aandacht er in ieder geval wel bij na de matige mix van hiervoor. Vet dat je hem op de climax inmixt en hem daarna laat staan. Hij lag wel even scheef maar je had denk ik ook vrij weinig tijd om te beatmatchen doordat je vorige mix lang duurde. Ook nog 2 vocals over elkaar heen, klein smetje. Wel mooi bedacht deze overgang, props daarvoor. Jammer dat de uitvoering niet zo goed is als gehoopt. Je neemt in ieder geval risico, wat ik natuurlijk waardeer! Toch 2 mindere mixen, hopelijk pik je de draad weer op!
->Fragile Deze track kun je aardig nice inmixen met een dikke bass switch, ben benieuwd! Zuiver gedaan! Je hebt er goed op geanticipeerd dat er nog een minibreak van 16 beats in de outro zit, en maakt een snaarstrakke en loepzuivere switch! Nice. Aardig duister nummer, ik had hem zelf denk ik wel wat later in de set gedaan, misschien wel als 1-na laatste of laatste.
->The P. Weapon Genoeg manieren en punten om deze track in te mixen. Ik mix hem zelf meestal bij de vocals van Nikkita in. Dit klinkt wel mega zuiver WTF! Tracks passen precies in elkaar waardoor je hem gewoon kan laten staan, hier gebruik je je equalizers beter dan bij Rebirth, want je houdt de screech van Fragile er goed bij. Zeker je beste overgang tot nu toe!
->Yellow Minute Enige positieve aan deze plaat is dat je hem gewoon vet kan mixen, voor de rest heb ik het er al 1,5 jaar echt helemaal mee gehad. Je killt TPW goed voor je switch maar ik had hem zelf gemixt met een cuepoint na 25 of 37 seconden, duurt nu namelijk wel erg lang. Zeker omdat iedereen deze plaat wel kan dromen had ik hem gewoon wat korter gemixt om de vaart erin te houden. Beetje een dooddoener maar dat komt ook gewoon omdat ik een grafhekel aan dit nummer heb gekregen. Mix zelf opzich was prima.
->State of Mind Ook deze plaat heeft een leuke intro met die gecutte vocals en dus als de mix strak is is hij bijna automatisch al vet. Zo ook hier, prima gedaan. Aardig leipe flanger voor de climax trouwens.. had wat subtieler gekund [/mierenneukmodus].
->Neophobia Deze had bij nader inzien ook wel wat later gemogen, duisterheid to the bone. Als je deze en Fragile na Animated Audio had gedaan was je opbouw helemaal toppie. Goed dat je besluit om 1 blokje te wachten met mixen, nu kun je een zuivere afmix doen en dat doe je ook, nice. Dacht even dat mijn oordopje verkeerd zat maar het is een filter in de break haha.
->Cosmik Lekker gemixt, goed tempo erin door meteen de switch te maken. Klonk wel vrij druk maar het kon er mee door! Prima. Vette flanger op die haperingen, klinkt wel lekker!
->Ruff Je eerste mix die er vrij lang langs loopt zonder dat het wordt gecorrigeerd, is ook lastig te horen doordat het vrij verschillende kicks zijn. Scheelt trouwens niet zoveel. Intro van Ruff duurt wel echt te lang, mix had wat korter mogen zijn. Rare platenkeus trouwens, ik kwam net een beetje in de beukmodus en die intro reversed is me toch echt te soft voor nu. Climax komt al meer in de richting
->Surge of Power Goed bedacht deze overgang! Heb wel t idee dat SoP qua gain te hard staat, waardoor ik na de switch en eigenlijk daarvoor ook al Ruff weer kwijt ben. Hij loopt ook nog een beetje scheef na je switch trouwens maar dit wordt snel en goed gecorrigeerd. Dikke plaat trouwens! Kan deze altijd wel hebben
->Sucksess Prima mix! Tracks passen goed bij elkaar.
->Animated Audio Deze had beter gekund, vind de overgang vrij abrupt en hoor ook nauwelijks dat hij ingemixt wordt. Hij was in ieder geval strak. Wel een vet nummertje, lang niet meer gehoord!
->Jealousy Lekker teasen met de vocals. Voorspelbaar maar toch blijft het vet! Goed erbij gehoord, prima uitgerekend wanneer je hem moest cuen zodat je meteen de vocals erbij hoort. Jammer dat je na 1 blokje de bass van AA killt, daardoor klinkt het ineens wat leeg.
Al met al een sterke set, je behoort duidelijk tot de beteren hier op het forum maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook al. Paar mindere overgangen, heb je wel eens. Geen enorme fouten gehoord en je tracklist was op een paar nummers na goed te doen. Ik werd er wel een stuk minder in meegezogen dan in je contest demo van laatst, dat was echt een grote brei (op een positieve manier). Props voor je overgang van The Perfect Weapon, die was ernstig lekker!