Tijd voor een reviewtje, iets later dan beloofd maar mag de pret niet drukken.
Tracklist: Gevarieerd, met veel nummers die je inderdaad weinig hoort. Vind niet alle tracks leuk. Ook de opbouw had op het eerste gezicht wel wat logischer gekund, bv. Say Yeah wisselen met Starfuckers. Ook Angel of The Sun had iets eerder gekund, toch een zeer euforische plaat. Het had iets samenhangender mogen zijn, veel verschillende stijlen in een setje. Is opzich niet erg maar dan moet je ook aandacht besteden aan de volgorde om er echt een verhaal/opbouw van te maken. Nu mist dat op het eerste gezicht en komt het een beetje random over. Ga hem luisteren!
Mixwerk:
Your Life is een leuk plaatje, goeie feeling. Kicks zijn minder, je hoort duidelijk dat Bob stukken beter is geworden dan een paar jaar geleden.
->SYSFV: Prima mix, op het breakje tussen de 2e climax en de outro. Wel een kutplaat 1e klas, ongeinspireerde bagger. Nog een filtertje voor de 2e climax, komt net niet mooi uit imo.
->Say Yeah: Op de climax weer ingemixt en weer gebruik gemaakt van het breakje, prima timing, hou ik van! Jammer van de tease voor de climax waar je precies de vocal weghaalt.
->Jaydee: Doe je om en om een hitje en een onbekendere track of is het toeval? Vroeger vond ik dit een leuke plaat, tegenwoordig wel aardig mee gehad. Wel lang niet meer gehoord, kan hem wel weer een keer hebben! Weer een zelfde soort mix, wederom lekker strak. Na 3x hoop ik wel dat het mixen iets gevarieerder wordt.
->Underwater: De titel komt me bekend voor maar geen idee welke track het is eigenlijk, ik laat me verrassen bij het inmixen. De mix is een stuk minder dan de vorigen. Kicks passen niet bij elkaar en als je hem erin gooit ligt hij er ook ff langs. Wel goed gecorrigeerd. Ook weer eenzelfde soort timing trouwens, kan geen toeval meer zijn hehe. Hopelijk zitten er ook nog een paar lekkere basswitches in de set. Heb deze track volgens mij nog nooit gehoord, komt me niet bekend voor. Is ook niet erg, vind er weinig aan.
->Push That Feeling: Ik vind deze zelf altijd lastig in te mixen omdat die intro-reverse vrij uniek is en bijna nergens lekker bij past. Je gooit hem er op een vreemd moment in, en draait ook de bass niet in 1x bij waardoor ik dit een nogal rommelige overgang vind. Ik had hem gewoon rustig op de outro ingemixt denk ik. Bijft wel een heerlijke plaat dit mits je hem niet te vaak luistert. Die melodie is epic. Volgens mij staat hij hier wel te hard, kraakt als een gek.
->The Drop: Vond The Drop de minste van die release, wij hebben alleen die andere 2 gebrand. Prima mixje trouwens, rustig gemixt op de outro, past prima het deuntje van Wsz met het vocaltje van The Drop. Eigenlijk best een leuk plaatje, misschien toch alsnog een keer branden. Snel teasen met Starfuckers, YO!
->Starf*ckers: Altijd een vette plaat gevonden, lekkere reversed, leuke vocals, drive en een prima melodietje. Hopelijk mix je hem op de midintro in, bij de vocal. Dan komtie er altijd goed in. Helaas mix je hem gewoon outro-intro in. Gemiste kans! Wel heerlijk meezingen trouwens!
->The Rising: Deze overgang vind ik ook matig, je mixt vaak op dezelfde manier in. Die timing is opzich lekker maar ik zou m'n tracks er ook beter op kiezen, hier matcht het ook gewoon niet. Totaal verschillende kicks waardoor hij er vreemd in komt. Jammer.
->Greenhouse: Dikke track hoor. Vind hem niet echt passen bij de tracks die je hiervoor draait. Deze mix is dan wel weer lekker! Goed dat je meteen de basswitch maakt en hem bij die reverse inmixt. Anders duurt het nummer ook zo lang.
->Retribution: Vind dit een nogal saaie plaat. Sounds zijn prima maar de melodie is echt matig. Prima mix door weer meteen de switch op het breakje te maken. Qua timing en beatmatch mankeert er weinig aan het setje!
->Angel of the Sun: Ook hier een goeie timing. Einde van je mix klinkt een beetje abrupt, hier had je wat meer met je equalizers kunnen spelen. Ook deze is volgens mij wat te hard opgenomen. Gruuuwelijke melodie trouwens

Kippevelletjes op m'n skin!
->Can't Kill Us: Korte mix, klinkt een beetje abrupt en Angel of the Sun had wat soepeler weggehaald mogen worden. Ook hier had wat EQ-werk de mix flink kunnen verbeteren. Beetje saaie track dit ook. Melo gaat nog wel maar die doffe kick in de intro zorgt wel dat ik de drive weer een beetje kwijt ben. Ook die synth en kick van BH ben ik echt spuugzat.
->Welcome To Hell: WTH staat te hard ten opzichte van Can't Kill Us. Daardoor komt hij er hard in. Mix ligt er hier en daar ook een beetje langs. Qua timing vind ik hem wel weer goed.
->Magma: Je gooit hem er vrij hard in, is even wennen maar het past wel bij elkaar. Je gebruikt volgens mij de filter bij het einde van je mix? Klinkt goed. Verder vind ik de track misplaatst in de set. Weer een totaal andere stijl dan WTH. Had hem eerder bij Greenhouse in de buurt gezet, die komen wat beter overeen.
[b]->Crossin' Over:/b] Zelfde soort overgang als die je al vaker hebt gedaan.
Mixwerk over het algemeen goed, zeker de timing. Getuigt van platenkennis. Qua beatmatch ook amper fouten gehoord eigenlijk. Overigens had het wat gevarieerder gemogen, je gebruikt erg vaak dezelfde mix stijl. Ook het EQ-werk had her en der beter gekund.
Vond het mixwerk eerlijk gezegd beter dan de tracklist. Die was niet echt samenhangend en sprong te vaak tussen verschillende stijlen heen en weer waardoor ik er niet echt in meegesleurd werd zeg maar.
Hopelijk heb je er wat aan, heb wel met plezier geluisterd in ieder geval

edit: oja waar mix je mee?