Active topics in Hardstyle

Moderators

• Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 12 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 4 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 5 days ago
D
Hardtraxx Veteran
4719 posts member since 2008
Download Duruz Retro #3:
View on SoundCloud

Tracklist:
01. Brennan Heart - Till You Believe It
02. Scope DJ - Wave Pattern
03. Noisecontrollers - Addictive Fantasy
04. Headhunterz - Scrap Attack (Defqon.1 Anthem 2009)
05. Bioweapon - Raw
06. Hardstyle Masterz - Risk
07. Pavo - Communicate
08. Wildstylez - Single Sound
09. Noisecontrollers - Shreek
10. Frontliner - Greenhouse
11. Zany - Frequency
12. Second Identity - Moving Madness
13. Alpha Twins & Wildstylez - Atrocious
14. Crypsis - Tuatara
15. Toneshifterz - In Darkness
16. D-Block & S-te-Fan ft. High Voltage - Shiverz
17. Donkey Rollers - LMPSJNK
18. Tat & Zat - Proud To Be Loud
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Mooi lijstje, gaat aan.
Hardtraxx Veteran
3013 posts member since 2011
last seen 13 hours ago
:loving:
D
Hardtraxx Veteran
:thumbup:
U
Hardtraxx Veteran
4743 posts member since 2012
last seen 14 days ago
Pedaalemre wrote:Mooi lijstje, gaat aan.
Hardtraxx Addict
1796 posts member since 2009
last seen Feb 2026
Staat aan atm! Prima lijstje.

Wat ik mij wel afvraag @Duruz...Volgens mij mix jij best wel al een tijdje, de platen liggen ieder geval allemaal prima strak op elkaar. Maar waarom kies je er eigenlijk voor om het mix werk toch wel zeer simpel te houden? Het zijn eigenlijk allemaal intro/outro overgangen. Waarvan sommige zelfs nog wat lang doorlopen (overgang naar Communicatie bijv.) :)
D
Hardtraxx Veteran
The Ace of Bass wrote:Staat aan atm! Prima lijstje.

Wat ik mij wel afvraag @Duruz...Volgens mij mix jij best wel al een tijdje, de platen liggen ieder geval allemaal prima strak op elkaar. Maar waarom kies je er eigenlijk voor om het mix werk toch wel zeer simpel te houden? Het zijn eigenlijk allemaal intro/outro overgangen. Waarvan sommige zelfs nog wat lang doorlopen (overgang naar Communicatie bijv.) :)
Klopt. Had deze opmerking miss al ergens verwacht :D het was tijd om weer even wat oude plaatjes erbij te pakken. Gewoon 'low-level' mixen, genieten van de muziek. Niet persé gewaagde overgangen. Daarentegen werd er vroeger (retro) nog wel vaker 'outro-gemixt'. Tegenwoordig zijn er steeds meer tracks zonder outro wat soms best jammer is. Het beperkt de mogelijkheden voor het mixen. Normaal gesproken, in bijvoorbeeld My Passion sets, heb ik creatievere overgangen. Overigens was ik in eerste instantie ook niet van plan de Retro sets online te zetten. Maar toch maar gedaan, voor wie wil er van kan genieten :)
Last edited by Duruz on , edited 7 times in total.
Hardtraxx Addict
last seen Feb 2026
Ah ja dan snap ik hem. Het hoeft idd niet altijd complex te zijn. :)
Hardtraxx Veteran
3165 posts member since 2010
last seen Jan 2026
Dit zijn juist heerlijke overgangen. Ze simpel noemen is in mijn optiek een misslag :) Deze muziek leent zich voor perfecte overgangen die lang in elkaar doorlopen, zo zou het nog steeds moeten zijn, maar door luiheid (van zowel DJ's als producers als het publiek) in de scene is dit niet meer het geval.

Heerlijk setje chef! :love:
D
Hardtraxx Veteran
Inno wrote:Deze muziek leent zich voor perfecte overgangen die lang in elkaar doorlopen
Precies. Gebruikmaken van die (mid-)outro's, lekker

thanks maat
Hardtraxx Addict
last seen Feb 2026
Inno wrote:Dit zijn juist heerlijke overgangen. Ze simpel noemen is in mijn optiek een misslag :) Deze muziek leent zich voor perfecte overgangen die lang in elkaar doorlopen, zo zou het nog steeds moeten zijn, maar door luiheid (van zowel DJ's als producers als het publiek) in de scene is dit niet meer het geval.

Begrijp me niet verkeerd hoor :P Vond het een heerlijke mix en ben het er mee eens dat dit soort overgangen beter passen bij de muziek dan 'complexere' overgangen. Het viel me gewoon op omdat Duruz meestal wel anders mixed zeg maar.

Gisteren helemaal afgeluisterd, kan weinig fout gaan met deze platen :loving:
Hardtraxxer
512 posts member since 2017
last seen 21 days ago
Inno wrote:Dit zijn juist heerlijke overgangen. Ze simpel noemen is in mijn optiek een misslag :) Deze muziek leent zich voor perfecte overgangen die lang in elkaar doorlopen, zo zou het nog steeds moeten zijn, maar door luiheid (van zowel DJ's als producers als het publiek) in de scene is dit niet meer het geval.
Zeker mee eens! Op die manier worden de mixen ook dynamischer in plaats van heel abrupt steeds platen af te kappen. ;)

Fijn lijstje btw!
D
Hardtraxx Veteran
The Ace of Bass wrote:Gisteren helemaal afgeluisterd, kan weinig fout gaan met deze platen :loving:
Mystic wrote:Fijn lijstje btw!
:thumbup: