Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ach ik kan beide kampen begrijpen. De een hecht waarde aan het een en de ander weer aan wat anders. Helemaal prima. Ik sta aan het kamp van een minimum aantal fouten kan (zoals bij mij 1 groffe, het is maar 30 seconden op een mix van 70 minuten).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 15:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Persoonlijk vind ik dat ‘oefensets/commentaar’ topic meer voor mixen van echte beginners die _in ieder geval_ meer dan 1 fout maken per mix. Als je wat gewaagder/uitdagender mixt dan sluipt een foutje er ook sneller in (niet dat dat per se hier het geval is overigens, maar in het algemeen). Ik denk dat er dan heel veel mixen opgaan in een oefensets topic zonder dat deze de aandacht krijgen die ze naar mijn idee wel verdienen. Ook alle ‘bekende’ artiesten mixen lang niet perfect. Mogen die hier dan ook niet staan? Een foutje is menselijk, zeker in het geval van deze set waar het er ook letterlijk één is.

Ook bij mij staat tracklist voorop. Dat betekent uiteraard niet dat een gave lijst met alleen maar bagger overgangen oké is voor deze sectie, maar dat is weer het andere uiterste. Volgens mij is er wel een duidelijk verschil tussen deze mix en een set waarbij de audio kwaliteit simpelweg bagger is, of een Tharec setje waar zowat alles er langs ligt. Ik vind sommige reacties hiervoor dan ook vrij overdreven. Jullie zien liever alles verdwijnen in het oefensets topic indien het niet compleet flawless gemixt is? Zeker met het oog op wat het referentiekader is (deze set) kan ik me dat eerlijk gezegd echt niet voorstellen. Zwaar onnodig naar mijn idee.

Desnoods maak je een knipje van je mix waarbij je de gefaalde overgang opnieuw maakt en deze vervolgens erin plakt, dat kan natuurlijk ook. Ik vind het overigens ook altijd wel prettig als een wat minder geslaagde overgang van te voren vermeld wordt in de OP. Je bent in ieder geval op de hoogte van je fout(en) (hoewel een minder geslaagde overgang niet per se ‘fout’ hoeft te zijn, maar dat terzijde).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 15:10 
 
Hardtraxx Veteran

pim0412 schreef:
Persoonlijk vind ik dat ‘oefensets/commentaar’ topic meer voor mixen van echte beginners die _in ieder geval_ meer dan 1 fout maken per mix. Als je wat gewaagder/uitdagender mixt dan sluipt een foutje er ook sneller in (niet dat dat per se hier het geval is overigens, maar in het algemeen). Ik denk dat er dan heel veel mixen opgaan in een oefensets topic zonder dat deze de aandacht krijgen die ze naar mijn idee wel verdienen. Ook alle ‘bekende’ artiesten mixen lang niet perfect. Mogen die hier dan ook niet staan? Een foutje is menselijk, zeker in het geval van deze set waar het er ook letterlijk één is.

Ook bij mij staat tracklist voorop. Dat betekent uiteraard niet dat een gave lijst met alleen maar bagger overgangen oké is voor deze sectie, maar dat is weer het andere uiterste. Volgens mij is er wel een duidelijk verschil tussen deze mix en een set waarbij de audio kwaliteit simpelweg bagger is, of een Tharec setje waar zowat alles er langs ligt. Ik vind sommige reacties hiervoor dan ook vrij overdreven. Jullie zien liever alles verdwijnen in het oefensets topic indien het niet compleet flawless gemixt is? Zeker met het oog op wat het referentiekader is (deze set) kan ik me dat eerlijk gezegd echt niet voorstellen. Zwaar onnodig naar mijn idee.

Desnoods maak je een knipje van je mix waarbij je de gefaalde overgang opnieuw maakt en deze vervolgens erin plakt, dat kan natuurlijk ook. Ik vind het overigens ook altijd wel prettig als een wat minder geslaagde overgang van te voren vermeld wordt in de OP. Je bent in ieder geval op de hoogte van je fout(en) (hoewel een minder geslaagde overgang niet per se ‘fout’ hoeft te zijn, maar dat terzijde).


Serieuze vraag, hoe moet dit? :lol: dan heb ik eindelijk ook eens een keer een perfecte set.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 15:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook wel benieuwd naar ja! Wel handig voor dit soort fouten :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 15:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb het een paar keer zien langskomen hier op HT bij overgangen die er wel heel erg naast lagen, maar ik weet het zelf ook niet precies. :P Wat ik me zo voorstel is dat, wanneer de overgang van 1 > 2 misgaat in een mix, je de overgang 1 > 2 > 3 opnieuw mixt. Daarna laadt je je mix met de fout in een programma als Audacity en zorg je dat je de ‘nieuwe’ overgang (1 > 2 > 3) opnieuw perfect erin plakt. Het makkelijkste is dan waarschijnlijk om ze synchroon te leggen via de eerste climax of de break van track 1 en track 3 (of in ieder geval een stuk van de track waarin je geen overgang probeert te maken).

Beetje vaag uitgelegd en misschien ook nog eens volledig onjuist, maar zoiets is het geloof ik wel. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Van mij mogen dit soort mixen gewoon hier geplaatst worden. Er zit dan tenminste nog wat leven in het liveset topic. Je moet natuurlijk wel niet dagelijks mixen gaan plaatsen, met veel/storende mixfouten. Ik neem hier trouwens heel vaak setjes mee voor in de auto. :thumbsup:
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle