Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2021 23:38 
 
Hardtraxxer



Hey mensen, dit is mijn set die vandaag is gedraaid op Real Hardstyle Radio voor Global Hard Battle 2021. :)

Tracklist:

Mystic - Moksha
Mystic - Preset Destiny
Mystic - Wolves
Difuzed Identity - Beholder
Difuzed Identity - Times Change
Difuzed Identity - Archangel
Mystic - Arrow Of Time
Difuzed Identity - Communicate
Difuzed Identity - Global Players
D-Block & S-te-Fan - Evolutionz
(Mystic Edit)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 21:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo daar zitten een aantal beste platen tussen! Heel dikke kicks en stijltje wat je ontwikkelt heb ook :D.

Classic vibe maar wel rete modern. Heel tof!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 11:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fijne muziek :thumbsup: idd een lekkere classic vibe
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 20:04 
 
Hardtraxxer

Echt tof om te lezen, thanks heren! Ik doe mijn best :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2021 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Difuzed Identity nieuwe alias?

Heb je tracks altijd kunnen waarderen, ook dit weer tof :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 08:28 
 
Hardtraxxer

Klopt Rick, dit is een alias waarmee ik probeer "de oude sound" te maken. Ben ongeveer een jaartje actief onder deze naam.
Met Mystic probeer ik wat moderner te produceren, maar wel met een classic randje uiteraard. ;)

Goed om te lezen! Word gewaardeerd :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 12:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mystic schreef:
Klopt Rick, dit is een alias waarmee ik probeer "de oude sound" te maken. Ben ongeveer een jaartje actief onder deze naam.
Met Mystic probeer ik wat moderner te produceren, maar wel met een classic randje uiteraard. ;)

Goed om te lezen! Word gewaardeerd :D


Klink tot zo ver goed :D Maar raakt dit elkaar niet een beetje dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 12:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja 2 aliassen met relatief weinig verschil lijkt me ook niet zo handig, dan zou ik msischien volledig voor Difuzed Identity gaan aangezien de naam 'mystic' misschien wat problematisch kan zijn :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 19:48 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Klink tot zo ver goed :D Maar raakt dit elkaar niet een beetje dan?


Dankje! :)

Ik vind zelf van niet. Er zit wel echt een heel degelijk verschil in sound (en doel)
tussen mijn main project (Mystic) en dus dit alias, waardoor ik het liever gescheiden van elkaar hou.

Mijn doel is met Mystic echt een unieke sound op te bouwen,
die zo dicht mogelijk bij mijn persoonlijke definitie van hardstyle ligt.
Ik probeer dan ook niet opzettelijk oldschool te produceren, alhoewel dat 'randje' waar ik het in voorgaande post over had er soms stiekem toch wel weer een beetje inglipt.

Het doel van het alias Difuzed Identity is puur (ten eerste natuurlijk (hopelijk) goede muziek te maken) om gewoon de oude sound (denk triplets, langere mid intro's, iet wat lagere bpm's etc.) een beetje nieuw leven in te blazen, want er is echt maar letterlijk een handvol producers die dat nog doen en ik vind het erg leuk/voldoenend om die sound te maken/horen van tijd tot tijd. Uiteindelijk is mijn prioriteit wel de Mystic alias.

Over de naam 'Mystic'. Deze heb ik gekozen in een periode dat ik even helemaal geen hardstyle meer luisterde (voor mij een van de mindere periodes voor hardstyle, c.a. 2014-2017). Ik ben dan ook pas in 2017 weer het hardstyle produceren gaan oppakken. Ik kwam er dan pas ook later achter dat er ook een artiest is die 'MYST' heette (vanwege dus dat ontbrekende stukje kennis van die periode, die ik overigens wel weer heb ingehaald :D). Daar was ik me toen dus niet bewust van. Uiteindelijk, na het maken van wat concepten en logo's, heb ik besloten gewoon door te gaan met die naam. Een goede vriend van mij, ook wel bekend in de scene als Adjuzt inmiddels, heeft mij ook ooit verteld dat ik gewoon met deze naam door moet gaan, en achteraf heb ik daar ook geen spijt van. Dat het voor verwarring zou kunnen zorgen ben ik me uiteraard wel bewust van, maar tegenwoordig lijken veel artiestennamen (en sounds, maar dat is een andere discussie) sowieso veel op elkaar met zo'n groeiende scene als dit.
Laten we eerlijk zijn :D ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2021 09:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Super duidelijk verhaal, duidelijke visie, maar toch vraag ik me af of het marketing technisch de juiste keuze is. Maar dat weet je zelf misschien het beste :)

Waarom niet onder één alias gewoon veelzijdig produceren? Kijk als je nou één alias in een ander genre had snap ik het nog wat beter, maar het ligt gewoon heel dicht bij elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2021 20:17 
 
Hardtraxxer

Ja, dat is wel een terechte vraag die je stelt wat betreft het marketingtechnische gedeelte.
Ik merk zelf juist wel een positieve wisselwerking op dat gebied, omdat beide stijlen een net wat andere doelgroep aan (kunnen) trekken. Waardoor je toch verschillende soorten luisteraars krijgt die via die route de muziek onder je andere alias kunnen ontdekken. Ik kan dit ook wel daadwerkelijk terug zien in de statistieken, dat dat wel gebeurt (denk aan spotify/soundcloud/social media verkeer). Of jouw strategie beter zou werken, is nu helaas moeilijk te achterhalen.

Veelzijdig produceren doe ik ook zeker onder mijn Mystic alias. Ik heb nu redelijk wat werk al uitgebracht, en daar zitten al heel erg diverse dingen tussen als je het mij vraagt (melodieus, vocaal, raw/duister, tracks met "early" achtige elementen, tracks met invloeden uit andere genres etc. etc.) Dus het is niet zo dat ik mij altijd strak aan één stijl wil houden. Sterker nog, voorspelbaar worden is wat ik juist vooral wil vermijden. ;)

Ik vind echter dat er toch een groot verschil in sound (en intentie) tussen beiden zit (meningen kunnen hierover verschillen natuurlijk), waardoor ik het toch liever gescheiden hou. Zeker nu ik hard op weg ben een eigen sound te vormen met Mystic. Ik bedoel je zal een Headhunterz ook geen plaat met de sound van bijv. Scantraxx Rootz zien uitbrengen, omdat het niet (meer) bij het totaal plaatje van zijn sound en visie past. Zo zie ik het dus ook met deze twee aliassen.

Rickzel schreef:
Waarom niet onder één alias gewoon veelzijdig produceren? Kijk als je nou één alias in een ander genre had snap ik het nog wat beter, maar het ligt gewoon heel dicht bij elkaar.


Die heb ik toevallig ook nog, ik produceer ook nog sporadisch hardcore onder de naam Blindfault. :P
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle