Hey Timothy, allereerst wil ik effies zegge dankjewel voor je eerlijke feedback, dat waardeer ik, daarnaast, om ffies t topic te her-redden;
ik snap een paar puntjes niet, je puntjes bijvoorbeeld, 2 tot 5, zijn deze op de overgangen van nummer 2 tot 3 etc of op de gehele mix hetzelf? iig, ik zal effies antwoorden op beiden, .0 etc zal op de overgangen zijn en .1 op de gehele mix zelf...
>02, te abrupt, BF niet teasen
02.01. ik snap niet wat er te abrupt is, ik wil mijn mix lekker raggend houden, er zit niet veel tijd tussen nummers heb ik begrepen als t om rawstyle OF hardstyle in t algemeen gaat, ik haal er t meeste uit in de manier zoals ik wil, doorgaand, lekker, en raggend, geen zin in breaks als mijn nummers gemixt worden, gewoon doorgaan, ook al valt er een break als ik mijn volgende nummer drop, ik probeer er een niveau van energie in te houden.
2.02. BF niet teasen, noem me een noob, maar heb geen idee wat een BF is :p
2.03 ik kon mn nummer verder laten spelen tussen nummer 1 en 3, maar er was te weinig tijd en niet naar mijn smaak van hoe ik mijn mix wil hebben. ik wil er energie in hebben, geen zin om met mn intro nummer al een outro te laten horen, zou een slecht begin zijn van een mixtape als je t mij vraagt (persoonlijke opinie)
2.04. ik zie er niks abrupts aan, het is rawstyle/harstyle, ik heb een gelimiteerde tijd tussen mijn overgang als je tussen de 2 nummers kijkt, ik heb er zeker het maximale uitgehaald, zeker als je zon overgang als die wilt overleggen.
2.11. zoals ik zeg ksnap BF term niet dus geen idee wat je bedoelt :p
2.12. Ik vindt mijn mix zeker niet abrupt, er zit gescratch tussen, er wordt hier en daar mee gespeeldt, maar geef ook zeker toe dat ik er het maximale niet uit heb gehaaldt, maar, ik haal er meer uit dan meerdere mensen doen, aangezien ik zeker ook wel zeer veel mixtapes luister, ik cut niet, probeer nog iets uit een nummer te halen, en probeer de perfecte overgang te zoeken naar mijn persoonlijke smaak. misschien klinken mijn overgangen niet lekker voor jou persoonlijk, maar zelf vindt ik dat ik het behoorlijk goed in elkaar heb gestoken, over een paar overgangen na, maar zal daar iets over zeggen in de volgende punten, waarvan ik nog niets gehoord heb van andere mensen.
3.01 zal gelijk beginnen met je 32 tellen, ik neem aan dat je beats telt/bedoelt. Als je rawstyle/harstyle kent weet je dat er niet veel 'intro overgangen' lang genoeg zijn om er iets moois van te maken, zo zie ik het, aangezien ik jaren house muziek heb gedraaid, zal in 1 van de volgende punten hier zeker dieper op in gaan.
iig, misschien krijg je een track met op t einde van n 1x16 de laatste x4 beats (nummer dat je inmixt) iets leuks dat je inmixt (zou je moeten horen tussen nummer 2-3 want dat doe ik daar) of 2x16, en daar kan je iets mee doen/maken. als het gaat om nummers er eerder door te gooien en te laten gooien dan gaat het om persoonlijke smaak, ik gooi niet graag 'abrupt' een track er gelijk in, heb liever een smoothere overgang, zodat de mix meer lijkt op 1 lang nummer ipv een mixtape, brengt meer energie en atmosfeer in een zaal, maar zoals ik zeg is persoonlijke mixsmaak.
3.02, in die break inmixen, zoals je zeg, is ook geen succes, dus af en toe moet je een keuze maken, hoe wil je je mix laten zijn/horen/voelen, ik heb mijn keuze gemaakt en sta zeker achter wat ik deed
3.11 als t gaat om overgang van nummer 2 en 3 vind ik m zeker lekker, de eerste overgang laat ik al horen dat ik geen mixje laat horen met veeeeeeeeeeeels te lange breaks dat gewoon saai wordt als je dat dropt elke keer als je een nummer laat inmixen, als je nummer 2 kent weet je dat t n break/buildup heeft van 1 tot 2 minuten, en zou gewoon te saai zijn om mijn stijl van mixen te laten horen, ik wil een mix dat ragt, dat doorgaat, met natuurlijk drops en breaks en wat dan ook erin, maar dat krijg je in nummer 3, als je op een party staat moet je een statement maken met eerste paar tracks, als ze gelijk aan de kant gaan van de dansvloer als je je eerste 2 nummers dropt, voel ik me niet comfortabel als dj haha :p als ik tussen t publiek zou staan zou ik los wille gaan ipv de dansvloer gaan en bier halen.
3.12 ik zou zeker kunnen inmixen, en ik zeg niet dat ik het deed, maar beter zou kunnen, op breaks, maar ik ken mn nummers toch een beetje en kan je vertellen dat dit t lekkerste klinkt als je alle opties bekijkt, als ik m x32 verder zou laten spelen zou je een drop van nummer 2 verwachten terwijl nummer 3 begint met een intro, als je m dan cut en verder gaat zou je gewoon een slechte mix maken als je het mij vraagt.
04.01 als je t mij vraagt ligt nummer 3 te lang stil, teveel breaks e.d. om een 'raggende' mix te maken. veel drops, gepraat en climaxbuilders. zelf vondt ik t niks maar wachtte op de mooiste overgang naar nummer 4.
04.10 thanks over je feedback, ieder zn eigen smaak

en daarom geef ik intros zoals dit, want de eerste 30 minuten is eigenlijk een intro.
05.01 wat ligt er compleet naast? alles lig goed hoor. misschein te abrupt ingemixt hier en daar, zal ik zeker niet tegeningaan, maar er is weinig keus in rawstyle hier en daar, kijk naar nieuwe nummers van minus militia van hun album, ik verdom t om ze te mixxen, misschien als n intro want alles begint als n drop (begrijp me niet verkeerd ze maken heerlijke nummers maar op dat album zitten echt geen dj friendly songs) en om als dj over te gaan om te cutten en weliswaar niet te dj'en is niet mijn stijl, zal nooit van mn leven cutten.
05.02 wat is OTBOE? xD
05.03 op een outro inmixxen is iets wat ik persoonlijk niet graag doe, vernietigt de energie die je in een mix wilt geven. want je gaat van n climax naar n outro naar een andere climax, ik ga graag van een climax naar een betere climax, dit is zeker te horen in mijn mix ergens ;] ook al is het niet heeeeeeelemaal van climax naar climax, maar van climax naar hook tot harder.
05.11 mn mix te abrupt is voor ieder zn persoonlijke smaak, zelf probeerde ik t meeste eruit te halen qua mix technieken.
om effies verder in te gaan op je verdere opmerkingen;
1. track 1 = 150 bpm en wordt ook niet geraised. track 2 track ik in zn break tot 153, track 3 tot tot 155, etc
2. ik vindt ook zeker elk nummer lekker klinken met de bpm die ik ze gegeven heb, ik ben zeker niet bang om mn pitch hoger te zetten.
3. mn melodies worden zeker niet ge'raffelt' als je t mij vraagt, alles klinkt lekker. misschien persoonlijke smaak.
4. Ja t is waar, ik ben nieuw in rawstyle, ik vindt t n mooie stijl, geweldige kicks, en luister al hardcore voor 20 jaar, en draai al muziek voor n goede 4 jaar. ik zal zeker niet zeggen dat ik het meeste uit mn platen heb gehaald maar vindt dat ik het zeker beter doe dan de meesten (misschien beetje ego maar zo zie ik het)
5. ik vindt zeker niet dat je sommige platen met een lage bpm moet draaien, je kan ze zeker ook wel draaien met een hoger tempo, heb mijn tracklist en bpm pitching naar gedachte gekozen.
6. als het om ritme gaat ben ik alleen met overgang 1 tot 2 niet blij, die is zeker te abrupt, de rest klinkt naar mijn gevoel zeker lekker.
en nog een paar offtopic :p
1. ik draai al jaren house, met overgangen van 2 tot 7 minuten, niet met 2 maar met 4 platen door elkaar, dus heb wel enig verstand van een overgangetje maken, draai vanaf t begin dat ik een beetje serieus ging draaien hardere styles. ik weet zelf ook dat met rawstyle, je niet overgangen van minuten kan maken, dus ik haal er het beste uit, ik mix liever dat mensen kan horen dan dat ik een cut maak dat lekkerder klinkt maar waar je niet echt in dj'd. (heb bewijzen staan op internet indien je t niet gelooft. kan gemakkelijk n linkje geven)
2. thanks voor de +1 op de gastenlijst, moet jammergenoeg zeggen dat die fles bacardi moeilijk gaat worden, ben er zelf ook n fan van en ga moeten zeggen dat die fles achter de draaitafels zal staan :p
3. iig bedankt voor de feedback, altijd gewardeerd, maar heb ook zeker mn woordje terug ervoor. denk zelf ook dat je niet compleet mn mix afgeluisterd heb, er zitten fouten in die ik nog niemand heb horen zeggen, dat vindt ik persoonlijk dan. er zit verder ook nog iets speciaals in mn mixtape dat niemand opgevat heeft haha :p
4. Daveytl, tnx