Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 02:32 

Hardtraxx Veteran

Gefeliciteerd Sjors :)

Defector - Emporium DJ Contest Mix (Colours of India) (Contest winner):

Defector schreef:
This is my entry for the Emporium DJ Contest organized by the Matrixx - Nijmegen!
Enjoy this set based on creativity, own productions, mashups, edits, forgotten tracks and more!

BANG!

Tracklist:
1 Defector - Colours From India (Emporium Intro 2013)
2 The Hose - The Pressure (Original Mix)
3 A-lusion - Fortuna (The In Between)
4 Defector - In The Club (Original Mix)
5 Waverider - Pride
6 Hard Driver - Controlled
7 Wildstylez - Xqlusive Wildstylez (Defector's Xqlusive Mashup)
8 Defector - R.T.B (Original Mix)
9 Alphaverb - Klubbsound
10 Digital Punk & Adaro - Everyday
11 Frequencerz - We Won't Sleep
12 Tuneboy - Dirty (Spectrum Remix)
13 The R3belz - Fire Nation
14 Hight Voltage - Bombs Away
15 Crypsis & Adaro - Another Shit Track
16 Defector - The Hunter (Original Mix)
17 Antracks ft Wavemakerz - Carnage (Brainkicker Re-Kick Mix)
18 Gunz for Hire - Kings of the Underground
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 08:13 

Hardtraxx Veteran

Tsja.. Op het eerste gezicht wint hij gewoon op basis van eigen producties. Wel een redelijk leuke en gevarieerde tracklist, zou alleen de opbouw anders gedaan hebben. Gefeliciteerd in ieder geval! :)

Ga hem eens luisteren voor het mixwerk/eigen producties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 12:30 

Hardtraxx Veteran

Ok dan ga ik toch even kritisch luisteren naar de mix aangezien dit de winnaar is.

Introotje is leuk gedaan, daarna gelijk melodie van The Pressure, aardig begin!
Overgang naar Fortuna trekt op niks, kan dit eigenlijk geen mix noemen. The Pressure wordt veel te abrupt weggehaald. Overigens vind ik Fortuna ook een waardeloze plaat.
In the club wordt naar mijn mening te snel ingemixt, je had m beter over de hele 2e climax kunnen mixen. Niet echt een bijzondere overgang dit.
Overgang naar Pride is prima! Lekker strak en soepeltjes gemixt. Wel een intro-outro mix, daardoor niet spectaculair maar wel goed uitgevoerd! Pride is trouwens ook echt een moeilijk slecht nummer zeg, de inspiratieloosheid knalt door mijn scherm heen.
Overgang naar Hard Driver: Weer niks bijzonders, climax mixje. Je gebruikt tot nu toe wel veel dezelfde soort overgang, kan het niet spectaculair noemen.
Wildstylez mashup wordt prima ingemixt op de 2e climax maar het eind van je mix is weer te abrupt. Aardige mashup trouwens!
In de mix naar RTB heb je 2 vocalen door elkaar, beetje slording.
Overgang naar Klubbsound is de beste tot nu toe! Nu laat je de plaat die je uitmixt wel smooth uitfaden en het resultaat klinkt al stukken beter dan bij je vorige overgangen. Goede mix, de eerste tot nu toe eigenlijk.
Overgang naar Everyday: Niks mis mee, ook niet echt super boeiend gemixt ofzo, gewoon ok.
Overgang naar We Won't Sleep: Goed uitgevoerde climax-mix. Niet spectaculair. Je neemt tot nu toe erg weinig risico in je overgangen, heb nog geen bass-switch of gewaagde overgang gehoord.
Overgang naar Dirty: Ook deze is weinig spectaculair, wel goed uitgevoerd. Moet overigens wel even benadrukken dat alle overgangen tot nu toe wel strak zijn, heb nog geen scheve mix gehoord, wat dat betreft een plus voor jou! Wat een lekker nummer is deze remix van Dirty trouwens! Is die ooit vrijgegeven? Ken hem helemaal niet.
Overgang naar Fire Nation is prima verder, je kan ook erg weinig doen met dat nummer. Is overigens ook een vette plaat dit! Wel een compleet andere stijl dan het vorige nummer. Ik vind de meeste tracks qua stijl erg verschillend van elkaar, dat kan een bewuste keuze zijn maar persoonlijk vind ik het vetter als tracks goed op elkaar aansluiten.
Overgang naar Bombs Away: Wederom een te abrupte mix, sorry ik vind hem niet best. Is ook moeilijk om die goed in te mixen op een nieuwe plaat aangezien het compleet andere kicks zijn.
Overgang naar Another Shit Track: Prima!
Overgang naar the Hunter: hoor weer 2 vocals door elkaar heen, slordigheidsfoutje. Verder wel een vette mix qua timing, je mixt hem voor het eerst door op het breakje tussen de 2e climax en de outro, daar houd ik wel van, klinkt ook stukken minder abrupt dan bij je vorige mixen.
Overgang naar Carnage: Hier sluiten de tracks wel goed op elkaar aan qua sounds en dat klinkt meteen een stuk natuurlijker! Dikke screeches. De overgang zelf hoor ik eigenlijk amper maar omdat je hier kiest voor platen met eenzelfde sound is dat ook helemaal niet erg. Goede keus!
Overgang naar KOTU: Gewoon een standaard intro-outro mix prima uitgevoerd.

Conclusie:

De opbouw in de set is zeker aanwezig, je hebt ook een goede mix van oud naar nieuw met hier en daar een eigen plaatje (die ik overigens niet zo sterk vind maar dat terzijde).
Het blijft echter een DJ contest en het DJ aspect in deze set vind ik niet sterk, het mixwerk is bij geenéén overgang echt boeiend, je speelt naar mijn mening te veel op safe en neemt weinig risico, iets dat naar mijn idee zeker naar voren moet komen in een DJ-contest demo. Pluspunt is dat ik geen scheve mix of fouten heb gehoord.
Al met al vind ik het een middelmatige set.

Desalniettemin heb jij wel mooi die contest gewonnen, van harte gefeliciteerd daarmee! Mocht ik naar Emporium gaan dan kom ik misschien wel even kijken!

Laatste dingetje: Ik vind het vooral jammer dat de organisatie kiest voor een set als deze, bij een DJ-contest moet je naar mijn idee kiezen voor de (technisch) beste DJ en dat is hier denk ik niet gebeurd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 12:56 

Hardtraxxer

Om toch even op het bovenstaande in te gaan hoe ik er over denk :)

Tegenwoordig kun je nog 2 soorten overgangen maken (uitzonderingen daar gelaten).
Of tijdens de climax van een nummer en 'm dus uiteindelijk afbreken aan het einde, of wachten tot de outro begint en dan inmixen, wat dus je set verlengt maar wel ''soepeler'' klinkt. Dit komt de mixintro die nog maar 25 seconden is bij vrijwel elk nummer tegenwoordig en bestaat uit niets meer dat wat tikjes met misschien een kleine hint of vocal tussendoor die het volgende nummer verraadt. Ook is bijna ieder nummer 150 bpm (heeeel soms 148) dus het beatmatchen doet er ook niet meer toe. De opbouw van 50 seconden met een reversebass vanaf halverwege is ook totaal losgelaten inmiddels wat rond 2007/2010 nog een beetje creatieve invulling aan de mix kon geven. Het gebeurt ook maar zelden dat je een outro met een mid kan inmixen omdat het dan 99 van de 100 keer gewoon niet klinkt. Het is vrij veilig om te stellen dat het niet echt meer om mixwerk gaat bij hardstyle vind je niet? Hoe jammer dat ook is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 13:16 

Hardtraxx Veteran

Q-Dominic schreef:
Tegenwoordig kun je nog 2 soorten overgangen maken (uitzonderingen daar gelaten).
Of tijdens de climax van een nummer en 'm dus uiteindelijk afbreken aan het einde, of wachten tot de outro begint en dan inmixen, wat dus je set verlengt maar wel ''soepeler'' klinkt. Dit komt de mixintro die nog maar 25 seconden is bij vrijwel elk nummer tegenwoordig en bestaat uit niets meer dat wat tikjes met misschien een kleine hint of vocal tussendoor die het volgende nummer verraadt. Ook is bijna ieder nummer 150 bpm (heeeel soms 148) dus het beatmatchen doet er ook niet meer toe. De opbouw van 50 seconden met een reversebass vanaf halverwege is ook totaal losgelaten inmiddels wat rond 2007/2010 nog een beetje creatieve invulling aan de mix kon geven. Het gebeurt ook maar zelden dat je een outro met een mid kan inmixen omdat het dan 99 van de 100 keer gewoon niet klinkt. Het is vrij veilig om te stellen dat het niet echt meer om mixwerk gaat bij hardstyle vind je niet? Hoe jammer dat ook is.

Oei, hoe moet ik hier nou op antwoorden behalve dat dit echt verschikkelijk dikke onzin is.. Laat ik 't zo zeggen, kijk is anders naar een track, denk creatief in plaat van veilig en als je al die tikjes in de intro dan zo vervelend vind: neem een oude(re) track! En als jouw visie op mixen echt zo is als dat je hierboven zegt, snap ik niet waarom jij überhaupt nog hardstyle draait of überhaupt nog draait, want zo is het toch geen ruk aan?

Het is vrij veilig om te stellen dat het niet echt meer om mixwerk gaat bij dance in het algemeen, maar JUIST dj's die NIET zo hoog staan als de grote namen moeten in mijn ogen het tegendeel bewijzen. En ik snap best dat de organisatie kijkt naar eigen producties, maar ik moet hier Gangsterdwerg wel weer gelijk geven dat je bij een DJ contest moet luisteren naar de draaiskills, en niet naar de eigen producties.

Ik sluit me ook totaal aan bij Gangsterdwerg zijn mening, leuke mix, leuke tracks maar geen uitdagend mixwerk. Wel gefeliciteerd trouwens Defector!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 13:32 

Hardtraxx Veteran

Q-Dominic schreef:

Iets met plank, slaan en volledig mis. Luister de Tilburg Allstar mix even. Ik zeg niet dat die perfect gemixt is maar die verwijst jouw verhaal wel naar het rijk der fabelen. Wat een onzin zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 13:39 

Hardtraxx Veteran

Wat Gill zegt :)

En ik hou niet van je eigen set kapot spammen maar Q-Dominic, ter voorbeeld, luister eens naar mijn inzending (https://soundcloud.com/maarten1410/reco ... orium-2013), overgangen op 21:25, 23:57, 26:30, 29:30 etc. Genoeg overgangen zonder een set te verlengen en zonder de standaard breaks. Dus het is zeker mogelijk, je moet het alleen even ontdekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 13:44 

Hardtraxxer

G1LL schreef:
Q-Dominic schreef:

Oei, hoe moet ik hier nou op antwoorden behalve dat dit echt verschikkelijk dikke onzin is.. Laat ik 't zo zeggen, kijk is anders naar een track, denk creatief in plaat van veilig en als je al die tikjes in de intro dan zo vervelend vind: neem een oude(re) track! En als jouw visie op mixen echt zo is als dat je hierboven zegt, snap ik niet waarom jij überhaupt nog hardstyle draait of überhaupt nog draait, want zo is het toch geen ruk aan?

Het is vrij veilig om te stellen dat het niet echt meer om mixwerk gaat bij dance in het algemeen, maar JUIST dj's die NIET zo hoog staan als de grote namen moeten in mijn ogen het tegendeel bewijzen. En ik snap best dat de organisatie kijkt naar eigen producties, maar ik moet hier Gangsterdwerg wel weer gelijk geven dat je bij een DJ contest moet luisteren naar de draaiskills, en niet naar de eigen producties.

Ik sluit me ook totaal aan bij Gangsterdwerg zijn mening, leuke mix, leuke tracks maar geen uitdagend mixwerk. Wel gefeliciteerd trouwens Defector!

Het is geen verschrikkelijke onzin dat er met de tracks van tegenwoordig (want daar heb ik het over) weinig creatieve ruimte is voor mixwerk. Simpelweg een feit. En ik vind die tikjes in de intro helemaal niet vervelend, dat heb ik nooit gezegd, het gaat daar niet eens om het gaat om de track zelf. Mijn visie op mixen is zeker zo maar waarom zou hardstyle me niet meer interesseren omdat de intro van 25 seconden me niet boeit? (niemand denk ik) Het gaat uiteindelijk nog altijd om de track. Hardstyle is nu eenmaal geen genre waarbij twee platen gemengd een derde track vormt, zoals bij techhouse of techno waarbij je 2 platen (of zelfs 3) soms minuten lang door elkaar kan laten lopen.

Een boeiende dj-mix maken van een uur met ''hedendaagse'' nummers is bijna niet te doen tenzij je zoals je al zegt oudere platen erbij gaat halen (wat sowieso meer mag gebeuren wat mij betreft). Het mixen van hardstyle vind ik inderdaad niet heel uitdagend om te doen in vergelijking met bijvoorbeeld hardcore :) Doet verder niks af van hoe leuk ik de muziek en de feesten zelf vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 13:47 

Hardtraxxer

Ik vind dit qua mixwerk niet echt een strakke set! De overgangen kunnen wel kloppend zijn maar de meeste vind ik niet klinken... (zal wel persoonlijk zijn) Ik heb in ieder geval veel betere Emporium setjes voorbij zien komen!

Buiten dat gefeliciteerd kerel! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 13:52 

Hardtraxxer

G1LL schreef:
Q-Dominic schreef:

EENS! Een plaat kan je op iedere manier inmixen zolang je maar weet HOE en wanneer.
Ik zelf mix altijd zo weinig mogelijk intro outro, afentoe kan het niet anders (bijvoorbeeld vele frequencerz platen word het lastig) maar meestal doe ik het net ff anders dan het safe mixen.
Ik zeg nu niet dat defector zo wel mixt voor de duidelijkheid want heb zn set nog niet gehoord, wel ken ik hem live enzo en draait altijd heerlijke sets.
Gefeliciteerd kerel bij deze :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 13:56 

Hardtraxxer

Gangsterdwerg schreef:
Q-Dominic schreef:

Iets met plank, slaan en volledig mis. Luister de Tilburg Allstar mix even. Ik zeg niet dat die perfect gemixt is maar die verwijst jouw verhaal wel naar het rijk der fabelen. Wat een onzin zeg.

Super sorry gozer! Wist niet dat je boos zou worden. Heb even geluisterd en buiten dat er inderdaad creatief gemixt wordt klinkt het af en toe echt niet, wat mijn hele punt was, dat outro-midintro mixen vaak chaotisch en niet mooi klinkt. Ik vond het bij maarten1410 inderdaad dat het een aantal keer erg mooi gelukt was :)
Ik heb overigens nooit gezegd dat het helemaal niet meer kan, ik heb gezegd dat je creatieve ruimte heel erg is beperkt (die outro moet maar net op die midintro passen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 14:00 

Hardtraxxer

Ik zou zeggen, luister eens na mijn set hier ergens.op pagina 2 van de livesets.
Paar voorbeelden van midintro mixen, ik heb nog niet eerder gehoord dat het chaotisch klinkt mits je 2 heel verschillende platen inmixt.
Dat heeft dan ook weer met platenkennis te maken op het moment wat je draait :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 14:03 

Hardtraxxer

Daar heb je zeker gelijk in :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 14:16 

Hardtraxxer

Als je hem luisterd mag je ook wel feedback geven in t topic :)
Maargoed het gaat hier natuurlijk Defector, ik zou de set zo even luisteren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 14:33 

Hardtraxxer

Bedankt allen voor de felicitaties, reacties & feedback! In het speciaal Gangsterdwerg, tof dat je de tijd er voor hebt genomen :) !
Over het nummer 'Dirty', die is inderdaad vrijgegeven in een trackpack van een tijd terug door Spectrum zelf :) idd een toffe remix!
Het is inderdaad zo dat alle platen vrijwel rond de 150 bpm liggen! Vind het zelf altijd vet om wat vergeten plaatjes er in te gooien, die zijn meestal niet 150 bpm haha
Zoals Q-Dominic al zei, het mixen zelf wordt inderdaad gemakkelijker. Ik ben zelf begonnen met Vinyl, heb er nog veel thuis liggen. Helaas is deze manier van draaien ook niet meer van nu.
Qua mixen blijft het ook een kwestie van smaak. Wat iemand anders niet vind klinken, kan een ander juist wel weer vet vinden. Elke artiest heeft, denk ik, een eigen manier van mixen.

Ik heb in ieder geval met deze set geprobeerd een lijn te creëren qua stijl (voor mij is Hardstyle gewoon Hardstyle, maar in ieder geval van hard naar wat harder)
Tevens houd ik er van het net even wat anders te doen op basis van creativiteit.
Als bezoeker van festivals hoop ik dit ook te horen van mijn favoriete artiesten. Niet een standaard set, maar net even wat anders zoals, mashups/nieuwe platen/vergeten platen/klassiekers enzovoort.
Dit zorgt voor verassingen in een set waardoor het, vanuit mijn visie, leuk blijft om naar te luisteren zonde dat je de set van te voren kan voorspellen.

Bedankt voor het luisteren en voor de mensen die naar Emporium gaan, tot daar!
Mocht er een meeting oid zijn ben ik zeker in voor wat praatjes en biertjes :)

Grtz. Defector
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 14:51 

Artiest

Defector schreef:
Helaas is deze manier van draaien ook niet meer van nu.

True :cry:

Defector schreef:
Qua mixen blijft het ook een kwestie van smaak. Wat iemand anders niet vind klinken, kan een ander juist wel weer vet vinden. Elke artiest heeft, denk ik, een eigen manier van mixen.

Also True :thumbup:

Defector schreef:
(voor mij is Hardstyle gewoon Hardstyle, maar in ieder geval van hard naar wat harder)

Ben het helemaal met je eens, hokjes... raw, uplifting, energetic, euphoric.. wat een bull! Het is gewoon hardstyle. Maar snap de opsplitsing wel, er zijn er teveel die zo hard willen dat er extra stages nodig zijn. En dat verkoopt niet als het allemaal hardstyle stages zijn. Al mogen ze van mij de hedendaagse hardstyle wel anders noemen. Hardstyle is voor mij die muziek van 2002-2008

Defector schreef:

Ga je uitdelen dan? :thumbsup: :worship:

Ik heb de hele set overigens niet geluisterd, heb hem wat geskipped. Ik denk ook niet dat je perse erop zit te wachten dat iedereen je set onder de loep gaat nemen en dat hier neer tikt. De enige waarvan het uitmaakte of die de set goed vonden was de jury van Emporium. En je hebt gewonnen :) :cool: .
Ik vond hem wel erg hard voor een openingsset. Maar ook dat is weer erg subjectief natuurlijk.

Of mensen het er nou mee eens zijn of niet, je hebt gewonnen man. En gefeliciteerd! Ik kan me niet anders voorstellen dan dat je helemaal op wolken zit. :yay: :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 14:57 

Donateur

Zal deze eens even luisteren. Leuke tracklist ook, alleen beetje jammer van de laatste plaat :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 18:04 

Hardtraxx Elite

Super vette set!;) weet mij zeker te boeien!
Die mashup vind ik ook geniaal!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 19:46 

Hardtraxx Addict

Gefeliciteerd Sjors :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 22:17 

Hardtraxxer

DJ Mani schreef:
Defector schreef:
Helaas is deze manier van draaien ook niet meer van nu.

True :cry:

Defector schreef:

Also True :thumbup:

Defector schreef:
(voor mij is Hardstyle gewoon Hardstyle, maar in ieder geval van hard naar wat harder)

Ben het helemaal met je eens, hokjes... raw, uplifting, energetic, euphoric.. wat een bull! Het is gewoon hardstyle. Maar snap de opsplitsing wel, er zijn er teveel die zo hard willen dat er extra stages nodig zijn. En dat verkoopt niet als het allemaal hardstyle stages zijn. Al mogen ze van mij de hedendaagse hardstyle wel anders noemen. Hardstyle is voor mij die muziek van 2002-2008

Defector schreef:

Ga je uitdelen dan? :thumbsup: :worship:

Ik heb de hele set overigens niet geluisterd, heb hem wat geskipped. Ik denk ook niet dat je perse erop zit te wachten dat iedereen je set onder de loep gaat nemen en dat hier neer tikt. De enige waarvan het uitmaakte of die de set goed vonden was de jury van Emporium. En je hebt gewonnen :) :cool: .
Ik vond hem wel erg hard voor een openingsset. Maar ook dat is weer erg subjectief natuurlijk.

Of mensen het er nou mee eens zijn of niet, je hebt gewonnen man. En gefeliciteerd! Ik kan me niet anders voorstellen dan dat je helemaal op wolken zit. :yay: :yay:

hahah zou een palletwagen met bier meenemen :beer:
ja zeker vet! Thanks voor je reactie :)

-----------------------------------------------------------------

Thanks hotymoty & Rick!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 16:21 

Hardtraxxer

Allereerst, Defector, gefeliciteerd en enjoy Emporium! :thumbsup:

Verder veel verschillende reacties hier.

Q-Dominic schreef:

Hier ben ik het niet mee eens. Zijn genoeg uitzonderingen, ik heb in mijn Emporium demo bijvoorbeeld platen op de meest vreemde manieren gemixt, zonder dat het niet meer 'klopt'. Het is gewoon een kwestie van smaak. Natuurlijk moeten je platen recht liggen en moet het qua maten goed uitkomen, maar verder kun je weinig pijlers stellen voor: goed kunnen draaien. Iedereen vindt hoe hij zelf mixt waarschijnlijk het beste/mooiste/spannendste etc. Natuurlijk is voor de ene draaistijl iets meer techniek en snelheid nodig dan voor de andere, waar wanneer is het ene beter dan het andere?:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 16:37 

Hardtraxx Veteran

Gefeliciteerd man, en geniet er van :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2013 11:27 

Hardtraxxer

HardstyleForEvah schreef:
Gefeliciteerd man, en geniet er van :thumbsup:

Thanks kerel! Gaat zeker goedkomen :)
:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2013 15:21 

Hardtraxx Veteran

Citaat:

Eerst een aversie tegen hokjes en daarna zeggen dat je de hedendaagse hardstyle liever anders noemt, moest ik wel even om lachen :P

Defector gefeliciteerd! Je hebt dus al die prijzen gewonnen begeep ik? Dat vind ik toch zonde van de organisatie. Was in de veronderstelling dat de prijzen per act werden uitgedeeld en niet één big ass prijs voor alleen de allerbeste. Nu is maar één blij ipv meerderen :(.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2013 18:53 

Hardtraxx Veteran

Zoals anderen al aangeven vind ik het mixwerk ook wat simpel. Ook hoor ik bijvoorbeeld weinig 'teases'. Ondanks dit gefeliciteerd met het winnen van het contest! :thumbup:
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle