Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2011 21:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Download Daveytl Zomermixje :
http://www38.zippyshare.com/v/3691225/file.html

Tracklist:
1. Wildstylez- A Lost World.
2. Frontliner- The First Cut.
3. Tatanka- Africa.
4. Toneshifterz- Drop It.
5. Max Enforcer & Waverider- Dilemma.
6. Criminal- Dead Silence.
7. Zany & Ran-D feat. Nikkita- Son of Torture.
8. The Machine- Explorers of the Mind.

Vannacht ben ik begonnen met het gebruiken van VirtualDJ voor mixjes. Had al even nagevraagd of ik deze mag plaatsen bij het Stel-je-Vraag Topic (algemeen), en daar kreeg ik het antwoord dat het wel mag. Als een mod deze dusdanig slecht vind, verwijder hem gerust ;)

Ik weet dat sommige overmixes erg abrupt zijn, en daarom wil ik ook graag tips krijgen van jullie hoe ik mijn kwaliteiten kan verbeteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2011 21:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ga hem straks/morgen even luisteren, feedback komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2011 21:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toch maar beginnen met mixen Davey? Ik zal het ff luisteren en heb van de week vast wel tijd om je ff te helpen! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2011 21:38 
 

Omdat je aub zegt dan! Het is het handigst om gewoon intro / outro te mixen. Is ook heel goed te doen met VDJ omdat je precies het verloop van het nummer kan zien dus niet 100% op je platenkennis hoeft te teren.

VDJ werkt als volg: Plaat 1 laat je spelen, plaat 2 kies je; druk op SYNC (legt ie de bpm's gelijk) en wanneer beiden nummers spelen legt VDJ de blokjes (van de beat) op elkaar. Pas op, lang niet altijd staan die blokjes op de beat precies, dus je zal toch tijdens het mixen moeten horen of je 'm moet corrigeren. Volgens mij staat er standaard met de pijltjes ingesteld hoe je m kan corrigeren. Ik loop de eerste vier beats meestal zodat ik alleen maar exit loop hoef te drukken wanneer ik wil dat t nummer mee gaat lopen. Dat is dus meestal op t begin van de outro. Daarna kun je zelf kiezen hoe je m inmixt. Verkies je langzaam erin gooien, of meteen wat harder zodat je goed hoort dat je mixt, etc etc je kan alle kanten op. Let wel op, 2 volle basslines bij elkaar is echt funest. Ten allen tijde voorkomen!

Als dat een beetje lukt moet je gaan werken met skip 4/16/32 beats, zo kun je lekker vlot doormixen maar werkt ook uitstekend om timing fouten te corrigeren! :)

99% van de nummers bestaat uit blokjes van 8 maten, oftewel 32 beats. Je moet zorgen dat je de plaat die je in wilt mixen ook instart op het begin van een blokje van de plaat die je uitmixt.

Voor zover wel genoeg tips denk ik om mee vooruit te kunnen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2011 22:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nazale schreef:
Omdat je aub zegt dan! Het is het handigst om gewoon intro / outro te mixen. Is ook heel goed te doen met VDJ omdat je precies het verloop van het nummer kan zien dus niet 100% op je platenkennis hoeft te teren.

VDJ werkt als volg: Plaat 1 laat je spelen, plaat 2 kies je; druk op SYNC (legt ie de bpm's gelijk) en wanneer beiden nummers spelen legt VDJ de blokjes (van de beat) op elkaar. Pas op, lang niet altijd staan die blokjes op de beat precies, dus je zal toch tijdens het mixen moeten horen of je 'm moet corrigeren. Volgens mij staat er standaard met de pijltjes ingesteld hoe je m kan corrigeren. Ik loop de eerste vier beats meestal zodat ik alleen maar exit loop hoef te drukken wanneer ik wil dat t nummer mee gaat lopen. Dat is dus meestal op t begin van de outro. Daarna kun je zelf kiezen hoe je m inmixt. Verkies je langzaam erin gooien, of meteen wat harder zodat je goed hoort dat je mixt, etc etc je kan alle kanten op. Let wel op, 2 volle basslines bij elkaar is echt funest. Ten allen tijde voorkomen!

Als dat een beetje lukt moet je gaan werken met skip 4/16/32 beats, zo kun je lekker vlot doormixen maar werkt ook uitstekend om timing fouten te corrigeren! :)

99% van de nummers bestaat uit blokjes van 8 maten, oftewel 32 beats. Je moet zorgen dat je de plaat die je in wilt mixen ook instart op het begin van een blokje van de plaat die je uitmixt.

Voor zover wel genoeg tips denk ik om mee vooruit te kunnen :)

haha zo deed ik het ook altijd met VDJ, want zo krijg je het mooste een mix als je alleen een muis hebt aangesloten op je pc. Goede handlijding trouwens! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2011 22:23 
 

Vergis je niet, dat skippen is echt heilig. Dan start je gewoon een nummer in op het begin van een blokje, en vervolgens hoef je niks meer in te starten. Gewoon lekker terug naar begin skippen op goeie moment! :)

Maar eerst de basis leren met de loop / timing!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2011 23:10 
 

wat Nazale al zei, het beste kan je intro/outro mixen, hoe je het nu hebt gedaan is een beetje raar, vooral van the first cut naar africa
bij lost world laat je de hele track juist veel te veel doorspelen, terwijl je bij the first cut africa er te snel in gooit.
de overgang naar drop it klinkt dan wel weer verassend goed voor een 1e mix :P
de overgang naar dilemma is dan weer wat minder, te timing is niet helemaal lekker
ook bij de outtro van dilemma blijf je wat te lang hangen voor je door gaat naar dead silence
hetzelfde weer naar son of torture
de overgang naar explorers of the mind was erg rommelig: niet goed getimet en niet lekker qua beatmatching

voor in het vervolg moet je ook goed op je Gain letten, waarmee je alle tracks even hard laat klinken qua volume, nu verschilde het volume nogal wat door de hele mix heen
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2011 11:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt voor de tips, waardeer ik!
Alleen begrijp ik niet echt wat Nazale hiermee bedoelt:

Citaat:
Ik loop de eerste vier beats meestal zodat ik alleen maar exit loop hoef te drukken wanneer ik wil dat t nummer mee gaat lopen.



Kswoosh, bedankt voor je analyse. Die naar Dilemma is inderdaad niet lekker qua timing!
Ik vond zelf die naar Son of Torture aardig kloppen, of zit ik hier nu fout?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2011 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nazale bedoelt het volgende: plaat 1 loopt en je wil plaat 2 inmixen. Maak bij plaat 2 en loopje van 4 beats ( druk op 4) en laat het nummer dan meelopen zonder dat je hem hoort. ( dus de fader van plaat 2 is dicht). Je kunt aan het verloop van die blokjes zien of hij goed loopt. Bij het begin van de outro druk je op escape en je loop zal verdwijnen. Hierdoor zorg e ervoor dat plaat 2 gelijk goed loopt. Nu hoef je hem als je het goed hebt gedaan niet meer te corrigeren en kun je van plaat 2 de fader opengooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2011 13:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
Nazale bedoelt het volgende: plaat 1 loopt en je wil plaat 2 inmixen. Maak bij plaat 2 en loopje van 4 beats ( druk op 4) en laat het nummer dan meelopen zonder dat je hem hoort. ( dus de fader van plaat 2 is dicht). Je kunt aan het verloop van die blokjes zien of hij goed loopt. Bij het begin van de outro druk je op escape en je loop zal verdwijnen. Hierdoor zorg e ervoor dat plaat 2 gelijk goed loopt. Nu hoef je hem als je het goed hebt gedaan niet meer te corrigeren en kun je van plaat 2 de fader opengooien.

Oké bedankt, ik zal eens kijken wat ik hier mee kan :thumbsup:
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle