Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 16:57 

Hardtraxx Veteran

Download Daveytl - B-Front collab special:
http://www61.zippyshare.com/v/12948867/file.html

Tracklist:

01. B-Front & Digital Punk - For the Girls
02. B-Front & Jones - Lunatic (Raw Mix)
03. B-Front & Digital Punk - Awake
04. B-Front & Ran-D - Rebirth
05. B-Front & Crypsis - Movement
06. B-Front & High Voltage - Everything Starts
07. B-Front & Frequencerz - Night Colours Black
08. B-Front & Frontliner - Godzzz Power
09. B-Front & Slim Shore - Chemical
10. B-Front & High Voltage - Everything Changes
11. B-Front & The Pitcher - Noctus Noa
12. B-Front & Titan - Haunted
13. B-Front & Frontliner - Magic
14. B-Front & Slim Shore - Scary Noises

Een mixje speciaal voor Bob, omdat die jongen zo'n fantastische muziek maakt (L) Ik hoor graag aan-/opmerkingen over het mixje. Dus wees niet bang om kritiek te geven, ik kan het hebben :P

Paar kleine dingetjes gingen mis. Wilde Rebirth ---> Movement eerst anders doen (Mid Rebirth/ break & melo Movement/ climax Rebirth/ uitmixen (past perfect namelijk)) maar ik miste het mixpunt. Is uiteindelijk niet heel lelijk geworden, klinkt alsnog wel aardig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 17:12 

Hardtraxx Addict

Leuk en origineel idee om alleen collabs te pakken, alleen daarvoor al plus punten! ;)
Verder wel een goede opbouw. Over het mixen kan ik nog niks zeggen,
moet hem eerst nog even luisteren. Bedankt in ieder geval!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 17:33 

Hardtraxx Elite

Dikke lijst! Gaat mee om tijdens de nachtdienst te luisteren. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 18:37 

Hardtraxx Veteran

Nikkel schreef:
Leuk en origineel idee om alleen collabs te pakken, alleen daarvoor al plus punten! ;)
Verder wel een goede opbouw. Over het mixen kan ik nog niks zeggen,
moet hem eerst nog even luisteren. Bedankt in ieder geval!!

Thanks. Opbouw in mijns inziens ook wel lekker. For the Girls had later gekund natuurlijk, maar wilde knallend beginnen. Laat maar weten wat je er van vond :thumbsup:

Danny H schreef:
Dikke lijst! Gaat mee om tijdens de nachtdienst te luisteren. :)

Thanks Danny. Veel luisterplezier!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 19:08 

Hardtraxx Veteran

had beter met Rebirth kunnen openen en Godzz Powerrr ook wat eerder.. For The Girls is namelijk een stuk harder! maar verder niks op de lijst aan te merken. gaat mee :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 19:09 

Hardtraxx Veteran

Zo dan, gaat mee deze! :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 19:41 

Hardtraxx Veteran

Standaard mee :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 19:48 

Hardtraxx Veteran

Forbidden Phobia schreef:
had beter met Rebirth kunnen openen en Godzz Powerrr ook wat eerder.. For The Girls is namelijk een stuk harder! maar verder niks op de lijst aan te merken. gaat mee :thumbup:

Daveytl schreef:
Opbouw in mijns inziens ook wel lekker. For the Girls had later gekund natuurlijk, maar wilde knallend beginnen.

;)

sjobie schreef:
Zo dan, gaat mee deze! :loving:

Jurheinen schreef:
Standaard mee :)

Thanks boys. Veel plezier d'r mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 19:56 

Hardtraxx Addict

wat een tracks heeft deze man al op z'n naam staan. :$ neem hem ook zeker mee. mixwerk is vaak over het algemeen wel aardig, je hoort het nog :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 02:54 

Hardtraxxer

Heb um ook meegenomen en beluisterd :).
Zijn stuk voor stuk goede tracks, met een aantal echte super tracks, dus dat was in ieder geval een fijne driekwartier. Vind zelf Become the Sky ook nog een super vet nummer, maar aangezien je ook al Godz Power en Magic er in hebt van B-Frontliner, is het vrij logisch dat je die er niet in hebt gedaan.
In tegenstelling tot die haters op de whatsapp ( :P ) vind ik het concept wél goed bedacht, en ook goed uitgevoerd ;) .

Opbouw is ook prima, maar zoals je zelf ook al zei kan For the Girls wel later, vind zelf Everything Starts ook wel een harde track dus die had ook best later gekund, maar tot zover nauwelijks te klagen.

Dan over het mixwerk... Laat ik voorop stellen dat ik het zelf niet beter zou doen hoor, reageer ook niet zo vaak op setjes en het mixwerk, maar omdat ik toch wel genoten heb en wel zin had om te reageren en je daarbij ook nog eens om (opbouwende) kritiek vroeg, toch maar ff een reactie.

For The Girls > Lunatic
Vind die vocal van Lunatic die je er als eerste doorheen laat klinken niet echt fijn gedaan, de overgang verder is daarentegen prima.

Lunatic > Awake
Prima :) , niets op aan te merken

Awake > Rebirth
Ook wel prima, alleen klinkt het stuk waarin ze samen lopen nogal hard, misschien dat je één van beide wat zachter had kunnen laten klinken (Awake wat meer wegdraaien oid -.- ).

Rebirth > Movement
Vrij abrupt, mooi gedaan, klinkt prima!

Movement > Everything Starts
Super overgang! Vind deze echt fijn, vooral het begin. Verder valt me het wel op dat je best vaak de oude track in een explosion in 1x weghaalt. Dat is op zich niet erg, en vaak ook wel goed uitgevoerd, alleen elke keer hetzelfde doen kan ook gaan irriteren.

ES is trouwens een heerlijke track, die Mid gaat zo heerlijk door, goed dat je deze er lekker lang in hebt. :thumbsup:

ES > NCB
Weer zo abrupt bij een explosion, prima verder.

NCB > Godz Powerr
Is weer een heerlijke overgang, alleen de oude plaat weer met een explosion weg. Wat ik daarnet al zei, het is meestal wel een goede overgang maar het gebeurt misschien iets te vaak waardoor het misschien een beetje 'saai' en voorspelbaar wordt.

Godz Powerr > Chemical
Dit vind ik één van de beste overgangen van de set, het klopt precies, gaat mooi geleidelijk, en dat probleem met die vocals door elkaar heb je (bewust of onbewust :P) goed laten klinken, mooi :thumbsup: !

Chemical > Changes
Ook weer een super overgang, hier klinkt het ook totaal niet storend dat Chemical ineens wordt weggehaald, want die 'eindigt' daar min of meer heel natuurlijk, super! Changes btw ook supertrack, die release (Changes en Starts) was voor mij overigens in 2011 release van het jaar :yes:, maar dat terzijde.

Changes > Noctus Noa
Deze overgang is enigzins belabberd, volgens mij ligt ie er eerst een beetje naast, daarna klinkt het erg overstuurd en dus niet lekker in mn headset, volgens mij had je dat zelf ook min of meer door, want Changes is in 1x weg, en niet eens met een explosion deze keer :P. Nee, deze overgang was niet best..

Noctus Noa > Haunted
Prima overgang, niks op aan te merken!

Weet niet wat er vervolgens op 42.46 gebeurt bij Haunted, maar dat klinkt niet helemaal lekker, ligt dat aan VDJ ofzo?? (weet niet waarmee je het opneemt..)

Haunted > Magic
Overgang is ook wel goed, niks bijzonder over te zeggen

Magic > Scary Noises
Dit is weer een van de betere overgangen, gaat mooi geleidelijk, daar hou ik wel van, als het goed wordt uitgevoerd, zoals hier het geval is.

Ik heb genoten van je set!
Keep up the good work :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 10:01 

Hardtraxx Veteran

Wow Mojo, bedankt voor je lange reactie man! :worship: :worship: Dit waardeer ik echt.

Mojo schreef:
In tegenstelling tot die haters op de whatsapp ( :P ) vind ik het concept wél goed bedacht, en ook goed uitgevoerd ;) .

Hehe thanks. Ach ja, je kunt niet iedereen tevreden stellen. En ik mix vooral voor mezelf natuurlijk. Maar wel leuk om te horen dat jij het idee wel leuk vindt.

Mojo schreef:
Dan over het mixwerk... Laat ik voorop stellen dat ik het zelf niet beter zou doen hoor, reageer ook niet zo vaak op setjes en het mixwerk, maar omdat ik toch wel genoten heb en wel zin had om te reageren en je daarbij ook nog eens om (opbouwende) kritiek vroeg, toch maar ff een reactie.

Dit maakt natuurlijk niks uit. Iemand die veel luistert maar zelf weinig mixt hoort ook wel wat goed is en wat niet :thumbup:

Over die explosion-mixjes ben ik het met je eens. Ik gebruik die inderdaad vaak, vind dat zelf lekker wegluisteren. Maar ik zal er op letten de volgende keer. Wat voor overgangen kun jij aanraden? Zelf vind ik het namelijk soms heel slecht klinken als je 2 platen langer door elkaar laat lopen.

Mojo schreef:
Changes > Noctus Noa
Deze overgang is enigzins belabberd, volgens mij ligt ie er eerst een beetje naast, daarna klinkt het erg overstuurd en dus niet lekker in mn headset, volgens mij had je dat zelf ook min of meer door, want Changes is in 1x weg, en niet eens met een explosion deze keer :P . Nee, deze overgang was niet best..

Helemaal mee eens, deze was niet best :lol:

Mojo schreef:
Weet niet wat er vervolgens op 42.46 gebeurt bij Haunted, maar dat klinkt niet helemaal lekker, ligt dat aan VDJ ofzo?? (weet niet waarmee je het opneemt..)

Ja dat merkte ik zelf ook al, ligt inderdaad aan VDJ denk ik aangezien ik niks bijzonders deed toen. Hij clipte denk ik ff.

Over de meeste andere punten ben ik het ook met je eens. In ieder geval bedankt voor je commentaar :worship:

delange schreef:
wat een tracks heeft deze man al op z'n naam staan. :$ neem hem ook zeker mee. mixwerk is vaak over het algemeen wel aardig, je hoort het nog :)

Jazekers, en de solo platen van hem zijn misschien nog wel beter dan 3/4 van dit mixje :love: Veel luisterplezier!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 10:34 

Hardtraxxer

Leuk idee, ga hem meenemen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 13:33 

Hardtraxx Veteran

Gaat ook mee, B-Front collabs zijn altijd genieten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 15:47 

Hardtraxxer

ik neem em mee

Night colours black , geweldig dat die er inzit,voor mij persoonlijk de plaat van 2011 :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 16:04 

Hardtraxx Veteran

InsaneJunkie schreef:
ik neem em mee

Night colours black , geweldig dat die er inzit,voor mij persoonlijk de plaat van 2011 :thumbup:

Ja geweldige plaat hé!? Zit ook in mijn top 10 van vorig jaar. Leuk dat je hem mee neemt.

XtD schreef:
Gaat ook mee, B-Front collabs zijn altijd genieten :)

Mee eens, en er zijn nog genoeg dikke platen die hier zo bij hadden gekund (Become the Sky/ Auditory Nerve/ Elements/ Crossin Over onder andere).

Roan schreef:
Leuk idee, ga hem meenemen!

Tof, hopelijk vind je het een leuke set ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 20:27 

Hardtraxx Veteran

Was een fijne lijst met een lekker tempo en op één foutje na prima mixwerk :) Zoals gezegd is het af en toe wel een beetje abrupt, maar daar leer je nog wel mee spelen lijkt me! Had zelf Lunatic en Haunted niet meegenomen en Become the Sky en Crossin' Over wel, maar dat is mijn smaak :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 21:11 

Hardtraxxer

Vette lijst, alleen zo ongelooflijk spijtig dat het slecht een collab lijst is :$ Ja, over het mixwerk is al alles gezegd denk ik. Al vind ik die 'explosion' mixjes, of hoe je het ook wil noemen, echt lekker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 21:13 

Hardtraxx Addict

vlot gemixt, fijn om aan te horen. alleen noctus noa, tsja. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 21:29 

Hardtraxx Veteran

delange schreef:

:surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2012 03:09 

Hardtraxx Addict

Roebén schreef:
delange schreef:

? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2012 10:57 

Hardtraxx Veteran

delange schreef:
Roebén schreef:
delange schreef:

Daar zit toch alleen maar de mid van in? Waar ook
delange schreef:
Roebén schreef:
delange schreef:

Daar zit toch alleen maar de mid van in? Waar ook haunted er al doorheen zit.
Kan nu niet luisteren omdat ik op het werk ben, maar volgens mij mixte ik hem bij de.mid al uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2012 11:16 

Hardtraxxer

Deze gaat meegenomen worden :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2012 15:32 

Hardtraxx Addict

ik bedoelde de abrupte overgang naar noctus noa, zo bedoelde ik het :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2012 01:03 

Hardtraxxer

Daveytl schreef:
Wow Mojo, bedankt voor je lange reactie man! :worship: :worship: Dit waardeer ik echt.

Haha, graag gedaan hoor :thumbsup: :)

Daveytl schreef:
Over die explosion-mixjes ben ik het met je eens. Ik gebruik die inderdaad vaak, vind dat zelf lekker wegluisteren. Maar ik zal er op letten de volgende keer. Wat voor overgangen kun jij aanraden? Zelf vind ik het namelijk soms heel slecht klinken als je 2 platen langer door elkaar laat lopen.

Die luisteren idd goed weg hoor, er was ook niets mis mee verder :P. Je wou nog een paar kritiekpuntjes hebben dus vandaar dat ik aangaf dat het misschien saai en voorspelbaar wordt. Als je een nummer goed kent, zoals ik de meesten van dit setje wel kan dromen, dan kun je de overgang bij wijze van spreke al ver van te voren aan horen komen, omdat je weet dat je vaak die manier gebruikt. Verder niks ergs mee, maar het kan leuker zijn als je meer varieert.
Daarbij is de ene 'explosion-overgang' de andere niet, en vind ik um bij chemical > changes super vet gedaan, ook al had ik daarvoor nog gezegd dat het me opviel dat je het vaak gebruikt.

Welke overgangen dan wel? als je ervoor kiest om 2 platen langer door elkaar te laten lopen dan moet je misschien wat meer filteren, zodat je van het nummer dat je weg gaat halen op een gegeven moment bijna niets meer hoort behalve een synth oid.
Pff, verder ben ik ook niet zo'n expert hoor :P, wat variatie in de keuken is nooit verkeerd. Elke keer met die explosions dat gaat je goed af, dat klinkt allemaal prima, misschien moet je op andere overgangen wat meer oefenen, maar wie niet waagt die niet wint.. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2012 11:37 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:

Die luisteren idd goed weg hoor, er was ook niets mis mee verder :P. Je wou nog een paar kritiekpuntjes hebben dus vandaar dat ik aangaf dat het misschien saai en voorspelbaar wordt. [/quote]
Ik vind het ook alleen maar goed dat je die kritiek geeft hoor. Dan heb ik iets om aan te werken. Zoals je later in je reactie al schrijft: wat variatie in de keuken is nooit verkeerd.

Mojo schreef:
Welke overgangen dan wel? als je ervoor kiest om 2 platen langer door elkaar te laten lopen dan moet je misschien wat meer filteren, zodat je van het nummer dat je weg gaat halen op een gegeven moment bijna niets meer hoort behalve een synth oid.
Pff, verder ben ik ook niet zo'n expert hoor :P, wat variatie in de keuken is nooit verkeerd. Elke keer met die explosions dat gaat je goed af, dat klinkt allemaal prima, misschien moet je op andere overgangen wat meer oefenen, maar wie niet waagt die niet wint.. :D

Dat filteren kan ik inderdaad eens proberen, ben ik normaal niet zo'n fan van maar ik ga het wel proberen om te horen hoe het klinkt.
Nogmaals bedankt voor de reactie ;)
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle