|
Pure verveling hier, dus ik ga eens kritisch luisteren en je even een uitgebreide feedback geven.
Over je tracklist: Ik vind het zeker geen slechte lijst, maar ook niet bijzonder origineel. Veel recent werk met een paar wat oudere tracks, opzich prima. Ook nog een paar tracks die ik niet ken (Carmen, Blackness). Opbouw is in grote lijnen ook wel aanwezig. Old Skool staat echt te vroeg, is een vrij harde plaat die gewoon als 1 of 2 na laatste had moeten staan. Verder kan het er allemaal prima mee door, al zijn het niet allemaal tracks die ik snel in een setje zou doen.
Over je mixwerk:
Disclaimer: Ik luister erg kritisch en vind eigenlijk dat je als DJ moet streven om uit iedere overgang het maximale te halen en hou van risico nemen!
Let’s Go Leuk om hiermee te beginnen, prima zomerplaatje! -> Carmen Deze plaat ken ik niet, wel goed gemixt en ook lekker strak geteased tijdens Let’s Go. Wel een vervelende break, kan zo in een reclame voor Casa di Mama pizza’s. -> Disrespect Vlot geteased in de intro, vervolgens doorgemixt op de climax, prima want Carmen is best een boutplaat. Ondanks al het gezeik op Disrespect vind ik het toch best een geinig plaatje voor af en toe. -> World of Presets Ook hier leg je hem er strak bij! Jammer dat je hem eigenlijk 1 blokje (dus 8 maten) te snel doormixt, nu wordt de rap van Disrespect halverwege afgebroken, aan t eind van je mix hoor je nog net Headhunterz zeggen: “ I..” Verder een prima overgang, niks bijzonders maar wel lekker strak. De midintro van World of Presets leent zich trouwens wel voor een midintro mix, was misschien een betere optie geweest aangezien die vrij saai is. -> Old Skool Alleen de intro van deze plaat is vet, de rest niet dus hopelijk wordt hij snel uitgemixt. In ieder geval goed ingemixt, dikke switch, je killt de andere plaat goed bij de stiltes en pakt nog mooi het vocaltje Presets eruit. Goed gedaan! Zoals eerder aangegeven vind ik wel dat deze later in je set had gemoeten. Neemt niet weg dat je hem goed inmixt Jammer dat je de climax laat horen. -> Discorecord Op zich een goeie mix, wederom strak en overtuigend gemixt. Alleen ik vind de tracks niet bij elkaar passen. Die reversed bass van Discorecord met die beuk-kick van Oldskool klinkt een beetje vaag, plus het is weer een hele stijlswitch. Ligt dus niet aan je mix zelf maar meer aan de platenkeus. Overigens blijft Discorecord wel eeuwig vet. -> Atrocious Ook een dikke plaat, al had deze ook wel iets later gemogen opzich. Je eerste tease ging ff mis, volgens mij verwachtte je daar een ander geluidje. Vind het teasen ook vrij enthousiast, ik had zelf gewoon geteased zonder Discorecord weg te halen. Ook hier vind ik de kicks niet bij elkaar passen, ik probeer zelf altijd een reversed te mixen op een reversed en een gewone kick op een gewone. Je mix liep heel ff scheef maar wel goed gecorrigeerd! Hier geldt dus hetzelfde als bij de vorige overgang; mixen zelf gaat goed maar de tracks matchen niet echt goed met elkaar. -> Drop The Bomb Goeie mix! Je killt hem op de juiste momentje zo dat je die tung tung geluidjes van Atrocious eruit filtert, verder gewoon strak. Vind de platenkeus hier al beter, screech bij de intro sluit mooi aan op de screech in de outro van Atrocious. Best een lekker nummertje ook! -> E. Happiness Leuk punt om hem in te mixen, sowieso is t goed om Drop The Bomb snel door te mixen want het is ook geen bijzonder geweldige plaat. En die haaa haaa akkoorden passen er goed bij. Hier had je aan het einde van je mix wel iets beter gebruik kunnen maken van je equalizers omdat het eind van je mix vrij abrupt klinkt, ik had hem zelf wat smoother weggefade denk ik. -> Blackness Deze plaat ken ik ook niet. Ook hier weer een superstrakke mix, verzorgd en je pikt mooi alle geluidjes eruit, plus het eind van je mix is ook gewoon goed. Netjes hoor! Ook dit is trouwens best een redelijk nummertje, trancy melodietje, altijd goed. Zal hem zelf ook eens downloaden. -> Light 0 Ook hier kies je het juiste moment om de track snel door te mixen. Light 0 altijd al een leuk nummertje gevonden, maar wel tot aan de anticlimax, de 2e climax is echt foeilelijk dus ik hoop dat je hem snel doormixt. Helaas niet, ai ai wat een graflelijke pitchkicks. -> Reaction Goeie mix, kan er niks van zeggen. Strak en met een smoothe afmix. -> Take it Back Ook weer strak. Beatmatch zit in ieder geval wel goed, al zullen 80% van de nummers hetzelfde BPM hebben, je legt ze wel recht. Dit vrolijk bouncende nummertje had wel wat vroeger mogen staan trouwens, ik had ‘m gewitched met Old Skool! -> A State of Mind Doorgemixt op de climax, prima. Ik vind het wel jammer dat je over het algemeen niet heel gewaagd mixt. Zo te horen heb je zeker de platenkennis en ook je beatmachtes zijn goed. Maar je gaat wel altijd voor een intro-outro mix of hooguit een intro-climax mix. Probeer eens een track op de midintro in te mixen of een lange mix te maken waarbij je inmixt in de climax en de track laat staan in de outro. Op die manier vloeit alles meer samen en word ik persoonlijk meer in de set meegezogen. Nu is het eigenlijk een opeenvolging van nummers die vrij standaard aan elkaar gemixt worden. Niet dat de overgangen zelf slecht zijn, maar iets meer variatie in ’t mixwerk is welkom in ieder geval. Je hebt er de skills voor zo te horen. -> War in Reverse Dit is dus precies wat ik hierboven bedoel. Had je hem wat eerder ingecued dan had je hem kunnen laten staan in de midintro waardoor de tracks meer samenvloeien, het is geen slechte overgang, integendeel. Strak, prima afmix enzovoort, maar naar mijn mening ‘teveel op safe gespeeld’. -> Atrocity Dikke plaat! Strak erbij gelegd ook! Het geluidje geteased en meteen ingemixt. Ook hier weer een zuivere afmix. -> Revolution Je tease ging even mis, vocaltje van Revolution kwam er net niet uit, verder wel weer een superstrakke mix en hoor eigenlijk nauwelijks dat je hem al doormixt. Goed gedaan -> Thrillseeka Ik ben over het algemeen niet zon fan van hardcore afsluiters maar ben benieuwd naar hoe je m inmixt! Dit is wel duidelijk je minste mix. Je gooit hem er scheef bij en dit wordt pas vrij laat gecorrigeerd, verder duurt het ook best lang. Jammer, je had beter Revolution als afsluiter kunnen pakken denk ik.
Al met al een prima setje voor tussendoor, heb me zeker vermaakt en grootste pluspunt is dat je gewoon echt strak mixt! Geen superbijzondere set maar best leuk voor een keer. Zoals aangegeven, het mag wat gevarieerder en gewaagder, ik denk ook dat je dit zeker kunt want je mixt verder gewoon goed. Volgende keer een risicosetje? Dan neem ik hem zeker mee. Hopelijk kun je hier wat mee!
|