Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2014 09:23 

Hardtraxx Elite

Convexa @ DJ Contest XXlerator Outdoor 2014

Tracklist:
01. Second Identity - Atlantis
02. Low-E & Alter Egosz - Vendetta
03. Code Black - Red Pandora (Convexa Mashup)
04. Moggy & Denzy - Set Free
05. Toneshifterz meets Nitrouz - Origins Of Life
06. Geck-O - 2-1 (Jack van Gelder Version)
07. Noisecontrollers - What?! (DJ Mix)
08. Thyron - Hell's Fire
09. B-Front & Digital Punk - For The Girls
10. Human Resource - Dominator (Slime Shore Remix)
11. Tatanka - Don't Move (Crypsis Remix)
12. B-Front - Virus
13. Adaro - Hit You With That Bang Shit (Outbreak Remix)
14. Warface - Killer Itch (2014 Edit)
15. The Beholder & Digital Punk - A Dark Tomorrow
16. Delete - Ghetto
17. Zany & The Beholder - Act Of Rage
18. Vazard - Jiggy

www.facebook.com/convexadj
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2014 11:59 

Hardtraxx Veteran

Leuke lijst Ramon! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2014 13:08 

Hardtraxx Veteran

staat aan! vette tease bij Origins of Life!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2014 11:31 

Hardtraxx Elite

Thanks beiden!
Ik hoor graag wat jullie ervan vonden :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2014 13:09 

Hardtraxx Crew

Ik ga gewoon lekker door met Xxlerator setjes beoordelen, kijken hoe ver ik kom. Bij deze ben jij de klos, want je lijst vond ik opvallend qua trackkeuze. Sommige positief (Atlantis, Origins Of Life, Dominator, Don't Move Remix), andere wat minder (HYWTBS Remix, Killer Itch). Eens kijken hoe het mixwerk is!

1>2: Leuk dat je HYWTBS al zo vroeg teast. Hele late overgang, wat er het tempo een beetje uit haalt. Jammer.

2>3: Netjes, hoewel je Red Pandora voor mijn gevoel wat hard in laat komen. Klein puntje :P .

3>4: Jammer aan de mash dat je juist de anti van Red Planet doet, ik vind de melodieuze climax veel vetter persoonlijk. Maar, smaaksmaaksmaak, dus zal er niet over klagen :P . Raar getimede tease van Set Free voor mijn gevoel, geheel lijkt ook niet helemaal recht te liggen en klinkt wat chaotisch. Mindere overgang helaas.

4>5: Ken Set Free verder niet, dus eens kijken hoe hij klinkt. Ah, Don't Move tease, lekker. Heerlijke plaat om mee te spelen wat dat betreft. Nee, niet kapot van deze plaat. Overgang ook niet helemaal fijn, lijkt of je al heel vroeg begint met het wegdraaien van Set Free.

5>6: Hmm, dit soort filter effectjes zijn live misschien leuk, maar hier vind ik ze wat misplaatst. Son of Torture tease is vet, maar Origins f Life gaat meteen wel heel veel zachter. Had niet nodig geweest denk ik. In de overgang heb ik weer hetzelfde idee als in de vorige, dat je heel vroeg begint met het wegdraaien van Origins Of Life.

6>7: Blijft een leuk plaatje dit, met name live ^^ . Teases van What vind ik niet helemaal fijn eerlijk gezegd, die kicks door het midintro voegt weinig toe. Hetzelfde soort overgang weer, met het langzaam wegdraaien van de spelende plaat. Naast dat het niet mijn smaak qua overgang is, wordt het nu qua mixwerk wel veel van hetzelfde.

7>8: Netjes, What er mooi net voor de vocals van Hell's Fire uitgehaald.

8>9: Gewoon netjes, For the girls blijft leuk in te mixen met die opbouw in het mixintro.

9>10: Verkeerd getimed zo te horen, je loopt even te stoeien met het punt waar je For the girls eruit moet halen. Props voor het idee voor de bass switch, hoewel die net een fractie scheef lijkt te liggen en hij beter getimed had gemoeten. Wellicht beter geweest om de switch op de outro te doen, switches in climaxes gaan sowieso maar heel zelden goed.

10>11: Vocals door elkaar, jammer. Verder weinig mis mee, maar tracks zijn door de vocals lastig op elkaar te mixen denk ik.

11>12: Matige overgang. weet niet waarom je Don't Move opeens zachter zet, maar het klinkt niet fijn in ieder geval. Daarnaast lijkt Virus harder te staan. Tenslotte verwacht in in een contest mix iets speciaals als je op de outro mixt, een bass switch bijvoorbeeld. Anders is het niet meer dan een late overgang.

12>13: Netjes. Een nette overgang op de climax.

13>14: Wat een verkrachting van het origineel blijft dit naar mijn smaak, maar dat terzijde. Kicks van Killer Itch komen wel heel hard in, had wat subtieler gemogen. Daarnaast staat Killer Itch weer harder dan HYWTBS, aandachtspuntje. Had meer in deze overgang gezeten denk ik.

14>15: Overgangen in het blokje na de climax vind ik altijd het tempo uit de mix halen voor mijn gevoel. Had dus eerder gemogen, gewoon op het eind van de climax of iets. Verder ligt ie gewoon recht, dus wat dat betreft niks te mopperen.

15>16: Gewoon strak op de climax, netjes.

16>17: Je draait weer de low weg uit Ghetto, waarmee je alle kracht eruit haalt. Zonde.

17>18: Hetzelfde verhaal weer, kickswitches naar introkicks pakken vaak niet goed uit. Daarnaast zijn deze kicks te verschillend voor een fijne switch denk ik. Zonde.

Al met al ben ik niet compleet ondersteboven van de mix. Veel overgangen haal je te vroeg de low eruit bij de spelende track, waarmee je heel veel kracht verliest. Daarnaast mis ik de speciale overgangen die naar mijn mening toch nodig zijn in een contest mix. Je probeert 1 echte bass switch die had kunnen lukken, maar die was verkeerd getimed. Tracklist is echter best leuk en afwisselend, dus daar scoor je bonuspuntjes mee. Qua mixwerk valt er echter nog wel wat te verbeteren denk ik. Blijf vooral oefenen en succes in de contest! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2014 13:44 

Hardtraxx Elite

Zenda schreef:
Lap tekst.

Allereerst bedankt voor dit uitgebreide commentaar, hier heb ik echt wat aan!

Wel nog een aantal discutabele dingetjes :P
-Die Red Pandora mashup zit wel het melodische gedeelte van Pandora in als climax, of bedoel je dat niet?
-Origins of Life lijkt misschien wat vroeg weggedraaid, maar dat is omdat die intro kicks van 2-1 vrij veel laag bevatten, op mn monitoren klonk het iig wel goed imo
-For The Girls>Dominator Remix klopt helemaal ja, liep te kutten.. kwam niet helemaal uit.. had beter for the girls het laatste blokje helemaal uit kunnen draaien
-Introkicks van Jiggy vind ik hard genoeg om een kickswitch mee te doen. Maakt de overgang mijns inziens juist een stuk smoother. Misschien past het niet helemaal op Act of Rage, maar ik vind het niet bijster storend.

Voor de rest ben ik het wel zo'n beetje eens.
Nogmaals super bedankt voor het uitgebreide commentaar. :thumbsup:
Probeer het mee te nemen in m'n volgende mixjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2014 13:54 

Hardtraxx Crew

In die mash bedoelde ik meer dat als je een van de twee climaxes uit red planet koos, het wat mij betreft de melodieuze had mogen zijn ipv de anti, die vind ik leuker :P
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle