Lyst schreef:
Je wordt geboekt voor wie je bent of nog beter voor wie de organisatie denkt dat jij bent. Mocht de organisatie ernaast zitten, dan kun je zelf ook altijd nog nee zeggen tegen een boeking. Dus je hebt ofwel geen nee willen/kunnen zeggen tegen dit publiek of het publiek past nou gewoon eenmaal bij jouw stijl van draaien. In beide gevallen is een DJ gewoon verantwoordelijk voor wat hij draait, verantwoordelijk in de zin dat zowel lof als kritiek terecht zijn. En de creatieve vrijheid is er wel degelijk, je imago is namelijk gebaseerd op de dingen die je in het verleden zelf hebt gedaan. Je kunt het ook andersom draaien, dat Brennan Heart hier geboekt wordt is omdat hij juist niet ineens bijvoorbeeld Deep House gaat draaien, maar het vrijwel altijd op safe speelt met de bekende hitjes en goedkope bootlegs. Dat is zijn imago en dat is zijn goed recht, maar ga dan niet (de mensen hier) het publiek als excuus naar voren brengen.
Ik breng het niet als excuus en ik snap je punt wel. Ik vind het echter wishful-thinking om dit van de huidige generatie dj's te verwachten. Als ik B-Front wil bezoeken wil ik een goede set van hem en ik verwacht daar bepaalde nummers bij doordat B-Front bij mij dat imago heeft. Dan is het toch heel gek als zijn set vervolgens totaal haaks staat op de verwachtingen die ik heb? DJ's willen het imago wat ze hebben vooral in stand houden, omdat ze er goed aan verdienen.
Ik denk dat überhaupt elke dj op safe speelt tot op zekere hoogte. Ik bekritiseerde Brennan Heart niet, maar gaf hem ook geen lof. Het is gewoon zo dat ik zo'n setje als deze kan verwachten,
zeker in een setting als deze.