Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 10:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Badr Hari met Job 1.0


Tracklist:
1. 2-Sidez - Listen
2. A-Lusion - Drummerbeat
3. The Machine ft Chris One - Never Fall Asleep
4. B-front & Slim Shore - Chemical
5. Warface - Catalyst
6. Southstylers - Pounding Senses (Deeper Inside mix)
7. B-front & Jones - Lunatick (original mix)
8. Deetox & Delete - Android
9. Dj Thera - Stash
10. Splinta & Sick Sense - Half Blood
11. Catatonic Overload - Goddamn
12. Deetox - Once upon a Time
13. Geck-O - How Low Can You Go
14. Beholder & Max enforcer - Bitcrusher (Chris One remix)
15. A-Lusion - Veritas (scantraxx HMH 2008 edit)
16. Vyral - Beatmasher
17. Deetox - Still Here (Delete remix)
18. 2-Sidez - Fuck It
19. Igneon System & [KRTM] - Jack no. 7

Mijn eerste mix vanuit mijn kant. Ik ben zelf erg blij met het resultaat. Zitten wat schoonheids foutjes in (van Veritas naar Beatmasher), maar de rest is volgens mij best prima.
Veel plezier en feedback is altijd welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 11:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En meteen de beroemde Chemical overgang eruit gooien, netjes hoor :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 11:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
En meteen de beroemde Chemical overgang eruit gooien, netjes hoor :thumbup:


Haha al vanaf het moment dat ik die overgang live hoorde wist ik dat ik dat ook wilde kunnen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 11:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Chroman schreef:
En meteen de beroemde Chemical overgang eruit gooien, netjes hoor :thumbup:


Haha al vanaf het moment dat ik die overgang live hoorde wist ik dat ik dat ook wilde kunnen :D

Vanaf het moment dat jij een dj-controller had aangeschaft wist ik al dat er dikke lijsten zouden komen. Als feedback: de overgangen komen soms wel op het "verkeerde" moment. Soms halverwege een break of net voor de climax (Catalyst > Pounding Senses). Daar zou ik op letten, beatmatchen gaat volgens mij wel prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 12:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Deze gaat zeer binnenkort aan, dikke lijst!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 13:13 
 
Artiest
Avatar gebruiker

16. kut muziek!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 13:15 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Klinkt lekker hoor. Fijne lijst ook :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 14:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tracklist is echt fantastisch, helemaal mijn ding!
Mixwerk kan hier en daar nog wel wat beter, zoals ook al eerder aangegeven door Chroman :) Zou het vervolg echter wel direct weer aanzetten met zo'n trackkeuze :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 14:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dikke lijst, Job. Past precies in mijn straatje :). De overgangen komen soms inderdaad op "rare" momenten, maar het is niet echt storend ofzo. Voor een eerste mix is dit zeker wel geslaagd! Ik verheug me al op 2.0 :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 19:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qua muzieksmaak zitten we eigenlijk op één lijn. Je overgangen zijn soms wat abrupt zoals hier al eerder aangegeven is, de overgang naar Never Fall Asleep bijv. (En je mixt het vette stuk van Drummer Beat voor de melo al uit :P ) Maar oefening baart kunst :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2018 22:25 
 
Hardtraxx Veteran

TL is helemaal mijn ding! Gaat zeker aan :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2018 14:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zoals beloofd mijn uitgebreide beoordeling:

1 > 2
Goeie vocal tease, prima overgang.

2 > 3
Komt er 4 tellen te laat in en klinkt heel abrupt. Alsof je op spotify op volgende klikt (stop/play gevoel). Ik zou gewoon mixen met de beats in de mix-intro's of de mid-intro's.

3 > 4
Abrupte overgang maar als ik naar de timing luister dan was hij wel goed gebeatmatcht. Je mixt Never Fall Asleep wel laat uit tegenover de vorige twee platen. Haalt een beetje de drive uit je set (bijna 4 minuten voor alleen Never Fall Asleep en de eerste twee platen bij elkaar net boven 3 minuten).

4 > 5
Eerste deel van deze (beruchte :P ) overgang is goed uitgevoerd. Als Chemical daarna uitmixt klinkt het abrupt omdat het niet vloeiend verloopt. Laat Chemical wat langer doorlopen of loop de vocal en gebruik dan de EQ's om het wat vloeiender te laten klinken.

5 > 6
Je bouwt energie op naar een climax via de break van Catalyst en als dan de opbouw op zijn hoogtepunt is dan mix hem ineens uit in een volgende break. Beetje hetzelfde als neuken zonder klaarkomen eigenlijk. Ik zou gewoon lekker de beats in de mid-intro/climax pakken om te mixen.

6 > 7
Je zit er naast en Pounding Senses is niet vloeiend met de EQs weggedraaid en je hoort de break van de vorige plaat terugkomen in de break van Lunatick. Ik zou een vocal op een vocal proberen te vermijden want dat klinkt vrijwel altijd rommelig.

7 > 8
Hoe de tease van Luncatick terugkomt, klinkt random. Als je zo'n soort overgang + tease gebruikt zou ik een kale vocal gebruiken. Nu hoor je nog de opbouw/melodie van Lunatick onder de vocal als je hem teast.

8 > 9
Android is te laat weggedraaid, pas in de break van Stash. Als je zo'n overgang gebruikt, draai dan de lopende plaat weg met de EQ's en/of een low/high pass filter. Wat ik meestal doe is de fader van de lopende track vloeiend naar beneden laten gaan en het laag wegdraaien. Als de fader dan ongeveer op 70% staat, het low pass filter gebruiken voor finishing touch.

9 > 10
Niks op aan te merken. Strak gemixt.

10 > 11
Het klinkt beter als de vocal vanaf de eerste tel begint. Nu zijn alleen de laatste 8 beats te horen. Voor de rest een prima overgang die de drive in je set hoog houdt.

11 > 12
Ja, deze is lekker. Sounds passen ook goed bij Goddamn, misschien een beetje druk maar zeker niet te druk. En het laag van OUAT mag wel iets eerder omhoog als je Goddamn uitmixt. Maar dat had je zelf volgens mij al in de gaten. :P

12 > 13
Zelfde opmerking als bij 2 > 3.

13 > 14
Komt qua aantal beats niet goed uit op HLCYG, ligt wel gelijk tho dus niet super storend. Het klinkt beter als je vocal start na elke 32/64 beats (ligt aan de lengte van de vocal).

14 > 15
Ik zie het nut niet in van de fader pas gebruiken in de break. De beats zijn er voor om te mixen. Nu lijkt het alsof je de faders op een random moment omhoog en omlaag doet.

15 > 16
Ik vond deze eigenlijk zo slecht nog niet. Ik ben überhaupt geen fan van een mid-intro meteen na climax draaien (zonder break oid) maar als je daar van houdt is deze overgang goed te doen. Klein beetje slordig in de afwerking maar je hoort dat je weet hoe je de EQ's moet gebruiken. Dat klonk bij mijn eerste set(s) die ik hier plaatste ook zo.

16 > 17
Zelfde commentaar als bij 3 > 4. Laat horen dat je aan het mixen bent en gebruik de EQ's anders krijg je een soort stop/play gevoel en gaat het abrupt klinken.

17 > 18
Dat gezang/koor komt er random in maar voor de rest is deze overgang rete strak. Het beatmatchen gaat je goed af.

18 > 19
Je ligt er in het begin naast maar corrigeert daarna goed. Deze overgang is ook te abrupt. Helemaal met die industriële sound van Jack no. 7 lijkt het net of je op shuffle drukt -> gebruik de EQ's.

Opmerkingen overal:
Leuke ideeën met het snelle doormixen. Laat platen wat eerder opkomen dat je ook daadwerkelijk hoort dat je aan het mixen bent want beatmatchen gaat je goed af. Ik denk dat wat je nu hebt gedaan te gewaagd is voor een eerste mix. Als je van plan bent een set op te nemen en op HT te plaatsen zou ik gewoon wat langzamer gaan mixen. Let op je beatmatchen en EQ gebruik. Als je dat eenmaal onder de knie hebt kun je wat gewaagders proberen en het tempo omhoog gooien.
Platenkeuze sluit over het algemeen goed op elkaar aan, misschien dat Bitcrusher remix en Jack No. 7 er qua sound niet helemaal bijpassen. En de opbouw was ook prima, ik had alleen Stash en Never Fall Asleep later gedraaid.

Wat ik altijd doe is mijn set helemaal naluisteren en kritisch tegen mezelf zijn, zoals ik nu ook jouw set heb beoordeeld. Daar leer je heel veel van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2018 15:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt voor de feedback allemaal! Met name je uitgebreide uitleg van jou Theon! :D H
Hier heb ik echt super veel aan! Ik had het zelf ook al wel helemaal teruggeluisterd en wist ook wel dat de meeste overgangen niet helemaal perfect waren, maar ik wilde vooral weten wat ik hier aan kon doen! Super bedankt en de 2e mix die ik gisteren heb gemaakt die is ook een stuk minder gewaagd en wat meer zeker gemixt.
Nu had ik gewoon vooral wat dingen uitgeprobeerd en geoefend, maar wellicht iets te heftig daarin begonnen.
2e set die ik had gemaakt klonk al een stuk beter haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2018 15:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je kan hem altijd even hier plaatsen: dj-s-corner/oefensets-met-commentaar-geef-eerst-feedback-t22771-925.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2018 18:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:


Ja dat wilde ik eerste instantie doen, maar had hem een paar keer aan een maat van me laten horen en die vond hem best prima, dus dacht plaats hem hier wel. En hier krijg ik sowieso wat gerichter feedback zie ik al :) .
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle