Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2021 01:20 

Hardtraxx Elite

ATFEJ -Hardstyle Sessions #22 (Prefix & Density Tribute)

Wederom een nieuwe Tribute! Dit keer heb ik gekozen voor één van de meest ondergewaardeerde duo's ooit: Prefix & Density. Deze mannen hebben in mijn oren nog nooit een slechte track geproduceerd en hun sets waren ook altijd heerlijk. Er zitten wederom wat foutjes in. Sommige overgangen gingen totaal niet als gepland namelijk (iets met cue-points die spontaan waren verplaatst). Na 3 keer opnieuw te hebben gemixt (in de afgelopen dagen) vond ik het scheepsrecht! Ik doe het ook slechts als hobby.

Gaandeweg de set zul je merken dat het bpm opgeschroefd wordt, maar vervolgens ook weer omlaag wordt gebracht. Dit heeft alles te maken met de laatste 5 tracks. Die hebben een speciale plek in m'n hart (sentimenteel, ik weet het):

• Om maar met Make Up Your Mind te beginnen: dat heeft te maken met m'n depressies. Daar heb ik twee zeer grote van gehad en deze plaat helpt me om alles op een rij te zetten.
  • Dan volgt I'm On My Way: dat heeft alles te maken met het feit dat ik heel veel bezig ben om mezelf op te lappen als persoon zijnde.
  • Reflection: deze plaat hoorde ik toen het album uitkwam. Op dat moment zat ik in een GGZ kliniek om aan m'n suïcidaliteit te werken. Juist toen, en nog steeds trouwens, viel die plaat op z'n plek. Het laat me terugdenken aan hoe ver ik ben gekomen met mezelf.
  • Just A Memory: dat is wat Prefix & Density dreigen te worden en dat verdienen ze absoluut niet.
  • De plaat 'Last Goodbye' spreekt voor zich. Ik vind het zeer jammer dat ze gestopt zijn.

De set begint op 153 bpm en wordt gaandeweg opgeschroefd naar 158 bpm om vervolgens afgebouwd te worden naar 155 bpm. Waarom niet terug naar de eerstegenoemde 153 bpm? Om zo toch nog enige drive te behouden, maar tegelijkertijd ook de waarde van die laatste 5 platen intact te houden.

Gemixt met Serato DJ op een DDJ-SX.

Tracklist:
01. Prefix & Density - We Shall Meet Again
02. Prefix & Density - Grey Clouds
03. Prefix & Density ft. The Vision - Feel It
04. Prefix & Density - Contrast
05. Prefix & Density - Time Travel
06. Sia - Chandelier (Prefix & Density Bootleg)
07. Prefix & Density - La Musica
08. Prefix & Density - Wasting
09. Prefix & Density - You Know The Drill
10. Prefix & Density - Locked Up
11. Prefix & Density - Breakout
12. Prefix & Density - The Hardness
13. Prefix & Density - Taking Over
14. Prefix & Density - Prepare Yourself
15. Degos & Re-Done Vs Prefix & Density Ft. MC Livid - Fight Your Fears
16. Prefix & Density vs Udex - One Of Us
17. Prefix & Density vs Solutio - Artillery
18. Prefix & Density - Surprise
19. Prefix & Density - Spark Of Light
20. Prefix & Density - Hellfire
21. Prefix & Density - Search & Destroy
22. Prefix & Density - Anger
23. Prefix & Density - S.T.F.U.
24. Prefix & Density - Fight
25. Prefix & Density - W.U.F.U.
26. Prefix & Density Ft. The Vision - Never Come Close
27. Prefix & Density - Soundwaves
28. Prefix & Density vs Blackburn - The Future
29. Prefix & Density - Break It Down
30. Prefix & Density - Loudness Tool
31. Prefix & Density - Sloopvergunning
32. Solutio & The I's vs Prefix & Density - Tanya
33. Prefix & Density - Your Soul
34. Prefix & Density - Make Up Your Mind
35. Prefix & Density - I'm On My Way
36. Prefix & Density - Reflection
37. Prefix & Density - Just A Memory
38. Prefix & Density - Last Goodbye
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2021 08:29 

Hardtraxx Veteran

Jij zegt het heel goed, dit is het meest ondergewaardeerde duo (en eigenlijk gewoon de meest ondergewaardeerde act) in de hardstyle die we ooit hebben gezien. Onbegrijpelijk dat deze gasten met hun tracks nooit grote boekingen hebben gehad en 't is ongelofelijk zonde dat ze er allebei mee gestopt zijn (ondanks dat een vd 2 eigenlijk een doorstart zou maken).

Deze gaat veel geluisterd worden hier.
Die laatste 5 tracks zijn misschien ook wel mijn favoriete platen van hun en Reflection staat zeker in mijn all-time top 5, zo'n geweldige plaat is dat :worship:

Mooi om te zien dat ze voor jou zo'n betekenis hebben!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2021 08:57 

Hardtraxx Veteran

Nice :D Deze gaat nog vaak op :thumbsup:

Inderdaad doodzonde dat de heren er mee gestopt zijn. Destijds nog op dat album event geweest van The Second Pathway. Op dat moment stonden zij echt in mijn top 3 artiesten...

Verder mooi dat die tracks inderdaad een diepere betekenis voor je hebben. Hopelijk kan je je blijven vasthouden aan de muziek en de depressies en andere donkere gedachten achter je laten :kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2021 09:52 

Hardtraxx Veteran

Mooi dat deze nummers je hebben kunnen helpen! P&D hebben echt fantastische muziek gemaakt maar hebben misschien ook nooit echt de kans gekregen om groter te worden. Zonde natuurlijk!

Justinhafc schreef:
Inderdaad doodzonde dat de heren er mee gestopt zijn. Destijds nog op dat album event geweest van The Second Pathway. Op dat moment stonden zij echt in mijn top 3 artiesten...

Precies dit. Was ook precies het omslagpunt waarop hardstyle voor mij weer interessant werd. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2021 11:41 

Hardtraxx Veteran

Justinhafc schreef:
Verder mooi dat die tracks inderdaad een diepere betekenis voor je hebben. Hopelijk kan je je blijven vasthouden aan de muziek en de depressies en andere donkere gedachten achter je laten :kiss:

Sluit ik mij bij aan. Muziek is wondermiddel.

Keep up!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2021 18:10 

Hardtraxx Elite

Thanks voor de mooie woorden, mannen! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2021 18:42 

Hardtraxx Elite

Mooi verwoord van je! Knap dat je er zo open over bent en ik kan het alleen maar volledig eens met je zijn. Ik ga de mix zeker luisteren. Zelf ook een grote fan van hun discografie en betreur het dat ze zijn gestopt. Op zich hadden ze aan boekingen niet zoveel te klagen voor mijn gevoel. Hun tracks werden volgens mij ook redelijk goed gesupport door de Roughstate artiesten, alleen bleef een échte doorbraak uit. Iemand die weet of het nieuwe project van Prefix definitief niet doorgaat? Misschien dat corona de reden was dat het gestaakt is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2021 12:48 

Hardtraxx Veteran

Super dat je steun haalt uit een aantal tracks. Hele sterke act die jammer genoeg niet meer is! Gaat zeker weer mee :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2021 06:52 

Hardtraxx Elite

Ron schreef:
Mooi verwoord van je! Knap dat je er zo open over bent en ik kan het alleen maar volledig eens met je zijn. Ik ga de mix zeker luisteren. Zelf ook een grote fan van hun discografie en betreur het dat ze zijn gestopt. Op zich hadden ze aan boekingen niet zoveel te klagen voor mijn gevoel. Hun tracks werden volgens mij ook redelijk goed gesupport door de Roughstate artiesten, alleen bleef een échte doorbraak uit. Iemand die weet of het nieuwe project van Prefix definitief niet doorgaat? Misschien dat corona de reden was dat het gestaakt is.

Thanks! :)

Geen idee hoe het er voor staat Prefix inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2021 06:53 

Hardtraxx Elite

Intervention schreef:
Super dat je steun haalt uit een aantal tracks. Hele sterke act die jammer genoeg niet meer is! Gaat zeker weer mee :thumbsup:

Zijn ook meer dan voldoende tracks van andere acts waar ik steun uit haal (Adrenalize - Get Up om maar een voorbeeld te noemen) :D veel luisterplezier! :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2021 12:30 

Hardtraxx Veteran

Dit zijn/waren echt fantastische producers. Ik mis ze wel in de scene nu. Goeie set ook trouwens :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2021 14:55 

Hardtraxx Beheerder

Lekker setje maat! Tof dat je ook ff je verhala erbij deed :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2021 20:33 

Hardtraxx Elite

The Venator schreef:
Lekker setje maat! Tof dat je ook ff je verhala erbij deed :D
SL8492 schreef:
Dit zijn/waren echt fantastische producers. Ik mis ze wel in de scene nu. Goeie set ook trouwens :)

Bedankt heren! :)
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle